رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست؟

مزایای خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان چیست؟ خرید ملک در ترکیه چه معایبی برای ایرانی‌ها دارد؟ مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه را سبک و سنگین کنید، بعد تصمیم بگیرید.

خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها طی یک دهه اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده و هر سال تعداد ایرانیانی که وارد بازار املاک و مستغلات ترکیه می‌شوند، بالاتر می‌رود. البته به جز ایرانی‌ها شهروندان کشورهای دیگری مانند روسیه هم در بازار املاک ترکیه سرمایه گذاری می‌کنند اما ایرانی‌ها رتبه اول خرید ملک در ترکیه را به خود اختصاص داده‌اند. در این مطلب قصد داریم به دلایل این موضوع بپردازیم و مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان را بررسی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت تکنیکوگروپ مراجعه کنید.

خرید ملک در ترکیه

ایرانی‌ها با خرید بیش از ۷۰۰۰ خانه در ترکیه، در رتبه اول خرید ملک در ترکیه قرار دارند. اما چه چیزی باعث اشتیاق شهروندان ایرانی برای خرید ملک در ترکیه می‌شود؟ آیا موضوع مهاجرت در میان است یا دلایل دیگری وجود دارد؟

در ادامه، مزایای خرید ملک در ترکیه را برای ایرانیان بررسی کرده‌ایم:

سرمایه گذاری خارجی برای حفظ ارزش پول

طی سالیان اخیر دائما شاهد کاهش ارزش پول ملی کشورمان بوده‌ایم و همین موضوع باعث شده که بسیاری از مردم تصمیم بگیرند برای حفظ ارزش پول خود اقدام به سرمایه گذاری خارجی نمایند. در بین گزینه‌های سرمایه گذاری خارجی، خرید ملک در ترکیه یکی از جذاب‌ترین آنهاست. بازار باثبات مسکن در ترکیه و مهار تورم مربوط به ملک در این کشور باعث شده تا ایرانی‌های زیادی مشتاق به سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات این کشور باشند.

مطالعه
یونولیت سقفی

گرفتن اقامت و پاسپورت ترکیه

در ترکیه خانه بخرید و صاحب پاسپورت این کشور شوید! خب این امتیاز هر کسی را وسوسه می‌کند تا ضمن انجام یک سرمایه گذاری خارجی کم ریسک، بتواند صاحب حق شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه شود. البته این موضوع به این شرط امکان پذیر است که ملک خریداری شده شما در ترکیه حداقل ۲۵۰هزار دلار ارزش داشته باشد. با خرید یک یا چند ملک با مجموع این مبلغ، می‌توانید حق شهروندی ترکیه را برای خودتان و خانواده‌تان بگیرید و از حقوق قانونی زندگی در کشور ترکیه بهره مند شوید.

پاسپورت کشور ترکیه هم به شما داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به ویزا به بیش از ۷۰ کشور دنیا سفر کنید. ضمن اینکه سفر به کشورهایی مثل کانادا، آمریکا و کشورهای حوزه شینگن با پاسپورت ترکیه به مراتب راحت‌تر از پاسپورت ایران است.

مطالعه
پرینتر سه بعدی FDM چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر ملک خریداری شده شما در ترکیه ارزش کمتر از ۲۵۰هزار دلار داشته باشد امکان اخذ پاسپورت را نخواهید داشت اما اقامت کشور ترکیه را به دست می‌آورید.

309348 - مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست؟

امکان اجاره دادن ملک و کسب درآمد

حتی اگر قصد ندارید برای زندگی راهی ترکیه شوید، می‌توانید با اجاره دادن ملک خود در ترکیه درآمد قابل توجهی به دست آورید. ترکیه کشوریست که دانشجویان خارجی نسبتا زیادی دارد و از طرفی یک کشور توریستی محسوب می‌شود. بنابراین، اجاره دادن ملک در ترکیه کار سختی نخواهد بود.

قیمت‌های شگفت انگیز

فقط نگاهی به قیمت مسکن در نقاط مختلف ترکیه و مقایسه آن با قیمت مسکن در شهر تهران، شما را به این نتیجه می‌رساند که با قیمت به مراتب پایین‌تر از تهران می‌توانید ملکی با موقعیت مناسب و امکانات بسیار خوب را در بهترین نقاط ترکیه خریداری کنید. به عنوان مثال در یک منطقه متوسط استانبول می‌توانید یک خانه حدودا ۶۰ متری را با مبلغی در حدود ۷۰۰ میلیون تومان خریداری کنید. خب خودتان بگویید با این پول در کجای تهران می‌توان چنین خانه‌ای پیدا کرد؟

مطالعه
پارافریز مقاله یعنی چه و چه کاربردی دارد؟

امکان استفاده از خدمات و امکانات ترکیه

با خرید ملک در ترکیه و گرفتن اقامت این کشور می‌توانید به صورت قانونی در این کشور به کار و زندگی مشغول شوید و از خدمات و امکانات ترکیه از جمله خدمات درمانی و آموزشی رایگان این کشور بهره مند شوید. ضمن اینکه می‌توانید یک حساب بانکی بین المللی را در ترکیه باز کنید و کارت اعتباری بین المللی هم بگیرید. از طرف دیگر، هزینه زندگی در ترکیه مقرون به صرفه است و شرایط اقتصادی باثبات تری نسبت به ایران دارد.

همسایگی با ایران

همسایه بودن ایران و ترکیه از دیگر دلایل خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی‌هاست. نزدیک بودن دو کشور امکان رفت و آمد آسان و کم هزینه را برای صاحبان ملک فراهم می‌کند. ضمن اینکه شباهت‌های فرهنگی دو کشور و راحت بودن برقراری ارتباط و زندگی نیز از دیگر مزایای خرید ملک در ترکیه محسوب می‌شود.

منبع:

https://www.alef.ir/news/4000824020.html

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.