رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مراحل تمیز کردن لباسشویی

احتمالا با مشاهده عنوان آموزش نحوه شستن و تمیز کردن ماشین لباسشویی متعجب شده اید. ولی این حقیقت قابل انکار نیست. با وجود اینکه لباسشویی وسیله ایی برای پاکیزگی هرچه بیشتر لباس ها و منزل است اما خود به تمیز کردن و مراقبت هم نیازمند است. در ادامه سلسله آموزش های دکتر تعمیرکار تا پایان این گفتار با ما همراه باشید.

هم چنین با خدمات ارئه شده این مرکز حرفه ایی آشنا شوید و چه بسا خواستار دریافت راه های ارتباطی با کارشناسان مجموعه دکتر تعمیرکار شدید. از دو طریق می توانید درخواست خود را به مرکز دکتر تعمیرکار اعلام نمایید. یک راه ارتباطی از طریق شماره های موجود در سایت و تماس با مرکز و دیگری پر کردن فرم درخواست به صورت آنلاین می باشد. لذا در اسرع وقت در مکان مورد نظر شما حاضر خواهند شد.

نحوه شستن لباسشویی

در طول فرایند شستشو امکان اینکه ذرات و پرزهایی از لباس درون محفظه دیگ، لایه لاستیک دور درب و یا جرم جاپودری و دیگ داخلی باقی بماند وجود دارد. و به علت محفظه بسته و تاریک درون دستگاه و وجود رطوبت احتمال کپک زدن و رشد قارچ ها بیشتر می شود.

پس بهتر است برای حفظ کارکرد صحیح دستگاه قسمت های درونی و بدنه و بخش بیرونی را از وجود آلودگی برطرف کنید. به چند روش مجاز هستید که ماشین را تمیز کنید که به قطعات و اجزای آن خسارتی وارد نشود.

حتما بخوانید:  راهنمای برنامه شستشو در ماشین لباسشویی سامسونگ

بهترین و مطمئن ترین روش، استفاده از سرکه و جوش شیرین خواهد بود. البته قرص ها و جرم گیرها را هم می توانید به کار بگیرید ولیکن به علت شیمیایی و قوی بودن و احتمال آسیب به قطعات توصیه نمی شود. وسایل و لوازم مورد نیاز برای آموزش نحوه شستن و تمیز کردن ماشین لباسشویی عبارتند از :

  • دستمال نرم و خشک
  • دو لیوان سرکه سفید
  • نیم پیمانه جوش شیرین
  • برس کوچک و با مسواک کهنه
  • محلول شیشه پاک کن
مطالعه
آموزش خوانندگی

Washing and degreasing washing machine new 300x200 - مراحل تمیز کردن لباسشویی

مراحل تمیز کردن لباسشویی

اول بخش درونی و سپس قسمت بیرونی را پاک کنید. در هر مرحله اولویت باید سلامتی ماشین و عدم آسیب و خرابی اجزای آن باشد. زیرا هدف از انجام این عمل ارتقا عمر و کیفیت دستگاه است. حال به نحوه چگونگی استفاده سرکه و جوش شیرین می پردازیم.

تمیز کردن لباسشویی با سرکه سفید

برای رفع جرم و رسوبات ابتدا دو لیوان سرکه داخل جا پودری بریزید. سپس یکی از برنامه های شستشو را انتخاب و ماشین را روشن کنید.

پس از پایان برنامه شستشو مجددا اینبار برنامه شستشو را با آب داغ تنظیم و دستگاه را روشن نمایید.

پس از اتمام دو دور کارکرد لباسشویی درب آن را باز کنید تا بخارات درون دیگ بیرون آید و رطوبت داخل آن خشک شود. با این کار هم ماشین را ضدعفونی و جرم زدایی کردید هم بوی بد دستگاه نیز از بین خواهد رفت. در این قسمت می توانید مقاله بوگیر ماشین لباسشویی را مطالعه فرمایید.

مطالعه
بهترین دوچرخه برای کودک ۴ ساله کدام است؟

مراحل تمیزکردن لباسشویی با جوش شیرین

یکی دیگر از محلول های قوی و سنتی برای ضدعفونی که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد جوش شیرین است. سال هاست از آن برای از بین بردن بوی بد یخچال، ظرفشویی، لباسشویی و دیگر وسایل بهره می‌برند.

حتما بخوانید:  علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

نیم پیمانه جوش شیرین را داخل جاپودری بریزید. برنامه دستگاه را تنظیم تا یک دور کامل عملیات شستشو با آب داغ به پایان برسد. آنگاه درب ماشین را باز کنید تا داخل آن هم خشک شود.

نکته : قبل از استفاده از سرکه و جوش شیرین اگر لباسی دورن ماشین وجود دارد آن ها را در آورده و تخلیه کنید.

دومین نکته هم اینکه می توانید جوش شیرین را قبل از استفاده با مقداری آب مخلوط کنید.

تمیز کردن لاستیک دور درب

توصیه همیشگی این است که بعد از اتمام عملیات شستن البسه درب دستگاه را باز بگذارید. به وسیله دستمال و پارچه خشک آب جمع شده زیر لاستیک دور درب را بگیرید. تا به مرور کپک نزند.

در صورت ایجاد لکه های سیاه پس از خشک کردن لاستیک، محلول جوش شیرین و آب یا مایع سفید کننده را بر روی لکه ها اسپری کنید. چند دقیقه صبر کنید تا محلول روی لکه ها اثر بگذارد. در انتها با یک دستمال خیس محلول را پاک کنید.

مطالعه
پرچم ساحلی

WASH SHOES IN WASHING MACHINE new 300x200 - مراحل تمیز کردن لباسشویی

تمیز کردن لباسشویی با سرکه سفید

در این مرحله جاپودری را خارج کنید. با یک مسواک یا برس تمامی جرم و پودر ماشین چسبیده شده با آن را از بین ببرید و بعد با آب بشویید. بعد آن را در جای خود قرار دهید.

با محلول شیشه پاکن تمامی سطح بدنه، درب شیشه ایی، پنل و دکمه ها و صفحه نمایش را دستمال بکشید. به این ترتیب کل آلودگی های قسمت بیرونی دستگاه نیز برطرف می شود.

کلام آخر

در تکمیل آموزش نحوه شستن و تمیز کردن ماشین لباسشویی بیان کنیم که اگر دستگاه شما از مدل درب از بالا بود می توانید محلول سرکه سفید یا جوش شیرین را مستقیم درون محفظه البسه بریزید. سپس با روشن کردن آن و ورود و گردش آب به داخل ماشین شستن را به اتمام برسانید. نکته آخر هم قسمت بالایی پروانه همزن مرکزی را هم دستی پاک کنید.

حتما بخوانید:  برنامه های شستشوی لباسشویی بکو (Beko)

تکنسین های حاذق و با تجربه دکتر تعمیرکار آماده نصب و تعمیر تمامی برندهای زیمنس، حایر، کندی، کنوود، آاگ، آبسال، بکو، بوش و… در اقصی نقاط تهران و شهرستان های اطراف آن هستند. تضمین قطعات اورجینال، هزینه منصفانه، حسن اخلاق، و حرفه ایی در تعمیرات و رفع ارورهای مختلف وسایل خانگی جز افتخارات مجموعه دکتر تعمیرکار است.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.