رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

وصل شدن جریان کابل‌های مسی به جریان زندگی ما

1 6 550x550 - وصل شدن جریان کابل‌های مسی به جریان زندگی ما

کابل‌های مسی در زندگی روزمره اکثر ما پرکاربرد است. فلز مس امروزه به عنوان بهترین رسانای الکتریکی در کل جهان به کار می‌رود. بیشتر دیتا رسان‌های اینترنتی، از این کابل‌ها استفاده می‌کنند. کابل مسی قدرت رسانایی فوق‌العاده‌ای دارند.

واژه کابل در زبان فارسی به معنای ضخیم است. این واژه از کشور فرانسه وارد کشور ما شده است و اصالت این واژه فرانسوی است. جالب است بدانید کابل‌های مسی و همچنین آلومینیومی در دنیای امروز دو رسانای بسیار خوب برای جریان الکتریکی به حساب می‌آیند.

مزیت کابل‌های مسی

چند فلز بسیار کاربردی در ساخت کابل‌های فشار قوی کاربرد دارند که از جمله آن‌ها اشاره می‌شوند به سرب، نقره، فولاد و آلومینیوم. در این میان آلومینیوم و مس در فلزها برای ساخت کابل از همگی مقرون به صرفه‌تر است.

از طرفی دیگر فلز مس، نسبت به رقبای خود برتری بیشتری از نظر فیزیکی و شیمیایی دارد.

مطالعه
مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چیست؟

چکش‌پذیری فلز مس از همه فلزها بیشتر است و این مزیتی بسیار قابل توجه به حساب می‌آید. حتی می‌توان با چکش زدن‌های فراوان به فلز مس، آن را به نازکی رشته‌های سیمی درآورد.

کاربرد کابل‌های مسی

جالب است بدانید در صنعت استفاده‌های بسیار زیادی از این کابل‌ها برای رساندن جریان برق از مکانی به مکان دیگر و همچنین جهت استفاده دستگاه‌ها استفاده می‌شود. کابل‌های مسی در سیم کشی و برق کشی ساختمان‌ها بسیار کاربرد دارند.

کابل‌های مسی استانداردهای ملی ایران با شماره‌های ۳۰۸۴ و استاندارد بین المللی ۶۰۲۲۸ را به دست آورده است. این امر بر استفاده کابل‌های مسی در صنعت و همچنین مصارف خانگی مزیتی بسیار قابل توجه و مهم است.

مشخصات کابل‌های مسی

این کابل‌ها مشخصات گوناگونی از جمله وزن، سطح مقطع و ولتاژ دارند. متقاضیان و خریداران بایستی بر اساس نیاز و کاربرد در امر خاص به ویژگی‌های دلخواه خود توجه کافی داشته باشند.

2 9 750x250 - وصل شدن جریان کابل‌های مسی به جریان زندگی ما

کابل‌های مسی در صنعت

امروزه می‌توان از فلز مس به عنوان پرکاربرد‌ترین فلز در دنیا اشاره کرد. ا چراکه ز جمله کاربردهای این گونه کابل‌ها در صنعت می‌توان به خطوط حمل و نقل مخابرات، مدارهای الکتریکی و بسیاری از قطعات‌های دستگاه‌های کارخانه‌ای اشاره کرد. امروزه فلز مس و همچنین کابل‌های مسی در صنعت کشور ما و کشورهای دیگر بسیار پیشرفت داشته است.

مطالعه
آموزش خوانندگی

انواع سیم و کابل‌های مسی

از انواع سیم و کابل‌های مسی میتوان به سیم افشان، کابل مفتولی، کابل چند رشته مسی، سیم مسی تخت و سیم مسی گرد سیم مسی روکش دار و کابل مسی لاکی اشاره کرد.

نکته حائز اهیمت آن است که این کابل‌ها انواع مختلفی از نظر ساختار و سطح مقطع ولتاژ دارند.

کابل‌های مسی را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد

_ کلاس ۱ (تک رشته مفتولی)

_ کلاس۲ (دو رشته مفتولی)

_کلاس ۳ (سه رشته مفتولی)

_کلاس ۵ (پنج رشته مفتولی)

این کابل‌ها انواع مختلفی مانند افشان دارند که در این قسمت فقط به انواع مفتولی آن اشاره شد.

قیمت کابل‌ مسی

خریدرارن و متقاضیان بایستی هنگاه تهیه این کابل براساس وزن کابل، سطح مقطع ولتاژ کابل و تعداد رشته‌های کابل و مفتول یا افشان بودن کابل هزینه مورد نظر را بپردازند.

مطالعه
خیلی ها از من می پرسند که بطور مثال من تله زندگی را در خودم تشخیص دادم. آیا می توانم خودم به تنهایی آنها را درمان کنم؟

اما بطور کلی موارد بسیاری بر قیمت تاثیر بسیاری دارد. اما در خصوص قیمت قطعی کابل‌های مسی، نمی‌توان نظر خاصی داد، زیرا قیمت آن ها، بسته به قیمت آلیاژ به کار رفته در آن است. افزایش قیمت فلز مس در بازارهای جهانی موجب شده تا این کابل‌ها در بازار نیز با افزایش قیمت مواجه شوند.

سخن اخر

کابل‌های مسی در زندگی روزمره اکثر ما پرکاربرد است. فلز مس امروزه به عنوان بهترین رسانای الکتریکی در کل جهان به کار می‌رود. بیشتر دیتا رسان‌های اینترنتی، از این کابل‌ها استفاده می‌کنند. جالب است بدانید در صنعت استفاده‌های بسیار زیادی از این کابل‌ها برای رساندن جریان برق از مکانی به مکان دیگر و همچنین جهت استفاده دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

این کابل‌ها مشخصات گوناگونی از جمله وزن، سطح مقطع و ولتاژ دارند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.