رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه های بوم گردی مناسب برای افرادی است که از هر فرصتی برای سفر رفتن استفاده می کنند. این اقامتگاه های بومگردی قسمتی از جاذبه های گردشگری شهرها به حساب می آید که مناسب ترین گزینه برای اسکان در مکان های دیدنی است. این اقامتگاه ها تجهیزات هتل های لوکس و مکان های لاکچری را ندارند اما بهترین گزینه برای اقامت در فضاهای باز و دل نشین به شمار می رود.

در این مقاله از املاک داران به معرفی بعضی از زیباترین اقامتگاه های بومگردی ایران می‌ پردازیم برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا در اردیبهشت، ایام عید و ماه های اخر تابستان شلوغ تر از روزهای دیگر است. این اقامتگاه به سبک سنتی طراحی‌شده و با شهر یزد ۹۰ کیلومتر مسافت دارد. دلیل نامگذاری این اقامتگاه روستایی به نام عقدا بوده که ۲ طبقه دارد و با کاه و گل ساخته شده است. این اقامتگاه ۱۵ اتاق خواب داشته که در هر کدام بین ۲ تا ۴ تخت وجود دارد.

در فضای بیرونی اقامتگاه عقدا صندلی و تخت هایی با جنس چوب وجود دارد و دور آن را با گل های زیبا طراحی کرده اند. یک رستوران سنتی در آخرین طبقه این اقامتگاه قرار دارد که به سبک قدیمی ساخته‌شده است. مکان های تاریخی گردشگری اطراف اقامتگاه بومگردی انار شامل کاروانسرای عقدا، کویر ریگ زرین، دروازه تاریخی و غیره می شود.

boomgardi8 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی سرای آرین

اقامتگاه بومگردی سرای آرین در پاییز، زمستان و ایام عید بیشترین گردشگر را به خود جذب می کند. این اقامتگاه در سال ۱۴۰۰ و در شمال جزیره هرمز افتتاح شد و به سبک سنتی و با سقف های گرد و گنبدی ساخته شده است. هر اتاق ۱ تا ۲ تخت دارد که هر کدام حکم سوئیت های اختصاصی را خواهند داشت.

در حیاط بیرونی این اقامتگاه تنوری بزرگ قرار دارد که در آن غذاهای محلی جنوب آماده‌می‌شود. اقامتگاه بومگردی سرای آرین، برای افرادی که علاقه زیادی به غذاهای تند و ماهی دارند گزینه مناسبی است. این اقامتگاه در بهترین موقعیت مکانی واقع شده است؛ چرا که با ساحل سرخ و جزیره هرمز فاصله بسیار کمی داشته و در کم ترین زمان می توانید به این مکان ها دسترسی پیدا کنید.

boomgardi3 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی داروک

اقامتگاه بومگردی داروک در روزهای پایانی بهار، مکانی بسیار شلوغ است و با ماسوله گیلان ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. سبک و طراحی این اقامتگاه، سنتی و خشتی است و دارای ۲ طبقه بوده که هیچ کدام از اتاق ها دارای تخت خواب نیستند. اتاق های طبقه دوم منظره زیبایی دارند و تمام زیبایی ها را می توانید از بالا ببینند. در اقامتگاه داروک فقط باید از رستوران آن ها غذاهای محلی را تهیه کنید و اجاره آشپزی در این اقامتگاه امکان پذیر نیست. از دیگر امکانات اقامتگاه داروک می توان به اینترنت رایگان و آلاجیق اشاره کرد. هزینه این اقامتگاه برای کودکان ۳ سال به پایین رایگان و برای کودکان ۳ تا ۱۰ سال به‌ صورت نصف قیمت حساب می شود.

مطالعه
تور استانبول

boomgardi5 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی فاندر کتام

اقامتگاه بومگردی فاندر کتام در روزهای پایانی فصل زمستان و روزهای اول پاییز بسیار شلوغ است و گردشگران زیادی امروزه در این اقامتگاه اقامت دارند. مسافت این اقامتگاه زیبا با شهر رشت ۱۸ کیلومتر است و ۲ طبقه دارد ولی در اتاق خواب های آن تخت خواب وجود ندارد. در طبقه بالایی این ملک بالکنی بزرگ ساخته‌شده که مناظر زیبای اطراف ساختمان از آن جا کاملا پیداست. مزایای دیگر این اقامتگاه باربیکیو، اینترنت مجانی و آشپزخانه سنتی است. از مکان های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می توان آلاچیق درختی دهنه سر، عمارت چوکام و غیره را نام برد.

سرویس ها و حمام های این مجموعه به صورت مشترک بین کلیه سوئیت ها وجود دارد. هزینه اقامت کودکان کمتر از ۵ سال در این اقامتگاه به صورت رایگان است.

boomgardi9 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی یارا

اقامتگاه بومگردی یارا در روزهای پایان زمستان و اوایل پاییز گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. کلبه های اقامتگاه بومگردی یارا با طراحی مربعی و گرد ساخته‌شده‌اند که در حیاط آن حوض‌ های پر از ماهی و باغچه های پر از گل به چشم می خورد. از دیگر امکانات این اقامتگاه می‌توان به تلویزیون، چای ساز، کولر و غیره اشاره کرد.

اتاق های مربعی برای خانواده های ۲ تا ۴ نفره و اتاق های گرد آن ظرفیت تا ۸ نفر را دارد.

بهترین مکان های نزدیک به این اقامتگاه عار آبی دانیال، پارک ملی، آبشار سنگ بن و غیره را شامل می شود. هزینه اقامت در اقامتگاه بومگردی یارا برای کودکان کمتر از ۵ سال رایگان است.

boomgardi11 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی دیلمای

اقامتگاه بوم گردی دیلمای در روزهای نزدیک بهار تا اواخر تابستان پذیرای مسافران و گردشگران است. این اقامتگاه با قدمت ۱۰۰ ساله اش در مکانی جنگلی و زیبا بنا شده و از جاذبه های گردشگری این اقامتگاه می‌توان به کوهستان های اطراف و رودخانه سپید رود اشاره کرد. دیلمای توانسته تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کند.

مطالعه
نحوه اقامت در هتل اسپیناس پالاس تهران

ظرفیت اتاق های این اقامتگاه حدود ۳۰ نفر و آشپزخانه، سرویس ها و حمام به صورت مشترک بین کلیه اتاق ها وجود دارد. همچنین در این مکان انواع غذاهای محلی سنتی قابل سفارش هستند.

boomgardi2 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی گاروم زنگی

اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی در ایام عید، پاییز و زمستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این اقامتگاه امکاناتی همچون یخچال، اسپیلت، کولر گازی، سرویس و حمام مستقل دارد. اقامتگاه بومگردی گاروم زنگی، به علت نزدیک بودن به ساحل جزیره هنگام، پارک کروکدیل، آکواریوم طبیعی و نخلستان ها مسافران زیادی را به طرف خود می کشد. فاصله بین این اقامتگاه تا جزیره هنگام ۳۰۰ کیلومتر و هزینه اقامت برای کودکان کمتر از ۱۲ سال رایگان است.

در این اقامتگاه ۸ اتاق به همراه سرویس و حمام جدا وجود دارد که کل ظرفیت این مجموعه ۴۰ نفر است.  در هر اتاق خواب این مجموعه یک تخت خواب ۲ نفره وجود دارد. بافت اقامتگاه گاروم زنگی سنتی قدیمی و به سبک فرهنگ جنوب ساخته‌شده است‌.

boomgardi6 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی تیکیش

اقامتگاه بومگردی تیکیش در روزهای پایانی زمستان و اوایل پاییز توجه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. این اقامتگاه در روستایی به نام تیکیش واقع شده‌است. مناظر و چشم اندازهای زیبا و بکر اطراف اقامتگاه بومگردی تیکیش از جمله دلایل انتخاب اقامت در این مکان است. این اقامتگاه ۳ سوئیت مجزا دارد که ۲ سوئیت در طبقه اول و یکی از آن ها در طبقه دوم قرار دارد.

کل ظرفیت این اقامتگاه ۱۵ نفر است. یک آشپزخانه سنتی در حیاط این اقامتگاه بنا شده که برای همه سوئیت ها به صورت مشترک استفاده می شود. همچنین اگر شرایط برای آشپزی را نداشتید می توانید از انواع غذاهای محلی و بومی این منطقه را سفارش دهید. از بهترین مکان های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می توان به دشت دریاسر، جنگل ۲ هزار و ییلاق آغور حال اشاره کرد. هزینه اقامت برای کودکان زیر ۴ سال در اقامتگاه بومگردی تیکیش رایگان است.

boomgardi4 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی

اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی در ایام عید، پاییز و زمستان پذیرای گردشگران زیادی است. این اقامتگاه از بهترین اقامتگاه های جنوب کشور بوده که در روستای طبل بنا قرار دارد. از مکان های دیدنی اطراف این اقامتگاه می‌توان به مکان های طبیعی جزیره و قرار گرفتنِ آن در ژئوپارک قشم اشاره کرد. به علت بزرگ بودن فضای این اقامتگاه ظرفیت مجموع سوئیت ها تا ۱۰۰ نفر نیز می رسد و در هر اتاق بین ۳ تا ۱۳ نفر می توانند اقامت کند. از دیگر امکانات این مجموعه می توان آشپزخانه عمومی، اینترنت رایگان و سیستم های سرمایشی گرمایشی را نام برد. امکان سفارش غذاهای دریایی یا تند جنوب نیز در این مکان مقدور است. هزینه اقامت کودکان زیر ۵ سال در اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی به صورت رایگان محاسبه می شود.

مطالعه
نگاهی به محله چرخاب اصفهان

boomgardi7 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی نار تی تی

اقامتگاه بومگردی نار تی تی، در ایام عید و ماه دوم پاییز مسافران زیادی را به خود جذب می کند. این اقامتگاه از جمله زیباترین منازل بومگردی کویری کشور بوده که در ساخت آن از عناصر کویر استفاده شده است. اقامتگاه بومگردی نار تی تی در استان یزد بنا شده و در فضای داخل و بیرون آن از وسایل سنتی بهره گرفته‌اند. این اقامتگاه دارای ۲ حیاط مجزا است که در یکی میز و صندلی برای نشستن و دیگری رستوران و اتاق ها واقع شده‌اند. اقامتگاه بومگردی نار تی تی ۶ سوئیت دارد که ظرفیت هر اتاق ۴ نفر است؛ همچنین سرویس ها و حمام این اقامتگاه به صورت مشترک بین کلیه سوئیت ها است. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به صبحانه و اینترنت رایگان اشاره کرد که مزایای این اقامتگاه را دوچندان می کند.

هزینه اقامت برای کودکان بین ۵ تا ۷ سال در این اقامتگاه به صورت نصف حساب می شود ولی هزینه کودکان زیر ۵ سال کاملا رایگان است.

boomgardi1 - گشت و گذار در اقامتگاه های بوم گردی ایران

 

کلام پایانی

در این مقاله از املاک داران به بررسی بعضی از مناسب ترین اقامتگاه های بومگردی ایران پرداختیم. چنانچه شما نیز از دوست داران به اقامت در اقامتگاه های ایرانی هستید می توانید از تجربیات و اطلاعات خود در رابطه با سفرتان برای ما بنویسید.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.