رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چطوری هم به مقصد برسی هم وزن کم کنی؟

در دنیای امروز که اکثر افراد تحرک کمی دارند اضافه وزن به یک مشکل جدی برای همه افراد در تمام سنین تبدیل شده است. اگر شما هم این مشکل را دارید و به دنبال راه حلی برای آن می‌گردید با ما در این مقاله همراه باشید. شاید اولین گزینه که به ذهن همه شما می‌رسد رژیم غذایی باشد. اما باید بدانید که رژیم غذایی برای لاغری لازم است اما کافی نیست. در کنار یک رژیم مناسب شاید به این فکر باشید که به باشگاه بروید و به کمک مربی و ورزش‌های سخت و فشرده لاغر شوید. اما باید به شما بگوییم که می‌توانید از راه حل‌های ساده‌تری نیز استفاده کنید که هم به کارهای روزمره خود برسید و هم اضافه وزن خود را از بین ببرید. یکی از این کارها استفاده از دوچرخه است که هم مهیج بوده و هم یک ورزش به حساب می‌آید.

دوچرخه‌سواری و لاغری

دوچرخه‌سواری علاوه بر این که یک فعالیت تفریحی به حساب می‌آید، برای سلامتی بدن نیز مفید است. اما اگر هدف شما از دوچرخه‌سواری لاغری باشد این فعالیت کمی متفاوت خواهد بود. برای لاغری با دوچرخه باید یک تمرین خاص داشته و با اصول پیش بروید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. دوچرخه‌سواری طولانی مدت برای هر کس که اضافه وزن دارد و می‌خواهد وزن کم کند یک روش بسیار خوب محسوب می‌شود.

دوچرخه‌سواری چقدر کالری می‌سوزاند؟

آیا تا به حال فکر کرده‎‌اید چقدر کالری هنگام دوچرخه‌سواری می‌سوزانید؟ جواب دادن به این سوال کمی سخت و پیچیده است و بستگی به نوع دوچرخه‌سواری، سرعت رکاب زدن و میزان مقاومت بستگی خواهد داشت. به طور مثال اگر با یک سرعت متوسط و پایدار رکاب بزنید کالری کم‌تری نسبت به موقعی که با سرعت بیشتر یا مقاومت بالاتر دوچرخه‌سواری کنید، می‌سوزانید. طبق این قاعده هر اندازه که با سرعت بیشتر رکاب بزنید و دوچرخه‌سواری کنید، بیشتر کالری می‌سوزانید زیرا برای این که بتوانید سریع‌تر پدال بزنید بدن شما به انرژی بیشتری احتیاج دارد. تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می‌دهد که تقریبا ۲۹۸ کالری سوزانده می‌شود اگر دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط در یک ساعت انجام گیرد. درصورتی که اگر سرعت رکاب زدن افزایش یابد ۳۲۷ کالری خواهد سوخت.

مطالعه
لیست قیمت انواع یخچال ایستاده

بنابراین برای لاغر شدن با دوچرخه میزان کالری که می‌سوزانید به نوع فعالیت و سرعت شما بستگی دارد. مثلا اگر با دوچرخه کوهستان مسیری سخت را بپیمایید بدن شما برای این که انرژی شما را افزایش دهد، چربی و قند بیشتری مصرف خواهد کرد. در حالی که وقتی از تپه پایین می‌آیید با وجود این که سرعت شما بالا است اما کالری کم‌تری می‌سوزانید چون برای طی کردن مسیر هیچ تلاشی نکرده‌اید.

نکات کاهش وزن با دوچرخه

25 1 - چطوری هم به مقصد برسی هم وزن کم کنی؟

اگر به دوچرخه‌سواری علاقه دارید و می‌خواهید از این روش برای کاهش وزن استفاده کنید باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • سرعت ثابت داشته باشید.
  • تمرین دوره‌ای انجام دهید.
  • دوچرخه‌سواری را به همراه فعالیت هوازی انجام دهید.
  • تغذیه مناسب در هنگام دوچرخه‌سواری داشته باشید.
  • همراه با استرس رکاب نزنید.
  • قبل و بعد از دوچرخه‌سواری خوب بخوابید.

تناسب اندام با دوچرخه برقی

25 2 - چطوری هم به مقصد برسی هم وزن کم کنی؟

شاید شما هم با خود می‌گویید کاش می‌شد بدون ورزش و رژیم سخت لاغر شوم و یا اصلا مشغله‌های زندگی فرصتی برای ورزش کردن به شما نمی‌دهد. یکی از راه‌حل‌هایی که به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از دوچرخه برقی برای رفتن به سر کار و انجام کارهای روزانه در داخل شهر است. با این وسیله علاوه بر این که می‌توانید تا مقصد مورد نظر بروید تناسب اندام هم پیدا خواهید کرد. دوچرخه‌های برقی همچنین برای افرادی که نمی‌توانند به صورت مداوم رکاب بزنند مناسب بوده و به آسانی خواهند توانست از آن بهره بگیرند.  با استفاده از یک دوچرخه برقی شما می‌توانید در هر زمان که دوست دارید ورزش کنید و در موقع خستگی از موتور برقی استفاده نمایید.

مطالعه
وبینار مشاوران املاک موفق : دکوراسیون دفتر املاک (جلسه سوم)

دوچرخه‌های برقی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. یکی از این خصوصیات داشتن چراغ در جلو و عقب است که استفاده آن را در هوای تاریک میسر می‌کند. همچنین مجهز به gps بوده و برای افرادی که به مسیرها آشنایی ندارند مفید خواهد بود. این وسیله خصوصیاتی دیگر دارد که عبارتند از:

  • سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • کروز کنترل
  • آفرود
  • پیمایش ۴۰ کیلومتر بر ساعت
  • صفحه نمایش lcd

با استفاده از دوچرخه‌های برقی برای تردد در سطح شهر علاوه بر تناسب اندام از آلودگی هوا و همچنین ترافیک‌های سنگین جلوگیری می‌شود.

فواید شگفت‌انگیز دوچرخه‌سواری

همیشه از فوایدی که برای دوچرخه‌سواری صحبت می‌شود در درجه اول به سوزاندن کالری و تقویت عضلات پا اشاره می‌شود اما این ورزش برای افزایش سلول‌های مغز نیز مفید خواهد بود. در ادامه تعدادی از فواید دوچرخه‌سواری را بیان می‌کنیم:

25 3 - چطوری هم به مقصد برسی هم وزن کم کنی؟

  • ساخت ماهیچه
  • دوچرخه‌سواری برای قطع چربی
  • قوی کردن ماهیچه‌های پا
  • کاهش استرس
  • حفظ زانوها
  • تنفس عمیق
  • داشتن حس خوب
  • کاهش تنش
  • کشش بدن
  • خواب بهتر
  • سلامت قلب
  • بهبود کلسترول
  • مبارزه با سرطان
  • کنترل دیابت
  • افزایش قدرت مغز

همان طور که مشاهده می‌کنید استفاده از این وسیله فواید بی‌شماری برای شما دارد. پس بهتر است روزانه ساعاتی از وقت خود را صرف این کار کنید و یا دوچرخه را جایگزین وسیله‌های نقلیه شخصی و عمومی نمایید و برای رفتن به محل کار یا تحصیل از آن بهره بگیرید. با تهیه دوچرخه‌های برقی این امر برای شما راحت‌تر می‌گردد.

دوچرخه‌های اشتراکی

25 4 - چطوری هم به مقصد برسی هم وزن کم کنی؟

برای ترویج دادن استفاده از دوچرخه برای تردد در شهر تنها نباید افرادی را که دوچرخه دارند در نظر گرفت و باید برای بقیه مردم هم فکری کرد. ایده پیشنهادی، سیستم دوچرخه‌های اشتراکی است که کار بسیار ساده‌ای خواهد بود. به این صورت که باید دوچرخه و تعدادی ایستگاه در هر مسیر قرار گیرد و برای افراد بدون دوچرخه این امکان را فراهم نماید که از این دوچرخه‌ها در مسیر مورد نظر خود استفاده کنند. هزینه‌ای که افراد برای به کار گرفتن این سیستم می‌پردازند بسیار اندک بوده و در هزینه‌های رفت و آمد صرفه‌جویی خواهد شد. حتی در برخی از شهرهای کشورهای خارجی مانند آمستردام هلند افراد از این دوچرخه‌ها به صورت رایگان استفاده می‌کنند. در این راستا می‌توان از دوچرخه‌های برقی که امروزه در بازار عرضه شده‌اند بهره گرفت تا تمام سنین بتوانند از این سیستم استفاده نمایند.

مطالعه
آیا پاکسازی پوست برای جوانسازی موثره؟

سخن پایانی

در کلان شهرها که تردد خودروها بسیار بوده آلودگی هوا و ترافیک‌های سنگین زندگی انسان‌ها را مختل نموده است. همچنین افراد به دلیل مشغله‌های گوناگون و استفاده از غذاهای آماده و فست فودی دچار اضافه وزن شده و زمانی هم برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن ندارند. ما به این افراد استفاده از دوچرخه را پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از دوچرخه برای رفتن به محل کار و خرید، علاوه بر این که به سلامت جسم و روان ما کمک می‌کند از تعداد خودروهای درون شهر نیز می‌‌کاهد و ترافیک و آلودگی هوا را کم خواهد کرد. دوچرخه‌های جدیدی که با عنوان دوچرخه برقی امروزه به بازار ارائه شده‌اند این کار را برای همه افراد آسان نموده است. شما می‌توانید به وب سایت شرکت ایویتک مراجعه نموده و مشخصات این محصول را دیده و آن را سفارش دهید. کادر پشتیبانی ما نیز شما را در این امر یاری خواهد کرد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.