رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟ به عنوان یک مشاور املاک، ممکن است مشتریانی که با آنها کار می کنید درگیر مشاجره می شوند. هرچند به دلایل متعدد مثل نوسان قیمت ملک در بازار چنین اختلافاتی طبیعی است.

گاهی مشاور املاک با میانجیگری میتواند به اختلاف بین مشتریان پایان دهد. اما در برخی موارد اختلافات شدیدی بین دو طرف قرارداد و یا بین مشاور املاک و یکی از مشتریان رخ می دهد.

در چنین شرایطی بهترین راهکار مراجعه به شورای حل اختلاف اتحادیه املاک است. با املاک داران همراه شوید تا بدانید چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

manage conflict between real estate clients 3 700x371 - چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

چگونگی حل اختلاف بین مشتریان

هیجان در هنگام عقد قرارداد های ملکی می تواند بالا باشد و چگونگی حل اختلاف مشتریان نیاز به تبحر خاصی دارد. آیا برخی مشتریان با بحث و جدال شما را نگران می کنند؟ آیا خود را در بین مشتریان آزار دهنده، منفی و یا متکبر می بینید که از کار کردن با آنها نا امید هستید؟

گاهی ممکن است مالک از کاهش قیمت ملک عصبی باشد. یا در برخی موارد خریدار از روند مذاکره ناراضی هستند. برخی دیگر به دلیل ناتوانی مالی خود شما را سرزنش می کنند! در بازار ملک، خریداران و فروشندگان زیادی احتمالا از معامله ناراضی هستند و شما را داور قرار می دهند.

در صورتی که مهارت کافی برای خاتمه دادن به بحث و جدال ها داشته باشید، کار به شورای حل اختلاف ملک نخواهد رسید. در این مقاله به ترفندهایی برای حل اختلاف مشتری می پردازیم:

۱.گوش دهید و همدردی کنید.

گوش دادن به نگرانی های طرفین قرارداد، یک مهارت بسیار مهم در حل اختلاف مشتری به شمار می رود. از آنجایی که بحث و جدل بخشی از شغل مشاور املاک است، از قطع کردن سخن طرف ناراضی و دفاع کردن از خود امتناع کنید.

مطالعه
راهنمای خرید تیر آهن برای ساختمان

3 scaled 3 1024x572 700x391 - چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

در عوض، بهتر است مسائلی که برای مشتری مهم است را مطرح کنید و با او همدردی نمایید. بعد از شنیدن صحبت های مشتری، هر آنچه گفته را تکرار کنید تا مطمئن شود که مشکل او را درک نموده اید.

سپس به بیان دیدگاه خود بپردازد و جنبه دیگر مسئله را برای او روشن سازید. به طور مثال زمانی که مستاجر از چکه کردن شیر آب گله مند است، شما به عنوان مشاور املاک در صورت عدم درک مشکل باعث بالا گرفتن بحث خواهید شد.

بنابراین هر زمان که مشکلی بین مشتریان بوجود آمد، از قبل زمانی برای حل اختلاف تعیین کنید. با هر یک از طرفین به طور جداگانه صحبت کنید و به نتیجه برسید. سپس آنها رو در روی هم قرار دهید و مسئله را حل کنید. مطمئن شوید که به خوبی از عهده مدیریت چنین جلسه ای بر خواهید آمد.

manage conflict between real estate clients 1 700x467 - چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

۲.میانجیگری کنید، حقایق را ثبت کنید و در میان بگذارید.

بسیاری از اختلافات ملکی از آنجا شروع می شود که یکی از طرفین تصور می کند طرف دیگر به او بدهکار است. شما به عنوان شخص ثالث، موظف هستید به حل اختلاف بین آنها بپردازید.

سعی کنید حقایق را ثبت کنید و برای هر یک از طرفین شرح دهید. نقش شما به عنوان یک میانجی این است که به مشتریان کمک کنید تا آرامش خود را حفظ کنند. سپس برای دستیابی به راه حلی دوستانه سازش نمایند.

یکی از مسائلی که ممکن است کار به شورای حل اختلاف ملک بکشد، ادعای دریافت وثیقه است. مشاور املاک باید اسناد مرتبط با وضعیت ملک را به خوبی نگهداری کند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

مطالعه
با محبوب ترین گجت های هوشمند تصفیه هوا آشنا شوید

همچنین مهم است که گزارش کاملی از وضعیت ملک به هنگام ورود مستاجر فراهم سازید. در واقع تنظیم صحیح قرارداد توسط مشاوران املاک میتواند مانع ایجاد چنین اختلافی در آینده شد. باید قبل از بستن قرارداد مسائلی نظیر هویت طرفین، وضعیت ملک، شرح مسائل حقوقی را در نظر بگیرید.

تخلفات مشاور املاک 3 e1647158503410 - چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

۳.به مشکل حمله کنید، نه به شخص!

طبیعتا یک سری مشکلات ممکن است عصبانیت مستاجر، مالک و یا هر دو را برافروزد. شما به عنوان یک مشاور املاک گاها با این افراد ناراضی مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی باید محترمانه و با مهارت کامل به برطرف کردن مشکل طرف ناراضی بپردازید.

باید بدانید در صورت عدم رعایت حقوق هر یک از طرفین قرارداد، ممکن است از شما در شورای حل اختلاف املاک شکایت شود. کافیست حقوق مالک و مستاجر را در نظر بگیرید و بی طرف باشید.  اگر قصد مدیریت صحیح و حل اختلاف مشتری را دارید، باید هدف شما مشکل باشد نه شخص!

گاهی در یک مشاجره سنگین، حالت تدافعی گرفتن و رساندن منظور به کمک توهین و اتهام کار راحتی است.

اما چنین کاری فقط باعث تشدید مشکلات می شود. از حمله یا اظهار نظر شخصی خودداری کنید و به جای آن به گوش دادن و همدردی با طرف ناراضی بپردازید. سپس نوبت شما خواهد رسید تا صحبت کنید و فرصتی برای حل سریع تر مشکل پیدا کنید.

۴.ارتباط به موقع و موثر ایجاد کنید.

اگر مسائل برای مدتی حل نشده باقی بماند و یا طرفین تصور کنند که با آنها ارتباط موثری برقرار نشده، ممکن است مشکل به راحتی تشدید شود. مطمئن شوید مستاجر و مالک چه روش ارتباطی را ترجیح می دهند. برخی افراد با تماس تلفونی و برخی ارتباط از طریق ایمیل راحت تر هستند. گاهی مسائل جدی و فوری هستند و باید روش حضوری را انتخاب کنید.

مطالعه
what is Gilsonite

حق کمیسیون مشاورین املاک چگونه محاسبه می  شود؟ 1 11zon 1024x576 700x394 - چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

۵.خصومت ها را فراموش کنید.

هر شغلی مشکلات خودش را دارد. ارتباط با افراد یک مهارت مهم است، چرا که همیشه آرام ماندن در شرایط خاص ساده نیست. فراموش کردن خشم و عصبانیت مشتری و سر و سامان دادن به اوضاع کار دشواری است.

شما باید مشکل از چالش های دیگری که با آن در همان زمان روبرو هستید، تفکیک کنید. آن را حل کنید و سپس ادامه دهید. اجازه ندهید موارد منفی در رابطه با آن مشکل، پس از حل ذهن شما را آزرده کند. آن مشکل و خصومتی که ایجاد شد را در یک جعبه بگذارید و همان جا رها کنید.

realestate 1024x768 700x525 - چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

سخن نهایی

اینها چندین مهارت ساده می باشند که شما را در مسیر حل اختلاف مشتری یاری می کنند. شما به عنوان یک مشاور املاک باید فنون مذاکره و چگونگی حل اختلاف بین مالک و مستاجر را بدانید.

یادتان باشد که مراجعه به شورای حل اختلاف املاک باید آخرین تیر شما باشد. سعی کنید با مشاوره حقوقی صحیح و منصفانه، رضایت طرفین قرارداد را جلب کنید و جلسه را تحت کنترل خود در آورید.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.