رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

زندگی نامه ایلان ماسک + سخنرانی او درباره ثروتمند شدن

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk) ۷ تیر ۱۳۵۰ (۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱) در پرتوریا، آفریقای جنوبی متولد شد. ایلان ماسک به دلیل تأسیس شرکت تسلا موتورز (Tesla Motors) و اسپیس ایکس (SpaceX) به محبوبیت زیادی رسیده است.

فراهم کردن شرایط زندگی بر روی فضا و انقلاب در صنعت خودرو سازی، دو رویای بزرگ ایلان ماسک برای بشریت است. در این بخش قصد داریم شما را به طور کامل با زندگینامه ایلان ماسک آشنا کنیم.

تولد ایلان ماسک

زندگینامه ایلان ماسک 500x313 - زندگی نامه ایلان ماسک + سخنرانی او درباره ثروتمند شدن

ایلان ماسک فرزند ارشد خانواده ۵ نفره خود بود، وقتی که در ۱۰ سالگی از والدین خود یک کامپیوتر هدیه گرفت، به سرعت به دنبال یادگیری زبان های برنامه نویسی رفت، در همان سال یعنی هنگامی که ۱۰ سال داشت پدر و مادر وی از هم جدا شدند.

پدر وی، ارول ماسک یک مهندس ثروتمند آفریقای جنوبی و مادر وی می ماسک یک کارمند بود که در برهه ای از زمان پنج شغل داشت تا بتواند خانواده اش را تأمین کند.

در سن ۱۲ سالگی ایلان ماسک موفق شد اولین برنامه خود را با نام Blastar تقریبا ۵۰۰ دلار بفروشد.

او در دوران کودکی بسیار آرام  و اهل مطالعه کتاب بود و همین موضوع باعث شد در این دوران توسط دوستان و هم کلاسی های خود مورد تمسخر قرار بگیرد تا جایی که در سن ۱۵ سالگی به کلاس های آموزش کاراته و کشتی رفت تا بتواند از خود دفاع کند.

پس از اینکه دوران دبیرستان را به پایان رساند در سن ۱۷ سالگی برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرد تا قانون سربازی در آفریقای جنوبی را به نوعی دور بزند، پس از مهاجرت به کانادا موفق شد اقامت دائم کانادا را بگیرد.

مطالعه
زندگینامه اندرو تیت از کسب و کار تا فعالیت در دنیای مجازی

پس از گذراندن دو سال در دانشگاه کویینز، در سال ۱۹۹۱ این دانشگاه را رها کرد و به دانشگاه پنسیلوانیا رفت. او در آنجا در رشته‌های کسب‌وکار و فیزیک، دو مدرک لیسانس گرفت سپس به دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رفت تا دکترای خود را در رشته فیزیک انرژی بگیرد اما پس از گذشت ۲ روز از تصمیم خود منصرف شد.

 

ورود به بازار کار

ایلان ماسک پس از اینکه متوجه شد بستر برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی فراهم شده است و کسب و کارهای اینترنتی نوپا به شدت در حال رشد هستند تصمیم گرفت اولین کسب و کار اینترنتی خود را در سال ۱۹۹۵ به کمک برادرش کیمبال ماسک با نام zip2 راه اندازی کند.

شرکت zip2 محتواهای مورد نیاز سایت هایی مانند: نیویورک تایمز و شیکاگو تریبون و… را تامین می‌کرد.

پس از گذشت ۴ سال سهام شرکت zip2 به شدت رشد کرد و ایلان ماسک موفق شد شرکت خود را به مبلغ ۳۰۷ میلیون دلار نقد و ۳۴ میلیون دلار سهام به شرکت کامپک (Compaq) بفروشد.

راه اندازی پی پال

ایلان ماسک در سال ۱۹۹۹ بلافاصله پس از فروش شرکت zip2 شرکت جدید خود را با نام X.Com راه اندازی کرد این شرکت مربوط به پرداخت های اینترنتی و خدمات مالی بود. یک سال بعد، شرکت x.com با شرکت کانفینیتی (Confinity) شراکت کردند و سرویس محبوب پی پال (PayPal) را راه اندازی کردند.

سه سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲ فروشگاه اینترنتی ebay یک پیشنهاد ۱.۵ میلیارد دلاری برای خرید paypal داد که در آن زمان ایلان ماسک صاحب ۱۱ درصد سهام این شرکت بود. پس از فروش شرکت paypal به فروشگاه اینترنتی ebay مبلغی معادل ۱۵۰ میلیون دلار به ایلان ماسک داده شد.

مطالعه
سینه بند

اهداف فضایی ایلان ماسک

اهداف فضایی ایلان ماسک 500x313 - زندگی نامه ایلان ماسک + سخنرانی او درباره ثروتمند شدن

در سال ۲۰۰۲ ایلان ماسک با راه اندازی شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) به رویای خود یعنی سفر به فضا یک قدم نزدیک تر شد.

او با سرمایه گذاری ای که در این زمینه کرد قصد داشت تا اعتماد ناسا و سایر شرکت های فعال در این زمینه را جلب کند تا بتواند اهداف خود را محقق کند. در سال ۲۰۰۸ ناسا قراردادی را با شرکت اسپیس ایکس تنظیم کرد که بر اساس این قرار داد شرکت اسپیس ایکس وظیفه‌ی انتقال تجهیزات به ایستگاه بین‌المللی فضایی برای فضانوردان را برعهده ‌گرفت.

در سال ۲۰۱۲ ایلان ماسک تاریخ ساز شد و توانست به کمک موشک فالکن ۹ (Falcon 9) تقریبا ۵۰۰ کیلوگرم تجهیزات برای فضانوردان مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی بفرستد. این اولین بار در تاریخ بود که یک شرکت خصوصی توانسته بود به چنین موفقیتی در این حوزه برسد.

در سال ۲۰۱۳ او مجدد با شرکت اسپیس ایکس به موفقیت دیگری رسید و توانست به کمک موشک فالکن ۹ ماهواره‌ای را به مدار ماهواره‌های زمین‌ثابت ارسال کند. این همان مداری است که در آن ماهواره‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند.

در اواخر مارس ۲۰۱۸ ، شرکت اسپیس ایکس از دولت آمریکا مجوز پرتاب ماهواره به مدارهای اطراف زمین را گرفت تا بتواند از این طریق به مردم دنیا خدمات اینترنتی رایگان ارائه دهد. که طبق این طرح پهنای باند اینترنت در مناطق روستایی و شهری تقویت میشد.

مطالعه
زندگی نامه پروفسور حسابی 

انقلاب در صنعت خودروسازی

انقلاب در صنعت خودروسازی 500x313 - زندگی نامه ایلان ماسک + سخنرانی او درباره ثروتمند شدن

تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد که ایلان ماسک یکی از بنیان گذاران اصلی این شرکت بود. هم اکنون شرکت تسلا موتورز یکی از محبوب ترین شرکت های سازنده اتومبیل در جهان است که ایلان ماسک نیز به‌ عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیات مدیره‌ی تسلا موتورز فعالیت می‌کند.

ایلان ماسک از طریق تسلا موتورز به رویای خود یعنی انقلاب در صنعت خودروسازی رسید وی با طراحی و ساخت خودروهای برقی توانست به سرعت سهام تسلا موتورز را افزایش دهد و خودرو های برقی را در میان مردم معرفی کند.

زندگی شخصی ایلان ماسک

ایلان ماسک در سال ۲۰۰۰ با جنیفر جاستین ویلسون ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۸ از وی جدا شد. در سال ۲۰۰۲ او اولین فرزند خود را ۱۰ هفته پس از تولدش از دست داد، در سال ۲۰۰۴ فرزندان دوقلوی آنها یعنی گریفین ماسک و خاویر ماسک متولد شدند.

در سال ۲۰۱۰ با تلولا رایلی ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۲ از وی جدا شد و مجدد در سال ۲۰۱۳ با وی ازدواج کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۶ از وی مجدد جدا شد.

در سال ۲۰۱۸ با گرایمز موسیقی دان کانادایی ازدواج کرد و در سال ۲۰۲۰ وی در صفحه توییترش از تولد فرزندش خبر داد.

منبع: جادوی باور

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.