رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

قیمت دوچرخه به چه عواملی بستگی دارد؟

هر کس که از این وسیله لذت بخش استفاده می کند، دلیلی برای استفاده از از آن دارد. ولی قیمت انواع آن برای هر کاربردی یک عامل مهم در خرید و فروش است.

قیمت محصولات رده کودکان، غالبا مناسب است هر چند باز هم هستند کسانی که خرید برای فرزندانشان برای شان مقدور نیست. کاش این امکان فراهم می شد تا همگان بتوانند بخرند.

racing bike outdoor 700x467 - قیمت دوچرخه به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل موثر بر قیمت انواع دوچرخه چیست؟

این آیتم را می توان گفت حتی به طور روزانه تغییر کرده و دارای نوسان است. قیمت انواع دوچرخه به فصلی که در آن هستیم بستگی دارد.

در فصل های بهار و تابستان که استفاده از این محصول افزایش پیدا می کند، قیمت آن بالا می رود. علت آن واضح است. وقتی تقاضا در این دو فصل افزایش می یابد، کسانی که در امر فروش هستند قیمت را افزایش می دهند.

۱- فصل موثر در قیمت دوچرخه

قیمت دوچرخه در فصل های مانند بهار و تابستان افزایش می یابد، علت این افزایش قیمت بیشتر شدن متقاضیان آن می باشد. در صورتی که قصد خرید دارید با ما همراه باشید تا به بررسی عوامل موثر بر قیمت بپردازیم.

۲- برند تنه یا بدنه

در صورتی که در بازار جستجویی ابتدایی کرده باشید حتما در یافته اید که مارک تنه در قیمت گذاری آن بسیار اثر گذار است. تنه های دوچرخه کوهستان یا دوچرخه شهری با برند هایی همچون جاینت، اسکات، پژو، مریدا و فوجی از بالاترین قیمت ها برخوردار بوده و بعد از آن برند هایی همچون ویوا، اورلورد، المپیا و … در رده پایین تر به لحاظ قیمتی نسبت به دسته اول قرار دارند.

مطالعه
استفاده از ورق استیل 316 در محیط ساحلی

یکی از نکات مهم در قیمت تنه دوچرخه ، ایرانی یا خارجی بودن آن است، برند تنه های ایرانی قیمت های مناسب تری نسبت به رقیب خارجی خود دارند.

۳- قطعات دوچرخه

بعد از تنه، نوبت به قطعات می رسد که از مهم ترین عوامل اثر گذار در هزینه خرید دوچرخه یا خرید دوچرخه برقی است. در حال حاضر محصولات شرکت شیمانو با برند های ShimanoAccratourney به لحاظ قیمتی پیشرو بازار بوده و علت آن هم قطعات بی نظیر این محصولات است که آن ها را تبدیل به محصولی درجه یک و قیمت بالا کرده است. و سایر قطعات در رده های پایین تر قرار می گیرند.

دوچرخه ارزان قیمت

چنانچه قصد خرید دوچرخه ارزان کودکانه، بچه گانه یا شهری را داشته باشید، باید به سراغ دوچرخه ایرانی با قطعات چینی بروید. این محصولات نسبت به سایر برندهایی که در بالا ذکر شد ارزان تر هستند.

قیمت دوچرخه های تقلبی

در خرید دوچرخه دقت کنید که با قیمت پایین فریب نخورید. به خاطر این که متأسفانه برخی از مدل های معروف مانند جاینت، فلش، ویوا، اورلورد و اسکات از معروف ترین برندهایی هستند که مدل های تقلبی آن ها در بازار وارد شده است. بهتر است با شنیدن قیمت محصولی که در این دسته قرار دارد، فریب نخورید.

مطالعه
همه چیز درباره ارز گمرکی

چرا که این مدل ها از مدلهای شناخته شدۀ دنیاست ولی مدل تقلبی آن به بازار وارد شده و عده ای که خیلی در زمینۀ خرید و قیمت حرفه ای نیستند ممکن است دست به خرید این کالاهای تقلبی بزنند.

۱- قیمت آن قدر اهمیت دارد که به راهنمایی خرید آنها بپردازیم؟

قبل از اینکه به سراغ خرید دوچرخه حتی با دانستن قیمت، بهتر است به چند نکته ای اشاره می کنیم توجه کنید.

این سوالات را از خود بپرسید و هنگامی که به نتیجه و جواب منطقی و درستی رسیدید اقدام به خرید کنید.

۲- یک دوچرخه چقدر هزینه دارد؟

اولین و ساده ترین سوالی که می توان در مورد آن یک کتاب نوشت. شما باید ابتدا با توجه به کاربرد دوچرخه، مدل مورد نظر خود را پیدا کنید، سپس دربارۀ آن تحقیق کنید. آن گاه به جواب این سوال می رسید.

۳- هزینۀ خرید یک دوچرخه چقدر است؟

باید ابتدا تمام مدل های دوچرخه را بشناسید و بررسی کنید که این دوچرخه ای که به دنبالش هستید در چه دسته ای قرار دارد و قیمت دوچرخه منصفانه است یا نه.

۴- بهترین دوچرخۀ روز دنیا کدام است؟

مطالعه
مرکز تعمیر ظرفشویی AAG

در این مورد مهم نمی توان با قاطعیت جواب داد ولی لزوماً بالاتر بودن قیمت آن نشانگر بهترین بودن نیست. بهترین بودن برای هر کسی تعریف مختص به خودش را دارد.

۵- قبل از خریدن یک دوچرخه چه چیزهایی را باید بدانیم؟

که این اساسی ترین سوال ممکن است. قبل از خریدن فقط قیمت آن را ملاک قرار ندهید. ابتدا برای خود مشخص کنید که این محصول را برای چه کاری نیاز دارید، سپس به سراغ قیمت آن بروید.

قیمت دوچرخه حرفه ای جاینت ، فلش، ویوا، اورلورد، اسکات

یکی از نکات مهم در خرید محصولاتی مانند ویوا این است که است که متاسفانه اخیرا محصولات متفرقه با برچسب های غیر اصلی با هزینه های پایین تر و ارزان تر فروخته می شوند و لذا توصیه می کنیم در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید حتما از نمایندگی های مجاز خرید نمایید و به خاطر مبلغ پایین تر محصول غیر اصلی خرید ننماید.

قیمت خرید دوچرخه برقی های برندهای معتبر نیز متاثر از قیمت برند های آن ها می باشد و چنانچه قصد خرید این محصولات را داشته باشید بهتر است از نوع اصلی آنها را تهیه نمایید و از برقی کردن دوچرخه ها با این برند ها به صورت دستی خودداری نمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.