رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ارز کرومیا CHR چیست؟

ارز کرومیا CHR چیست؟ امروزه شما می توانید با رشد و پیشرفت تکنولوژی بلاکچین، ارز های دیجیتال مختلفی را در بازار مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی از رمز ارزها با نام کرومیا Chromia بپردازیم. این رمز ارز با نماد CHR در بازار موجود می باشد و توکن پلتفرم کرومیا است. در ابتدا نیاز است تا به معرفی کوتاهی از این رمز ارز بپردازیم.

کرومیا Chromia یک پلتفرم بلاکچین برای توسعه و استقرار برنامه های غیرمتمرکز یا همان DAppها می باشد. این پلتفرم امکان توسعه بلاکچین های متعدد را برای هر DApp فراهم می کند و هر بلاکچین توسط زیر مجموعه ای از نودها اجرا می شود که به افزایش توان عملیاتی کمک می کند. کرومیا Chromia از یک رویکرد بلاکچین رابطه ای Relational Blockchain استفاده می کند که هم مقیاس پذیر و هم مقرون به صرفه است. مقیاس پذیری برای DAppها امری مهم تلقی می شود. در ادامه شما می توانید به طور کامل با پلتفرم کرومیا Chromia، نحوه عملکرد، ویژگی ها، خرید و فروش توکن CHR و راه های ذخیره سازی آن به طور کامل آشنا شوید. پس برای دریافت اطلاعاتی کامل تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.


 

ارز دیجیتال کرومیا CHR چیست؟

chr 1 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
همانطور که در مقدمه این مقاله خدمت شما کاربران عزیز بیان نمودیم، CHR توکن پلتفرم کرومیا Chromia می باشد. طراحی توکن بومی کرومیا CHR به منظور تقویت پلتفرم صورت گرفته است و قصد دارد تا ارتباطی را بین توسعه دهندگان و سرمایه گذاران ایجاد نماید. همچنین این توکن می تواند برای استیکینگ و سایر اهداف کل سیستم مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این کرومیا به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا توکن هایی با پشتیبانی CHR ایجاد کنند که می توانند برای ارتباط با برنامه های غیرمتمرکز در صنایع مختلف از جمله امور مالی، بازی، املاک، بیمه و مراقبت های بهداشتی استفاده شوند.

توکن کرومیا CHR دارای حداکثر عرضه محدود ۱ میلیارد کوین است که پس از راه اندازی سیستم کرومیا ایجاد شد. حدود ۲۲ درصد از عرضه به سرمایه گذاران فروخته شد و ۱۰ درصد به بنیانگذاران، تیم و مشاوران اختصاص یافت. حدود ۳۸ درصد به صندوق اکوسیستم و ۲۵ درصد به صندوق تبلیغاتی تخصیص یافت. توکن کرومیا CHR در دو بستر اتریوم ERC-20 و زنجیره هوشمند بایننس یا بایننس اسمارت چین BEP-20 وجود دارد. کاربران قادر خواهند بود هزینه استفاده از DAppها را با استفاده از توکن های CHR بپردازند.


نیم نگاهی به توکن کرومیا Chromia

نام اختصاریCHR
نوع ارزToken
عرضه کل۴۷۱،۹۷۰،۶۶۷
مقدار در گردش۵۶۷،۳۶۹،۴۳۹
وب سایت رسمیChromia.Com

Chromapolis.Com

بلاکچین اکسپلوررEtherscan.Io

Ethplorer.Io

پیج های ارتباطی رسمیBlog.Chromia.Com

Twitter

Reddit

وایت پیپرhttps://Chromia.Com/Documents/Chromia-_-Platform-White-Paper2019.Pdf
سورس کدhttps://Bitbucket.Org/Chromawallet/
آدرس قراردا د اتریوم0x8a2279d4a90b6fe1c4b30fa660cc9f926797baa2

معرفی پلتفرم کرومیا Chromia

chr 2 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
کرومیا پلتفرمی می باشد که ساخت برنامه های غیرمتمرکز یا همان DApp ها را تسهیل می نماید. در واقع کرومیا Chromia یک پلتفرم بلاکچین است که هدف آن حل مشکل مقیاس پذیری برای DAppهاست. کرومیا متشکل از مجموعه ای از بلاکچین های رابطه ای یا Relational Blockchain است که توسعه دهندگان در سراسر جهان می توانند بر روی آنها DApp را توسعه دهند. شبکه کرومیا Chromia برای ساخت انواع DApp یا همان برنامه های غیرمتمرکز از برنامه های بزرگ سازمانی، بازی ها تا پروژه های کوچکتر مناسب است.

مطالعه
نـگـاهی کـلـی به صـرافـی ارز دیـــجـیـــتال نـوبیـــتکـس + آمـوزش ثـبـت نـام و احـراز هـویـت

با توجه به اینکه شبکه هایی مثل اتریوم امکان ساخت و توسعه هر نوع برنامه ای را می دهند، کرومیا محدودیت هایی را برای توسعه دهندگان دارد. همچین محدودیت هایی از جمله کارمزد بالا و امنیت کم باعث شده است افراد کمی از آن استفاده نمایند. به همین دلیل توسعه دهندگان این پلتفرم در نظر دارند تا طراحی کرومیا و معماری آن را مورد بررسی قرار دهند. این پلتفرم در نظر دارد تا برنامه های غیرمتمرکز را برای میلیون ها کاربر مقیاس پذیر سازد. همچنین تجربه کاربری را بهبود بخشد و توسعه دهندگان را قادر سازد تا با استفاده از نمونه های موجود برنامه هایی با امنیت بالا بسازند.


بررسی تاریخچه و معرفی بنیانگذاران کرومیا Chromia

chr 3 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
کرومیا Chromia توسط سه نفر به نام های Henrik Hjelte، Or Perelman و Alex Mizrahi تاسیس شد. اعضای این تیم قبلا پروتکل کوین های رنگی Colored Coins و کیف پول Safebit را تاسیس کرده بودند. این سفر از سال ۲۰۱۲ آغاز شد، زمانی که بنیانگذاران شروع به کار بر روی ابزارهایی برای ارائه یک زیرساخت عمومی کردند که واقعا با نیازهای کاربران هماهنگ است.

در سال ۲۰۱۴، این تیم کروم‌وی ChromaWay یک شرکت نرم افزاری و متن باز را تاسیس کرد که بستری برای قراردادهای هوشمند و صدور و انتقال دارایی های دیجیتال فراهم می کرد. این منجر به ایجاد کرومیا در سال ۲۰۱۸ شد که یک پلتفرم غیرمتمرکز است. توکن CHR در مِی سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد.


عملکرد پلتفرم کرومیا Chromia چگونه است؟

chr 4 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
کرومیا Chromia یک بلاکیچن را در پایگاه داده قرار داده و یک لایه نرم افزاری به آن می افزاید. این نودها را ایجاد می کند که بین شرکت کنندگان مستقل مختلف توزیع می شود. هنگامی که یک درخواست برای نوشتن داده ها انجام می شود، به یکی از نودها می رود که آن را با سایرین به اشتراک می گذارد. نودها درخواست را بررسی می کنند و پس از توافق، داده ها در بلاکچین نوشته و ثبت می شوند.

داده های بلاکچین و وضعیت برنامه در یک پایگاه داده رابطه ای Relational Database ذخیره می شوند و انعطاف پذیری، تطبیق پذیری و سازگاری را فراهم می کنند. همچنین باعث می شود که کرومیا به عنوان بلاکچین مستقل عمومی عمل کند. پلتفرم کرومیا به علاوه می تواند به منظور لایه ۲ اتریوم مورد استفاده قرار گیرد و تراکنش ها را سریعتر انجام دهد. توسعه دهندگان قادر خواهند بود بسیاری از برنامه ها را با استفاده از بان برنامه نویسی Rell که یک زبان کارآمد به شمار می رود پیاده سازی کنند.


معرفی پایگاه داده رابطه ای یا Relational Database

chr 5 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
در این قسمت از مقاله شما می توانید با پایگاه داده رابطه ای یا Relational Database آشنا شوید. طراحی پایگاه های داده رابطه ای یا ارتباطی بر اساس مدل رابطه بین داده ها صورت گرفته است. در این نوع از پایگاه های داده از یک مفهوم ریاضی به نام رابطه استفاده شده است. در واقع می توان گفت پایگاه داده رابطه ای یا Relational Database مجموعه ای شامل جدول ها هستند. در اینجا برای اینکه فیلدها تکرار نشوند بین جدول ها رابطه ایجاد می شود.

در پایگاه داده رابطه ای از یک زبان برنامه نویسی استفاده می شود تا از اعتبار داده ها اطمینان حاصل شود. لازم به ذکر است که این نوع از پایگاه داده از ویژگی همچون کلیدهای اصلی و خارجی بهره می برد که از داده های تکراری جلوگیری می کند.

مطالعه
ارز بیبی دوج BabyDoge چیست؟

بررسی ویژگی های کرومیا

chr 6 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
کرومیا با استفاده از پایگاه های داده رابطه ای، خود را از سایر پلتفرم های بلاکچین متمایز می کند. یادگیری زبان برنامه نویسی پلتفرم کرومیا یعنی Rell، آسان تر از سایر زبان های برنامه نویسی می باشد. این زبان برنامه نویسی به توسعه دهندگان اجازه می دهد هفت تا ده برابر سریعتر کدنویسی کنند. به طور کلی و خلاصه می توان موارد زیر را به عنوان ویژگی های کرومیا معرفی نمود:

  1. استفاده از کرومیا به عنوان یک بلاکچین خصوصی، عمومی و یا هیبریدی
  2. استفاده از کرومیا به عنوان یک راه حل لایه ۲ سریع
  3. کد نویسی سریعتر از دیگر بلاکچین ها با استفاده از زبان برنامه نویسی Rell

بررسی مزایای پلتفرم کرومیا Chromia

chr 7 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
در این قسمت از مقاله به معرفی مزایای پلتفرم کرومیا خواهیم پرداخت. این مزایا شامل موارد زیر می باشد:

۱.از جمله مزایای پلتفرم کرومیا می توان به این موضوع اشاره کرد که تمام برنامه های غیرمتمرکز DApp ساخته شده بر روی این پلتفرم، به طور مستقل کار می کنند و باعث می شود تا بهتر عمل کنند.

۲.امکان مالیکت بلاکچین های مستقل که با استفاده از مجموعه ای از نودها اجرا می شود، برای اپلیکیشن های غیرمتمرکز با استفاده از بلاکچین کرومیا از دیگر مزایای آن به شمار می رود.

۳.از دیگر مزایای پلتفرم کرومیا می توان به این موضوع اشاره کرد که به هر اپلیکیشن غیرمتمرکز امکان می دهد تا یک زنجیره جانبی یا سایدچین ایجاد کنند و این اپلیکیشن ها قادر خواهند بود توکن های خود را به منظور حاکمیت و یا کسب درآمد داشته باشند.


بررسی روند قیمت ارز دیجیتال کرومیا CHR

قیمت رمز ارز کرومیا CHR در زمان نگارش این مقاله یعنی در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۰.۸۵۰۱۲۲ دلار آمریکا با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱۱۸،۸۶۳،۶۸۲ دلار می باشد. در ۲۴ ساعت گذشته این ارز دیجیتال ۵.۶۴% افزایش قیمت داشته است. اکنون رمز ارز کرومیا در رتبه ۱۴۵ بازار ارز دیجیتال قرار دارد.

ارز دیجیتال کرومیا از ابتدای عرضه تا تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۱ یک روند نزولی را طی نموده است و در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۱ یعنی ۶ روز بعد با یک افزایش قیمت همراه بوده است. پس از آن این ارز دیجیتال با یک کاهش قیمت همراه بود و در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ یعنی نزدیک به یک ماه پیش به بالاترین قیمت خود یا ATH رسیده است. در ادامه شما می توانید روند قیمت ارز دیجیتال کرومیا CHR را بر روی نمودار مشاهده کنید:
chromia chart 700x321 - ارز کرومیا CHR چیست؟بررسی روند قیمت ارز دیجیتال کرومیا CHR


نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کرومیا CHR

chr 8 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
برای خرید و فروش ارز دیجیتال کرومیا CHR اولین اقدام ثبت نام در یکی از صرافی های پشتیبانی کننده این رمز ارز می باشد. کاربران در ابتدا باید یکی از صرافی های پشتیبانی کننده این ارز دیجیتال را انتخاب نمایند و سپس اقدام به ثبت نام و احراز هویت نمایند.

لازم به ذکر است که کاربران ایرانی قادر خواهند بود به دلیل تحریم های موجود در ابتدا در یکی از صرافی های ایرانی مقدار تومان مورد نظر را به یکی از استیبل کوین ها همانند تتر تبدیل نمایند، سپس آن را در صرافی های خارجی به ارز دیجیتال کرومیا CHR تبدیل کنند. در ادامه به معرفی صرافی های آنلاین خارجی پشتیبانی کننده این رمز ارز خواهیم پرداخت.


صرافی های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال کرومیا CHR

chr 9 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
شما می توانید از صرافی هایی که در این قسمت از مقاله نام می بریم، برای خرید و فروش رمز ارز کرومیا CHR استفاده نمایید. قبل از انتخاب صرافی به بررسی لازم بپردارزید و صرافی را انتخاب کنید که از امنیت کافی برخوردار باشد. همچنین ما به شما پیشنهاد می نماییم که قبل از ثبت نام در صرافی مورد نظر، با نحوه کار با صرافی آشنا شوید. صرافی های پشتیبانی کننده این رمز ارز عبارتند از:

  1. صرافی Binance
  2. صرافی KuCoin
  3. صرافی Gate.Io
  4. صرافی Bithumb
  5. صرافی Huobi Global
مطالعه
خرید زمین در متاورس چگونه انجام می شود؟

نکته: علاوه بر صرافی هایی که در این قسمت نام بردیم صرافی های آنلاین خارجی دیگری هم هستند که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ و جستجوی رمز ارز کرومیا Chromia لیست کاملی از صرافی های پشتیبانی کننده این رمز ارز را در قسمت Market صفحه رمز ارز مشاهده نمایید.


کیف پول های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال کرومیا CHR

chr 10 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
کیف پول های نرم افزاری که در این قسمت از مقاله نام می بریم، برای ذخیره سازی ارز دیجیتال کرومیا CHR مورد استفاده قرار می گیرند. این کیف پول ها عبارتند از:

۱.کیف پول تراست Trust: کیف پول نرم افزاری تراست از جمله کیف پول هایی می باشد که امکان ذخیره سازی بسیاری از رمز ارزها را فراهم می نماید و کاربران می توانند به راحتی آن را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایند و از آن استفاده کنند.

۲.کیف پول اتمیک Atomic: کیف پول اتمیک با انواع سیستم عامل ها از جمله ویندوز، مک، اندروید، لینوکس و Ios سازگار است و می توان با استفاده از آن رمز ارز کرومیا CHR را ذخیره نمود.

۳.کیف پول سیف پل SafePal: کیف پول نرم افزاری سیف پل در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد و می توان از آن برای سیستم عامل های اندروید و Ios استفاده نمود.


بررسی آینده ارز دیجیتال کرومیا CHR

chr 11 700x292 - ارز کرومیا CHR چیست؟
کرومیا به عنوان یک بلاکچین عمومی متن باز معرفی می شود که توسط شرکت Chromway طراحی شده است. توکن بومی این پلتفرم CHR است و در مِی ۲۰۱۹ راه اندازی شد. با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد، کرومیا یکی از رمز ارزهایی است که تا به حال عملکرد خوبی داشته است.

یکی از ویژگی های پلتفرم کرومیا استفاده از آن به عنوان یک راه حل لایه ۲ سریع است. همچنین در این پلتفرم از زبان برنامه نویسی Rell استفاده شده است که از جمله ویژگی های آن به شمار می رود. با این وجود می توان نتیجه گرفت که این رمز ارز می تواند از آینده خوبی برخوردار باشد. اما باید بررسی نماییم که تا چه حد می تواند در مسیر رشد و تکامل حرکت کند.


کلام پایانی درباره ی ارز کرومیا CHR چیست؟

با خواندن این مقاله شما می توانید با رمز ارز CHR و پلتفرم ارائه دهنده آن یعنی کرومیا Chromia آشنا شوید. کرومیا یک پلتفرم برای استقرار برنامه های غیرمتمرکز یا DApp است و از پایگاه داده رابطه ای استفاده می نماید. از جمله مزایای این پلتفرم به این موضع می توان اشاره کرد که تمام برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی آن به صورت مستقل عمل می نمایند.

برای ذخیره سازی رمز ارز کرومیا CHR سرمایه گذاران می توانند از کیف پول تراست، اتمیک و کیف پول نرم افزاری سیف پل استفاده نمایند. همچنین با استفاده از صرافی های بایننس، کوکوین و بیت هامب امکان خرید و فروش این رمز ارز وجود دارد. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در ارتباط با رمز ارز کرومیا CHR را دریافت کرده باشید.

ممنون از اینکه تا پایان مقاله “ارز کرومیا CHR چیست؟” همراه ما بودید.

 

منبع : زوم ارز

https://www.zoomarz.com/chr-cryptocurrency

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.