رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟

آیا با کلاس های پروازی بلیط هواپیما اشنا هستید؟ می دانید هنگام رزرو بلیط هواپیما چه ایرلاینی و چه کلاس پروازی را انتخاب کنید؟ کدامیک از کلاس های پروازی ارزان تر هستند و کدامیک لاکچری تر؟ یا اینکه کدام ایرلاین های ایرانی پرواز بیزینس کلاس یا فرست کلاس ارائه می کنند؟ با املاک داران همراه باشید تا بدانید کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟

انواع کلاس های پروازی در هواپیما

اگر تا کنون به نقاط مختلف دنیا سفر کرده باشید، احتمالا با کلاس پروازی هواپیما آشنا هستید. قوانین و مقرارت هر شرکت هواپیمایی با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی، پیکربندی کابین تعیین می کند که چه کلاس های پروازی ارائه شود. بلیط هواپیما با توجه به خدماتی که در طول پرواز به مسافران ارائه می شود، به سه دسته تقسیم می شوند. در واقع ایرلاین ها دارای سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی می باشند.

فرست کلاس

بلیط هواپیما فرست کلاس معمولا گران ترین کلاس پروازی به شمار می رود. مسافرانی که در بخش فرست کلاس هواپیما می نشینند، معمولا صندلی های راحت تری را تجربه می کنند. از طرفی به آن ها خدمات بهتری نیز ارائه می شود. معمولا افراد مشهور و ثروتمند با پرواز فرست کلاس سفر می کنند.
Iranian Airlines5 - کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟

بیزینس کلاس

بلیط هواپیما بیزینس کلاس نیز گران است ولی نسبت به فرست کلاس مقرون به صرفه تر می باشد. تفاوت این کلاس پروازی با فرست کلاس در مزایا و خدمات آن است. اما برای کسی که معمولا با پرواز اکونومی سفر می کند، ناراحت کننده نخواهد بود. به همین دلیل اغلب ایرلاین های ایرانی، پرواز فرست کلاس را رها کرده اند و فقط بیزینس و اکونومی ارائه می کنند.
Iranian Airlines2 - کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟

اکونومی

بلیط هواپیما اکونومی به دو دسته اکونومی معمولی و پریمیوم اکونومی تقسیم می شود. مسافران اکونومی معمولی، خدمات استاندارد بدون هیچ مزیتی را دریافت می کنند. البته خدمات ایرلاین های مختلف برای پروازهای اکونومی متفاوت است ولی به طور کلی شما با این کلاس پروازی فقط از نقطه A به نقطه B منتقل می شوید.

صندلی های پریمیوم اکونومی نسبت به اکونومی معمولی کمی بهتر است ولی باز هم به پای صندلی های بیزینس کلاس و فرست کلاس نمی رسند. تفاوت بین پریمیوم و معمولی، فاصله بین صندلی ها و همچنین خدمات آن است.
Iranian Airlines6 - کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟

مطالعه
دیدنی های شهر تاریخی اسلامشهر

ایرلاین های داخلی با پرواز بیزینس کلاس

همانطور که گفتیم، کلاس های پروازی به سه دسته اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تقسیم می شوند. اما شرکت های هواپیمایی در ایران، تنها دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس هستند. تمامی ایرلاین های داخلی، پرواز اکونومی ارائه می کنند ولی تنها برخی از آن ها، پرواز بیزینس کلاس نیز دارند. در اینجا می خواهیم به معرفی ایرلاین های ایرانی بپردازیم که پرواز فرست کلاس ارائه می کنند:

شرکت هواپیمایی ماهان

ایرلاین ماهان که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد، متعلق به بخش خصوصی است. در شرکت هواپیمایی ماهان دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس ارائه می شود. تفاوت پرواز اکونومی و بیزینس کلاس ماهان در صندلی های راحت تر و قابل تنظیم می باشد. از طرف دیگر، مهمانداران هواپیما آموزش دیده و حرفه ای تری در خدمت مسافران قرار داده می شود. این مهمانداران در بهترین دوره های تخصصی و ایمنی بر اساس استاندارد های بین المللی و کشوری شرکت کرده اند.

بلیط هواپیما بیزینس کلاس از نظر خدمات و امکانات نیز با پرواز اکونومی متفاوت است. تلویزیون ۴۲ اینچ داخل هر کابین، از جمله امکانات این پروازهای تجاری به شمار می رود که شما را در طول پرواز با برنامه های آموزشی، ورزشی، مستند و غیره سرگرم می کند. همچنین بهترین غذاهای ایرانی و بین المللی را با سرویس دهی درجه یک و کیترینگ عالی، در پرواز بیزینس کلاس ایرلاین ماهان تجربه خواهید کرد. بنابراین اگر می خواهید پروازی ارزان را تجربه کنید، اکونومی ماهان را انتخاب کنید. ولی اگر به دنبال سفری راحت با امکانات درجه یک هستید، بیزینس کلاس ماهان برای شما بهترین گزینه است.
Iranian Airlines8 - کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟
پروازهای بیزینس کلاس این ایرلاین خصوصی، بر اساس داخلی یا خارجی بودن با یکدیگر متفاوت می باشند. برخی از خدمات در پرواز بیزینس کلاس خارجی در بیزینس کلاس داخلی ارائه نمی شود. در واقع هر چه پرواز طولانی تر باشد، به منظور رفاه حال مسافران تدابیر بیشتری اندیشیده شده است. به طور مثال به کودکان زیر ۱۲ سال، هدایای سرگرم کننده ارائه می شود. به مسافران بیزینس کلاس نیز در مسافرت های طولانی یک سری پک های آرایشی-بهداشتی می دهند.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر با ۵۰ سال سابقه، یکی از قدیمی ترین ایرلاین های داخلی به شمار می رود. در این ایرلاین نیز دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس ارائه می شود. صندلی های بیزینس کلاس ایران ایر بسیار راحت طراحی شده اند و قابلیت تنظیم در جهت های مختلف دارند. فضای پای این صندلی ها نسبت به اکونومی بیشتر است و موجب می شود پروازهای طولانی برای شما خسته کننده نباشد.

مطالعه
خانه های تاریخی کاشان با معماری شگفت انگیز!

همچنین مهمانداران بخش بیزینس ایرلاین ایران ایر بسیار با تجربه تر و کار آزموده تر از بخش اکونومی آن هستند. این مهمانداران بسیار صبور و خوش رو هستند و با میهمانان با خونسردی برخورد می کنند. از نظر تنوع غذایی و سرویس دهی نیز میهمانان را راضی نگه می دارد. در واقع شما می توانید انواع غذاهای گرم را با توجه به سلیقه خود سفارش دهید.

همچنین محدودیتی برای سفارش تعداد نوشیدنی وجود ندارد. در ضمن برای ورود و خروج به هواپیما، مسافران صندلی های بیزینس همیشه اولویت دارند. بدین ترتیب که ابتدا این مسافران سوار هواپیما می شوند و معطلی کمتری را تجربه می کنند. همچنین به محض رسیدن به مقصد زودتر از بقیه مسافران پیاده می شوند و به منظور تحویل چمدان های خود به فرودگاه می روند. پس اگر به دنبال سفری لوکس و فراموش نشدنی هستید، صندلی های بیزینس ایران ایر میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.
Iranian Airlines3 - کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟

شرکت هواپیمایی معراج

ایرلاین معراج که یکی از نوپا ترین شرکت های هواپیمایی داخلی به شمار می رود، به خاطر کمترین میزان تاخیر به شهرت رسیده است. در واقع با داشتن نیروی کاری جوان و سیستم مدرن خود در بین مسافران به محبوبیت بالایی دست یافته است. این ایرلاین ایرانی معراج نیز داری دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس می باشد. قطعا با وجود شرایط لاکچری و مزایای بیشتر، بلیط بیزینس کلاس نسبت به اکونومی از قیمت بیشتری برخوردار است.

از امکانات درجه یک بلیط هواپیما بیزینس کلاس معراج می توان به صندلی های مبله و راحت، تلویزیون های ال سی دی اختصاصی و همچنین پذیرایی منحصر به فرد در سطح بین المللی اشاره کرد. همچنین تمامی برنامه های تفریحی و سرگرمی برای شما در طول پرواز فراهم است. این ایرلاین در ۸ مسیر داخلی و ۴ مسیر خارجی پرواز می کند و در پروازهای خارجی به شما خدمات اضافی ارائه می گردد.
Iranian Airlines7 - کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟

شرکت هواپیمایی کیش ایر

ایرلاین کیش ایر با ۲۰ سال سابقه، یکی از با کیفیت ترین ایرلاین های داخلی به شمار می رود. شرکت هواپیمایی کیش ایر در سال ۱۳۷۰ در جزیره کیش تاسیس شد. این ایرلاین ایرانی معروف نیز دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس است که به ۲۳ مقصد داخلی و ۶ مقصد خارجی پرواز می کند. معمولا پروازهای بیزینس این ایرلاین از تهران به مشهد، تهران به کیش و به مقصد خارج از کشور می باشد.

مطالعه
هتل های نزدیک به استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

صندلی های کلاس تجاری ایرلاین کیش ایر با فاصله زیادی از هم واقع شده اند و این منجر به حفظ حریم خصوصی مسافران می گردد. از طرفی فضای جلوی پا مسافران آزاد تر از اکونومی است و صندلی ها قابل تنظیم و راحت هستند.

مهمانداران این کلاس پروازی، افرادی با تجربه و آموزش دیده هستند که از نظر ایمنی و همچنین سرویس دهی خدمات عالی ارائه می کنند. منوی غذایی متنوع با طعم عالی در هر سه وعده در اختیار مسافران قرار می گیرد. هر چند شما برای پرواز بیزینس کیش ایر باید هزینه بیشتری نسبت به اکونومی پرداخت کنید، ولی ارزشش را دارد. چرا که سفری لاکچری و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.
Iranian Airlines4 - کدامیک از ایرلاین های ایرانی بیزینس کلاس دارند؟

جمع بندی

همانطور که پیش تر گفتیم، کلاس های پروازی به سه دسته اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تقسیم می شوند. در ایرلاین های ایرانی تنها پرواز اکونومی و بیزینس موجود است و فقط برخی از ایرلاین ها، بلیط هواپیما بیزینس کلاس ارائه می کنند. کلاس پروازی بیزینس یا تجاری معمولا برای شرکت های بزرگ برنامه ریزی می گردد که به منظور تجارت سفر می کنند.

اما مردم عادی در صورتی که از نظر مالی مشکلی نداشته باشند، می توانند این پرواز ها را تجربه کنند. اما اگر مسیر پرواز شما چندان طولانی نیست، می توانید به همان بلیط هواپیما اکونومی بسنده کنید. ولی برای سفرهای طولانی مدت، بهتر است بلیط هواپیما بیزینس خریداری نمایید و از امکانات لاکچری آن بهره مند گردید. در این مقاله به معرفی بهترین ایرلاین های داخلی که پرواز بیزینس کلاس ارائه می کنند، پرداختیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.