رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

معایب لیفان x60 بیشتر است یا مزایای آن / به نقل از کارشناس فنی خودروی کارکیتس

مزایا و معایب لیفان X60

با توجه به استقبال خوب از خودروی لیفان x60 مطلبی در رابطه با مزایا و معایب لیفان X60 منتشر می کنیم. این مطلب برای افرادی که قصد خرید لیفان x60 را دارند بسیار مفید است. امیدواریم در انتهای این مطلب بتوانید با دید باز درباره خرید این خودرو تصمیم بگیرید. در این مطلب به طور کامل با مشکلات شایع در لیفان x60 آشنا می شوید. در رابطه با معایب و مزایای لیفان x60 کامل صحبت می کنیم.

آشنایی با لیفان x60

به گزارش خودرویی سایت کارکیتس خودرو لیفان X60 در سال ۲۰۱۰ میلادی به وسیله ی خودروسازی لیفان (اولین خودروی کمپانی لیفان در سال ۲۰۰۵ میلادی در نمایشگاه شانگهای چین) رونمایی گردید,طراحی و ساخته شد. X60 لقب اولین خودروی شاسی بلند لیفان را به دوش بکشد.  لیفان X60 بعد از سال ۲۰۱۰ تا به امروز چند بار با فیس لیفت جدید توسط این کمپانی به بازار ارائه گردید. لیفان ایکس۶۰ در ایران به وسیله ی شرکت خودروسازی کرمان موتور مونتاژ شد تا به وسیله ی کرمان موتور  به بازار ایران وارد شود.

مطالعه
مراحل تعویض پلاک خودرو

LIFAN X60 e1457813190861 300x300 - معایب لیفان x60 بیشتر است یا مزایای آن / به نقل از کارشناس فنی خودروی کارکیتس

هرگز نمی توان از آن انتظار یک شاسی بلند واقعی را داشت. برای اولین بار لیفان X60 به صورت گیربکس دستی به بازار ایران وارد شد. بعد از مدتی(در سال ۲۰۱۵ میلادی)با گیربکس اتوماتیک (CVT)هم به بازار عرضه شد. سپس لیفان X60 در سال ۲۰۱۶ با فیس لیفت جدید(فقط جلو پنجره و چراغ ها تغییراتی داشته است و همچنین چراغ های عقب)وارد ایران شد.

معایب لیفان x60

در این قسمت در رابطه با معایب لیفان x60 البته باید بدانید هر خودرویی با هر کیفیتی معایبی دارد.به توجه به سلیقه ی خود باید تصمیم بگیرید که این خودرو مناسب شما می باشد یا نه. در ضمن در نظر داشته باشید اگر خودروی کارکرده خریدید یک سری سرویس ها را باید برای آن انجام دهید. هزینه این سرویس ها را باید در نظر بگیرید. شاید مقداری زیاد باشد.در ادامه به معایب ایکس ۶۰ اشاره می کنیم.مشکلات شایع ایکس ۶۰ نیز در ادامه گفته شده.

۱-کیفیت ساخت پایین:

متاسفانه شرکت کرمان موتور در امر مونتاژ دیگر مثل سابق خوب عمل نمی کند. محصولات این شرکت خودروساز ایرانی به هیچ وجه کیفیت ساخت خوب و مناسبی را ندارند. البته مواردی هم دیده شده که به طور شانسی خودرویی از این کمپانی با کیفیت ساخت خوب ارائه شده است. لذا این امر در تمامی محصولات کرمان موتور جز نقاط ضعفش به حساب نمی آید. که شرکت کرمان موتور سعی در جبران این ضعف کرده و به مشتریان خود خدمات پس از فروش می دهد که ضعفها را جبران کند.

مطالعه
چگونه دیسک چرخ خودرو را تعویض کنیم؟

lifan suv x 60 - معایب لیفان x60 بیشتر است یا مزایای آن / به نقل از کارشناس فنی خودروی کارکیتس

۲-استهلاک بالا:

استهلاک بالا در اکثر خودروهای چینی عیب محسوب شود. چرا که بیشتر آنها بعد از مدتی افت کیفیت و همچنین افت قیمت زیادی را تجربه می کنند و لیفان X60 هم از این قاعده مستثنا نیست.

۳-کشش نامناسب پیشرانه:

بی شک لیفان X60 خاصیت آفرودی ندارد. در دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو دیفرانسیل جلو است. لیفان X60 شما را در جاده های خاکی در برابر دیگر شاسی بلندها ناامید می کند. این خودرو در زیر کاپوتش از یک موتور معروف بهره می برد. معروف از آن جهت که در چند محصول لیفان این موتور جا خوش کرده است. موتوری که با کمک و همیاری کمپانی ریکاردو بریتانیا ساخته شده. تاکنون در چندین خودروی کمپانی لیفان مورد استفاده قرار گرفته است.

این موتور قادر به تولید ۱۳۱ اسب بخار قدرت است،دور موتور این شاسی بلند ۶۰۰۰ دور دقیقه است،موتور لیفان X60 دارای ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور است.این در حالی است که دور موتور این خودرو ۴۲۰۰ دور دقیقه است،باید گفت که وزن این خودرو با موتورش تناسب خوبی ندارد و شاید همین امر هم باعث کم بودن شتاب این خودرو شده است،شتاب لیفان ایکس ۶۰ تقریبا ۱۳ ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعتش هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می باشد. این موتور در واقع روی کرولا ۲۰۰۵ هم نب شده.

مطالعه
چگونه بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه خودروهای چینی را بفهمیم ؟

۴- مواد بی کیفیت در داخل کابین:

بیشتر افرادی که پا به داخل کابین لیفان X60 گذاشتند,بر این عقیده اند که با ورود به داخل کابین این خودرو شاهد بهره گیری از متریال بد و بی کیفیت است. استفاده از پلاستیک خشک و چرم مصنوعی نمونه ای از این متریال بد در کمپانی لیفان است. مهندسین لیفان X60 با کمی تلاش موفق شدند که کابین لیفان X60 را به مانند نسل قبل تویوتا راوفور در بیاورند. شباهت خاصی بین کابین این دو خودرو وجود دارد. البته فقط از لحاظ چیدمان و طراحی و این شباهت در متریال رخ نداده است.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.