رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

تمام آنچه که باید در مورد رهن کامل خانه بدانید!

خانه دار شدن برای بسیاری از افراد آرزویی است که در زندگی خود برای خرید خانه سعی و تلاش می‌ کنند. اما قیمت خانه، زمین و سایر هزینه‌ های روزمره در سال های اخیر آن قدر بالا رفته است که شاید خیلی‌ از افراد به زودی نتوانند مالک خانه شوند. از همین رو اجاره نشینی در این سال‌ ها در کشور ما رشد قابل ملاحضه ای داشته است، که یکی از نمونه های آن اجاره‌ نشینی با رهن کامل منزل است. ما در این مقاله قصد داریم مطالبی را درباره رهن کامل منزل خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آگهی های بسیاری از تمامی محلات اصفهان در سایت املاک داران موجود است. اگر شما هم ملکی برای رهن و اجاره دارید می توانید به صورت رایگان و پس از پر کردن فرم مربوطه ملک خود را ثبت نمایید. همچنین برای مشاهده آگهی های رهن و اجاره خانه و آپارتمان در اصفهان می توانید به این صفحه مراجعه کرده و به جستجوی ملک مورد نظر خود بپردازید.

رهن کامل خانه

هر از گاهی صاحب‌ خانه به دلایلی پول لازم دارد که شاید بدهکار شده باشد یا اینکه در پروژه‌ ای سرمایه‌ گذاری کرده که این اتفاق ممکن است در مدت کوتاهی اتفاق بیفتد؛ اما از جانب دیگر قصد فروش خانه خود را نیز ندارد. در این مواقع اغلب صاحب‌ ملک ها به دنبال مشتری هایی هستند تا خانه های خود را به صورت رهن کامل به آنها اجاره بدهند.

رهن کامل خانه نوعی اجاره است که در موعد عقد قرارداد مستاجر باید مبلغ زیادی پول را به صاحب خانه به عنوان رهن خانه بدهد. همین طور مستاجر دیگر لازم نیست ماه به ماه اجاره ای به موجر نیز پرداخت کند. همچنین این مبلغ رهن تا به پایان رسیدن قرارداد نزد صاحب خانه می باشد و با اتمام قرارداد به صورت کامل به مستاجر برگردانده می شود.
1600972379394 - تمام آنچه که باید در مورد رهن کامل خانه بدانید!
تمام آنچه که باید در مورد رهن کامل بدانیم!

مطالعه
معرفی محله چهارباغ بالا اصفهان

مزایا و معایب رهن کامل منزل

در اولین نگاه می بینیم این نوع اجاره خانه به سود مستاجر می باشد؛ چرا که دیگر موظف نیست به صورت ماهیانه مبلغی به عنوان اجاره به صاحب خانه بدهد و همین طور با پایان قرارداد پول رهن به او بازگردانده می شود. در واقع رهن کامل مثل این است که شما پول خود را در یک بانک سرمایه گذاری کرده اید و سود پول را به صاحب ملک می دهید ولی شما تا پایان قرارداد نمی توانید از صاحب خانه درخواست پس دادن پول رهن را کنید.

رهن کامل را می توان به یک شمشیر دو لبه تشبیه کرد؛ زیرا موقع اتمام قرارداد صاحب خانه باید پول رهن شما که مبلغ قابل توجهی نیز می باشد را به صورت تمام و کمال و نقدی به مستاجر بپردازد و امکان دارد که او پول را در این مدت خرج کرده باشد، بنابراین دست شما برای چانه ‌زدن جهت تمدید قرارداد و بیشتر نکردن مبلغ رهن جدید بازتر می باشد.
1 14 - تمام آنچه که باید در مورد رهن کامل خانه بدانید!
مزایا و معایب رهن کامل منزل

ولی در معامله های رهن کامل احتمال ادامه دادن قرارداد بیشتر از قراردادهای اجاره‌ است. از جانب دیگر در بعضی مواقع امکان دارد از شرایطی همچون همسایه ها، خانه و امکانات منطقه راضی نباشید و تمایل به تخلیه خانه قبل از موعد قرارداد داشته باشید. اما به این خاطر که مالک خانه پول رهن را به صورت کامل ندارد پس شاید در گرفتن پولتان به مشکل بر بخورید. بنابراین قبل از عقد قرارداد به روش رهن کامل، از همه نظر خانه‌ مورد نظر خود را بررسی کنید؛ زیرا اغلب فسخ قرارداد دردسرهای بیشتری در برابر عقد قرارداد اجاره خانه دارد.

اما مشکل اینجاست که اولا در مواقعی صاحب خانه میل به  رهن کامل خانه خود ندارد. همین طور است که بیشتر خانه ها به صورت رهن و اجاره می باشند. دوم اینکه مالکان برای رهن کامل مبلغی بسیار بالا و غیر منطقی را به مستاجرها درخواست می کنند و این درخواست موجب می شود مستاجران قید رهن کردن کامل را بزنند.

مطالعه
فرهنگ سازمانی مشاور املاک چه تاثیری در پیشرفت و رشد آژانس ما دارد؟

رهن کامل بکنیم یا نه؟

اگر می‌ خواهید استرس اجاره ی ماهیانه را نداشته باشید بهتر است که به‌ سراغ اجاره خانه به روش رهن کامل بروید. ولی اگر بخواهید فقط شرایط رهن کامل را در نظر بگیرید ممکن است به خاطر مبالغ بالا، برخی از آنها انتخاب‌ هایتان را محدود کند. همین طور موارد چندان خوبی پیدا نکنید؛ البته این موضوع به اوضاع بازار مسکن نیز بستگی دارد.

در رابطه با بهای رهن کامل هم این مسئله را در نظر بگیرید اگر که برای آن عرف وجود دارد، اما اصرار بر رهن کردن کامل قیمت عرف بازار را نداشته باشید. اغلب مواقع نیز ممکن است هر چقدر هم که برای قیمت رهن چانه بزنید مبلغ انتخابی صاحب خانه به اندازه‌ عرف بازار کم نشود.

اغلب اوقات شرایط شما یا خانه به گونه ای است که پرداخت کردن مبلغ به چیزی که تحویل می‌ گیرید بیشتر می‌ ارزد. پس شما به جز قیمت‌ های بازار، شرایط خودتان و صاحب خانه را نیز در نظر بگیرید.
8 min 1 - تمام آنچه که باید در مورد رهن کامل خانه بدانید!
نکات مهم در رابطه با رهن و اجاره

به چند نکته مهم در رابطه با رهن و اجاره خانه دقت کنید:

  1. بعد از قیمت رهن مهم‌ ترین نکته برای انتخاب خانه، سکونت نداشتن مالک در آنجا می باشد. در خانه‌ ای که مالک خانه نباشد بدون شک آزادی و راحتی مستاجر هم بیشتر خواهد بود.
  2. در جستجوی خانه ای باشید که خالی باشد تا در زمان اثاث کشی مشکلی پیش نیاید.
  3. بهتر است خانه ای انتخاب کنید که نزدیک به محل کار شما باشد.
  4. در بازدید از هر منزل و آپارتمان به نکاتی چون نمای بیرونی، حیاط، راه پله ها و آسانسور دقت کنید.
  5. خانه هایی که بسیار قدیمی هستند برای انتخاب موارد خوبی نیستند؛ زیرا با گذشت زمان با خرابی لوله و وسایل آن مواجهه خواهید شد. خانه های ۳ تا ۱۰ سال گزینه های مناسبی هستند.
  6. می‌ توانید از همسایه‌ ها نسبت به اخلاق صاحب‌ خانه خود سوال بپرسید.
  7. خانه های نورگیر و همچنین سالن های مربعی شکل را انتخاب کنید.
  8. زمان عقد قرارداد حتما به اصل سند و شناسنامه صاحب خانه خود دقت کنید.
مطالعه
چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

bfk3is5mvhdr - تمام آنچه که باید در مورد رهن کامل خانه بدانید!
رهن کامل بکنیم یا نه؟

امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با رهن کامل خانه دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن رهن و اجاره کامل خانه، در اجاره مسکن نیز استفاده نمایید.

اما شما از چه روش هایی برای رهن کامل خانه خود اقدام می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.
Question Mark by muhammad.chalid.isra  580x386 1 - تمام آنچه که باید در مورد رهن کامل خانه بدانید!
سوالات متداول درباره رهن خانه

سوالات متداول در مورد رهن کامل خانه

تا به اینجای مطلب تلاش کردیم که تمام جزئیات مورد نیاز درباره رهن کامل خانه را به طور مفصل برای شما بیان کنیم. در ادامه نیز به چندین سؤال رایج در این باره پاسخ خواهیم داد.

هزینه قرارداد ملکی شامل چه چیز هایی می شود؟

هزینه قرارداد ملکی، شامل هزینه هایی چون خلافی ساختمان، نوسازی و هزینه های دفترخانه برای تنظیم و ثبت سند می شود.

قیمت رهن و اجاره را چطور محاسبه کنیم؟

قیمت رهن هر خانه ای طبق هر متر مربع و مدت زمان ساخته شدن آن محاسبه می شود.

معایب رهن کامل چیست؟

رهن کامل، مبلغ بسیار بالاتری دارد و به همین علت شاید انتخاب هایتان برای رهن خانه محدود شوند، همچنین احتمال برنگرداندن مبلغ کامل رهن توسط موجر به مستاجر هست که مشکلاتی را برای مستاجر در پی خواهد داشت.

مزایای رهن کامل چیست؟

عدم نیاز به پرداخت اجاره ماهیانه و برگشت پذیر بودن سرمایه ای که مستاجر برای رهن ملک به مالک می پردازد، از مهمترین مزایای رهن کامل ملک است.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.