رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

آیا پیش آمده که در عملکرد ماشین لباسشویی شما اختلالی به وجود آمده باشد؟ در شرایط مشابه چه اقداماتی انجام می‌دهید؟ خودتان دست به کار می شوید و مشکل را برطرف می نمایید یا از مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی کمک می گیرید؟ با از کار افتادن لباسشویی مجبور به شستن لباس ها به وسیله دست هستید. به غیر از مشقت شستشوی البسه با دست، پودر و مواد شیمیایی در ارتباط مستقیم با دست برای سلامتی پوست نیز خطرناک می باشد. بهتر است برخی مواقع اطلاعات جزئی از قطعات و چگونگی کارکرد آن ها داشته باشید که در صورت لزوم عیب یابی در دستگاه را خودتان انجام دهید. یکی از همین اطلاعات نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است. خرابی پمپ تخلیه یکی از رایج ترین و عمومی ترین مشکلات در تمامی برندها است.

در اینجا میتوانیدنحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی مطالعه فرمایید

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

قطعه ایی مهم در ماشین لباسشویی که عمل تخلیه کامل آب داخل دستگاه جز وظایف آن است. برای شستشو و کار لباسشویی نیاز است که آب از طریق لوله های ورودی و متصل به  آب شهری وارد دیگ شود مواد شوینده را از جاپودری به داخل محفظه و روی لباس ها منتقل کند. البته به موضوع شوینده مناسب برای لباسشویی چیست؟ هم دقت کنید.

با توجه به برنامه انتخابی، دیگ هرچند دور یک مرتبه آب داخل آن خالی می شود و مجددا برای مراحل بعد و آبکشی پر می گردد. آب و کف کثیف داخل دیگ از طریق پمپ تخلیه به داخل لوله های فاضلاب هدایت می شود. حتما باید آب البسه و محفظه کشیده شود تا عمل نیمه خشک و خشک کردن لباس ها انجام شود.

حتما بخوانید:  بررسی کیفیت ماشین لباسشویی کندی [مزایا و معایب]

aaa 2 new - پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اجزا و انواع پمپ تخلیه

قبل از بیان نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اجزا و سپس انواع آن آشنا شوید.

مطالعه
تزریق آمپول به پشت در منزل به صورت شبانه روزی

هر پمپ تخلیه متشکل از اجزائی زیر است.

  • سیم پیچ داخل پمپ
  • کاسه نمد
  • پروانه ها
  • پروانه متصل به هسته مغناطیسی

این قطعه در دو نوع پمپ الکتریکی که با دو سیم اتصال دارند که به کمک اهم متر از سالم بودن ان می توان مطمئن شد و پمپ انتقال مستقیم بر مبنای موتور وجود دارند.

اما به غیر از انواع آن این قطعه در مدل ها و برندهای مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال پمپ تخلیه ۳ خار، ۴ خار بوشی،  و ۸خار و غیره که دو مدل آخر را باید در جهت خلاف عقربه ساعت بچرخانید تا از دستگاه خارج شود.

نکته: عمر مفید این قطعه ۴ سال است.

%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6 %D9%BE%D9%85%D9%BE %D8%AA%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%87 %D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86 %D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C new 300x200 - پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

علائم خرابی پمپ لباسشویی کدام است؟

هرگاه زمان شستشوی البسه به پایان رسید اما آب همچنان داخل دیگ پابرجا بود و عمل تخلیه صورت نگرفته بود اولین احتمال، خرابی این قطعه خواهد بود.

مواقعی که آب از زیر و اطراف ماشین خارج می شود و خیس هست.

در برخی اوقات نیز صدای آب در بعضی از قطعات شنیده می شود.

مطالعه
۲۷ مدل تخت خواب دونفره شیک و جذاب با قیمت روز و خرید

پس از تخلیه، دیگ هم چنان به چرخش خود ادامه می‌دهد.

علامت دیگر این است که در مراحل شستشو صدای تخلیه آب شنیده نمی شود. زیرا آب درون محفظه باقی می ماند.

اگر این نشانه ها را مشاهده کردید و تست سالم بودن آن را انجام دادید و مطمئن شدید که ایراد از پمپ تخلیه است آن را تعمیر کنید. اگر این قطعه نیم سوز شده باشد کاری جز تعویض انجام ندهید.

حتما بخوانید:  علت چشمک زدن پنل لباسشویی چیست؟

نحوه تست پمپ تخلیه ماشین

مهمترین وسیله ای که به آن احتیاج دارید تا از سالم بودن قطعه اطمینان یابید اهم متر خواهد بود. پس آن را در دسترس قرار دهید.

گام بعدی رعایت موارد ایمنی است. فراموش نکنید و دوشاخه را از جریان الکتریکی و پریز بکشید تا از خاموشی آن خیالتان راحت باشد.

اهم متر را روشن کنید و تمامی اطلاعات و شاخص های آن را پاک و صفر کنید.

در این هنگام دو سیم پمپ تخلیه را پیدا و از پایه های آن جدا نمایید.

نکته : همیشه سیم‌ها را از انتهای آن بکشید و بیرون آورید.

زمانی که پراب ها را به پمپ متصل کردید اعداد نمایش داده شده در اهم متر مشخص می کند که پمپ سالم است و یا ایراد دارد.

اعداد مابین ۵ تا ۱۵ سلامت قطعه را نشان می‌دهد و اعداد صفر و یا بی نهایت گویای خرابی آن و در نتیجه منجر به تعویض خواهد شد.

لطفا مقاله خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار و آموزش نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را نیز بخوانید!

مطالعه
فواید شگفت انگیز خوردن میوه های خشک برای سلامتی

در پایان

پس از باز کردن درب لباسشویی آب روی لباس ها باقی بود، عمل تخلیه به درستی انجام نگرفته است. دستگاه باید تمامی آب البسه را بکشد و آن ها را نیمه خشک تحویل دهد. بعد از اینکه متوجه عدم تخلیه آب شدید باید نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را فرا بگیرید. اگر این قطعه ایرادی نداشت احتمالا برد الکتریکی فرمان ادامه برنامه ها و کار قطعات را ارسال نمی‌کند. برای تحمیل نشدن هزینه های گزاف نباید افراد غیر متخصص که سررشته ایی در حیطه تعمیرات ندارند به تعمیر و یا تعویض قطعات ماشین اقدام کنند.

حتما بخوانید:  ارورهای ماشین لباسشویی زیمنس

مجموعه حرفه ایی و تکنسین های زبده  دکتر تعمیرکار سال هاست که تجربه های اندوخته خود را با علم و آموزش های جدید همراه می کنند تا خدمات ارزنده ایی در حوزه نصب، تعمیر، سرویس دوره ایی کلیه لوازم منزل اعم از کولرگازی، یخچال، ماشین ظرفشویی، پکیج،… در برندهای خارجی (کنوود،…) و ایرانی (آبسال،…) ارائه کنند. پس اگر در شهر تهران و یا شهرستان های اطراف مانند شهریار، اندیشه، رباط کریم، ری، پرند و غیره ساکن هستید با شماره های موجود در سایت و یا تکمیل کردن فرم درخواست و ثبت آن با این مجموعه مرتبط شوید و خدمات مورد نیاز را دریافت نمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.