رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چگونه از اسپری فوم برای درزگیر استفاده کنیم؟

آیا می‌دانید چگونه با اسپری فوم درزگیر پلی اورتان کار کنید؟ آیا می‌دانید چه نوع درزهایی را می‌توان با این اسپری پر کرد؟ با مطالعه این مقاله براحتی می‌توانید خودتان درزهای دوره قاب در و پنجره را بگیرید و نیازی به کندن و ترمیم سیمان و گچ نخواهید داشت.

چه درزهایی را می‌توان با اسپری فوم پلی اورتان پر کرد؟

اسپری فوم پلی اورتان در واقع ماده ای است که بصورت اسپری به محل درز تزریق می‌شود و مانند کف حجم می‌گیرد و خشک می‌شود. این ماده ضدآب است و برای جلوگیری از نفوذ آب بسیار عالی است.

حتما شما هم دیده اید که چارچوب بعضی از دربها یا پنجره ها از گچ و سیمان اطرافشان جدا شده اند و آن قسمت از گچ یا سیمان ترک خورده و حتی درز بزرگی در آن ایجاد شده است.

مطالعه
نکات مهم در مورد کولر گازی که لازم است بدانید :

اسپری فوم دقیقا به درد همین درزها می‌خورد. اگر آن سوی دیوار، حیاط قرار داشته باشد از این درزها گرد و خاک و آب باران و سرما به داخل نفوذ می‌کند. پس باید مسدود شوند.

مراحل گام به گام درزگیری با اسپری فوم

درزگیری با اسپری باید طبق یک دستورالعمل علیم دنبال شود. زیرا استفاده نادرست از فوم پلی اورتان باعث می‌شود نتیجه مطلوب را نگیرید. اسپری فوم جی مکس GMAX برای این کار بسیار نتیجه خوبی خواهد داد. این مراحل را قدم به قدم دنبال کنید:

اول: آماده سازی

همانطور که قبل از چسباندن هر نوع چسبی باید سطح مورد نظر را تمیز  کنید در اینجا هم ابتدا سطح مورد نظر را پاکسازی نمایید. گردو خاک و چربی نباید روی سطح وجود داشته باشد.

در مرحله آماده سازی فوم را هم باید آماده کنید. این مرحله خیلی مهم است و حتما باید به درستی انجام شود. برای اینکه فوم بخوبی پف کند و حجم بگیرد باید  قوطی حاوی آنرا تا یک دقیقه و حداقل بیست بار تکان دهید تا خوب مخلوط شود.

مطالعه
لیست قیمت یخچال پرده هوا (یخچال بدون درب)

دوم: اسپری آب

با یک اسپری آبپاش مقداری آب به محل درزها اسپری کنید. چرا؟ چون کمی رطوبت کمک زیادی به جذب و چسبندگی فوم می‌کند. اگر محل مورد نظر کمی رطوبت داشته باشد فوم به خوبی عمل می‌کند و نتیجه و کیفیت مطلوب را می‌دهد.

سوم: اسپری فوم را اجرا کنید

فوم را به آرامی در محل درزها از پایین به سمت بالا اسپری کنید. در این کار سرعت یکنواختی باید داشته باشید. اگر سرعت اسپری کردن کم و زیاد شود در اینصورت ممکن است باعث شود که پلی اورتان در جاهای مختلف کار غلظت متفاوتی داشته باشد. پس دقت کنید.

چهارم: آبپاشی مجدد

دفعه قبل در زیر فوم و روی سطح مورد نظر آی اسپری کردیم. در این مرحله مجددا باید آب اسپری کنیم. این کار کمی رطوبت به فوم می‌دهد و آنرا حجیم و باکیفیت می‌کند. سپس بگذارید تا فوم کاملا خشک شود.

مطالعه
درباره انجام یک بسته بندی اصولی برای ارسال بار به استرالیا چه می دانید

پنجم: بریدن بخشهای اضافه فوم پلی اورتان

بخشهای اضافی را بایستی در این مرحله ببرید تا فوم و صاف و همسطح دیوار اطراف ان شود. هرچه که از درز بیرون زده است را با کاتر ببرید. این کار نوعی تمیزکاری است. ولی زحمت چندانی ندارد.

اینکه چقدر طول میکشد تا فوم کاملا خشک شود بستگی به برند آن دارد. هر برندی فرمولاسیون خاص خود را دارد و برای همین ویزگیهای فومها کمی متفاوت است.

 

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.