رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

شرایط وام مسکن به مستاجران چیست؟

از آن جایی که در سال ۱۴۰۰، شمار زیادی از مستاجران در این سامانه ثبت نام نمودند، انتظار می رود، امسال نیز همین روند را در پیش داشته باشیم. البته قطعا درخواست تمامی متقاضیان مورد قبول واقع نخواهد شد و تنها افرادی که واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ باشند، این تسهیلات را دریافت خواهند کرد. با املاک داران همراه شوید تا شرایط وام مسکن به مستاجران را برای شما شرح دهیم:

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.
vam2 - شرایط وام مسکن به مستاجران چیست؟

وام مسکن به مستاجران

با افزایش قیمت مسکن در سال های گذشته و همچنین شیوع کرونا، اجاره خانه نیز با افزایش قیمت روبرو شد. رفته رفته این تورم در اجاره بها، مستاجران را از نظر اقتصادی دچار مشکل نمود. وزارت راه و شهر سازی برای حل این مشکل پیشنهاد اعطای وام مسکن را داد و با استقبال خوبی روبرو شد. در واقع کارشناسان معتقدند، می‌توان با پرداخت وام مسکن به مستاجران، تا حد زیادی مشکلات پیش روی آن ها را کاهش داد.

منبع مالی وام مسکن از بودجه صندوق توسعه ملی ویژه مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تامین می‌شود. بررسی میزان سود، حداکثر مبلغ قابل پرداخت وام و میزان اقساط بر عهده بانک مرکزی قرار گرفت. مستاجران واجد شرایط و نوع واحدهای مسکونی را نیز وزارت راه و شهرسازی تعیین نمود.

وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلاتی است که به منظور کمک به قشر مستاجر در کشور برنامه ریزی شده‌است. این طرح در سال گذشته شروع و همچنان پا برجاست. باید بدانید که ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ هنوز مثل سال قبل از طریق سامانه tem.mrud.ir انجام می گردد. بنابراین لزومی به مراجعه حضوری به هیچ یک از نهادهای دولتی وجود ندارد.

مطالعه
نکات کلیدی برای رزرو ویلا

شرایط ثبت نام

متقاضیان دریافت وام اجاره خانه به منظور دریافت چنین تسهیلاتی، بایستی واجد شرایط شناخته شوند. بنابراین باید به سامانه tem.mrud.ir وارد شوند و شرایط اعلام‌شده را بررسی نمایند. در صورتی که فرد واجد شرایط باشد به بانک معرفی می گردد. در این وضعیت، متقاضی تا دو هفته برای ارائه مدارک و معرفی ضامن های خود به بانک فرصت دارد. حال به طور خلاصه به شرح شرایط مورد نیاز برای دریافت وام اجاره مسکن اشاره می کنیم:

  • فرد متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید یا متاهل باشد و یا سرپرستی خانوار را بر عهده داشته باشد. .
  • اجاره نامه متقاضی وام ودیعه مسکن باید در سامانه ایران املاک ثبت و کد رهگیری دریافت نموده‌باشد. همچنین باید اجاره نامه به صورت رسمی تنظیم و منعقد شده‌باشد.

وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

در صورتی که متقاضی وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ باشید، باید تمامی شرایط ذکر شده برای دریافت این تسهیلات را دارا باشید. در اینجا به شرایط وضعیت تاهل ثبت نام کننده های تسهیلات مسکن اشاره می کنیم:

  • از آن جایی که دولت با محدودیت برای تامین منابع مالی به منظور اعطای وام ودیعه مسکن روبرو می باشد، قادر به پرداخت وام به تمام مستاجران نیست. از این رو شرایطی را تنظیم کرده و بر اساس آن وام را به افراد متاهل پرداخت می کند.
  • همچنین وام مسکن تنها به مستاجرانی تعلق می گیرد که سرپرست خانوار باشند. بنابراین افراد مجرد نمیتوانند به عنوان سرپرست خانواده برای این وام درخواست دهند.

استثناء: البته یک سری استثنا همیشه وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی برای یک قشر معین آن راقائل شده‌است. در واقع زنان مجرد بالای ۳۵ سال که خود سرپرست می باشند، نیز میتوانند برای این وام درخواست دهند. از طرف دیگر، مردانی که به دلیل طلاق یا فوت همسر، سرپرست نیستند نیز شامل این استثنا می شوند.
vam3 - شرایط وام مسکن به مستاجران چیست؟
 

مطالعه
چه نکاتی را در مدیریت جلسه عقد قرارداد ملک رعایت کنیم؟

وضعیت اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

به منظور ثبت نام وام مسکن به مستاجران، علاوه بر شرایط فوق، بایستی اجاره نامه نیز از شرایط ویژه ای برخوردار باشد. در واقع اگر اجاره نامه ویژگی های تعیین‌شده توسط دولت را نداشته‌باشد، تقاضای شما رد خواهد شد. بنابراین باید قبل از ثبت نام مطمئن شوید که قرارداد اجاره خانه شما یا به صورت رسمی تنظیم و یا در سامانه iranamlaak.ir ثبت شده‌است.

در صورتی که تقاضای خود را در سامانه ایران املاک ثبت نموده اید، به شما یک کد رهگیری داده می شود. این کد رهگیری را برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ لازم دارید. چنانچه دفاتر مشاور املاک مجوز لازم را از اتحادیه صنف مشاوران املاک دریافت نکرده باشند، نمی‌توانند این کد رهگیری را به شما بدهند. چرا که ثبت معاملات ملکی و اخذ کد رهگیری فقط برای افرادی امکان پذیر است که این مجوز را داشته باشند.

همچنین باید بدانید که تاریخ اجاره نامه باید به گونه ای تنظیم شده‌باشد که تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن مهلت داشته‌باشد. وام مسکن برای مستاجران به این صورت است که فقط سود آن توسط مستاجر پرداخت می گردد. اصل پول به مالک واریز می گردد. زمانی که قرداد پایان یابد، اصل پول از مالک به بانک انتقال می یابد و مجددا به سایر مستاجران وام داده می شود.

مبلغ وام برای مستاجران پایتخت نشین

از آن جایی که ودیعه اجاره خانه در سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، مستاجران تهرانی زیادی را دچار مشکل نموده است. هر چند مبالغ اندکی نظیر ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان چندان مناسب تورم اقتصادی نباشد، ولی به دلیل شرایط دشوار اقتصادی، تامین همین مبلغ اندک برای بسیاری از خانواده ها سخت و غیر ممکن شده است. بنابراین شاید بتواند گره از کار عده ای از مستاجران عزیز باز کند.
vam4 - شرایط وام مسکن به مستاجران چیست؟

مطالعه
ویژگی های میلگرد حرارتی چیست؟

جمع بندی

همانطور که گفتیم، مسئولین با افزایش تورم در سطح کشور و به ویژه در حوزه مسکن، اعطای وام ودیعه مسکن به مستاجران را در دستور کار خود قرار دادند. این طرح از سال ۱۴۰۰ شروع شده و هنوز ادامه دارد. برای ثبت نام وام ودیعه مسکن برای مستاجران باید به سامانه آن مراجعه کنید و نیازی به حضور در هیچ یک از شعب نیست. در این مقاله به شرایط وام مسکن، وضعیت تاهل و اجاره نامه برای ثبت نام اشاره کردیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل  رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان و مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.