رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ویژگی‌ها و کاربرد نایلون عریض

نایلون یکی از انواع الیافی است که به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود و در صنایع مهمی از جمله کشاورزی کاربرد دارد. این الیاف کاربردی، بسته به نوع ساختار و مولکول‌هایی که از آن ساخته می‌شوند به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود. هر کدام از انواع نایلون ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که در یک بخش از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از انواع نایلون‌های مناسب در صنایع کشاورزی، پلاستیک عریض است که کاربردهای بسیاری دارد. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا ویژگی نایلون عریض و همچنین کاربرد نایلون عریض را مورد بررسی قرار دهیم.

3205239 - ویژگی‌ها و کاربرد نایلون عریض

پلاستیک عریض چیست؟

قبل از آن‌که به ویژگی نایلون عریض و کاربرد نایلون عریض بپردازیم، بهتر است توضیح دهیم که این پلاستیک چیست. از آن‌جا که این نایلون به طور عمده در صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نام دیگر آن نایلون کشاورزی است. نایلون عریض دارای انواع متفاوتی بسته به رنگ، عرض و ضخامت است که جهت پوشش دهی در صنایع کشاورزی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که قصد دارید نایلون عریض مورد نظر خود را خریداری کنید، می‌توانید میزان عرض آن که معمولا از یک متر و نیم شروع می شود، میزان ضخامت نایلون و همچنین رنگ مورد نظرتان را مشخص کرده و بر آن اساس سفارش دهید.

هر چه ضخامت پلاستیک عریض بیشتر باشد، کیفیت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اگر نتوانستید ضخامت مورد نظر خود را در بازار پیدا کنید؛ می‌توانید از چند لایه نایلون جهت افزایش ضخامت بهره بگیرید. از طرفی هنگام سفارش، باید به ویژگی نایلون عریض نیز دقت کنید و ویژگی‌هایی که به آن نیاز دارید را در نظر داشته باشید.

مطالعه
راهنمای خرید بهترین دوچرخه کوهستان دنده‌ای برای حرفه ای‌ها

در بندهای بعدی به شرح کاربردها و ویژگی‌های نایلون عریض خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین نایلون عریض کشاورزی را برای خود انتخاب کنید.

3205236 - ویژگی‌ها و کاربرد نایلون عریض

ویژگی نایلون عریض

انواع پلاستیک عریض به علت متفاوت بودن در اندازه عرض، مقدار ضخامت و رنگ، از ویژگی‌های بسیاری برخوردار هستند. این نایلون‌ها معمولا با اندازه ده تا هشتاد سانتی متر قابل سفارش هستند و ضخامتشان بین سی تا سی‌صد میکرون (بسته به نیاز شما) متفاوت است. به علت وجود این دو طیف گسترده و همچنین رنگ های متنوع، انواع زیادی از پلاستیک‌های عریض ساخته و تولید شده است.

از انواع ویژگی نایلون عریض می‌توان به قابلیت ضد اشعه ماورا بنفش یا همان Anti UV بودن آن اشاره کرد. این خاصیت ویژه سبب شده تا هنگام قرار گیری در معرض خورشید ‌(مخصوصا هنگامی که به عنوان روکش گلخانه استفاده می‌شوند.) عمر و کاربرد نایلون عریض بیشتر شود.

قابلیت آنتی یو وی: همان طور که می‌دانید، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش به صورت مستقیم  باعث می‌شود تا گیاه دچار مشکلاتی شود یا تماما از بین برود. با سفارش انواع پلاستیک عریض آنتی یو وی می‌توانید گلخانه خود را از مشکلات این چنینی حفظ کنید.

قابلیت جذب اشعه مادون قرمز: از طرفی اشعه مادون قرمز، قابلیت تولید گرما دارد و استفاده از خواص آن می‌تواند برای جلوگیری از هدر رفت دمای گلخانه در طول شب بسیار مفید باشد. برای استفاده از این ویژگی نایلون عریض کافی است تا یک نایلون جاذب اشعه مادون قرمز یا IR Absorber سفارش دهید. به این صورت می‌توانید تا حد زیادی مصارف گلخانه را پایین بیاورید.

ضد الکتریسیته: یکی دیگر از ویژگی‌های نایلون‌های عریض کشاورزی، ضد الکتریسته بودن آن‌ها است. این خاصیت باعث کاهش جذب گرد و غبار توسط نایلون بر محصول می‌‍‌شود و یک کابرد نایلون عریض بسیار مهم به شمار می‌رود. از طرفی دیگر در محیط گل‌خانه نباید بخار آب روی سقف قرار گیرید که نایلون‌های عریض ضد الکتریسیته توانایی حل این موضوع را دارند.

مطالعه
what is Gilsonite

3205237 - ویژگی‌ها و کاربرد نایلون عریض

کاربرد نایلون عریض در صنایع مختلف از جمله کشاورزی

از نایلون‌های عریض در صنایع مختلفی مخصوصا صنایع ساختمان سازی و کشاورزی استفاده می‌شود. پلاستیک عریض به وفور در صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در مصارف کشاورزی از نایلون‌های عریض برای افزایش راندمان محصول (تولید محصول باکیفت‌تر در مدت زمان کوتاه‌تر) استفاده می‌شود. جهت محقق ساختن کاربرد نایلون عریض، از آن برای پوشش سقف گل‌خانه، پرورش قارچ، ایجاد محافظ برای گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی و.. استفاده می‌کنند. جهت پوشاندن سقف گلخانه، نایلون‌های عریض کشاورزی را دور تا دور میله و ستون‌های گل‌خانه می‌کشند تا بتوان دمای داخل گلخانه را به دمای مورد نیاز تنظیم کرد و از طرفی میزان نورگیری گیاهان را بسته به محصول تغییر داد.

 تاثیر ویژگی‌ها بر کاربرد نایلون عریض

حال که با ویژگی‌ها و کاربردهای پلاسیتک عریض آشنا شدید بهتر است تاثیر ویژگی‌ها بر کاربرد را نیز بدانید. در ادامه‌ی این بند قصد داریم به این نکته مهم، که آگاهی از آن در خرید پلاستیک‌های عریض ضروری است بپردازیم.

هنگامی که از نایلون‌های عریض استفاده می‌کنید، به علت جذب بالای اشعه مادون قرمز، می‌توانید بخش اعظمی از گرمای گلخانه را با استفاده از این نایلون‌ها تامین کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

اگر اندازه عرض نایلون بالا باشد، نیازی به برش دهی بالا جهت پوشاندن سطوح گل‌خانه نخواهید داشت. چرا که نایلون‌هایی با مساحت بالا، نیاز به تیکه بری ندارند و به راحتی تمام سطوح گل‌خانه را پوشش می‌دهند.

«از پر اهمیت ترین مصارف نایلون‌ها؛ میتوان به نایلون کشاورزی و انواع آن اشاره کرد. علاوه بر مصارف کشاورزی، مصارف صنعتی نیز دارند. یعنی مناسب برای پوشش استخر ها، انبار ها، بنا های مختلف و… انواع وکاربرد های نایلون عریض کشاورزی آن‌قدر گوناگون است که نمی‌توان آن را فقط به عنوان مصرف برای کارهای  کشاورزی شناخت. قیمت پلاستیک کشاورزی نسبت به نیاز مشتری و مواد های افزودنی که به آن اضافه می‌شود بالا و پایین دارد و تقریبا نمی‌توانید برای این محصولات قیمت ثابت پیدا کنید، اما امروزه با همه اوضاع و شرایط اقتصادی فعلی، خرید نایلون کشاورزی همچنان پرطرفدار است.»

مطالعه
مقایسه بهترین کیلومتر شمار دوچرخه و آشنایی با مزایا و معایب سرعت سنج

3205238 - ویژگی‌ها و کاربرد نایلون عریض

نحوه قیمت‌گذاری پلاستیک عریض

عوامل زیادی بر نحوه قیمت‌گذاری نایلون‌های عریض کشاورزی موثر هستند. به عنوان مثال، مهم‌ترین عامل کیفیت متریال استفاده شده در ساخت نایلون عریض است.  اما کیفیت بسیار تاثیر گذار است. یعنی، هرچه کیفیت نایلون بالاتر برود، قیمت نایلون کشاورزی  افزایش پیدا خواهد کرد. اگر قصد خرید نایلون‌های مرغوب را دارید بهتر است از متریال‌های درجه یک استفاده کنید. اگر کیفیت نایلون برایتان چندان اهمیتی ندارد می‌توانید از نایلون‌های بازیافتی استفاده کرده و نایلون را در بازه‌های کوتاه عوض کنید.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نایلون کشاورزی، اندازه عرض و ضخامت آن است. از آن‌جا که هر چه عرض نایلون بیشتر باشد، مساحت آن بالاتر می‌رود بدیهی است که قیمت آن نیز در اثر این مورد افزایش پیدا کند. از طرفی ضخامت، تاثیر زیادی در کاربرد نایلون عریض دارد. هرچه ضخامت بالاتر باشد، ویژگی نایلون ضخیم (انواع ویژگی‌های آن) نیز بهتر عمل خواهند کرد. برای مثال نایلون‌های ضخیم مقاومت بیشتری در برابر اشعه ماورا بنفش و الکتریسیته از خود نشان می‌دهند.

منبع سایت: مشرق نیوز

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.