رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کاخ میر بلاروس؛ الماسی در میان اروپای شرقی

بلاروس کشوری با جاذبه های گردشگری فراوان است که این منظره های طبیعی و ساخته‌های منحصر به فرد انسانی در بلاروس چشم همگان را به خود خیره می کند. کاخ میر بلاروس از جمله جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود که به دلیل معماری بی نظیر و خاص خود توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اگر علاقه مندید به این کاخ زیبا سفر کنیم و می خواهید سفری هیجان انگیز داشته باشید پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

تاریخچه کاخ میر در بلاروس

کاخ های باستانی در بلاروس به دوران شوالیه ها و به سال ۱۵۲۲ میلادی بر می‌ گردد و قدمت بسیار بالایی دارد. با وجود اینکه سال های زیادی از قدمت آن گذشته ولی همچنان همانند روز اول در بین کاخ های دیگر می ‌درخشد. در زمان های قدیم کشور بلاروس آرامش زیادی داشت. به طوری که به ساخت مکان نظامی نیازی نبود. اما با توجه به سنت های قدیمی کاخ میر برای تقویت قوای نظامی ساخته‌شد.

خاندان های بزرگ و معروفی مانند رادزیویلس، ایلینیکس و ویتجناشتاین در زمان های متفاوت در کاخ میر زندگی کرده اند. تعداد زیادی از این خاندان در آن مشغول به کار بوده اند و خاندان سویاتاپولک جزء آخرین خاندانی هستند که در این کاخ زیبا زندگی می‌ کردند؛ ولی بعد از آن دولت اختیار کامل این بنای تاریخی را به دست گرفت.

مطالعه
بهترین پارک های تهران برای کودکان

Belarus3 - کاخ میر بلاروس؛ الماسی در میان اروپای شرقی

معماری کاخ میر در بلاروس

دیواره های این کاخ زیبا ۳ متر ضخامت دارند و جنس آن ‌ها از سنگ و آجر است. برج های بلندی که طول آن ‌ها به ۲۵ متر می ‌رسد و گالری های نظامی که در این کاخ وجود دارند همه برای تقویت هرچه بیشتر قوای نظامی ساخته شده اند.

تمام ویژگی هایی که در بالا برای شما آوردیم در زمان های مختلف به افراد زیادی کمک کردند. اگر بخواهیم یک نمونه از آن را برای شما بگوییم باید به جنگ لهستان و روسیه اشاره کنیم. در آن زمان کاخ میر مورد حمله دشمنان قرار گرفت؛ اما این بنا به قدری مستحکم بود که ساکنان آن جان سالم به در بردند.

سرگذشت کاخ میر

دو جنگ بزرگ یعنی جنگ های جهانی در قرن بیستم هجری اتفاق افتاد و در همین هیاهو کاخ میر به ثبت ملی رسید. در جنگ جهانی دوم کاخ میر به عنوان کمپی برای زندانی ها مورد استفاده قرار گرفت و بعد از اتمام جنگ این بنا به یک پناهگاه برای بی سرپناهان تبدیل شد.

همچنین از سال ۱۹۸۹ این کاخ زیبا به عنوان یکی از شعبه های موزه کلی کشور بلاروس شناخته و در سال ۲۰۰۰ به لیست مناطق یونسکو اضافه شد.

مطالعه
دیدنی ترین روستاهای تاریخی ایران کجاست؟

Belarus1 - کاخ میر بلاروس؛ الماسی در میان اروپای شرقی

بناهای اطراف کاخ میر بلاروس

یک هتل زیبا در نزدیکی این بنای تاریخی قرار دارد و رستوران زیبایی با سبک و سیاق اروپای میانی در آن ساخته شده است. در اطراف این کاخ پارک بزرگی قرار گرفته که بقایای یک خندق قدیمی در آن دیده می ‌شود. این منطقه در فصل پاییز هوایی بسیار پاک و مطبوع دارد و هر روز صبح مه خیره کننده ای کل فضا را می‌ پوشاند. به طوری چشم که اکثر گردشگران را به خود خیره می‌ کند.

شما این امکان را دارید با دوستان و خانواده در اطراف کاخ میر پیاده روی داشته باشد و از لحظات زیبا و دل‌ چسبی که برایتان به وجود می آید لذت ببرید. همچنین می‌توانید از ساختمان های بی نظیر و منحصر به فرد میر بازدید کنید. در آخر با خوردنِ یکی از غذاهای سنتی مخصوص بلاروس روز خود را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید.

افسانه هایی در مورد کاخ میر

افسانه های زیادی در مورد بناهایی با قدمت بالا وجود دارد که از گذشته تا به امروز سینه به سینه نقل شده‌اند. بانوی سفید، یک افسانه در مورد سوفیا سویاتاپولک میرسکی به شمار می رود. بر طبق این داستان زیبا او هم اکنون در یکی از دخمه های این کاخ حضور دارد. مردم محلی بر این باورند که گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند بانو را در دخمه کاخ ببینند. همچنین می‌گویند که او در بعضی از مواقع به دیدار دوست خود یعنی بانوی سیاه نسویژ می ‌رود.

مطالعه
تفریحات دبی

علاوه بر این داستان ها، شایعه های زیادی در مورد وجود تونلی با طول ۳ کیلومتر در بین مردم وجود دارد. می‌گویند این تونل میر و نسویژ را به هم متصل می ‌کند و گنج ارزنده‌ رادزیویلس در آن مخفی شده است.

Belarus4 - کاخ میر بلاروس؛ الماسی در میان اروپای شرقی

نتیجه گیری

کاخ میر یکی از جذاب ترین و بهترین مکان های دیدنی در بلاروس به شمار می ‌رود. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت سفر به بلاروس حتما از این کاخ زیبا دیدن کنید. در صورتی به وجود آمدنِ هرگونه سوال یا ابهام در مورد این بنای تاریخی می‌توانید با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه مشارکت در ساخت  و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، سرمایه گذاری، ، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، معامله پایاپای، تهاتر ملک و غیره می شوند.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.