رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای سرمایه‌ گذاری در املاک؛مسکن یا اداری؟!

سرمایه‌ گذاری در املاک همیشه یکی از جذاب ترین و داغ ترین بحث هایی است که صاحبان املاک از آن استفاده می کنند. این بازار بیشتر برای افرادی که زیاد اهل ریسک نیستند و از بازار طلا و ارز استفاده نمی کنند مناسب است. ولی بازار مسکن نیز ممکن است دارای ریسک هایی باشد؛ زیرا قیمت بازار در کشور ما در هر لحظه امکان دارد تغییر کند.

در این مقاله سعی کرده ایم تمام موارد در مورد سرمایه‌ گذاری در املاک و تفاوت قیمت ملک اداری با مسکونی را برای شما عزیزان شرح دهیم که اگر قصد سرمایه گذاری در مسکن را ندارید قبل از آن با یک سری اطلاعات آشنا شوید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ملک اداری چیست؟

ملک اداری ساختمانی است که یکسری مجوزهای فعالیت اداری دارد و این مجوزها از طرف شهرداری صادر می‌ شود. بنابراین کسانی که قصد کسب و کار دارد می توانند در این املاک تابلو نصب کنند، ولی باید مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه داشته باشند.

املاک مسکونی

املاک مسکونی بیشتر برای آپارتمان، زمین، خانه کلنگی و خانه های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرند. البته ناگفته نماند که بیشتر املاک مسکونی می‌ تواند به صورت املاک اداری نیز کاربرد داشته باشد و بیشتر برای مشاغلی مانند دفتر ازدواج و طلاق، روزنامه و مطب مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت قیمت ملک اداری با مسکونی

    • ملک اداری همانگونه که از نامش پیداست برای سند اداری استفاده می شود و اغلب در فضایی با کارایی مناسب قرار دارد.
    • ملک اداری در طول مدت زمان زیادی از قیمت کم نمی شود؛ حتی اگر از عمر بسیار زیادی برخوردار باشد. در صورتی که ملک‌ مسکونی، اگر سال بنای آن زیاد شود از قیمت آن کاسته شده و ارزش آن نسبت به دیگر املاک نوساز کم خواهد شد.
    • ملک اداری نسبت به ملک مسکونی، دارای رقابت و هم چشمی کمتری است و هنگام خرید و فروش زیاد نمی توان روی آن سرمایه گذاری کرد.
    • ملک اداری هر موقع که لازم باشد می‌ تواند نوع کاربری خود را تغییر دهد در صورتی که ملک مسکونی دارای دردسر زیادی تری در این مورد است.
مطالعه
فاکتورهای مهم در خرید خانه کلنگی

cover 3 1 - راهنمای سرمایه‌ گذاری در املاک؛مسکن یا اداری؟!

مشاغل مجاز در ملک اداری

برخی از این شغل ها عبارتند از:

  • مطب پزشکان و دیگر موارد مربوط به امور پزشکی و داروخانه
  • آزمایشگاه و لابراتوارهای دندان سازی
  • دفاتر مهندسی اسناد رسمی و همچنین دفترهای ازدواج و طلاق و وکالت
  • متخصصان رسمی و مفسران دادگستری
  • دفاتر تبلیغات
  • مشاغل خانگی
  • مدرسان غیرانتفاعی و دولتی مانند آموزشگاه زبان انگلیسی، فنی و حرفه ای، آموزشگاه علمی، پژوهش سرا، مرکز سنجش و مراکز پژوهشی

آموزش سرمایه گذاری در مسکن

برای اینکه به اهمیت و آموزش بهتر سرمایه‌ گذاری در مسکن پی ببرید باید مزایا و معایب آن را در مسکن بیشتر بشناسید.

معایب سرمایه گذاری در مسکن

در ابتدا در خصوص معایب سرمایه گذاری در مسکن صحبت خواهیم کرد:

دیر نقد شوندگی

یکی از مهم ترین ضعف هایی که در بازار مسکن وجود دارد این است که به دلیل وجود سرمایه زیاد امکان دیر نقد شوندگی بالا می رود. به خصوص در مواردی مانند آپارتمان، زمین، سوئیت، ویلا، مغازه و غیره می تواند این ضعف وجود داشته باشد.

نیاز به سرمایه بسیار بالا

همان‌ طور که قبلاً نیز گفتیم برخی از محصولات دارای قیمت بسیار بالایی هستند و افرادی که از دارایی و سرمایه بسیار کمی برخوردار هستند نمی‌ توانند در این بازارها به سود بالایی برسند.

مطالعه
آنچه در مورد دعاوی سه گانه تصرف باید بدانید!

رقیب زیاد

از دیگر عیب های بازار مسکن تعداد بالای رقبا است؛ زیرا در بازار مسکن تعداد سرمایه‌ گذاران بسیار زیادی وجود دارد و برای کسانی که تازه به این حوزه وارد می شوند بهتر است که رقابت کردن را در این بازار یاد بگیرند.

مزایای سرمایه گذاری در مسکن

سرمایه گذاری در مسکن علاوه بر معایب می تواند دارای مزایایی نیز باشد. همین طور وضعیت آینده آن اصلاً مشخص نیست و همیشه به صورت مبهم است. اما به دلیل مزایایی که دارد باعث می شود سرمایه گذاران بیشتر به آن روی بیاورند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد:
What Are the Benefits of a Larger Monthly Payment 780x470 1 - راهنمای سرمایه‌ گذاری در املاک؛مسکن یا اداری؟!

عدم نیاز به دانش تخصصی بسیار بالا

برخی از از بازارها برای سرمایه گذاری نیاز به اطلاعات زیادی دارند بازارهایی مانند بازار بورس و ارزهای دیجیتال مب توانند از این موارد باشند که بدون دانش کافی نمی توان وارد آنها شد. ولی بازار مسکن نیاز به سواد بسیار عالی ندارد و افراد حتی اگر سواد کافی نداشته باشند می‌ توانند در این بازارها به فعالیت بپردازند. همچنین سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن می تواند توسط هر جنسیتی و سطح سوادی انجام بگیرد.

ریسک بسیار کم در سرمایه گذاری

به دلیل اینکه در بازار مسکن ریسک بسیار بالایی وجود ندارد بنابراین افراد می‌ توانند مسکنی را که خریداری می‌ کنند تا چند نگه دارند و بعدا برای فروش آن اقدام کنند که این کار باعث می شود سود بیشتری را به جیب بزنند. زیرا هر چقدر که جلو می رویم قیمت مسکن نیز بالاتر می رود.

کالای مصرفی و سرمایه ای

مسکن یک کالای سازنده است یعنی هیچگاه از کار نمی افتد و با به مار افتادن بازار ماک و مسکن چندین هزار شغل دیگر ایجاد می شود. همچنین از آنجایی که کالاها به صورت مصرفی هستند هم می توان برای سرمایه‌ گذاری و هم مصرف کننده از آن استفاده کرد.

مطالعه
وکیل املاک و مستغلات و تمام آنچه که باید بدانید

شناسایی بازار مسکن

بازار مسکن از جمله بازارهایی است که قدمت چندین ساله دارد و تمام مردم با آن آشنا هستند یا در آن سرمایه گذاری کرده اند. بنابراین اعتماد به این بازار چندین سال است که بین افراد وجود دارد.

نیاز بازار سرمایه‌ گذاری در املاک

به دلیل آنکه کشورمان سالانه به طور میانگین حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد لذا این ویژگی باعث می شود که سرمایه گذاری در مسکن بیشتر شود و افراد زیادی از آن استفاده کنند.
960x0 - راهنمای سرمایه‌ گذاری در املاک؛مسکن یا اداری؟!

کلام آخر

همانگونه که قول داده بودیم شما را با اهمیت سرمایه‌ گذاری در املاک و آموزش آن آشنا کردیم. امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با سرمایه گذاری در املاک مسکونی یا اداری دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری، نیز استفاده نمایید.

مجموعه املاک داران خدمات گوناگونی در حوزه املاک ارائه می دهد که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند.

اما شما از چه روش هایی برای سرمایه گذاری استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.