رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

دیجیتال مارکتینگ

با استقبال بشریت از تکنولوژی های پیشرفته و تغییر سبک زندگیشان؛ قطعا هر آنچه که با زندگی آنها ارتباط دارد هم تغییر میکند. یکی از تغییرات اساسی در خرید و فروش محصولات و خدمات یا به عبارتی بهتر در بازاریابی رخ داد. به شیوه نوین؛ بازاریابی دیجیتال میگویند. اساس بازاریابی دیجیتال شناخت و آشنایی با موضوع دیجیتال مارکتینگ است. قصد ما در این مقاله بر این است که همشهریان خود را با دیجیتال مارکتینگ در اصفهان آشنا کنیم.

 

 

فرق دیجیتال مارکتینگ (نوین) و بازاریابی سنتی

ابتدا بهتر است تعریف جامع بازاریابی از دیدگاه کانتر را مشاهده کنیم. “بازاریابی فعالیتی است انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرآیند مبادله”

اگر نحوه رفع خواسته و نیازهای مشتریان و مخاطبین شما و ارتباطشان با شما بصورت آفلاین است و از طریق تبلیغات گسترده مثل بیلبوردها، پیام های بازرگانی تلویزیون، تبلیغات رادیو، بنرها  و تبلیغات چاپی و… به بازاریابی سنتی خود میپردازید. شاید با خودتان بگویید این روش را بیشتر برای برندهای بزرگ دیده ایم و برای کسب و کارهای کوچک چنین تبلیغاتی دیده نشده؛ دلیل این امر هزینه ی بالای این نوع تبلیغات و مورد هدف قرار دادن همه افراد جامعه نه صرفا مخاطبین کسب و کار ماست.

اما در بازاریابی دیجیتال نحوه رفع نیاز و خواسته مشتریان و ارتباط شان با شما بصورت آنلاین است و خدمات و محصولات کسب و کار خودتان را هر چند محلی باشد را با روش هایی مثل SEO، PPC، تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف تبلیغ خواهید کرد. این روش از بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک تر و منطقه ای به دلیل کمتر بودن هزینه مالی نسبت به روش سنتی مناسب تر است و مورد استفاده قرار میگیرد.

مطالعه
خرید پلکسی های با کیفیت بالا

عامل مهم تر در مورد اینکه از کدام نوع بازاریابی برای کسب و کار خود بهره ببرید را با مثال توضیح میدهیم. فرض کنید حجره قدیمی در یکی از بازارهای سنتی اصفهان دارید که در آن  پولکی بدون قند میفروشید. چون کسب و کار شما در بافت سنتی قرار گرفته و اکثر مخاطبین شما افراد مسن دارای دیابت ( دیگر افراد هم میتوانند باشند و طیف مخاطب گسترده است) هستند و کمتر با دنیای اینترنتی ارتباط برقرار میکنند بازاریابی سنتی نسبت به بازاریابی دیجیتال مخاطبین شما را جذب میکند.

حال اگر از تولید کنندگان میز و صندلی اداری در بازار مبل اصفهان باشید در واقع مخاطب شما افرادی هستند که سواد آکادمیک دارند، هر نقطه از ایران میتوانند باشند و فقط طیف دارندگان شرکت را شامل میشود. در این حالت شما میتوانید با دیجیتال مارکتینگ و صرف هزینه پایین فقط سراغ مخاطب خود بروید.

پس برای تعیین استراتژی بازاریابی کسب و کارتان پرسونا را در اولویت قرار دهید. هنگام انتخاب از بین بازاریابی آنلاین و آفلاین با توجه به اهداف متفاوتی که دنبال میکنند الزاما یکی بهتر از دیگری نیست؛ بلکه شما باید مخاطب و کسب و کار خودتان را به خوبی شناخته و آنالیز کنید تا بهترین استراتژی را انتخاب کنید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

·    در زمان حال استراتژی های بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال وابسته است.

·    فروش و درآمد شما را افزایش میدهد.

·    در شناسایی و آگاه کردن مخاطبین از برند شما نقش دارد.

·    فرصت های شغلی زیاد و پویا و فعالی را در خود دارد.

·    ارتباط با مشتریان و اطلاع از نظرات و پیشنهادات آنان را برای شما راحت تر میکند.

مطالعه
صورت سود و زیان چیست؟

·    به دیده شدن شما در SERP موتورهای جستجو کمک میکند.

مزایای بازاریابی دیجیتال چیست؟ min - دیجیتال مارکتینگ

چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

۱-     رشد صعودی بازارهای دیجیتال

طبق آمار طی ۳۰ سال گذشته بازاریابی دیجیتال نیمی از ارائه محصول و خدمات به مشتریان و روند فناوری را به خود اختصاص داده است.

۲-     فرصت های شغلی گسترده و متنوع

حوزه های کاری دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است و به صورت فریلنسری هم قابل انجام است به همین دلیل تعداد قابل توجهی از خانم های خانه دار به حوزه های کاری دیجیتال مارکتینگ بعنوان شغل پاره وقت در منزل روی آوردند.

۳-     روشی آسان برای استارت یک کسب و کار خلاق و نو

با استفاده از فضای شبکه های اجتماعی مختلف به راحتی می توانید کسب و کار خود را معرفی کنید و مخاطبین خود را پیدا کنید.

۴-     در قیف فروش پیرفت خواهید کرد

با توجه به حجم ترافیکی که با شبکه های مختلف اجتماعی برای سایت خود به دست می آورید در واقع مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل میکنید.

۵-     پیدا کردن مخاطب خود در دنیای مجازی

۶-     شکاف مهارت های دیجیتال

شکاف مهارت زمانی رخ میدهد که مهارت فرد با مهارت مورد نیاز برای کار مشخص تطابق ندارد. در موضوع دیجیتال مارکتینگ افراد غیر متخصص زیادی فعال هستند و باعث ایجاد شکاف در مهارت های دیجیتال شده و احساس نیاز به نیروی متخصص را بیشتر کرده است.

۷-     تطبیق پذیری

از دسته مهارت های نرم است که با ارتقای مهارت های قبلی میتوانید مهارت های جدیدی را یاد بگیرید و فرصت های شغلی بیشتری را برای خود ایجاد کنید.

انواع خدماتی که در آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان ارائه می شود

مطالعه
حسابداری تعهدی و مزایای آن در یک نگاه

از کانال های زیر می توانید برای رسیدن به مخاطبی که با برند و کسب و کار شما هماهنگ است بهره مند شوید و به اهداف بازاریابی خود برسید. انواع کانال ها عبارتند از:

·       بازاریابی محتوایی (Content marketing)

·       بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

·       ایمیل مارکتینگ (e-mail marketing)

·       تبلیغات کلیکی (Click Advertising)

·       بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social media marketing)

·       اینفلوئنسر مارکتینگ

·       و…

بنابراین فرقی ندارد حجره ای در بازارهای سنتی و تاریخی اصفهان مثل سبزه میدان یا بازار نقش جهان داشته باشید یا مغازه ای در مراکز بزرگ و جدیدی مثل سیتی سنتر، وضعیت کسب و کارتان چه مدرن باشد چه سنتی، مخاطب شما چه قشر خاصی باشند چه عموم افراد، کسب و کارتان نوپا ست یا از قدیمی های کار؛ در هر حال باید از علم بازاریابی مطلع باشید و با ترکیب علم و خلاقیت خود وضعیت کسب و کار خود را تغییر دهید و بهترین کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین را با توجه به مخاطبین خود انتخاب کنید. هم چنین هزینه مالی و زمانی خود را برای کانال های انتخابی که با توجه به پرسونا مخاطب تعیین شده مصرف کنید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.