رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

پناهندگی در ترکیه

یکی از شیوه های مهاجرتی که برخی از افراد آن را انتخاب می کنند؛ پناهنده شدن است که به عنوان بدترین و خطرناک ترین روش مهاجرتی برای همه کشورها به شمار می رود. در این بین، می توان پناهندگی در ترکیه را خطرناک تر از سایر کشورها به شمار آوریم. زیرا دولت ترکیه هیچگونه امتیازی را برای پناهندگان سایر کشورها قائل نیست و زندگی سخت و بدی در انتطار این نوع از مهاجران است.

انواع پناهندگی در ترکیه

پناهندگی در ترکیه به دو روش انجام می شود.

پناهندگی سیاسی

برخی از افراد به دلیل مشکلات سیاسی که دارند به سایر کشورها پناهنده می شوند و اینگونه از افراد هیچگاه حق بازگشت به ایران را نخواهند داشت.

پناهندگی اقتصادی

نوع دیگر پناهندگی به این شکل است که به دلیل مشکلات اقتصادی به کشور دیگری پناهنده می شوند به امید آن که در آن کشور بتوانند رفاه مالی خوبی را تجریه نمایند. اما این روش مهاجرتی به ندرت موجب رفاه مالی می شود.

مطالعه
بهترین و پرفروشترین برند (مارک) دوربین مداربسته کدام است ؟

مصاحبه برای پناهندگی در ترکیه

اگر با وجود تمامی معایبی که پناهندگی دارد اما قصد این کار را دارید؛ باید بعد از ورود به خاک ترکیه، به اداره مربوطه مراجعه کرده و مدارک شناسایی خودتان را تحویل دهید. سپس استعلام گرفته و شرایط شما در ایران بررسی شود.

مصاحبه مربوط به پناهندگی بعد از ثبت نام در سایت، معمولاً ۳۰ روز بعد انجام می شود.

سپس دلایل ترک وطن را از پناهجو می پرسند و مواردی مانند سابقه تحصیلی، خانواده، پیشینه  فرد، اتفاقاتی که اگر پناهجو به کشورش برگردد را بررسی می کنند.

Asylum conditions in Turkey for Iranians - پناهندگی در ترکیه

شرایط پناهندگی در ترکیه برای ایرانیان

به دلیل نزدیکی مرز ایران و ترکیه افراد زیادی اقدام به پناهندگی در ترکیه می کنند تا بعد از گذشت مدتی بتوانند به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. اما نکته حائز اهمیت این است که ترکیه اسکان مناسبی را برای پناهندگان در نظر ندارد و موجب مشکلات زیادی می شود.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ تعداد زیادی از ایرانیان به ترکیه پناهنده شدند و به دلیل شرایط ترکیه دچار مشکلات زیادی شدند و حتی برخی از انها جانشان نیز در خطر افتاد.

مطالعه
خرید پکیج در شهر اندیشه فاز 1 فاز 2 فاز 3 فاز 4

به همین دلیل پناهندگی را بدترین و خطرناک ترین نوع مهاجرت نام گذاری می کنیم.

وظیفه پناهجو در ترکیه

بعد از بررسی شرایط پناهجو، کارت شناسایی مخصوصی را به فرد می دهند و او موظف است که در بازه های زمانی مختلف به اداره مربوطه مراجعه کرده و امضا و توضیخات لازم را ارائه دهد.

در صورتی که فرد پناهجو برای امضا و توضیحات مراجعه نکند، کارت شناسایی او باطل می شود.

مشکلات پناهندگی در ترکیه

پناهندگی مشکلات زیادی دارد اما شاید اصلی ترین موضوعی که بتوان در پناهندگی به ان اشاره کرد؛ موضوع اشتغال و درآمد زایی باشد.

Asylum problems in Turkey - پناهندگی در ترکیه

زمانی که فرد به عنوان پناهنده وارد ترکیه می شود تا زمانی که شهروندی خود را دریافت نکند؛ مشکلات بسیار زیادی در مسیر او قرار دارد. زیرا با هر میزان تخصص و تحصیلاتی که افراد داشته باشند اما برای استخدام در شرکت ها و مراکز معتبر نیاز به داشتن اقامت ترکیه یا کارت کیملیک است. فردی که پناهنده شده است تا چند سال اقامت ترکیه و شهروندی این کشور را ندارد در نتیجه نمی تواند جایی مشغول به کار شود.

نحوه درآمدزایی در پناهندگی

در پناهندگی ۲ راه پیش روی افراد است تا بتوانند مخارج زندگی شان را تامین نمایند.

مطالعه
راهنمای خردکن اصل و بدل سیلوکرست! مواظب باشید خردکن تقلبی نخرید!

اولین راه این است که اگر فرد دارای پس اندازی است که بتواند هزینه های چند سال را تامین نماید؛ می تواند از پس انداز خود استفاده کند که البته اگر فردی این میزان از سرمایه را دارد، بهترین روش خرید ملک در ترکیه است که می تواند به راحتی به صورت قانونی اقامت ترکیه را کسب نماید.

اما اگر سرمایه لازم وجود نداشته باشد؛ باید فرد پناهجو کارهایی مانند کارگری انجام دهد. در این نوع کار که به کار سیاه معروف است، حقوق بسیار کمی را به فرد می دهند و حتی خیلی از اوقات حقوق را پرداخت نمی کنند و به دلیل آنکه اشتغال پناهجویان تا قبل از دریافت اقامت، غیر قانونی است پس حق شکایت نیز ندارند.

برای اخذ پناهندگی ترکیه از وب سایت تکنیکوگروپ کلیک کنید

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.