رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

خانه های هوشمند چه امکاناتی دارند؟

امکانات خانه هوشمند چیست؟ ممکن است شما نمونه‌ اش را بیشتر در فیلم‌ ها دیده باشید. اما دور از تصور نیست که خانه شما مثل نرم افزار موبایل یا کامپیوترتان عمل کند. بطوریکه که بتواند دمای اتاق را متناسب با خواسته شما تنظیم کند. تنظیم نور خانه را طبق ساعات روز تغییر دهد و هوا را برای شما تهویه کند. ولی هوشمندسازی وسایل خانه کاری پرهزینه است. در مقابل با این کار رفاه افراد خانه را تضمین کرده و با قابلیت کنترل از راه دور می توانید بر خانه خود نظارت داشته باشید. ما در این مقاله از املاک داران قصد داریم یک سری منابع مفید در مورد خانه های هوشمند را شرح دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خانه هوشمند چیست؟

با پیشرفت صنعت دید ما به دنیای اطرافمان تغییر زیادی بخصوص در چند سال گذشته کرده است، شاید در چند سال اخیر برای ساختن یک ساختمان مجلل فقط یک ویژگی مهم به شمار می رفت اما ساختمان های امروزی چیزی بیشتر از آهن، فولاد و سنگ هستند.

همین طور ما توقع هیچ تاخیری را نداریم، بلکه باید آسانسور سریع برای ما باز شود و همچنین به محض ورود درب خانه با تشخیص چهره ما باز شود. پرده ها باید طوری تنظیم شوند که به موقع باز و بسته شوند و دمای منزل همیشه متعادل باشد. در زمان استراحت و شام باید سیستم های تصویری و صوتی به درستی عمل کنند. هنگامی که به آینه نگاه می کنیم باید آخرین حالت تندرستی ما را اعلام کند یا با ما صحبت کرده و به روزترین اخبار را به ما اطلاع دهد. در ادامه چندین نمونه از این امکانات منزل هوشمند را برای شما آورده‌ایم:

کنترل از راه دور نور خانه های هوشمند

نورپردازی و روشنایی یکی از اصلی ترین بخش های هر خانه ای است. برای مثال افراد اکثر وقت خود به خصوص شب ها را در خانه خود می‌ گذرانند و می‌ توانند موقع تاریکی هوا حالت نور را برای یک ساعت معین نیز تنظیم کنند. با پیشرفته کردن کنترل و نور می‌ توانید جلوه های نوری زیبا را افزایش داده و سریعا یک جو بی‌ نظیر در خانه های هوشمند خود ایجاد کنید.

مطالعه
کسری یا افزایش مساحت مبیع

حسگر شدت نور لامپ‌ ها را فقط موقعی که شدت نور در یک اتاق کم است، تعویض می کنند. اگر لامپ‌ هایی در باغ خانه خود نصب کرده اید می‌ توانید چگونگی نور متفاوت برای موقعیت های مختلف را ایجاد کنید و از آن لذت کافی را ببرید. اجرای بازدید از راه دور رادیویی این لامپ‌ ها بسیار ارزشمند است. و شخص می‌ تواند این کنترل را بدون نیاز به رفتن خانه در هر شرایط، انجام دهد. کنترل نور بیرون از ساختمان با استفاده از کنترل از راه دور رادیویی، کنسول‌ ها و آشکارسازهای حرکت انجام می‌ شود.
1 cover 4 - خانه های هوشمند چه امکاناتی دارند؟

جلوه های نوری و ویژگی تغییر آن ها

ایجاد مناظر و صحنه های نوری زیبا در اتاق های بزرگ بسیار مهم است. شما نیز به نوعی روشنایی مخصوص برای یک شام به یاد ماندنی نیاز دارید. این نوع روشنایی در زمان مهمانی، هنگام مطالعه، تماشای تلویزیون یا جشن متفاوت است. جلوه نور از انواع لامپ که به صورت یکدست فعال می‌‌شوند، تشکیل شده‌است و هر کدام سطح انرژی مخصوص به خود را دارند.

بعد از لمس یک دکمه کنترل می‌ توانید فضا را تغییر دهید به این معنی که جو منزل هوشمند خود را از حالت معمولی به حالت عاشقانه تغییر دهید. همچنین می توانید در لحظه مشخصی یک لامپ را روشن کنید، درحالی که بقیه لامپ ها روشن نشوند این کار فقط با فشردن یک دکمه کنترل صورت می گیرد. همین طور امکان دارد کنترل پرده‌ های پنجره، کنترل لوازم خانگی دیگر و گرما را نیز پوشش دهد و این امکان را بوجود می‌ آورد که حال و هوای اتاق با تندی بیشتری تغییر کند.

کنترل دما، تهویه و رطوبت هوا این خانه ها

Smart Home 4 - خانه های هوشمند چه امکاناتی دارند؟
با استفاده از سامانه های هوشمندسازی خانه ها می‌ توان از کارگذاری و راه‌ اندازی سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده‌ ای مفید کرد و در مصرف انرژی صرفه‌ جویی بسیاری می‌ کند. مصرف انرژی در کمترین حد مورد نیاز بیشترین آسایش را فراهم می‌ کند. کنترل هوشمند این کار را ممکن کرده است که هر اتاق، دمای به خصوص خود را جدا از وضعیت جوی بیرونی داشته باشد.

مطالعه
یک کارشناس حرفه ای املاک چه ویژگی هایی دارد؟

در اتاق های مختلف تنظیم دمای اتاق‌ سبب افزایش آسایش اهل خانه‌شده و به سلامتی آن ها کمک شایانی می‌ کند. اما هنگامی که همه‌ ساختمان را ترک کنند دمای کل خانه چندین درجه کاهش پیدا می کند. کاهش اتوماتیک دما موقع شب و در اتاق‌ های خالی به صرفه‌ جویی در انرژی نیز کمک بسیاری می‌ کند. تهویه‌ ی هوا فقط هنگامی که کسی در خانه باشد روشن می‌ شود تا میزان سرما و گرمای هوا کنترل شود. گرمای هوا به واسطه شومینه موجود در خانه و از طریق کانال‌ ها تقسیم می شود.

کنترل پرده، کرکره‌ های ایمنی و ریل‌ های پرده برقی

سامانه خانه های پیشرفته این امکان را فراهم کرده تا استفاده کارامد و مفید از پرده‌ های کرکره ای، کنترل از راه دور پنجره به راحتی صورت گیرد. این کار افزایش امنیت خانه را بالا می برد. کنترل مرکزی، کنترل از هر نقطه در خانه و ضبط اتوماتیک حوادث راحتی و امنیت زیاد را مهیا می‌ کند. بعد از آنکه مالک منزل خود را ترک می کند درجه حرارت کاهش پیدا کرده و با بسته شدن پرده‌ های خارجی، تهویه هوا به کمترین میزان ممکن می رسد. همچنین از راه یک اخطار به فرد اطلاع داده می‌ شود که پنجره یا پرده ضدسرقت و امنیتی همچنان باز است.
پرده برقی زبرا پرده برقی - خانه های هوشمند چه امکاناتی دارند؟

کنترل از راه دور خانه هوشمند

در بعضی سیستم‌ های هوشمندسازی خانه می توانید از راه دور آن را کنترل کنید یا اینکه با نزدیک شدن به خانه با استفاده از این سیستم تلویزیون، فر یا هر وسیله دیگر که می خواهید از آن استفاده کنید را روشن کنید و از راه دور بر آن نظارت داشته و کنترل کنید.

همین طور زمانی که یک وسیله به درب ورودی خانه نزدیک می‌ شود سیستم می‌ تواند به شما علامت دهد. این کار فقط زمانی ممکن‌است که از نوع بخصوصی از فناوری‌ های هوشمندسازی استفاده شده‌باشد. این نوع قابلیت با استفاده از هدست بلوتوث بسیار موثر کار می‌ کند. زیرا سیستم ورود و خروج مهمان یا یک فرد را به صاحب خانه اعلام می‌ کند. همین طور با سیستم بی‌ سیم مثل GSM، ارتباطات موبایلی خیلی بهتر کار می‌ کند. زیرا مالک می‌ تواند زمانی که دور از خانه هست و با وارد شدن کسی به خانه، پیام کوتاهی دریافت کند.

مطالعه
آنچه در مورد دعاوی سه گانه تصرف باید بدانید!

سیستم صوتی خانه برای سرگرمی‌ های روزانه

آن‌ چه می تواند حس و حال خانه را تغییر دهد یک سیستم صوتی هوشمند است. با وصل کردن این سیستم امکان پخش موسیقی در تمامی اتاق های خانه با صدایی واضح برقرار می شود. همچنین با تعریف انواع فیلم نامه می‌ توانید زمان پخش موسیقی مورد نظرتان را تعیین کنید.

کلام پایانی

امیدواریم با خواندن‌مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده‌باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با امکانات خانه های هوشمند دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید و با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، استفاده نمایید.

مجموعه املاک داران ارائه کننده خدمات متعددی در زمینه املاک است که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان  و غیره می شوند.

اما شما از چه روش هایی برای هوشمندسازی خانه خود استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.