رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان، فوت و فن هایی که باید بدانید چیست؟

به دلیل بالا رفتن قیمت خانه و مسکن در ایران بیشتر افراد، خرید آپارتمان های پیش فروش شده را ترجیح می دهند. زیرا گرانی مسکن آنقدر زیاد شده که افراد نمی توانند به آسانی مسکن آماده خریداری کنند. بنابراین خرید آپارتمان های پیش فروش دارای مزایای بسیاری است که افراد می توانند سود بسیار زیادی را کسب کرده و روی آن سرمایه گذاری کنند. در این مقاله قصد داریم مطالب جامعی را در مورد مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان به شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
loan signing eagle bank 1 1536x1024 2 11zon 1024x683 - مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان، فوت و فن هایی که باید بدانید چیست؟
مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان

پیش فروش آپارتمان چیست؟

قبل از آن که به مزایای پیش فروش آپارتمان بپردازیم می خواهیم بدانیم که اصلا پیش فروش چیست در واقع پیش فروش یک ابزار بسیار محبوب برای فروش ملک بوده که در چند سال اخیر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. همچنین به املاک هایی که قبل از تمام شدن و تکمیل شدن به فروش می رسند پیش فروش می گویند. لذا افرادی که دنبال خرید ملک هستند باید تا حد نیاز از یک معامله درست و استاندارد استفاده کنند.
home loan pixabay 1200 1024x569 - مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان، فوت و فن هایی که باید بدانید چیست؟
پیش فروش آپارتمان چیست؟

مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان

پیش فروش آپارتمان علاوه بر مزایایی که دارد می‌ تواند دارای معایبی نیز باشد؛ به عنوان مثال همیشه بین فروشنده و خریدار اختلافاتی وجود داشته که باعث بروز مشکلاتی می شود. در ادامه به صورت دقیق تر مزایا و معایب پیش فروش ملک را شرح خواهیم داد:

مزایا

قیمت: اولین نکته بسیار مهم در مورد پیش فروش آپارتمان، قیمت است با پیش خرید آپارتمان می توان میانگین ۲۵ تا ۴۰ درصد از نرخ روز مسکن را خریدار کرد.

مطالعه
اندیشه کرج کجاست؟

نوسان بازار املاک: همان طور که می دانید بازار مسکن پیوسته در حال بالا و پایین رفتن است و قیمت ثابتی ندارد که این نوسان امکان دارد معضلاتی را در اتمام کار به همراه داشته باشد. بهترین کار برای از بین بردن این مشکلات پیش فروش املاک است که تا حد زیادی از نوسان بازار جلوگیری کند.

تایید کردن وام مسکن: وام مسکن تنها زمانی به شما ارائه می‌ شود که ساخت مسکن به اتمام رسیده باشد؛ به عنوان مثال زمانی که یک ملک در حال ساخت و ساز است هیچ وامی به آن تعلق نمی گیرد و صرفاً می‌ توان برای پیش تایید وام، اقدام کرد. اگر قصد دارید یک وام برای مسکن تهیه کنید باید ابتدا ثابت کرده که این وام برای مسکن مورد استفاده قرار می گیرد.

کم شدن ارزش مالی: در صورتی که بعد از تمام شدن ملک، ارزش آن پایین تر از قیمت خریدش باشد مسئولیت آن با خریدار است و فروشنده به دلیل اینکه ملک را پیش فروش کرده هیچ مسئولیتی در قیمت آن ندارد.

بدون تضمین سود: بدون شک به دلیل ثبات نبودن قیمت ها نمی توان ریسک کرد و باید هر چه سریع تر آپارتمان را تکمیل کنید؛ زیرا در پیش فروش املاک، اصلا تضمینی وجود ندارد که قیمت بازار ثابت باقی بماند.

معایب

  • تحویل ندادن به موقع آپارتمان از طرف سازنده و بی انگیزه شدن او
  • به پایان نرسیدن پروژه در زمان مناسب
  • امکان کلاهبرداری به وسیله ی شرکت های بدون مجوز
  • گرفتن وام های میلیاردی و تسویه نکردن آنها
  • نداشتن مجوز پیمانکار و پرداخت نکردن خلافی و هزینه های مربوط به شهرداری
مطالعه
خانه های عجیب و لوکس در سال ۲۰۲۱

construction site busy operate beginning building site 35927 421 1 11zon - مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان، فوت و فن هایی که باید بدانید چیست؟
پیش خرید آپارتمان و مزایا و معایب آن

مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان

پیش فروش آپارتمان نه تنها برای فروشنده بلکه برای خریدار نیز دارای مزایا و معایبی است. در ادامه به آنها می پردازیم:

مزایا

به عنوان مثال خریدار می تواند آپارتمان های پیش فروش را با قیمت کمتری خرید کند و میانگین ۲۵ تا ۳۰ درصد نیز سود کند.

خریدار می تواند برای خرید آپارتمان های پیش فروش، آن را به صورت قسطی پرداخت کند که این کار بسیار راحت تر از پرداخت کردن هزینه به صورت یک جا است.

به خاطر اینکه هنوز کار ساخت و ساز به پایان نرسیده به همین دلیل خریدار می تواند از هر وسایلی که دوست دارد در ساختن ملک به کار ببرد.
Buy second home at Kohinoor Group Pune 1024x512 - مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان، فوت و فن هایی که باید بدانید چیست؟
پیش خرید آپارتمان

معایب

خریدن آپارتمان با اینکه بسیار به صرفه است ولی کار بدون دردسری نیست؛ به عنوان مثال امکان دارد بین خریدار و فروشنده اختلاف های زیادی به وجود آید و فروشنده نتواند آپارتمان را به موقع تحویل دهد بنابراین بهتر است از افراد معتبر آپارتمان را بخرید.

امکان دارد که فروشنده وام یا پرداخت مجوز پایان کار و خلافی به شهرداری را پرداخت نکرده باشد که در این صورت تمام هزینه ها بر عهده خریدار می باشد.

شاید آن گونه که تصور می کردید در پایان ساخت ساز به چشم نیاید و کاملا ناراضی باشید؛ به عنوان مثال دارای مشکلات و نقص های فنی یا ظاهری باشد.

ممکن است که فروشنده ساختمان را به چند نفر دیگر نیز فروخته باشد یا آن را نیمه کاره رها کرده و تا اتمام ساختمان کنار شما نباشد.
R 599x1024 - مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان، فوت و فن هایی که باید بدانید چیست؟
سوالات متداول در مورد مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان

تا اینجای مطلب سعی کردیم که تمام جزئیات مورد نظر درباره مزایا و معایب پیش فروش را به طور مفصل بیان کنیم. در ادامه نیز به چند سؤال رایج در این باره پاسخ خواهیم داد.

مطالعه
چرا باید ملک خود را اینترنتی بفروشیم؟

آیا پیش فروش ملک سود آور است؟

بله. در چند سال اخیر به دلیل قیمت های صعودی، پیش فروش آپارتمان ها دارای سودهای کلانی بوده که این شرایط کاملا بستگی به بازار مسکن دارد.

چه افرادی می توانند پیش فروش آپارتمان انجام دهند؟

افرادی که مالک واحدهای در حال ساخت هستند و با احداث ساختمان، روی زمین سرمایه گذاری می کنند؛ از همه مهم تر دارای مجوزهای رسمی می باشند.

آیا هنگام پیش فروش، می توان طبق سلیقه خریدار ملک را تغییر داد؟

بله، شما در پیش فروش می توانید تمام طراحی و ساختار درون ملک را طبق سلیقه خریدار تغییر دهید و در صورت نیاز هزینه آن را از خریدار بگیرید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا سوالی در رابطه با پیش فروش ملک دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، از مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان نیز استفاده نمایید. برای دریافت اطلاعات درباره پیش فروش آپارتمان و دریافت فایل PDF نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان، می توانید اینجا کلیک کنید و به مقاله مربوط به آن مراجعه فرمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.