رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

طراحی دکوراسیون ورودی خانه با ایده های حرفه ای و مدرن

اولین مکانی که افراد بعد از ورود به خانه با آن سروکار دارند ورودی خانه است. ورودی فضایی بزرگ یا راهرویی کوچک بوده که طراحی آن در عین زیبایی باید کاربرد بالایی داشته باشد. امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی به فضای ورودی توجه زیادی می‌ شود و ایده های مفیدی در این باره به وجود آمده‌است. در این مقاله به آن‌ ها خواهیم پرداخت. اگر به دکوراسیون داخلی به خصوص دکوراسیون ورودی خانه علاقه دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

فضای ذخیره سازی

پراهمیت ترین چیزی که برای یک ورودی کاربردی لازم دارید فضا برای نگهداری وسایل است. افراد در زمان ورود و خروج از خانه به وسیله ای که بتوانند کفش، کیف، لباس و کلیدهایشان را در آن بگذارند نیاز دارند. داشتن یک کمد، جاکفشی یا قفسه برای نگهداری این وسایل بسیار ضروری است. این وسیله پر کاربرد هم از به هم ریختگی و هم از ورود آلودگی به داخل خانه جلوگیری می‌ کند. در صورتی که فضایی به جز دیوار پشتی درب ورودی ندارید، از چیزهایی مانند قلاب به منظور آویزان کردن لباس ها و وسایل استفاده کنید.
entrance2 - طراحی دکوراسیون ورودی خانه با ایده های حرفه ای و مدرن

طراحی کمد

در اکثر خانه ها ورودی های کوچکی تعبیه شده‌است که جایی برای گذاشتنِ کمد معمولی در آن ‌ها نیست. در این صورت بهتر است از کمدی جمع و جور با درب کشویی استفاده شود. درب های کشویی به آسانی قابل استفاده هستند و در زمان باز بودن نیز فضای زیادی را اشغال نمی‌ کنند. همین امر باعث می‌ شود کوچک‌ ترین فضاها قابل استفاده باشد. نکته ای بسیار مهم در تهیه کمد این است که درب این کمدها را از جنس آینه انتخاب کنید تا دیگر لازم نباشد فضایی را برای نصب آینه در نظر بگیرید.

مطالعه
آموزش روشن کردن پکیج دیواری بوتان

کمد را طوری طراحی کنید که هر کدام از وسایل به جای خاصی اختصاص داده‌شود. مثلا جعبه ای مخصوص برای کلیدها، وجود سبدی برای قرار دادنِ کفش ها، استفاده از شلف برای زیباسازی دکوراسیون ورودی خانه و… از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین با نصب یک شلف و قرار دادنِ تعدادی وسایل و قاب عکس ظاهر زیبایی به خانه خود ببخشید.

دکوراسیون ورودی خانه با قرار دادن یک نیمکت یا صندلی

در ورودی خانه به محلی برای نشستن و پوشیدنِ کفش ها نیاز دارید، حتما خرید این وسیله را در اولویت قرار دهید. گذشته از کاربردی بودن، نیمکت یا پاف ظاهر بسیار جذابی به منزل شما بخشیده و جای مناسبی برای نگهداری وسایل خانه است.
entrance4 - طراحی دکوراسیون ورودی خانه با ایده های حرفه ای و مدرن

ایجاد تم و لحن خانه

ورودی خانه مکانی مناسب برای نشان دادنِ هویت خانه به شمار می ‌رود. زیرا اولین مکانی که مهمان ها با آن رو به رو می‌ شوند ورودی خانه است. بنابراین هیچ ‌گاه از زیباسازی ورودی خانه غافل نشوید. قرار دادنِ اکسسوری، لوستر و آویزان کردنِ قاب علاقه و روحیات اعضاء خانواده را به نمایش می ‌گذارد. یکی دیگر از روش های چیدمان ورودی استفاده از تابلوهای نقاشی است. همچنین نصب تخته سیاهی کوچک در ورودی خانه برای نوشتن یادداشت های روزانه یا نوشتن پیغامی برای هر یک از اعضای خانواده می ‌تواند کاری جالب باشد.

مشخص کردن فضای ورودی

همیشه قسمت ورودی خانه را از دیگر مکان ها جدا کنید، به این صورت که افراد متوجه شوند ورودی خانه از کجا شروع و در کجا به پایان می ‌رسد. برای این منظور می ‌توانید از قالیچه یا فرش، رنگ دیوار متفاوت و مبلی شاخص استفاده کنید. انتخاب کف پوش مناسب نیز موردی دیگر در تعریف مناسب ورودی محسوب می شود.

روشنایی کافی

نور کافی حس تازگی و همچنین خوشامد گویی در خانه را تقویت کنید. به این صورت که یک لامپ در قسمت ورودی بگذارید و در زمان ورود به خانه آن را روشن کنید. لامپی که در ورودی خانه تعبیه می‌شود باید از نور کافی برخوردار باشد و استفاده از لوسترهای زیبا انتخاب خوبی برای زیباسازی و تامین نور ورودی خانه است.

مطالعه
راهنمای خرید و قیمت یخچال لبنیاتی (یخچال ماست بندی)

روش های متفاوتی برای نورپردازی خانه وجود دارد که از مهم ترین آن ها می‌توان به بهره گرفتن از لامپ ‌ها و لوسترهای آویز، بهره گیری از انواع آباژور، سیستم روشنایی و استفاده از کناف در سقف و دیوار، LEDها و لامپ های سقفی و چراغ های دیواری اشاره کرد.

قرار دادن آینه

نیاز به آینه در ورودی خانه امری ضروری است و تمام افراد در زمان خارج شدن از خانه ظاهر خود را چک می‌ کنند. آینه نور را انعکاس داده و همین امر باعث بزرگ تر نشان داده‌شدن خروجی می‌ شود. این مورد به شکل یک عنصر دکوراتیو نیز عمل می‌ کند. آینه هایی که به شکل های مختلفی طراحی شده‌اند با چیدمانی متفاوت به ورودی خانه جان می بخشند.
entrance1 - طراحی دکوراسیون ورودی خانه با ایده های حرفه ای و مدرن

فضایی برای خوشامدگویی به مهمان

برای خوشامدگویی به مهمان ها ورودی خانه جای مناسبی است. آن‌ ها به محض ورود در خانه به فضای ورودی دسترسی دارند، پس ورودی زیبایی برای منزلتان به وجود بیاورید. فضایی برای نگهداری وسایل مهمانان در ورودی خانه در نظر بگیرید. برای این کار قرار دادنِ یک سبد یا آویز گزینه خوبی است.

پادری مناسب

برای درب ورودی از پادری با جنس مناسب استفاده کنید. اکثر اوقات مهمان ها با کفش وارد می ‌شوند و باید جایی باشد که پایشان را بدون وارد شدن آلودگی به خانه آنجا قرار دهند. جنس پادری باید رطوبت و کثیفی را به خود جذب و قابلیت شستشو داشته باشد.

گل و گیاه

ورودی خانه را با گل و گیاه و گلدان طبیعی تزیین کنید. با انجام این کار افراد خانه یا مهمان ها بلافاصله بعد از ورود به خانه حس تازگی و طبیعت را تجربه می کنند. گل و گیاه تصویر خوبی در ذهن بیننده باقی می ‌گذارد و انتخاب گل یا گیاه فصلی برای ورودی انتخابی بسیار مناسب است.

بوی خوش

به دلیل گذاشتنِ کفش و لباس های بیرون در ورودی خانه، احتمال تولید بوی نامطبوع وجود دارد. برای از بین بردنِ بوی بد از انواع بوگیر استفاده کنید. نظافت ورودی هم امری بسیار مهم است که باید به صورت مداوم انجام شود.

مطالعه
قیمت دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک گرانولی تک توزین

رنگ مهیج عنصری تاثیرگذار در دکوراسیون ورودی خانه

انتخاب کاغذدیواری با رنگ تند در ورودی خانه همه را غافلگیر می ‌کند البته انتخاب رنگ خنثی نیز برای ورودی انتخاب مناسبی است. ورودی را با اکسسوری یا لوازم تزئینی جان دار کنید. اما همیشه انتخاب رنگ های تند و طرح های خاص مناسب تر از رنگ های خنثی است.

انتخاب کنسول

قرار دادنِ یک کنسول در فضای خالی ورودی کاری بسیار مناسب است و شما این امکان را دارید از داخل کنسول برای گذاشتن وسایل استفاده کنید.
entrance3 - طراحی دکوراسیون ورودی خانه با ایده های حرفه ای و مدرن

نتیجه گیری

بعضی از خانه ها دارای راهرو و بعضی دیگر ورودی مستقیم به اتاق نشیمن دارند. یا بزرگ بودن خانه و نوع چیدمان آن فرقی ندارد. شما حتما ورودی خانه را جدی بگیرید و آن را بسیار زیبا تزیین کنید. بنابراین با هر نوع ورودی باید ظاهر مناسبی ایجاد کنید. ما در تلاش بودیم تا مطالب مفیدی در این مقاله گردآوری کنیم که شما با ایده گرفتن از آن‌ ها ورودی زیبایی برای خانه خود بسازید. اگر سوالی در این باره دارید با املاک داران در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.