رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

وال واشر ، بهترین راه برای یک نورپردازی با کیفیت

وال واشر

وال واشر یک فناوری روشنایی مدرن و پراستفاده است که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی منشأ نوری که معمولاً ال ای دی هستند، تولید می‌شود. وال واشرها روشی برای ایجاد روشنایی به‌جای بکار بردن پروژکتورها هستند؛ در حالتی که بکار بردن پروژکتور ممکن نباشد و احتیاج به نور بسیار زیاد باشد، از وال واشرها استفاده می‌کنند.

برای نمونه امکان دارد جهت نورپردازی ساختمان‌ها محیطی بلند و باریک داشته باشیم. در این وضعیت نمی‌توان از چند پروژکتور به ‌صورت هم‌زمان استفاده کرد زیرا اضافه بر محدود بودن محیط، چند پروژکتور در کنار یکدیگر، نمای قشنگ و جذابی ایجاد نمی‌کنند.

 وال واشر ها مقدورند نور خطی و یکسان در عرض بسیار زیاد به وجود آورند. بکار بردن وال واشر در وضعیتی که میل به تابش نور به‌ وسیله پنجره‌ها ندارید، امکان پذیر و شدنی خواهد بود. این به معنی این است که می‌توان آن را به‌ عنوان قسمتی از نمای ساختمان‌ها بکار برد. وال واشرها برای روشنایی بناهای تاریخی، ساختمان‌ها، پل‌ها، انواع دیوارها و تونل‌ها کارکرد دارند.

مطالعه
آشنایی بیشتر با پکیج ایران رادیاتور

از فواید وال واشرها می‌توان به سازگاری کامل با سیستم  DMX، راندمان نوری بسیار زیاد ، زیاد بودن فوکوس ال ای دی‌ها و عملکرد بالا، توانایی نصب در زاویه‌های متفاوت ، توان مصرفی بسیار کم در برابر نورافکن‌ها و چراغ‌های معمولی اشاره کرد.

کاربرد اصلی وال واشر

کارکرد عمده وال واشر در به وجود آوردن نورپردازی و روشنایی بر روی دیوارها، ظاهر ساختمان و به وجود آمدن پرده نور در انواع سطح‌ها مانند پل‌ها، دیوارها و… است. از سایر استفاده‌های وال واشر می‌توان به ساختن انواع چراغ‌های خطی رنگی اشاره نمود.

 از وال واشر برای نورپردازی سطح‌های بزرگ(به‌ویژه دیوارها) نیز استفاده می‌شود. وال واشر اغلب برای نورپردازی ساختمان‌های مدرن کاربرد دارد، اما از آنان در گالری‌ها، موزه‌ها و فروشگاه‌ها و یا مکان‌هایی که احتیاج به روشنایی با سطحی بزرگ داشته باشد نیز، به‌کار برده خواهد شد.

همچنین وال واشر در موارد دیگری نیز کاربرد دارد که شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. روشنایی رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ
  2. رشد گیاهان: این نورپردازی بادقت به نور مورداحتیاج گیاه موردنظر و با ال ای دی‌های ویژه صورت می‌گیرد.
  3. روشنایی آکواریوم‌های آب شیرین: بکار بردن وال واشر در آکواریوم‌ آب شیرین در بیشتر موارد برای جذابیت بیشتر استفاده می‌شود.
  4. روشنایی آکواریوم‌های آب‌شور: این رویکرد به منظور همانند سازی محیط آکواریوم به دریا انجام شده که برای زنده ماندن ماهیان آب‌شور، لازم است و از LED کلوین دار و یو وی در وال واشر می‌بایست استفاده نمود.
  5. موارد عفونی و پزشکی
  6. مراسم جشن : وال واشر بسیار در جشن‌ها استفاده می‌شود و انواع کالاهایی مثل عینک ، کلاه و … که تنها با LED یو وی رنگ موردنظر را می‌گیرند، مکمل وال واشرها می‌باشند .
مطالعه
با محبوب ترین گجت های هوشمند تصفیه هوا آشنا شوید

ابزار نوری استفاده‌شده در ساختن وال واشرها، LED ها هستند. این LED ها، لنزی برای کنترل زاویه درخشش نور دارند که سبب می‌شود مدیریتی بیشتری بر روی وضعیت نورپردازی وجود داشته باشد. برای داشتن LED با زاویه مختلف، بایستی سفارشی ویژه داد.

فروشگاه سورولنز عرضه کننده انواع لوازم روشنایی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در لاله زار تهران آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی است.

ویژگی طلایی وال واشر

ال ای دی‌های تعبیه‌ شده روی وال واشرها با مسافت کم از همدیگر و به‌صورت فشرده قرارگرفته‌اند که در این حالت نور بیشتری ایجاد خواهند کرد؛ ولی همین وال واشر می‌تواند از LED های کمتری استفاده کند تا نور کمتری نیز داشته باشد.

مطالعه
لیزر جوش راهی برای درمان جوش صورت و بدن

وال واشر ال ای دی برای روشنایی دکوراسیون و نورپردازی محیط‌های بیرونی و بناها بکار برده می‌شود. این محصول در سایزها، شکل‌ها و زاویه‌های پخش نور مختلف ساخته می‌شود. از دیگر فواید وال واشر LED می‌توان به راندمان بالا، عمر طولانی و بی‌همتا بودن این محصول اشاره کرد.
وال واشر از ۴ بخش کلی ایجاد می‌شود که عبارتند از:

  1. ال ای دی جهت به وجود آوردن نور که معمولاً از چند ال ای دی با توان مصرفی ۱ وات استفاده می‌شود.
  2. بدنه وال واشر
  3. لنز برای متمرکز یا پخش نور در مکان موردنظر
  4. درایور (در صورت راه‌اندازی درست و اصولی به حالت سری درایور بکار برده می‌شود.)

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.