رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

تنوع جغرافیایی تایلند، کیفیت زیرساخت های گردشگری، کارآمدی وسایل حمل و نقل، صمیمیت ساکنان آن تایلند را به بهترین کشورهای آسیایی برای سفر تبدیل کرده است. کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا که قبلا سیام نامیده میشد، قرار دارد. با سفر به تایلند مناظر مجلل و فرهنگ های متفاوتی را از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب شاهد خواهید بود‌. بانکوک پایتخت و بزرگترین شهر تایلند است که زیبایی خیره کننده ای دارد. بعلاوه این کشور به زبان تایلندی صحبت می کنند و واحد پول آن ها بات است.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

تایلند به سرزمین معابد معروف است و بیش از ۴۰ هزار معبد را در خود جای داده که برخی از آن ها مانند آیوتایا، سوخوتای، چیانگ مای یا حتی بانکوک بسیار معروف هستند‌. همچنین تایلند جز کشورهای پرطرفدار و مورد علاقه ایرانیان برای سفر است که هر ساله گردشگران بسیاری از مناطق خارق العاده آن دیدن می کنند. اما قبل از سفر به تایلند باید با مناطق دیدنی آن آشنا باشید تا دچار سردرگمی نشوید. پس با ما همراه باشید تا شما را با برخی از مهمترین مناطق تایلند آشنا کنیم.

۱- بازارهای روی آب بانکوک

بازارهای بانکوک چه در قلب شهر و چه در حومه داخلی آن، همیشه فرصتی برای گردشی رویایی در تایلند گذاشته اند. پیدایش بازارهای شناور به زمانی برمی گردد که جاده ها کمتر توسعه یافته بودند و قایق، مهمترین وسیله حمل و نقل رایج در منطقه خلیج تایلند بود. علاوه بر این، زندگی به معنای واقعی کلمه به سمت رودخانه چرخید و خانه ‌ها، مغازه‌ ها و رستوران‌ ها با دهانه‌ ای روی اسکله ساخته شده بودند. از معروف ترین بازارهای روی آب بانکوک می توان به بازارهای دمنوئن سادواک، خلونگ لات مایوم، بنگ خو ویانگ، تالینگ چان، آمفاوا، تاکا و دان وای اشاره کرد. این بازارها جزو معروف ترین مناطق دیدنی تایلند هستند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

توصیه می‌کنیم هنگام بازدید یکی از بازارهای شناور بانکوک، یک سفر سنتی با قایق در کانال را تجربه کنید فراموش نکنید که کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید. قایق ‌هایی که برای تورها استفاده می‌شوند همیشه سقف ندارند و خورشید می‌تواند به سختی غروب کند.
thi8 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۲- کاخ بزرگ تایلند

اگر مجبور بودید فقط یک بار به بانکوک سفر کنید، بدون شک این کاخ دیدنی و جذاب را از دست ندهید. این کاخ معروف ترین نقطه دیدنی شهر بانکوک است که در سال ۱۷۸۲ ساخته شد و به مدت ۱۵۰ سال خانه پادشاه تایلند بود. این مکان یک سازه باستانی غول‌ پیکر است که همچنان بازدیدکنندگان خود را با معماری زیبا و جزئیات پیچیده‌ اش تحت تاثیر قرار می‌ دهد. این بنای تاریخی را می توان ادای افتخاری برای خلاقیت و دانش مردم تایلند توصیف کرد و امروزه این مجموعه همچنان قلب معنوی پادشاهی تایلند محسوب می شود.

مطالعه
مختصر و مفید از دماغه ی امید نیک در آفریقای جنوبی

کاخ بزرگ به چهار حیاط اصلی تقسیم شده است که با دیوارها و درب های زیادی از هم جدا شده اند. همچنین دارای ۱۲ دروازه است که سه دروازه در هر یک از چهار دیوار است. همچنین در امتداد دیوارها، می توان ۱۷ قلعه را در مجموعه تشخیص داد. اگر چه در ابتدا فقط ۱۰ قلعه وجود داشت ولی قلعه های دیگری بعداً اضافه شدند.
thi2 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۳- پارک تاریخی سوکوتای

مورخان تایلندی سوکوتای را اولین پایتخت پادشاهی قدرتمند این کشور می دانند. جاذبه اصلی آن در پارک تاریخی آن نهفته که از سال ۱۹۹۱ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. سوکوتای در ۴۴۰ کیلومتری بانکوک قرار دارد و یک توقف ایده آل برای سفر بین پایتخت و شمال تایلند به شمار می رود.

ویرانه‌ های شهر قدیمی سوکوتای مطمئنا جزو جاذبه های دیدنی تایلند هستند. حتی برخی آن را به آیوتایا ترجیح می دهند. زیرا جنبه طبیعی تری دارد و بازدید با دوچرخه لذت بخش تر است. همچنین هیچ ماشینی در منطقه اصلی وجود ندارد.
thi1 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۴- خلیج شاهزاده یا آئونانگ

خلیج شاهزاده در جنوب غربی تایلند قرار دارد و قسمتی کم عمق از دریای جنوبی چین است. این منطقه طبیعتی بکر و فوق العاده دارد که گویی تکه ای از بهشت به شمار می رود. قدم‌زدن کنار ساحل آرام و شفاف با آسمانی آبی و درختان بزرگ و سرسبز، حس زندگی را در انسان جاری می کند. حسی که گویی تاکنون آن را تجربه نکرده اید و دوست دارید که مدت زیادی در آنجا بمانید.

اما برای اقامت خود و خانواده نگران نباشید، چون هتل ها و رستوران های مناسبی در خلیج شاهزاده وجود دارد که به راحتی سفری دلچسب را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین بندرهای معروفی نظیر بندر سینگورا، چانتابوری، پاک پهانانگ و پاتانی در این منطقه قرار دارند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.
thi10 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۵- جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان یکی از محبوب ترین و دیدنی ترین مناطق گردشگری تایلند محسوب می شوند که به دلیل داشتن بهترین نقاط غواصی و برخی از زیباترین سواحل شنی مرجانی شناخته می شوند. این جزایر عموماً از مهر تا اردیبهشت برای گردشگری باز هستند و در ماه های باقیمانده به دلیل فصل بارندگی و امکان بازسازی طبیعت بسته هستند.

بر اساس اقدامات جدید، بیش از ۳,۸۵۰ گردشگر در روز اجازه ورود به این جزایر را نخواهند داشت که از این تعداد ۳۳۲۵ نفر برای سفرهای یک روزه و ۵۲۵ نفر مجاز به غواصی هستند. همچنین کسانی که مایل به سفر به جزایر سیمیلان هستند، می توانند بلیط های ورودی را از مسئولان پارک ملی جزایر سیمیلان یا بلیط را از اپراتورهای تور رزرو کنند. جزایر سیمیلان با ۹ جزیره اصلی و ۲ جزیره کوچک تکه ای از بهشت را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده اند.
thi11 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۶- خلیج فانگ نگا

خلیج فانگ نگا در دریای آندامان، بین جزیره و استان پوکت و ساحل استان کرابی قرار دارد. اگر در منطقه پوکت بمانید، بدون شک یکی از مکان های بینظیری است که باید حتما از آن دیدن کنید. این خلیج اغلب با خلیج هالونگ در ویتنام مقایسه می‌شود و به خاطر مناظر باشکوهش که توسط این قله‌ های آهکی که از آب بیرون می‌ آیند، غارها و جنگل‌ های حرا در امتداد سواحل آن، مشهور است.

مطالعه
معروف ترین و لاکچری ترین رستوران های تهران برای شکم گردی

خلیج فانگ نگا مساحتی به وسعت ۴۰۰ کیلومتر مربع را در برمی گیرد که پس از استفاده آن به عنوان صحنه ای برای فیلم “مردی با تفنگ طلایی” جیمز باند، در سال ۱۹۷۴ شهرت خاصی به دست آورد. در واقع خلیج فانگ نگا مجموعه ای از ۲ جزیره کوچک است که توسط یک نوار شنی از هم جدا شده‌اند. گردشگران به راحتی می توانند در کنار آب یا با قایق سنتی دم بلند از مناظر آن گذر کرده و لذت ببرند.

۷- معبد وات آرون

همانطور ‌که گفته‌شد بیش از ۴۰۰۰۰ معبد در تایلند وجود دارد. زیبایی معابد تایلند از توجه بازدیدکنندگان خارجی دور نمانده است. زیرا اغلب تور معبد خود را برای کشف و کاوش در سفر از شهری به شهر دیگر تشکیل می دهند. یکی از معروف ترین معابد تایلند، وات آرون بوده که به عنوان معبد سپیده دم نیز شناخته می شود. این معبد که بر فراز رودخانه چائو فرایا در بانکوک قرار دارد، برجی بلند با ۴ مناره است.

وقتی در مقابل آسمان شب روشن می شود، چیزی جز دیدنی نیست. همچنین هنگامی که آفتاب صبحگاهی آن را روشن می کند، به همان اندازه خیره کننده است. این معبد همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷:۳۰ باز است و با تهیه بلیط می توانید از شگفتی های آن دیدن کنید.
thi6 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۸- پارک ملی خائویای تایلند

پارک ملی Khao Yai که در فاصله ۳ ساعتی از بانکوک واقع شده‌است، حدود ۱۸۰ کیلومتر مساحت دارد. این پارک یکی از بزرگترین جنگل های آسیا محسوب می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. در این پارک می توانید بیش از ۲۰۰۰ گونه مختلف گیاهی را ببینید و بدون اذیت شدن در گرما، به پیاده روی بروید و برای کشف زیبایی های آن، به یک محیط بان باتجربه نیاز است. زیرا پارک در جنگل های استوایی و بسیار دور افتاده‌است. فراموش نکنید که در بازدید از پارک ملی خائویای، حتما وسایل ضروری را همراه خود داشته باشید.
thi5 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۹- کوه فی فی

کوه Phi Phi مجمع الجزایر کوچکی متشکل از ۶ جزیره و در استان کرابی در جنوب تایلند قرار دارد. سواحل نفس گیر، صخره های خیره‌کننده و آب های فیروزه ای پر از ماهی های رنگارنگ شما را به جزایر فی فی خوش‌آمد می گوید. بنابراین به لطف زندگی پر جنب و جوش و فعالیت های بیشماری که به شما ارائه می دهد، خسته شدن غیرممکن است.

غواصی، کوه نوردی، کشف غارها، کلاس های آشپزی و دیگر موارد جز خاطراتی است که می توانید در مجمع الجزایر فی فی تجربه کنید. جزایر این منطقه به سرزمین لبخندها معروف هستند و صحنه های دلربایی را پیش روی شما خلق می کنند. در سفر به تایلند حتما از این کوه و مجمع الجزایر آن بازدید کنید تا طعم واقعی لذت را بچشید.
thi4 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۱۰- جاده خائوسان

بیایید و زندگی شبانه پر جنب و جوش را در یکی از معروف ترین خیابان های بانکوک کشف کنید. جاده خائوسان مرکز کولی گردهاست، اما دانش آموزان و هیپسترهای جوان را نیز خواهید یافت. کافه‌ ها، کلوپ‌ ها، سالن‌ های ماساژ، رستوران‌ ها و غرفه‌ های غذا با بیش از یک کیلومتر طول در کنار هم قرار دارند و در فضایی منحصر به فرد و جشن و شادی، میزبان شما عزیزان هستند.
thi9 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

مطالعه
بهترین رستوران های شیراز را بشناسیم!

۱۱-  بازار چاتوچاک

بازار چاتوچاک یکی از بزرگترین بازارهای جهان به شمار می‌رود که به ۲۷ بخش تقسیم شده‌است. این بازار که در آخر هفته ها باز است، یک مرکز خرید محبوب برای گردشگران و خارجی هایی که در بانکوک اقامت می کنند محسوب می شود. روزانه بیش از ۲۰,۰۰۰ بازدید کننده (شنبه و یکشنبه) وجود دارد که ۳۰ درصد آنها خارجی هستند. تقریباً وسایلی همچون لباس، سوغاتی، جواهرات، کفش، دکوراسیون، گیاهان، نوشیدنی ها، غذا و حتی حیوانات را در این بازار و با قیمت های مقرون به صرفه پیدا خواهید کرد. ساعات کاری این بازار جمعه از ساعت ۶ بعد از ظهر تا نیمه شب، شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر است. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید حتما به این بازار بزرگ سر بزنید.
thi7 - مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

بهترین زمان برای سفر به تایلند

بهترین فصل برای رفتن به تایلند از مهر تا اسفند بوده که بارندگی بسیار کمتر از بقیه سال است. همچنین در این بازه زمانی جشن های بزرگ محلی نیز برگزار می شود. اگر می خواهید در تعطیلات تابستانی، در مرداد ماه ه آنجا بروید، همیشه می توانید از سواحل و معابد لذت ببرید. باران ها عمدتاً در پایان روز یا در شب به صورت رعد و برق رخ می دهد و رطوبت هوا زیاد بوده اما آب و هوا قابل تحمل است.

نتیجه گیری

تایلند از جمله کشورهای بسیار پرطرفدار در بین گردشگران است و هر ساله مسافران زیادی از جمله ایران را به خود جذب می کند. مناطق فوق العاده، جنگل های سرسبز، سواحل نقره گون و فیروزه ای، معابد و مجسمه های بسیار حیرت انگیز و فرهنگ و پوشش جذاب توانسته محبوبیت بالایی کسب کند. تایوان به دلیل نزدیک بودن به خط استوا دارای سه فصل گرما، سرما و بارندگی است.

پس فصلی را برای سفر به تایلند انتخاب کنید که به بارندگی و طوفان های آن برخورد نکنید. همچنین در تایلند می توانید در مناسب ترین اقامتگاه ها از کلبه های چوبی، مسافرخانه تا هتل های چند ستاره اقامت داشته باشید، پس نگران هزینه خود نباشید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان و رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.