رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مختصر و مفید از دماغه ی امید نیک در آفریقای جنوبی

دماغه امید نیک  (The Cape of Good Hope)در حقیقت یک شبه جزیره است. این مکان زیبا نزدیک به شهر کیپ تاون قرار دارد. این دماغه یک بر آمدگی صخره ای است که در زمان های قدیم برای دریانوردان بسیار پر اهمیت بوده. چرا که کشتی هایی که از اروپا به سمت آفریقا حرکت می ‌کردند این نکته را می‌ دانستند که وقتی به این شبه جزیره رسیدند باید راه خود را به سمت شرق تغییر دهند.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

امروزه این دماغه و قسمت زیادی از جزیره کیپ به پارک ملی تیبل مونتاین اضافه شده اند. یک نکته مهم و جالب دیگر در مورد این مکان نام خاص و ویژه آن است؛ چرا که این مکان رومانتیک‌ ترین نام‌ ها را در بین تمام مناطق جغرافیایی دارد.

اگر کنجکاو هستید بیشتر در مورد این مکان زیبا بدانید یا مثل من به این دماغه علاقه دارید و می ‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد این مکان زیبا داشته باشید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
omid1 - مختصر و مفید از دماغه ی امید نیک در آفریقای جنوبی

تاریخچه دماغه امید نیک

آخر قرن پانزده بود که پرتغالی ها تصمیم به ارتباط با هندی ها گرفتند که بتوانند راهی ارتباطی به کشور هند پیدا کنند. به همین منظور مسیرهای آبی زیادی را امتحان کردند. در سال ۱۴۸۷ بود که شخصی با نام بارتولومئو دیاس مسئولیت انجام این ماموریت را بر عهده گرفت. دیاس و دریانوردان قبل از او ماجراجویی های زیادی را تجربه کرده بودند.

مطالعه
آیا با محله مرداویج اصفهان آشنایی دارید؟

به طوری که دیگر درگیری با قبایل محلی یا شورش خدمه کشتی، امری طبیعی به شمار می رفت. دیاس دریانوردی خود را از جنوب قاره آفریقا شروع کرد. هنگامی که در سفر بود به این نتیجه رسید که اگر کسی در این مسیر دریانوردی کند بسیار زودتر از مسیرهای دیگر به کشور هند می ‌رسد. زمانی که دیاس به هند رسید و تصمیم گرفت که به خانه برگردد. در راه بازگشت شرایط دریا نامساعد شد و او در منطقه ای که فکر می‌ کرد جنوبی‌ ترین نقطه آفریقا است، لنگر انداخت.

دماغه امید نیک یا دماغه طوفان

به دلیل وجود طوفان های شدید پیاده شدن از کشتی کار راحتی نبود. طوفان کشتی را به صخره ها می ‌کوبید و همین امر دریانوردان را با مشکلات زیادی رو به رو می کرد. بعد از گذشت چند روز که شرایط آب و هوایی آن منطقه بهتر شد بارتولومئو دیاس نام آن نقطه را دماغه طوفان گذاشت و به پرتغال بازگشت.

کاپیتان واسکو داگاما اولین شخص اروپایی بود که از دریا به هند سفر کرد. در ۸ ژوئیه سال ۱۴۹۷ بود که داگاما سفرش را از بندر لیسبون آغاز کرد و در نوامبر همان سال از دماغه طوفان گذر کرد. مدت های زیادی این دماغه به عنوان جنوبی ترین نقطه آفریقا نام برده‌می‌شد. اما در قرن های اخیر دماغه آگولاس را به عنوان جنوبی ترین نقطه آفریقا معرفی کردند و بعد از آن دماغه ای به نام امید نیک به جنوب غربی ‌ترین نقطه قاره آفریقا تغییر پیدا کرد.

گردشگری در دماغه ای به نام امید نیک

گردشگران زیادی با اتوبوس خودشان را به امید نیک می‌ رسانند. زمانی که به این مکان زیبا رسیدید با تله کابین و پیاده روی طولانی به کنار اقیانوس می‌ روند تا با تابلویی که روی آن نوشته شده جنوب غربی ‌ترین نقطه آفریقا عکس بگیرند. در حقیقت تعداد زیادی از گردشگران نمی ‌دانند که این دماغه جنوب غربی ترین نقطه آفریقا نیست.

مطالعه
دیدنی های شهر ری و آستان مقدس شاه عبدالعظیم

نکته جالب این جاست که جنوب غربی ترین نقطه آفریقا از این دماغه چند کیلومتر فاصله دارد. تصور کنید مکانی در حاشیه اقیانوس قرار گرفته و یک پارکینگ کوچک دارد که روی تابلوی آن نوشته شده جنوب غربی‌ ترین نقطه آفریقا! این نقطه از دنیا مکانی ناشناخته است و تنها ۱۰ درصد از گردشگرانی که به امید نیک شگفت انگیز سفر می کنند از این نقطه هم بازدید خواهند کرد.
omid2 - مختصر و مفید از دماغه ی امید نیک در آفریقای جنوبی

طبیعت دماغه یا شبه جزیره امید نیک

اگر بخواهیم به یکی از ۸ منطقه حفاظت شده اشاره کنیم شبه جزیره کیپ یکی از آن ‌هاست. این شبه جزیره ویژگی های خاص و تنوع پوشش گیاهی بسیار بالایی دارد. به همین خاطر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌است. منطقه کیپ ۵۵۳ هزار هکتار بوده و فقط نیم درصد از زمین های دارای پوشش گیاهی آفریقا را تشکیل می دهد. اما در همین مقدار بیش از ۲۰  درصد از گونه‌ های گیاهی این قاره، رشد می‌ کنند. گونه های خطرناکی از گیاهان که به گیاه مهاجم معروف هستند هم در این منطقه رشد می کنند و محیط بانان موظف هستند که آن‌ ها را از دل زمین جدا کنند. از جمله این گیاهان می‌ توانیم به رویکرانز (rooikrans)جگن (wattle) کاج و صنوبر(pine)  و گیاه بلوگام (blue gum) اشاره کنیم.

حیات‌ وحش دماغه یا شبه جزیره امید نیک

تنوع جانوری و حیات وحش ویژه ای که در این جزیره وجود دارد باعث شده این مکان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. در سواحل این شبه جزیره پرندگانی مانند مرغ ماهی‌ خوار، مرغ صدف خوار، چهار گونه مختلف قره قاز، پنگوئن آفریقائی زندگی می کنند که جذابیت این مکان را چند برابر کرده اند. پیاده روهایی در این منطقه ساخته‌شده به شما این امکان را می ‌دهد که در هنگام پیاده روی از دیدن این همه پرنده زیبا لذت ببرید.
omid4 - مختصر و مفید از دماغه ی امید نیک در آفریقای جنوبی

مطالعه
مقایسه منطقه سعادت آباد و زعفرانیه

نتیجه گیری

این دماغه یک مکان گردشگر بسیار خاص و شگفت انگیز است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌ کند. این سفر یک تجربه خارق العاده برای شما و خانواده و دوستانتان خواهد بود. در این مقاله سعی داشتیم شما را با این شگفتی خارق العاده آشنا کنیم. اگر سوالی در مورد این دماغه داشتید می ‌توانید با ما در میان بگذارید.

. برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.