رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه، چیزیست که همه قبل از اقدام به خرید به آن نیاز دارند. از کوچک و بزرگ و از کودک گرفته تا افراد کهن سال به دوچرخه علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند.

در سالیان اخیر گرایش مردم به دوچرخه بیشتر از قبل هم شده است و به دلیل همین استقبال تنوع زیادی در دوچرخه‌های تولیدی شکل گرفته است که اگر قصد خرید دوچرخه دارید باید با انواع آن آشنا شوید.

خیلی از سایت‌ها به صورت آنلاین به فروش دوچرخه می‌پردازند و شما اگر اطلاعات لازم را درمورد این وسیله را بدانید احتمالا در انتخاب دوچرخه مناسب به مشکلی برنخواهید خورد.

مطالعه
راهنمای خرید بهترین دنده دوچرخه

بایستی با المان‌های مختلف دوچرخه، نوع کاربرد و نحوه‌ی طراحی آن آشنا باشید تا بتوانید دوچرخه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب و خریداری نمایید.

چه در فروشگاه‌ها چه خرید اینترنتی دوچرخه تفاوتی نمی‌کند شما اگر با اصول مختلف آن آشنایی داشته باشید در خرید حتی دوچرخه حرفه‌ای موفق عمل خواهید کرد. در ادامه راهنمای خرید دوچرخه را در اختیارتان خواهیم گذاشت که امیدواریم به شما در این راه کمک مناسبی باشد.

انواع دوچرخه بر اساس طراحی

dressed half mens body standing near bicycle 171337 12910 - راهنمای خرید دوچرخه

دوچرخه‌ها را می‌توان از منظر طراحی و نوع کمک فنر به کار رفته برای آن به دو دسته‌ی هارد تریل (Hard Trail) و تعلیق کامل (Full Suspension) تقسیم کرد.

نوع اول یعنی هارد تریل یا بدون کمک فنر است یا تنها یک کمک فنر در جلو دارد. دوچرخه‌ های تعلیق کامل هم دارای یک کمک فنر در چرخ عقب هستند که با فریمی دوتکه طراحی شده‌اند.

مطالعه
چاپ روی مش

فریم دو تکه ای این دوچرخه‌ی حرفه‌ای بدین صورت است که قسمت جلویی و عقب دوچرخه هرکدام یک بخش مثلثی جدا دارند.

اگر اهل دوچرخه‌سواری حرفه‌ای نیستید پس خرید دوچرخه‌ی حرفه‌ای تعلیق کامل برای شما صرفه‌ی اقتصادی ندارد چرا که داشتن یک کمک فنر در چرخ عقب باعث گران‌تر شدن آن می‌شود و بیشتر برای پیمایش مسیر کوهستانی به کارتان می‌آید(با کم کردن فشار وارده به چرخ‌ها و فرمان). برای استفاده‌ی عادی بهتر است سراغ نسخه‌ی هارد تریل بروید که قیمت دوچرخه برایتان به صرفه‌تر میشود.

خرید دوچرخه بر اساس محیط استفاده

مهم‌ترین نکته قبل از اقدام برای خرید دوچرخه این است که بدانید برای چه هدفی به دنبال آن هستید. می‌خواهید در سطح شهر آن را برانید؟

مطالعه
گزارش داشبورد مدیریتی نرم افزار خرید و فروش میزان

پس یک هاردتریل ساده‌ی شهری برای شما کافیست. می‌خواهید در کوهستان و جاهای صعب العبور گذر کنید؟ خرید دوچرخه ‌ی حرفه‌ای برای شما ضروری است. در ادامه به معرفی برخی از دوچرخه‌های پرکاربرد خواهیم پرداخت که از نظر محیط استفاده دسته‌بندی شده‌اند.

 

ادامه مطلب و لینک منبع:

راهنمای خرید دوچرخه

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.