رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

۲۴ تکنیک کاربردی در فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی املاک

مهارت های تماس با مشتری املاک شامل چه مواردیی می شوند؟ از جمله مواردی که باعث از دست دادن مشتری می شود برخورد نادرست با آنها است. بنابراین می توان گفت که بی تفاوت بودن در برخورد با مشتری نتیجه ای جز از دست دادن آنها نخواهد داشت.

در صورتی که بتوانید مشتریان را به خودتان جلب کنید، علاوه بر اینکه خودشان از شما خرید می‌ کنند شما را به دوستانشان نیز معرفی خواهند کرد.

می توان گفت که مهمترین سرمایه یک کسب و کار مشتریان آن است. لذا برخورد به صورت صحیح با مشتری بسیار اهمیت دارد و تمام صاحبان کسب و کار باید این موارد را بیاموزند. در این مقاله قصد داریم شما را با چند روش موثر در رابطه با تماس با مشتری املاک آشنا کنیم. در ادامه مقاله همراه املاک داران باشید.

نکات مهم در تماس با مشتری املاک

همانگونه که قبلاً نیز گفتیم نحوه برخورد صحیح با مشتری باعث می شود آنها به سمت کسب و کار شما بیایند و از شما خرید کنند. در ادامه به چند روش و تکنیک خواهیم پرداخت:

تماس با مشتری املاک

یکی از کارهای مهم فرد مشاور، رابطه داشتن با خریدار است. زیرا در کار مشاور املاک، حرف خریدار مهمتر از هر چیزی است. همچنین طریقه رفتار با اشخاصی که می خواهند، ملک را خریداری یا کرایه کنند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

زیرا شخص خریدار با اطمینان می خواهد، کارهای ملک خود را به مشاور واگذار کند. پس یکی از شرایط مهم که مشاور باید داشته باشند، مسئولیت پذیری است. شاید برایتان سوال باشد که زمان مناسب برای اطلاع مشتری بعد از دیدن خانه چه زمانی است؟

بهترین زمان برای این کار در زمان صبح و بعدازظهر است اینکار باعث می شود راحت تر بتوانید با آنها گفتگو کنید، زیرا در این ساعات شانس بیشتری دارید که با مشتریان صحبت کنید.

ارتباط با خریدار ملک در بازار

چگونگی شرایط بازار آیا باعث سود می شود یا ضرر؟ در معامله سرد، خریداران سخن اصلی را می گویند، همچنین افراد فروشنده برای دوری کردن از این شرایط باید ارزش املاک خود را کمتر وارد کنند.

ولی در معامله پرسود برعکس بوده و این کار توسط فروشندگان، مشخص می شود. همچنین ضروری است در چه معامله ای با خریدار ارتباط برقرار می کنید.

نحوه حرف زدن در چنین شرایطی اهمیت زیادی دارد همچنین فروشندگان موفقیت بیشتری دارند که تحت تأثیر شرایط بازار قرار نگیرند. در نتیجه نحوه تماس با شخص خریدار یا فروشنده از ارکان مهم در موفق شدن مشاوران است.

صمیمی حرف زدن با مشتری

از وظایف شخص مشاور برقراری ارتباط تلفنی با خریدار است. ولی ضروری ترین شرط در ارتباط تلفنی، این است که به صورت دوستانه و صمیمی با طرف مقابل حرف زده شود. زیرا عموم مردم بیشتر از کسانی ملک خریداری می کنند که دارای روابط عمومی بالا و منتقل کردن حس اطمینان هستند.

در نتیجه بهتر است ارتباط خود را به صورت صمیمی با خریدار برقرار کنید. همین طور مهم است که با صورتی خندان به مشتری پیشنهاد کمک دهید و مشاوره دهید. بنابراین به وجود آوردن احساس اطمینان و صمیمی بودن، به خصوص در نخستین ارتباط تلفنی از ارزش زیادی برخوردار است.

مطالعه
لیست قیمت و خرید انواع فریزر صندوقی

همچنین وقتی طرف مقابل به شما اطمینان پیدا کند که از بین مشاوران فقط شما هستید وی را به هدفشان می رسانید نیمی از کار را انجام دادید.

گوش دادن و درک کردن، خواسته های مشتری

درک کردن شخص خریدار، یعنی نزدیک شدن به آن فرد و به وجود آوردن حس همدردی است و باید وقتی خودتان را جای آن فرد می گذارید شرایط وی را در نظر بگیرید. همچنین فکر کنید که خودتان می خواهید ملک خریداری کنید. بنابراین از آنجایی که گرفتن زمین یا خانه، یک ایده بزرگ و با مخارج بالا است پس برای خریدان سنگین است و باید با آن ها همدردی کنید.

ارتباط برقرار کردن با خریدار و دادن حس صمیمیت به چنین افرادی ضرورت زیادی دارد. همچنین اگر با مشتری به صورت صمیمیت و اطمینان رفتار نکنید، باعث می شوید که مشتری را از دست بدهید.

شما می توانید پرسش های کمکی در مورد ایده های مدنظر شخص خریدار داشته باشید به این صورت بهتر می توانید ارتباط برقرار کنید که باعث رضایت مشتری و رسیدن به اهداف خودتان باشید.

55 2 1024x864 - 24 تکنیک کاربردی در فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی املاک

درک کردن نگرانی مشتری

از نکات مهم در برقراری ارتباط با مشتری این است که بدانید، مشتری چه تجربه ها و ارتباطی از املاک های دیگر به دست آورده است. همچنین بهتر است در اولین دیدار به مشتری نزدیک شوید، زیرا با دانستن نظر مشتری می توانید خیلی زود به هدف خود برسید و شما در نظر مشتری، شخصی با تجربه حساب می شوید.

بهترین زمان تماس با مشتری املاک

بهتر است برای جلب کردن توجه مشتریان، در وقت مناسب با آن ها ارتباط برقرار کنید، زیرا مشاوری که نمی تواند ارتباط درست برقرار کند و برای تماس وعده دروغین می دهند، مشاوری است که مهارتی در کار خود ندارد.

همچنین به دلیل وجود کرونا چون ارتباط با مشتری به صورت تلفنی است می تواند تماس تلفنی بهترین گزینه باشد. مشاور باید برای ارتباط با مشتری زمان و تاریخ دقیقی را در نظر بگیرد و برای برقراری تماس و چگونگی تماس را از قبل تعیین کند.

زیرا تمام افراد احترام گذاشتن را امری مهم می دانند و شخص احترام دهنده در نظرشان شخص محترم و با شخصیتی است. درنتیجه یک فرد مشاور باید برای هر کدام از مشتریان زمان مناسبی داشته باشد و برای ثبت اطلاعات آن ها فایل های جداگانه ای ایجاد کند. مشاوران کار بلد خودشان زمان تعیین می کنند، زیرا آن ها پیگیری کار خود را بلد هستند.

زمان ارتباط با مشتری انرژی مثبت انتقال دهید

در هنگام صحبت کردن با مشتری از جملات مثبت استفاده کنید، این کار باعث می شود صحبت طولانی، بدون ناراحتی و شانس بالایی برای سفارش دادن مشتری داشته باشید. بالعکس اگر در گفت و گویی خودتان جملات منفی به کار ببرید، باعث می شوید تماس شما خیلی زود به پایان برسد و کار شما ناتمام بماند.

چگونگی حرف زدن مشتری را در نظر بگیرید

در حرف زدن با مشتری، نحوه صمیمی بودن و رسمی ارتباط برقرار کردن را طبق برخورد مشتری در نظر بگیرید. زیرا وقتی رفتارتان با مشتری یکسان باشد باعث صمیمیت بیشتری می شوید.

اهمیت پیگیری

شخص مشاور باید دنبال خریدار باشد و پیگیری کردن آن را جدی بگیرد. در غیر این صورت شخص دیگری از همکاران ایشان این کار را به دست می گیرد، همچنین اعتماد مشتری را از دست می دهند.

b1 1280x720 1 1024x576 - 24 تکنیک کاربردی در فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی املاک

با خوش رویی و انرژی رفتار کنید

فرقی بین فروش و تولید شما وجود ندارد، چیزی که ارزش دارد این است که صحبت هایتان با خوش رویی زده می شوند. مشاور حرفه ای شخصی است که به درستی درباره زمین یا خانه ای که در اختیار دارید اطلاعات را به خریدار منتقل می کند.

همچنین فرد آژانسی باید طوری صحبت کنند که خریدار از درست کاری ایشان اطمینان حاصل کنند و مهم بودن ملک را متوجه شود. صحبت کردن مشاور، باید به گونه ای باشند که شخص مقابل حس مثبت داشته باشد. بنابراین این صحبت نباید به گونه ای باشد که فرد مقابل حس پشیمانی و ضرر در ذهنش ایجاد شود.

مطالعه
ایده های جالب برای کسب درآمد مشاورین املاک در زمان کرونا

رفتار تاثیرگذار با مشتری

زمانی که مشاور با شخص خریدار رفتار نادرستی داشته باشد، نتیجه ای جز ضرر برای شغل خود ندارد. اگر هدف مشاور پیشرفت است پس باید روز به روز روی کارهایی که باعث موفق شدن آن می شود تمرکز کند. رفتار صحیح فرد املاکی با خریدار باعث تحت تاثیر قرار دادن خریدار و احتمال همکاری کردن وی زیاد است.

چگونگی رفتار و حرکات بدن

برای اینکه بیشتر بر مشتری غلبه داشته باشید، یکی از بهترین راه ها این است که به چگونگی رفتار فیزیکی خود توجه زیادی داشته باشید. مثلا زمانی که مشاور به صورت ساده با خریدار حرف می زند، شانس کمتری برای تاثیر گذاشتن در مشتری وجود دارد.

ولی اگر همزمان با تکان و حرکت نشان دادن دست های خود صحبت کنید، باعث می شود تیک مثبتی در ذهن مشتری نسبت به شما اتفاق بیفتد. همچنین هنگام انجام دادن این حرکات خونسردی خود را حفظ کنید به گونه ای که مشتری متوجه مهارت شما در صحبت و کارتان شود. رابطه برقرار کردن مشاور، به طریقه نگاه کردن به چشم های خریدار و صحبت کردن با انگیزه می تواند تأثیر بیشتری در خریدار داشته باشد.

صبر داشتن

شخص مشاور باید توجه داشته باشد که صبر و تحمل داشتن در کار خود پیشرفت به همراه دارد. بنابراین مشاور باید این را بداند که همیشه از جانب مشتری جواب مثبت دریافت نمی کند، حتی گاهی وقت ها با پاسخ ندادن تماس روبه رو می شود. پس تحمل و صبر در فروشندگی حرف اول را می زند.

88 2 1024x864 - 24 تکنیک کاربردی در فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی املاک

دقیق بودن

یک مشاور حرفه ای و کاربلد با مهارت و دقیق است. او نحوه درست پیش بردن کارهای خود را می داند، مشاور ماهر همیشه لیست کارهای خود را در دسترس دارد و با توجه به آن پیش می رود.

انتظار ایراد گرفتن از مشتری

مشاور تلفنی در حین صحبت با خریدار ایراد گرفتن او را نیز در نظر می گیرد، حتی امکان اینکه خریدار رفتار نادرستی با مشاور داشته باشد نیز وجود دارد. پس فروشنده در چنین شرایطی باید به حرف های خود دقت کند. زیرا وقتی در چنین شرایطی با احترام به مشتری جواب می دهید باعث پشیمانی مشتری از رفتار خود و جبران کار خویش می شوید.

داشتن محل کار خوب

داشتن یک مکان خوب برای کار، تأثیر زیادی در پیشرفت اشخاص دارد. خریدار دوست دارد با مشاوری ارتباط برقرار کند که دارای مکان معینی است. برای درست کردن محل کار خوب و هدر رفتن وقت کمتر بهتر است از افرادی که تجربه بیشتر در این زمینه دارند، کمک بگیرید.

محل کار باید از هر لحاظ روی مشتری تاثیر بگذارد

یک مکان امن و از همه مهمتر داشتن امکانات پیشرفته نشان دهنده مشاور مسئولیت پذیر است. بنابراین دیزاین و امنیت آن مکان از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.

چک کردن تماس با مشتری املاک

یک مشاور حرفه ای تماس خود را با مشتری ثبت و در زمان مناسب به آن گوش می دهد، زیرا چک کردن مکالمه کمک می کند، مشکلاتی که در برقراری ارتباط با مشتری دارید را رفع کنید. پس از چک کردن مکالمه نکات ضروری را ثبت و خود مکالمه اصلی را پاک کنید. زیرا داشتن پوشه های اضافی باعث پرشدن حافظه می شوند.

66 1 1024x584 - 24 تکنیک کاربردی در فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی املاک

چک کردن شکست ها و پیروزی ها

یادداشتی از شکست ‌ها و پیروزی های خود در خرید و فروش املاک داشته باشید و مرتب طبق خرید و فروش خود، شکست ها و پیروزی های که داشتید را مرور کرده و علت شکست ها را پیدا کنید. زیرا این کار باعث پیشرفت و سریع انجام دادن کارها می شود.

شناختن نکات مهم مشتری

دانستن نکات مهم مشتری، باعث زیاد شدن خریدار و کسب پیشرفت های زیادی در فروش می شود. زمانی که بدانید مشتری بیشتر به چه چیزهای علاقه دارد، بهتر می توانید به او کمک کنید. همچنین می توانید برای بهتر شناختن نیازهای مشتری از اینترنت و مشاوران دیگر کمک بگیرید.

مطالعه
ترازنامه حسابداری چیست؟

استفاده از امکانات پیشرفته برای تماس

ارتباط تلفنی از نظر بیشتر مردم کاری است که در گذشته مانده است. بنابراین امکانات چشمگیری در حوزه ارتباط رسانی اختراع شده است که این اختراعات به روش های فروشندگی کمک می کند و باعث پیشگیری از ازدحام زیاد می شود.

کار فروشندگی در زمینه ای به کار می رود که انجان ندادن درست آن با از دست دادن وقت و رقابت های زیادی روبه روی می شود. حال اگر فروشنده از امکانات بیشتری استفاده کند، می تواند در کار خود پیشرفت بسیاری داشته باشد.

استفاده از روش های روان شناسی

برای بهتر نتیجه گرفتن، فروشنده باید با روش های روان شناسی آگاهی داشته باشد. بنابراین با توجه به اینکه استفاده از روش تلفن با بقیه مراحل تفاوت و دشواری زیادی دارد، باید فروشنده خلاقیت زیادی در این کار صرف کند.

فروشنده با استفاده از تکنیک های روان شناسی می تواند رفتارهای خود را نیز به بهترین شکل ممکن پیش ببرد. کنترل کردن عصبانیت و اداره کردن فروشندگی از روش های اصلی است که برای بهتر جلو رفتن زندگی روزمره و پیشرفت کار او می شود.

داشتن فکر ثروتمند

از جمله رمزهای پیشرفت در کارها داشتن ایده و فکر ثروتمند است. زیرا داشتن ایده ای خلاق باعث گسترش کارها و پیروزی های معتدل می شود. افکار خلاق استفاده از روش های مثبت را در نظر می گیرند و همین باعث می شود کارها به درستی انجام شود.

لذا شرط مهم در رسیدن به پیروزی، ذهن مثبت و احوال خوب است. افرادی که می خواهند در کار فروشندگی مهارت بزرگ و پیشرفت چشم گیری داشته باشند، باید طاقت و صبر زیاد داشته باشند. بنابراین لازم است روی افکار و ذهنیت های خود به صورت مثبت کار کنند.

cover Copy 1024x576 - 24 تکنیک کاربردی در فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی املاک

جست و جویی دلایل خرید در هنگام تماس با مشتری املاک

افراد برای فروش وسایل خود باید برای مشتری دلیل منطقی و تأثیر گذار پیدا کنند. برای نمونه فروش خانه اتوماتیک دارای امنیت بیشتر نسبت به دیگر خانه ها است و امکانات بیشتر دارد همین طور خطرات تجاوز به خانه خیلی کم دیده می شود. در نتیجه مشتری ذهنیت مثبت نسبت به خانه های اتوماتیک دارد و بیشتر آن ها برای خرید پیدا می کند.

فروشنده ملک با قیمت مناسب می تواند به خریدار برای تغییر دکور خانه خود، پیشنهاد دهد در این صورت مشتری جرقه ای در ذهنش نسبت به قیمت شکل می گیرد و نمی خواهد این شانس را برای درست کردن خانه ایده ال خود از دست بدهد.

[box type=”info” class=”” width=””]کلام پایانی[/box]

امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با تماس با مشتری دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در اجاره مسکن نیز استفاده نمایید.

اما شما از چه روش هایی برای متر کشی و حساب کردن زیر بنای ملک خود استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.