رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کاربرد ورق استیل ۳۱۶ در صنعت داروسازی

مقدمه

چنانچه می توانید تصور کنید، تولید داروها و فرآورده و مشتقات آن ها روندی است بسیار دقیق و سختگیرانه. محیطی که در آن تولید مزبور صورت می گیرد دارای فاکتورهای است چون دماهای بسیار زیاد، وفور مواد شیمیایی و کلریدها، فشار بالا، شست و شوهای آبی و اسیدی، روش های تمیز کردن با مواد خورنده و بسیاری عوامل دیگر. تمام این محرک ها برای تجهیزات و ماشین آلات ناگوار و مضرند و می توانند عامل خوردگی بدون اقدام های مناسب و صحیح احتیاطی باشند. در داروسازی هرگونه خوردگی می تواند منجر به ایجاد آلودگی گردد و در صورتی که این حالت حادث شود مقادیر یا دسته های کامل داروها دور ریخته خواهند شد و در بعضی موارد کارخانه و خط تولید برای انجام پاکسازی و نوسازی متوقف خواهد شد. می توان تصور نمود که این صنعتی فوق العاده منظم و قاعده مند است. در مقررات مربوطه حتی برای مواد به کار رفته الزام های خاصی وجود دارد که می بایست کارایی و دستورات ضروری و الزامی و مقرر خواسته شده را برآورده سازد. در واقع مقررات دولت فدرال ملزم و مکلف می سازد که مواد به کار رفته در این خطوط تولید می بایست بسیار مقاوم به خوردگی، از نظر ساخت راحت باشند و به آسانی تمیز و پاک سازی شوند. مقررات مذکور همچنین تکلیف می کند که دستگاه ها و تجهیزات تولید دارو می بایست از موادی ساخته شده باشند که هیچ گونه واکنشی با مواد فعال و مواد کمکی (غیر فعال) موجود در فرآیندها و خطوط تولید نداشته باشند. این ها فقط بعضی از امتیازات فراوان کاربرد ورق استیل در چنین موقعیت هایی است.

مطالعه
آیا می دانید از فریت بار چه استفاده ایی می شود؟

dreamstime m 119403508 stainless steel equipment 1000px - کاربرد ورق استیل 316 در صنعت داروسازیundefined - کاربرد ورق استیل 316 در صنعت داروسازی

 

کاربرد ها و انواع ورق استیل در داروسازی

گریدهای متعددی از ورق استیل در داروسازی مورد استفاده اند لیکن آنها چگونه و کجا احتمال دارد برای استفاده ای خاص به کار رفته باشند. تاکنون معمول ترین آلیاژ مخصوص این صنعت ۳۱۶L و سپس ۳۰۴L می باشد. آلیاژهای دیگری مثل ۳۱۷L، ۹۰۴L و حتی برخی گریدهای دوپلکس نظیر ۲۲۰۵ نیز می توانند جهت اهداف معینی در فرآیند داروسازی به کار گرفته شوند. افزایش محتوای نیکل و مولیبدن در آلیاژ ۳۱۶L به منظور تقویت مقاومت خوردگی عمومی و مقاومت در برابر خوردگی حفره ای می باشد. این دو خوردگی عوامل اصلی و لاینفک در داروسازی هستند. ورق استیل ۳۱۶L در برابر حمله های اسیدی و قلیایی بر مواد نیز مقاومت بیشتری دارد. به خاطر همین مقاومت زیاد در برابر خوردگی و حفره ای شدن است که آلیاژ ۳۱۶L در تجهیزاتی که در تماس مستقیم با تولیدات دارویی قرار دارند، مورد استفاده واقع می شود. این آلیاژ شامل تجهیزاتی می شود نظیر مخازن انبارش، خطوط لوله، حفاظ ها و ساپورت های نوار نقاله ها و قفسه ها، طبقات خشک کنی و پاکسازی. مزیت دیگر ورق استیل ۳۱۶L تحمل دماهای زیاد توسط آن می باشد.

مطالعه
ورق استیل 321 در تولید مخازن دارویی

 

food processing 1 - کاربرد ورق استیل 316 در صنعت داروسازی

 

ورق استیل ۳۰۴L نیز در کارخانجات داروسازی کاربرد دارد لیکن معمولاً در بخش های غیر تماسی با مواد دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. این آلیاژ از جمله شامل ساپورت و نگهدارنده های ساختمانی و سازه ای برای دستگاه ها و ماشین آلات یا برای محل هایی که به هیچ وجه در معرض شرایط ناگوار و خشن نیستند، می باشد. این گرید به راحتی تمیز می شود و هنگام شستشوی عمومی قطعات دچار خوردگی نخواهد شد. اگرچه در مواجهه با کلریدها مستعد به خوردگی و حفره شدن است و به همین دلیل است که در محل های تماسی، ورق استیل ۳۱۶L است که بهترین گزینه محسوب می شود.

مطالعه
تعمیر و سرویس پکیج

امتیازات استفاده از ورق استیل

ورق استیل با برخورداری از مقاومت خوردگی استثنایی، جلوگیری بی نظیر از خوردگی حفره ای، مقاومت عالی در برابر حرارت و دمای زیاد، سهولت در تمیز کردن و پاکسازی، بهترین گزینه در صنایع داروسازی به شمار می رود. به سبب همین مزایا و کیفیت ها است که ورق استیل برای صنایع دیگر نیز شایسته ترین انتخاب قلمداد می گردد.
برای استعلام از قیمت ورق استیل ۳۱۶ می توانید با کارشناسان فروش شرکت فلز کالا تماس حاصل فرمائید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.