رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

روش‌های استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی

فهرست محتوا

taamin ejtemaei insurance records 00 750x422 - روش‌های استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی

استعلام سوابق بیمه با اپلیکیشن تامین اجتماعی من

اپلیکیشن (نرم افزار) تامین اجتماعی من، امکان استعلام سوابق بیمه‌ای، استعلام آخرین فیش مستمری و استعلام بدهی کارفرمایان را برای کاربران فراهم کرده است. کافیست قبلا در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید و با استفاده از نام کاربری و گذرواژه‌ای که انتخاب کرده‌اید از خدمات این اپلیکیشن استفاده نمایید.

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد USSD

با استفاده از کد دستوری #۴* می‌توانید به راحتی استعلام سوابق بیمه‌ای خود را انجام دهید. با استفاده از این کد دستوری علاوه بر مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، امکان پیگیری رجیستری گوشی، امور مربوط به ثبت احوال، استانداری‌ها، وزارت کار و چندین خدمت دیگر نیز به راحتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای دسترسی به هر یک از خدمات در هر مرحله کافیست شماره مربوط به گزینه بعدی را ارسال کنید تا تمامی خدمات را مشاهده نمایید.

کد USSD اپراتورهای تلفن همراه برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی

برای استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با استقاده از کد دستوری هر یک اپراتورها نیز باید مراحل قبلی را تکرار کنید تا سوابق بیمه‌ خود را مشاهده نمایید.

  • کد USSD مشاهده سوابق بیمه برای همراه اول: #۱۴۲*
  • کد USSD مشاهده سوابق بیمه برای ایرانسل: #۱۴۲۰*۴*
  • کد USSD مشاهده سوابق بیمه برای رایتل: #۱۴۲۰*۴*

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی با مراجعه حضوری به شعب

با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی می‌توانید درخواست دریافت سوابق بیمه خود را به واحد مربوطه ارائه دهید و آن را دریافت نمایید. این روش دریافت سوابق در مقایسه با دیگر روش‌ها بسیار وقت‌گیر است که با استفاده از پیشخوان ۲۴ بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌توانید این کار را انجام دهید.

مطالعه
داستان هیرو تکیز دوتا 2

سوابق بیمه تامین اجتماعی پیشخوان۲۴

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

برای استفاده از کلیه خدمات غیرحضوری این سازمان قبل از هر چیز باید در سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس http://www.sabeghe.tamin.ir ثبت نام کنید. برای ثبت نام در سایت این سازمان فقط به کد ملی خود نیاز دارید و به سادگی می‌توانید روند ثبت نام را طی کنید. برای پیگیری وضعیت ثبت نام نیز می‌توانید از طریق همین آدرس اینترنتی و صفحه اصلی آن اقدام کنید.

دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی

این سازمان برای تسهیل دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران خود، امکان دریافت فیش حقوقی با کد ملی و به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای این کار کافیست مستمری‌بگیران به سایت اینترنتی سازمان تامین اجتماعی به آدرس https://www.tamin.ir مراجعه کنند و فیش حقوقی خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند. مستمری بگیران می‌توانند با وارد کردن شماره ملی و شماره مستمری در این سامانه مبالغ پرداختی، کسورات و مانده وام‌های خود را مشاهده نمایند.

امکان مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران در پیشخوان ۲۴ نیز به سادگی قابل دسترسی است. برای استعلام فیش حقوقی نیز کافیست اطاعاتی را که هنگام ثبت نام در سایت تامین اجتماعی ثبت کرده‌اید در بخش مربوطه وارد نمایید.

برای ثبت نام اینترتی کافیست به آدرس https://www.tamin.ir مراجعه کرده و مراحل زیر را طی فرمایید:

  • روی گزینه ثبت نام در این صفحه کلیک کنید تا وارد صفحه‌ای جدید شوید. در این صفحه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.
  • در مرحله بعد اطلاعات شناسنامه‌ای خود را به دقت وارد نمایید.
  • ابتدا ایمیل خود را در قسمت مربوطه وارد نموده، سپس در قسمت گذرواژه، رمز عبور مورد نظر خود را وارد نماید.
  • تمامی اطلاعات ثبت شده در مراحل قبلی به شما نمایش داده می‌شوند و در صورت صحت باید آن‌ها را تائید نمایید.
  • نتیجه ثبت نام، پس از تکمیل مراحل کاری از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

نوبت دهی اینترنتی شعب سازمان تامین اجتماعی

برای استفاده از امکان نوبت دهی اینترنتی شعب سازمان باید به سایت reserve.tamin.ir مراجعه کنید. در این روش ابتدا شهر خود را انتخاب می‌کنید و سپس نوع نوبت دهی را تعیین می‌کنید. با مراجعه به این سایت ۳ نوع نوبت دهی را می‌توانید انجام دهید:

  • نوبت دهی اداره کل / شعب
  • نوبت دهی کارگزاری
  • نوبت دهی قرار ملاقات با مدیران

نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی

برای استفاده از امکان نوبت دهی اینترنتی بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی باید به سامانه اینترنتی nobat.tamin.ir مراجعه کنید. پس از انتخاب استان مورد نظر باید شهر، تخصص و نام مرکز درمانی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مطالعه
نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت

انواع بیمه و خدمات سازمان تامین اجتماعی

تعهدات این سازمان برابر استانداردهای تعیین شده به وسیله سازمان بین‌المللی کار و سازمان‌های بین‌المللی تنظیم شده‌است. مهم‌ترین تعهدات و خدمات این سازمان بدین شرح است:

  • مستمری بازنشستگی
  • کمک هزینه ازدواج
  • بیمه زنان خانه‌دار
  • غرامت دستمزد ایام بارداری
  • مستمری از کار افتادگی
  • مستمری بازماندگان
  • مقرری بیمه بیکاری
  • غرامت دستمزد ایام بیماری
  • پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی
  • کمک هزینه کفن و دفن

بیمه اختیاری و بیمه اجباری سازمان تامین اجتماعی

بیمه اختیاری

همان‌طور که از نامش پیداست، بیمه‌ای است که شخص به‌صورت اختیاری، خود را بیمه می‌کند. افرادی که بیمه اجباری نیستند و کارفرما ندارند، می‌توانند خود را بیمه اختیاری یا بیمه خویش‌فرما کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. اگر هم قبلا شما سابقه بیمه اجباری داشتید و به هر دلیلی علاقه‌ای به کار کردن با کارفرماهای قبلی ندارید، می‌توانید بیمه خود را به‌صورت خویش‌فرما ادامه دهید.

بیمه اجباری

تمام کسانی که در قبال دریافت حقوق و دستمزد در شرکت‌ها، کارگاه‌ها و… کار می‌کنند و مشمول قانون کار می‌شوند.

انواع مختلف حق بیمه

  • براساس دستمزد و حقوق پرداختی توسط کارفرما
  • براساس ماده ۳۵ قانون این سازمان برای برخی از مشاغل
  • بر اساس دستمزد و حقوق اعلامی متقاضی و قرارداد بین بیمه‌شده و سازمان برای بیمه مشاغل آزاد و بیمه اختیاری یا خویش فرما (در این حالت میزان دستمزد اعلامی می‌بایست بین حداقل و حداکثر دستمزد سال مورد‌‌نظر باشد.

روش‌های پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

پرداخت حق بیمه از طریق اینترنت

برای پرداخت اینترنتی فیش حق بیمه ابتدا باید به سایت بانک ملت به آدرس http://www.bankmellat.ir مراجعه کنید. سپس از منوی بانکداری الکترونیک، گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان‌ها را انتخاب نمایید.

وارد کردن نام، نام خانوادگی، پست الکترونیک، شماره همراه و شرح واریز، اجباری نیست اما پس از پایان عملیات پرداخت، در رسیدی که برای شما صادر می شود استفاده می شود بنابرابن بهتر است تمامی اطلاعات را وارد کنید. در مرحله بعدی شناسه واریز بانک ملت خود را وارد کنید.  مبلغ را مطابق فیش وارد و گزینه تایید را انتخاب نمایید. (چنانچه شناسه یا مبلغ اشتباه باشد با پیغام خطای “شناسه واریز را به طور صحیح وارد کنید” مواجه می شوید.) گزینه “صحت اطلاعات تایید می گردد” را علامت زده و سپس تایید را انتخاب کنید. پس از این مرحله به صفحه پرداخت الکترونیکی بانک ملت هدایت می‌شوید.

پرداخت حق بیمه از طریق دستگاه خودپرداز

برای پرداخت فیش حق بیمه از طریق دستگاه عابر بانک، باید به یکی از دستگاه های عابر بانک ملت، ملی، صادرات، تجارت، سپه، رفاه و کشاورزی مراجعه نمایید. تمامی کارت های عضو شتاب در دستگاه خودپرداز بانک‌های ذکر شده قابل استفاده می‌باشند.

مطالعه
تفاوت بک لینک و رپورتاژ

زمانی که شناسه پرداخت را وارد می کنید، توجه داشته باشید؛ از خط فاصله مابین اعداد صرفنظر کنید و فقط اعداد را وارد نمایید و همچنین شناسه برگ پرداخت (در خط اول) را وارد نمایید و شناسه بانک ملت را وارد نکنید. شناسه بانک ملت برای پرداخت از طریق دستگاه و سایت بانک ملت مورد استفاده قرار می گیرد.

پرداخت حق بیمه با استفاده از کد USSD

در این روش با شماره‌گیری کد #١۴٢٠*۴* می‌توانید وارد منوی پرداخت حق بیمه شوید و پس از ثبت اطلاعات مربوط به قبض، پرداخت را انجام دهید.

پرداخت حضوری حق بیمه با مراجعه حضوری به شعب

این روش نیز یکی دیگر از راه‌های پیش روی شما برای پرداخت حق بیمه است که به دلیل شلوغی شعب و وقت‌گیر بودن، چندان توصیه نمی‌شود.

جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی

جمعیت تحت پوشش این سازمان بیش از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مستمری بگیر می‌باشد؛ که با در نظر گرفتن خانواده بیمه شدگان نزدیک به ۴۲ میلیون نفر می‌رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بیمه می‌توانید بخش اخبار در پیشخوان ۲۴ را دنبال کنید و از آخرین اخبار در رابطه با بیمه و استعلام سوابق بیمه‌ای مطلع شوید.

راه‌های ارتباطی با مرکز مشاوره تامین اجتماعی

ارتباط از طریق تماس تلفنی

در این روش کلیه اشخاص می‌توانند از طریق شماره‌های تماس زیر با کارشناسان این مرکز تماس حاصل نمایند.
شماره تماس مرکز مشاوره تامین اجتماعی :

  • ۰۲۱-۸۶۰۸۱۸۴۶
  • ۰۲۱-۸۶۰۸۵۲۶۴

ارتباط از طریق پست الکترونیک (ایمیل)

در این روش کلیه اشخاص می‌توانند سوالات خود را از طریق ایمیل زیر برای مرکز ارسال فرمایند. در این روش مشاوره، اطلاعات تماس باید در ایمیل قید گردد تا در صورت نیاز کارشناسان مرکز مشاوره تامین اجتماعی با شما تماس بگیرند. [email protected]

ارتباط از طریق بخش پرسش و پاسخ

در این روش کلیه اشخاص می توانند سوالات خود را از طریق بخش پرسش و پاسخ در سایت مرکز مشاوره، مطرح و جواب‌های خود را حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت دریافت کنند. آدرس بخش پرسش و پاسخ: http://tamin.info/question

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.