رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چسب کاشی و انواع آن

چسب کاشی 1 750x422 - چسب کاشی و انواع آن

چسب کاشی و انواع آن

کفپوش بخش مهمی از هر ساختمان است، زیرا زیبایی و جذابیت را به هر اتاق و در نهایت به خانه شما می‌بخشد. کاشی‌ها رایج‌ترین مواد مورد استفاده برای کفپوش هستند ؛ زیرا بسیار بادوام هستند و رنگ ، بافت ، زیبایی و ارزش را به خانه شما بیافزاید و با قیمت ارزان‌تری در دسترس هستند که میتوان از سایت تکنوپخش تهیه کرد.

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی ماده‌ای انعطاف‌پذیر است که برای تثبیت کاشی در اطراف خانه استفاده می‌شود. چسب کاشی مخلوط آماده‌ای است که از سیمان پرتلند، پلیمرهای مختلفی مانند اکریلیک ، لاتکس ، اپوکسی و غیره برای بهبود خاصیت چسبندگی آن اضافه می‌شود. ذرات سنگدانه به همراه افزودنی‌هایی به آن افزوده می‌شود تا خاصیت آن برای کاشی گذاری را بهبود بخشد. چسب کاشی در اثر تغییرات رطوبت و دما منقبض نمی‌شود و ترک نمی‌خورد و از آن  برای جلوگیری از افتادگی و ریزش کاشی استفاده می‌شود. استفاده از چسب کاشی بسیار آسان است، زیرا کیسه‌های آماده موجود است و فقط آب باید مخلوط شود. چسب‌های کاشی از پیش مخلوط شده هم اکنون در بازار موجود است.

ویژگی پلیمرهای استفاده شده در چسب کاشی

اکریلیک : چسب کاشی را در برابر رطوبت مقاوم می‌کند. به طور کلی برای تثبیت کاشی‌های با اندازه‌های کوچک استفاده می‌شود. کاشی‌های سرامیک ، کاشی‌های شیشه‌ای ، کاشی‌های سنگ طبیعی و… به راحتی توسط آن ثابت می‌شوند.

مطالعه
10 تکنیک طلائی در عکاسی حرفه ای

لاتکس : چسب کاشی را انعطاف‌پذیرتر می‌کند. برای استفاده بیرونی جایی که نیاز به حرکت است ایده‌آل است.

اپوکسی : به افزایش سختی و استحکام چسب‌ها کمک می‌کند. چسب‌های اصلاح شده اپوکسی ممکن است به صورت داخلی یا خارجی استفاده شوند زیرا در برابر روغن‌ها ، آب ، اسیدهای رقیق ، قلیاها و اکثر حلال‌ها مقاوم هستند. اپوکسی گران ترین و قوی‌ترین چسب کاشی است. چسب‌های اصلاح شده اپوکسی کاربردهای صنعتی دارند، مانند کاشی‌های ثابت که در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند.

چسب کاشی مورد استفاده برای کفپوش کاشی جدید در مقایسه با ملات ماسه سیمان معمولی استحکام بیشتری دارند. آنها همچنین دارای خواص ضد آب هستند و می‌توانند برای استفاده در مناطق مرطوب مانند حمام و غیره استفاده شوند.

چسب کاشی برای تثبیت کاشی بر روی دیوارها ، کف ، استخرها و غیره استفاده می‌شود که ممکن است دارای هر نوع بستری مانند سیمان ، چوب ، شیشه و… باشد در اینجا سعی شده است که مختصری در مورد چسب کاشی و انواع آن مثل چسب کاشی اکتیو توضیح دهیم.

چسب کاشی2 - چسب کاشی و انواع آن

انواع چسب کاشی

ملات نازک

ملات نازک پرمصرف ترین چسب برای چسباندن کاشی به سیمان ، تخته سیمانی یا تخته پشتی است که از ماسه ، سیمان و گاهی اوقات یک عامل نگهدارنده آب مانند لاتکس یا پلیمر ساخته شده است، کاشی سنگی را به سطح می‌چسباند و در برابر رطوبت، مقاوم در برابر قالب و حرارت مقاوم است. ملات تین‌ست به شکل استاندارد و پیش مخلوط ، اصلاح نشده یا اصلاح شده موجود است و بسته به نوع خاصی از ملات نازک که استفاده می کنید، زمان خشک شدن بین یک تا دو روز دارد.

مطالعه
چگونگی خرید بهترین خودکار تبلیغاتی؟

انواع ملات نازک

ملات استاندارد تین‌ست : ملات استاندارد نازک پودری است که برای فعال شدن باید با آب مخلوط شود. ملات نازک استاندارد که در مجموعه‌ای از رنگ‌ها موجود است، پیوندی قوی‌تر از گزینه مخلوط آماده ایجاد می‌کند. در حالی که مخلوط کردن با آب کمی زمان و کار می‌برد، ملات نازک استاندارد می‌تواند هر نوع کاشی مانند بچسباند چینی ، سرامیک یا سنگ طبیعی را بچسباند.

از قبل مخلوط شده : برای جایگزینی آسان برای ملات نازک استاندارد، یک شکل از پیش مخلوط ملات نازک نیز در رنگ‌های مختلف موجود است. ملات نازک از پیش مخلوط شده آماده کار است و برای کارهای کوچک مانند پاشیدن پشت و کاشی‌های کوچک اطراف شومینه مفید است.

اصلاح شده : ملات نازک اصلاح شده دارای عوامل لاتکس یا پلیمری است که اساساً نوعی لاستیک است که به مخلوط اضافه می‌شود تا هیدراتاسیون مخلوط سیمان یا ملات شما برای مدت طولانی‌تری حفظ شود تا با استفاده از تینر نازک‌تر، پیوند قوی‌تری ایجاد شود.

اصلاح نشده : ملات نازک اصلاح نشده یک مخلوط قدیمی از ماسه ، سیمان و آب است، هرچه نسبت سیمان به ماسه بیشتر باشد، پیوند بهتری برقرار می‌شود.

ملات کاشی شیشه‌ای : برای کاشی شیشه‌ای به دلیل سطح شفاف و غیر متخلخل ، ملات یا رقیق مخصوصی مورد نیاز است. ملات کاشی شیشه‌ای که با چسب پلیمری ساخته شده است برای کاشی ورق موزاییک و سایر کاربردهای کاشی شیشه‌ای یا سنگ سبک مناسب است.

ماستیک کاشی

ماستیک کاشی که از کوپلیمرهای اکریلیک و کربنات کلسیم تشکیل شده است، یک چسب کاشی جایگزین است که زمان خشک شدن سریع‌تری در حدود ۲۴ ساعت دارد. ماستیک کاشی که اخیراً بیشتر به عنوان چسب کاشی و سرامیک از آن یاد می‌شود، برای مناطق با رطوبت بالا مناسب نیست، اما می‌تواند پروژه‌های عمودی را به دلیل قوام چسبندگی آن آسان‌تر کند و در موقعیت‌هایی که کاشی شما ممکن است بلغزد، چسبندگی ایجاد می‌کند. ماستیک کاشی بهتر است برای چسباندن کاشی چینی ، شیشه یا کاشی سرامیک استفاده شود، اما بر خلاف ملات نازک به دلیل قوام آبکی آن نباید برای پر کردن شکاف‌ها استفاده شود و بهتر است برای کاشی‌های ۸ اینچی و کوچکتر استفاده شود.

مطالعه
تعمیر ظرفشویی در شمال تهران

ملات اپوکسی

ملات اپوکسی متشکل از دو یا سه جزء مجزا است که باید بلافاصله قبل از استفاده توسط کاربر مخلوط شود، ملات اپوکسی یکی دیگر از گزینه‌های چسب کاشی ضد آب است که تنها در عرض چند ساعت سفت می‌شود و گران‌تر از چسب‌های دیگر است، ملات اپوکسی تقریباً به هرچیزی از جمله چینی ، سرامیک ، شیشه ، سنگ و حتی فلز می‌چسبد. ملات اپوکسی به دمای مشخصی نیاز دارد، حدود ۶۰ تا ۹۰ درجه تا به درستی گیر کند ، که در حدود ۴۵ دقیقه شروع می‌شود و زمان زیادی برای کار با این چسب به شما نمی‌دهد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.