رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

جنگل راش کجاست؟

چناچنه قصد دارید لیستی از زیباترین جنگل‌ های کشور ایران فراهم کنید، جنگل راش در شهر سواد کوه بدون شک در این لیست قرار خواهد گرفت. این جنگل به اسم های مرسی سی و جنگل سنگ ده نیز نیز معروف است. بدون شک برای شما لذت بخش خواهد بود که از شهر و آلودگی به دامان طبیعت سفر کنید. آن هم طبیعتی که مثل یک بهشت می ماند. در این مقاله از املاک داران قصد داریم طالبی در رابطه با این جنگل به شما ارائه دهیم پس تا پایان ما را همراهی کنید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

جنگل راش در شهر سواد کوه

از بهترین مکان ها برای مسافرت است و همین طور گونه های درختی کمیابی دارد که به این خاطر آن را جنگل راش نام گذاری کردند. طبیعت این جنگل بسیار بکر و آرام بخش است و مکانی مناسبی برای تعطیلات شما به شمار می آید. وجود یک آبشار خروشان در جنگل و نسیم خنک و که به صورت می وزد از مزایای این جنگل هستند. چنانچه شما نیز به طبیعت و طبیعت گردی علاقه مند هستید و می خواهید تفریحات خود را در مکانی فارغ از آلودگی و سرو صدا بگذرانید ما به شما جنگل های راش را پیشنهاد می کنیم.
rash5 - جنگل راش کجاست؟

در مسیر جنگل راش

در مسیر این جنگل ابتدا باید از جاده ۷۹ یعنی همان جاده فیروز کوه بگذرید. جاده فیروز کوه مناظر زیبا و دلنشینی دارد و گواه همان جمله مشهوری است که می گوید: «سفر مقصد نیست، در طول سفر از مناظر لذت ببرید.» زمان نزدیک شدن به شهر سواد کوه، از سرعت خود بکاهید. همین طور پیش از ورود شما به این جنگل حس و حال شما تغییر خواهد کرد.

از این جنگل هرچه بگوییم باز هم کم گفته ایم چرا که از محدود جاده های زیبا و خوش آب و هوا در شمال کشور به شمار می آید و همین طور درختان سبز تنومند از دو طرف این جاده را پوشانده اند. در فصل های گرم، این منطقه بسیار مناظر سرسبز و خوش آب و هواست و در فصول سرد این جنگل جامه زرد و سفید به خود می گیرد.

مطالعه
بهترین جاهای دیدنی دبی

در اینجا داریم از مکانی صحبت می کنیم که اسمش در فهرست بهترین جاذبه های گردشگری ایران ثبت شده است. حال به طرف روستای سنگ ده حرکت کرده و یکی دیگر از زیباترین و بهترین مکان های گردشگری ایران را تماشا کنید، اینگونه که نرسیده به جنگل، درختان راش و الف زارهای سرسبز زیادی به چشم می خورد.

دیدنی‌ ها و جاذبه‌ های جنگل راش

این جنگل ها از امکانات رفاهی بسیاری برخوردار نیستند و این موضوع سبب می شود که حالت طبیعی خود را حفظ کند.  ولی با این صورت نیز همواره در فهرست مکان های گردشگری مازندران جایگاه خاص خود را دارد. اصلی ترین دلیل سفر به این جنگل می توان آب و هوای خوب و آرامش آن باشد‌.
rash3 - جنگل راش کجاست؟

جنگل پیمایی در میان راش‌ های بلند

زمانی که وارد جنگل می شوید، درختان تنومند پیرامون شما کوچک شده و شما محو جذابیت آن ها می شوید. با ورود به جنگل از قدم به قدم طبیعت لذت ببرید، چرا که زیبایی های این جنگل قابل نام بردن نیستند. قدم زدن در این جنگل بسیار رویایی و خاطره انگیز است و می تواند سرشار از حس خوب برای شما باشد. اما علاوه بر پیاده روی در این جنگل می توانید با استفاده از خودروی خود در میان این همه زیبایی به جلو روید‌.

رودخانه خروشان

همانگونه که در این جنگل لذت می برید، به صدای پرندگان و وزش باد گوش کنید‌. چرا که این همه دلیل خوب برای پیاده روی خستگی را از شما دور می کند.

آبشار اوبن

در ادامه پیاده روی ها صدای آبشار های خروشان را می شنوید. آبشاری زلال که در دل این جنگل قرار دارد و در آخر به رودخانه می ریزد و زیبایی زیادی به آن بخشیده است.

پیک نیک و عکاسی

از جمله کارهایی که می توانید برای لذت بردن از سفر خود انجام دهید این است که پیک نیک و گشت و گذار ​​در این جنگل را از یاد نبرید. چرا که این جنگل از مکان های گردشگری کشور محسوب می شود و مکانی مناسب برای پیک نیک است. البته از همه مهم تر سلامت و پاکیزگی این جنگل است که بعد از اتمام تفریح به آن صدمه وارد نکنید.

مطالعه
همه چیز درباره شاندیز مشهد!

عکس گرفتن در دامان طبیعت های مازندران از قسمت های خوب ماجرا است. چرا که محیط های مناسب بسیاری برای عکاسی و فیلم برداری دارد. چه درختان تنومند و چه آبشار خروشان مکان های مناسبی برای عکس گرفتن از یک خاطره خوش هستند.

دوچرخه سواری در جنگل های راش

در این جنگل دوچرخه سواری کرایه ای نیست و افراد برای دوچرخه سواری در دل طبیعت می توانند از دوچرخه شخصی خود استفاده کنند که خاطره تازه تری از سفر به این جنگل در ذهنشان ثبت شود.
rash2 - جنگل راش کجاست؟

بهترین فصل برای سفر به جنگل های راش

ارتفاع این جنگل تقریبا زیاد است و آب و هوای کوهستانی دارد. از همین رو پیشنهاد می کنیم در اوایل فصول گرم سال به این منطقه سفر کنید. البته اوایل فصل پاییز برای سفر به این جنگل مناسب ترین فصل به شمار می آید.

در بهار بوی گل و شکوفه ها به مشام می رسد و جنگل جامه صورتی و سبز به خود می گیرد. تابستان نیز ممکن است گرم ترین فصل سال باشد اما این صحبت برای جنگل های راش که در ارتفاع بالا قرار دارد صدق نمی کند.

پاییز از بهترین فصل برای سفر به جنگل های راش فصل پاییز است و این جنگل به رنگ های نارنجی درختانش شناخته می شود. در آخر مستان به علت کوهستانی بودن و ارتفاع زیاد جنگل های راش زمستان سردی دارد و زمان مناسبی برای مسافرت به آن جا نیست اما از زیبایی های جنگل های راش در زمستان می توان به سفید پوش شدن آن از برف اشاره کرد. البته گیاهانی در این جنگل هستند که در هر فصل سبزند و میوه می دهند.

زندگی و پوشش گیاهی

درختان قدیمی همچون توسکا، افرا، سرخدار معمولی و نارون ویچ در جنگل های راش وجود دارند که ممکن است از دلایل ثبت این جنگل در بهترین مکان های گردشگری باشند. از بین این درختان، درخت راش از کمیاب ترین گونه ها به شمار می رود که با ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا دیده می شوند.

مطالعه
کاخ میر بلاروس؛ الماسی در میان اروپای شرقی

این درخت تنومند دارای شاخ و برگ بسیاری است و همین طور سایه خوبی نیز دارد‌ و فقط در مناطق گرمسیر رشد خوبی دارد. ریشه این درختان بسیار سطحی هستند و مکان هایی با پوشش سنگ آهنگ مناسب ترین مکان برای رشد این درختان است.  عرض درخت راش ۱.۵ متر و طول آن تا ۳۵ متر می رسد. سرما‌ و یخ زدگی برای این درختان می تواند آسیب جدی به آن ها وارد کند.

جنگل های راش

عمر درخت راش حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال است در جنگل های بزرگ حدود ۶۰ تا ۸۰ سال و در محیط های دل باز حدود ۴۰ تا ۵۰ سال عمر می کنند. در این جنگل درختانی هستند که در صورت وجود خاک حاصلخیز، هر ۵ یا ۶ سال یک بار و در هوای آلوده و نامطبوع، هر ۱۵ سال یک بار میوه می دهند. چوب درخت راش برای تهیه درب، پنجره، مبل، میز و خانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
rash4 - جنگل راش کجاست؟

سخن پایانی

جنگل های راش سواد کوه به علت طبیعت جذاب و سرسبزی که دارد، طرفداران زیادی را سمت خود می کشاند. این جنگل مکان های گردشگری زیادی دارد که برای عکاسی و ثبت لحظات خوش مناسب است. اگر چه شما نیز به این جنگل سفر کرده اید و مطالبی از سفر خود در ذهن دارید می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، پیش فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.