رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

گیتار و نکات خرید آن

برای شروع نوازندگی گیتار شما قطعا نیاز به یک گیتار مناسب دارید، مسلما در ابتدای راه شما شور هیجان زیادی برای تهیه ی ساز گیتار  دارید. اما مشکل از آن جایی شروع می‌شود که شما وقتی اقدام به خرید این ساز کردید با انواع و اقسام گیتارها در مدل‌ها و برندهای متفاوت مواجه می‌شوید که هرکدام ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

با ما همراه باشید تا در این مقاله انواع گیتار را مورد بررسی قرار دهیم و نکات خرید آن‌ها را به شما توضیح دهیم.

New Project 6 750x473 - گیتار و نکات خرید آن

انواع گیتار

به طور کلی سه نوع گیتار وجود دارد گیتار الکتریک، گیتار کلاسیک(آکوستیک با سیم نایلونی) و گیتار آکوستیک(آکوستیک با سیم فلزی).

اما در ایران گیتار کلاسیک طرفدار بیشتری دارد چرا که با استفاده از آن می‌توانند به صورت تخصصی موسیقی کلاسیک و پاپ را بیاموزند. علت دیگر نیز صدای دلنشین و گرم این ساز می‌باشد.

classic 550x550 - گیتار و نکات خرید آن

از دیگر علت‌های محبوبیت این نوع از گیتار، نایلونی بودن سیم‌های آن می‌باشد به دلیل اینکه افراد مبتدی که تازه شروع به یادگیری گیتار کرده‌اند کمتر دچار خستگی دست می‌شوند.

این نوع از گیتار دارای ۶ سیم است که سه سیم آن نایلونی است و برای نت‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و سه سیم آن فنری است که برای نت‌های باس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع دیگر گیتار، گیتار آکوستیک است که اصولا جنس آن از جنس چوب افرا و یا لاله آمریکایی است. این نوع از گیتار هم دارای شش سیم فلزی هست و هم در نوعی از گیتار آکوستیک دارای ۶ سیم دوتایی، در مجموع ۱۲ سیم می‌باشد.

مطالعه
دانلود آهنگ جدید سینا درخشنده منحصر به فرد

acostic 367x550 - گیتار و نکات خرید آن

صدایی که از این گیتار به گوش ما می‌رسد صدای تقویت شده سیم‌های آن در بدنه چوبی و تو خالی آن می‌باشد. با این گیتار هم می‌توان قطعات کلاسیک و پاپ نواخت اما استفاده معمول از این گیتار در موسیقی فولک و بلوز، راک و کانتری می‌باشد.

این گیتار دارای طنین دل انگیزی است که تعداد زیادی نوازنده ی طرفدار به خود جذب کرده است.

نوع دیگر گیتار که در ابتدا آن را معرفی کردیم گیتار الکتریک (برقی) می‌باشد. این نوع از گیتار در حالت عادی صدایی ندارد اما وقتی آن را به آمپلی فایر متصل می‌کنید، هم صدا دارد و هم می‌توان با استفاده از آمپلی فایر صدای آن را تقویت کرد.

electric 367x550 - گیتار و نکات خرید آن

از این گیتار به طور تخصصی در سبک‌های متال، بلوز و راک استفاده می‌شود، اما در سبک‌های هیپ هاپ، جاز و پاپ نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

شباهت‌ها و تفاوت‌های گیتار آکوستیک و کلاسیک:

برای شروع باید گفت که این دو نوع از گیتار از نظر ظاهری شبیه به هم اند اما سیم‌هایی که در گیتار کوستیک مورد استفاده قرار داده شده، فلزی است و بدنه آن از گیتار کلاسیک بزرگ‌تر اما دسته باریک‌تری دارد که به همین دلیل نسبت به گیتار کلاسیک سیم‌ها نزدیک‌تر اند به هم.

نکاتی در مورد خرید گیتار :

اگر به تازگی تصمیم به یادگیری و نواختن ساز گیتار گرفته اید و به دنبال یک گیتار مناسب شرایط خود می‌گردید باید از یک سری از اطلاعات راجع به این ساز مطلع باشید، اطلاعاتی همچون برندها و مارک‌های گیتار، مدل‌های گیتار، قیمت گیتار و تشخیص گیتار اصل و اورجینال از گیتارهای فیک و استوک.

اگر بدنبال خرید گیتار کلاسیک هستید از برندها و مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم گیتارتان را انتخاب کنید:

گیتار یاماها c70، گیتار CUENCA، گیتار یاماها c40، گیتار Ibanez، گیتار Antonio Sanchez و گیتار الحمرا

مطالعه
ترسناک ترین آهنگ دنیا - ادوبیش

اما برای تهیه ی یک گیتار مناسب شما باید با شرایط و فاکتورهای یک گیتار اصل و اورجینال آشنا باشید در غیر این صورت باید به طور کامل به فروشنده ساز اعتماد کنید که خب ممکن است از این اعتماد نتیجه ی مطلوبی نگیرید.

برای اینکه به صورت کلی کمی به این فاکتورها آشنایی داشته باشید ما چند مورد از فاکتورهای مهم را برای شما معرفی می‌کنیم:

  1. فاکتور مهمی که برای دسته گیتار باید همیشه به آن توجه کرد نداشتن تاب و گردی زیاد پشت دسته است؛ از زوایای مختلف چک کنید که حتما دسته گیتار شما صاف باشد.
  2. در قسمت سر دسته گیتار و یا قسمت کلیدهای کوک گیتار چک کنید که رنگ پریدگی و خوردگی نداشته باشد.
  3. پیچ‌ها و کلیدهای کوک باید از جنس با کیفیت و محکمی ساخته شده باشند.
  4. چک کنید که فرت‌ها بلند نشده باشد
  5. فاصله سیم گیتار از دسته هرچه کمتر باشد بهتر است

گیتار دست دوم بخرم یا گیتار آکبند؟

برای پاسخ به این سوال باید نگاهی به شرایط و اطلاعات خود بیاندازید. اگر بخواهید گیتار دسته دوم بخرید آیا تجربه و علم کافی را برای تشخیص سالم بودن گیتار دارید؟ و یا آیا به فردی که قابل اعتماد است و تجربه و علم کافی برای این کار را دارد دسترسی دارید؟

به طور معمول گیتارهای دسته دوم از قیمت کمتری برخوردارند اما مواردی هم هست که شما در یک فروشگاه دست دوم فروشی یک گیتار قدیمی اما سالم و با قیمت بالا ببینید به این دلیل که اگر از ادوات موسیقی به درستی و خوبی نگهداری شده باشد نه تنها با گذشت زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهند بلکه ارزش آن‌ها بیشتر هم می‌شود.

در هنگام خرید گیتار دست دوم باید به نکات زیر توجه کنید:

به نکاتی که برای خرید گیتار به شما گفتیم توجه کنید و اگر گیتار دارای زدگی و آسیب ظاهری جدی بود آن را تهیه نکنید. همینطور صدای گیتار را تست کنید که شفاف و بدون گز باشد.

مطالعه
معرفی انواع سبک های موسیقی در جهان

اما خب به هر حال خرید گیتار دست دوم ریسک بزرگی است و  بهتر است حتما از افراد حرفه‌ای و متخصص این کار کمک بگیرید.

اما نظر ما را بخواهید  اگر مبتدی هستید و تجربه لازم را ندارید بهتر است که یک فروشگاه گیتار معتبر را پیدا کرده و از آنجا یک گیتار اصل و اورجینال تهیه کنید.

خرید آنلاین گیتار بهتر است یا حضوری؟

people shopping online metaphor cartoon advert vector 26154411 1 - گیتار و نکات خرید آن

به طور کل اگر شرایط خرید حضوری را نداری و هنوز ابتدای راه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک کارشناس گیتار صحبت کنید و از او کمک بگیرید چرا که بدلیل داشتن تخصص به راحتی می‌تواند ساز مورد نظر شما را از هر لحاظ  اعم از جنس سیم و صدای ساز و مارک‌های مناسب و… مورد بررسی قرار دهد.

اما اگر شرایط خرید حضوری را دارید و می‌خواهید صدای گیتار مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید پیشنهاد ما همان رفتن به یگ فروشگاه گیتار معتبر می‌باشد.

سخن آخر

در این مقاله ما انواع گیتار را مورد بررسی قرار دادیم و آن‌ها را باهم مقایسه کردیم، فاکتورهای مهم خرید یک گیتار خوب را گفتیم و برندها و مدل‌های مناسب گیتار را نیز به شما عزیزان معرفی کردیم.

مطمئن باشید که اگر به نکاتی که گفتیم توجه کنید، تجربه خوبی از خرید گیتار عایدتان می‌شود و می‌توانید از نواختن گیتارتان لذت ببرید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.