رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کاهش وزن با دوچرخه سواری [چگونه سریع لاغر شویم!]

Lose weight with cycling docharkhestan 750x375 - کاهش وزن با دوچرخه سواری [چگونه سریع لاغر شویم!]

مقدمه: کاهش وزن با دوچرخه سواری

برای کاهش وزن با دوچرخه سواری باید علاوه بر تمرین مداوم از رژیم غذایی سالمی پیروی کنید. فراموش نکنید اگر دوچرخه‌سواری را به‌ عنوان روشی برای لاغری انتخاب کرده‌اید باید شیوه تمرین مناسب را بدانید و مطابق با اصول و استانداردها رفتار کنید تا به وزن ایده آل خود برسید. یکی از ورزش‌هایی که می‌تواند وزن را در مدت‌زمان نسبتا کوتاهی کاهش دهد، دوچرخه‌سواری است؛ زیرا عضلات شکم، ران و پاها در این ورزش درگیر می‌شوند. افرادی که به دلیل کم‌تحرکی با چاقی در ناحیه شکم و پهلو مواجه هستند می‌توانند با رعایت رژیم غذایی و دوچرخه‌سواری همزمان وزن خود را کاهش دهند. در ادامه روش اصولی دوچرخه‌سواری برای لاغری و تاثیر این ورزش بر اندام‌های مختلف را توضیح می‌دهیم.

کالری سوزی عامل اصلی کاهش وزن با دوچرخه سواری

رابطه‌ای مستقیم بین کالری سوزی و لاغری وجود دارد. هرچقدر فرد بتواند کالری بیشتری بسوزاند، روند کاهش وزن و لاغری سریع‌تر خواهد بود؛ اما اغلب افراد می‌پرسند که با استفاده از دوچرخه‌سواری چه میزان کالری می‌سوزانند؟ پاسخ به این سوال کمی دشوار است. میزان دقیق کالری سوزانده شده در حین دوچرخه‌سواری به قدرت و مسافت بستگی دارد؛ بنابراین، اگر فرد مسافت طولانی‌تر را با سرعت بالاتر دوچرخه‌سواری کند، کالری بیشتری از دست خواهد داد.

مطالعه
انواع تراکتور و کاربرد آنها

افرادی که دوچرخه را با سرعت بالا می‌رانند، به انرژی بیشتری برای رکاب زدن نیاز دارند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در روند کاهش وزن با دوچرخه‌سواری؛ با سرعت معمولی، بدن در هر ساعت ۲۹۸ کالری از دست می‌دهد؛ اما میزان کالری مصرف‌شده در سرعت بالا برابر با ۳۲۷ کالری است. با توجه به آمارها سرعت دوچرخه‌سواری در لاغری تاثیر دارد.

اما سرعت تنها عامل موثر در لاغری با دوچرخه‌سواری نیست؛ زیرا هنگامی که در یک مسیر سراشیبی دوچرخه‌سواری می‌کنید، سرعت حرکت شما بسیار بالا است اما بدن کالری کمی می‌سوزاند؛ زیرا مسیر هموار است؛ اما دوچرخه‌سواری در مسیرهای دشوار (مانند دوچرخه‌سواری کوهستان) موجب می‌شود که عضلات بیشتری درگیر شده و فرایند چربی سوزی و مصرف کالری با سرعت بالاتری انجام شود.

مطالعه
ترفند برای تمیز در آمدن کاشی کاری

بهترین زمان دوچرخه سواری برای لاغری

دوچرخه‌سواری یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها در کاهش وزن است. علاوه بر استفاده از رژیم غذای مناسب و دوچرخه‌سواری در مسیرهای سخت و طولانی، باید از مناسب‌ترین زمان برای دوچرخه سواری آگاهی داشته باشید. تحقیقات فراوانی در این حوزه انجام شده و نتایج نشان می‌دهد که افرادی که صبح را برای ورزش انتخاب می‌کنند، انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر خواهند داشت. دوچرخه‌سواری در صبح موجب می‌شود که متابولیسم و سوخت‌وساز بدن شما افزایش پیدا کند. به همین دلیل، چربی سوزی و روند لاغری بهتر انجام می‌شود. سعی کنید تمرین‌های مقطعی و پرفشار (اینتروال) را در برنامه منظم ورزش صبحگاهی خود قرار دهید.

متخصصین توصیه می‌کنند که ورزش و تمرینات خود را به انتهای روز مخصوصا ساعات پایانی شب موکول نکنید؛ زیرا افزایش سوخت ساز و بالا رفتن متابولیسم بدن در این ساعات مانع از خواب و استراحت شما می‌شود. کاهش وزن با دوچرخه‌سواری زمانی ممکن است که سیستم تغذیه، استراحت و متابولیسم بدن شما به‌درستی و هماهنگ کار کند. بی‌خوابی عاملی است که در اغلب موارد تاثیر مخربی بر بدن دارد و ممکن است موجب واکنش معکوس و افزایش وزن شود؛ اما ورزش صبحگاهی می‌تواند بدن را برای خواب شبانه آماده کرده و در خواب عمیق و باکیفیت نیز موثر است.

مطالعه
برای چاپ مقاله چه باید کرد؟

برای خواندن ادامه مقاله به وب سایت دوچرخستان مراجعه کنید.

منبع:

کاهش وزن با دوچرخه سواری [چگونه سریع لاغر شویم!]

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.