رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

فاکتورهای مهم در خرید خانه کلنگی

هدف اکثر مردم از خرید خانه کلنگی زندگی و سکونت در آن نیست، آن ‌ها با هدف ساخت و ساز این خانه ها را خریده و با تخریب آن‌ ها سازه هایی جدید به وجود می آورند. هنگامی که به قصد ساخت و ساز یک خانه کلنگی می‌ خرید باید به نکاتی مانند همه پسند بودن خانه و فروش سریع و راحت توجه داشته باشید. در نظر گرفتن این نکات باعث سوددهی بیشتر در کسب و کارتان می شود.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

اگر قصد خرید ملک کلنگی دارید باید با توجه به نکاتی مانند میزان سرمایه برای خرید ملک، هزینه ساخت و ساز و مدت خاک خوری سرمایه این کار را انجام دهید. مالک هر چه قدر توانایی ساخت بناهای بیشتری را در آن زمین داشته باشد، سود بیشتری نیز به دست خواهد آورد. از دیگر نکات مهمی که در هنگام خرید ملک کلنگی باید به آن توجه کنید میزان تراکم موجود در ملک است. ما در ادامه این مقاله سعی کرده ایم تمام نکات مهمی را که در زمان خرید ملک کلنگی باید به آن توجه کنید، به شما توضیح دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ضریب سطح اشغال

ضریب سطح اشغال یکی از نکات مهم در خرید خانه کلنگی است. با ضریب سطح اشغال مشخص می شود که شما در چه متراژی از زمین اجازه ساخت دارید. هر چه قدر زیربنای ملک مفیدتر و محکم تر ساخته شود، سازنده ملک سود بیشتری از ساخت و ساز می ‌برد. در زمان محاسبه ضریب سطح اشغال بررسی خلافی همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.
kolangi2 - فاکتورهای مهم در خرید خانه کلنگی

قناس بودن زمین

قناس بودن زمین نکته ای دیگر در ملک کلنگی است که هم می ‌تواند به سود سازنده و هم به ضرر وی باشد. خریدار و سازنده از دو دید کاملا متفاوت به موضوع قناس بودن زمین نگاه می ‌کنند. به این صورت که از  دید خریدار قناسی زمین بسیار بد اما برای سازنده، قضیه برعکس است.

با توجه به ضریب شهرداری برای سطح اشغال هر محله، آن درصد از زمین که امکان ساخت و ساز در آن وجود دارد مشخص می‌ شود. اما با وجود این نکته که هر ملک باید با توجه به ملک های همسایه ایجاد شود، نوع قناسی امکان ساخت در مساحت زیادتری مهیا می کند.

مطالعه
سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن چیست؟

جهت ملک در خرید خانه کلنگی

شمالی یا جنوبی بودن جهت ملک امری بسیار مهم در زمان خرید ملک است. به طوری که ملک جنوبی با نورگیری بهتر و روشنایی بیشتر اهمیت بالاتری در بین خریداران دارد. ملک نورگیر جنوبی امکان فروش سریع  با قیمت بالاتری دارد. اما در ملک های شمالی، حیات و کوچه در یک سمت قرار می‌ گیرد  و امکان پیشروی تنها از همان سمت است.

در خانه های جنوبی به دلیل اینکه در ساختمان یک سمت حیاط و سمت دیگر کوچه است، زیربنای زیادتر و امکان خلافی از دو طرف خانه وجود دارد. با توجه به دلایل بالا مشخص می شود که ملک های جنوبی با امکان خلاف از دو طرف، نسبت به ملک های دیگر با قیمت بیش‌ تر و سریع ‌تر فروخته می ‌شوند.

طول بر و تعداد بر ملک

هر چه قدر طول بر یا همان عرض زمین مساحت بیشتری داشته باشد، خرید ملک کلنگی برای سازنده جذاب تر خواهد بود. هنگامی که سازنده یک خانه کلنگی با عرض بالا خریداری می‌ کند، امکان اجرای نقشه های متنوعی را دارد و می ‌تواند از نقشه های بهتری بهره بگیرد.

به علاوه زمین با عرض بیشتر امکان ساخت پارکینگ بهتر و مجهزتری را برای سازنده به وجود آورده و او امکان گذاشتن پنجره های بیشتر و ایجاد نورگیرهای بیشتری دارد. سازنده می ‌تواند با توجه به میزان خلاف در ملک حدود ۱ متر تا ۱ متر و ۲۰ سانت در آن پیشروی کند و زیر بنای بیشتری داشته باشد.

عقب نشینی

عقب نشینی در یک ملک برای مالک ضرر دارد ولی برای سازنده سود بسیاری خواهد داشت. توصیه می‌ شود قبل از اقدام به خرید ملک کلنگی موضوع عقب نشینی را از شهرداری استعلام و مقدار آن را نیز مشخص کنید. در زمان خرید ملکی با عقب نشینی، وظیفه شخص خریدار پرداخت معادل ارزش ملک بعد از عقب‌ نشینی است. اما این موضوع به ضرر مالک و نفع سازنده خواهد بود.

می دانید که هرچه هزینه ها کمتر باشد، سود حاصل از ساخت و ساز بیشتر خواهد بود. بنابراین همیشه خرید ملک امری منطقی تر به شمار می ‌رود. از طرف دیگر عقب نشینی در ساخت زیربنایی مفید بی تاثیر نیست، در نتیجه سود بیشتری برای  سازنده در  پی خواهد داشت.

ابعاد زمین یکی از نکات مهم در خرید ملک کلنگی

از نکات بسیار مهم در خرید ملک کلنگی ابعاد زمین است. این نکته علاوه بر اهمیت بالایی  که برای سازنده داشته، بر روی نقشه ملک نیز تاثیر بسزایی می‌ گذارد. زمینی با عرض کم و طول زیاد را تصور کنید، در این نوع زمین ها امکان ساخت خانه هایی با نقشه زیبا وجود ندارد.

زمینی ۵۰۰ متری با ۶۰ درصد ساخت را تصور کنید، در این زمین امکان ساخت دو واحد ۱۵۰ متری وجود دارد. مکانی که زمین در آنجا قرار دارد در ساخت و ساز آن بسیار موثر است. در بعضی مکان ها ۱۲۰ متر را به دو واحد ۶۰ متری و در بعضی مکان ها می‌ توان از ۳۰۰ متر تنها یک واحد ساخت.

مطالعه
ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی

نکات حقوقی مهم در خرید خانه کلنگی

احراز مالکیت نکته مهمی است که در زمان خرید ملک کلنگی حتما باید به آن توجه شود. این نوع ملک ها خانه های قدیمی هستند که نیاز به اثبات مالکیت آن‌ هاست. قبل از خرید ملک، باید استعلام مالک از شهرداری مشاهده شود و اطمینان حاصل کنید که ملک مورد نظر در طرح شهرداری قرار ندارد.

برای آگاه شدن از ثبت ملک های تجاری، باید از شهرداری استعلام گرفت و سپس با اطلاعات کامل برای خرید آن اقدام کرد. طبق تحقیقات اخیر، ملک های کلنگی عوارضی پرداخت نکرده اند، لذا بهتر است که قبل از تنظیم سند از پرداخت آن ها مطمئن شوید.

مزایای خرید خانه کلنگی

امروزه تعداد زیادی از خانه ها به شکل توسعه یافته یا خوشه ای ساخته شده اند و از نظر شباهت بسیار به هم نزدیک ‌هستند. فضای باز برای زندگی و فرار از آپارتمان های ۶۰ تا ۱۲۰ متری از ویژگی منحصر به فرد در خانه های کلنگی است.

در ادامه مقاله به بررسی تعدادی از پر اهمیت ترین مزایای خانه کلنگی خواهیم پرداخت اگر به  دانستن این موارد علاقه دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
kolangi1 - فاکتورهای مهم در خرید خانه کلنگی

۱- قیمت خرید پایین تر

همیشه قیمت خرید خانه های قدیمی از خانه های جدید بسیار پایین تر است. چرا که خانه های کلنگی یا قدیمی از امکانات و مصالح ساختمانی کمتری نسبت به خانه های امروزی برخوردارند.

۲- بررسی سند ملک

اگر برای یک خانه کلنگی، سند جدیدی صادر شده، حتما دلیل این اتفاق را از مالک قبلی بپرسید. چرا که امکان اینکه ملک مصادره‌ای یا وراثتی باشد وجود دارد. طبق دستور ادارات ثبت اسناد و املاک، تک برگی کردن سند یکی از مهم‌ ترین دلایلی است که نیاز به این امر را ضروری می کند.

۳- تبدیل خانه کلنگی به خانه ای مدرن

ترکیب فوق العاده خانه های جدید با قدیمی به شما این امکان را می‌ دهد که با خرید خانه ای قدیمی منزلی بسیار زیبا برای خود بسازید. برای این نوع طراحی و ساخت نیاز به معماران ماهری است که بتوانند هر آنچه در ذهنتان می ‌گذرد را ساخته و به شما تحویل دهند.

۴- سرمایه گذاری خوب

برای یک سرمایه گذاری خوب خرید یک ملک کلنگی و قدیمی پیشنهاد بدی نیست. چرا که علاوه بر مساحت بزرگ تقاضای زیادی برای خرید این خانه ها وجود دارد. بنابراین اگر قصد خرید ملکی را دارید، بدون تحقیق در مورد افزایش چند درصدی قیمت ملک این کار را انجام ندهید.

۵- شرایط نگهداری خانه های کلنگی

از جمله مشکلاتی که اغلب خریداران خانه های کلنگی با آن سروکار دارند امکان خراب بودن زیرسازهای ملک است. به عنوان مثال اگر سیم کشی خانه های کلنگی برای ۳۰ سال پیش بوده و اکنون پوسیده، به سختی می توان عیب هایش را برطرف کرد.

مطالعه
غصب چیست و چه مفهومی در حقوق دارد؟

احتمال دارد این موضوع برای لوله کشی های ساختمان هم اتفاق بیفتد. بنابراین قبل از اسباب ‌کشی به ملک مورد نظر، از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید تا مشکلات بنا را شناسایی و برطرف کند.

۶- امکان وام تعمیرات برای نگهداری خانه های کلنگی

تعداد زیادی از خریداران خانه های قدیمی برای گرفتن وام تعمیر مسکن و جعاله دست به این کار می ‌زنند. خانه های قدیمی که دارای سند منگوله دار هستند، قیمت بالاتر و امکانات بیشتری دارند. در صورت خرید این خانه ها دیگر نیازی به تعمیرات زیاد نخواهد بود و با ایجاد کمی تغییرات، امکان زندگی در آن ملک را خواهید داشت.

نکات مهم در خرید ملک کلنگی

در زمان خرید یک خانه قدیمی، باید به نکات مهم توجه ویژه ‌ای داشته باشید. در ادامه مقاله تعدادی از این نکات را بررسی خواهیم کرد.

زمین ‌های غیر محصور و متروکه

هنگام خرید زمین‌ های غیر محصور و املاک کلنگی متروکه دقت زیادی داشته باشید. چرا که در این مدل املاک ها احتمال کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و… زیاد به چشم می خورد.

زمین ‌ها و املاک فاقد رای کمیسیون‌ ها که در زمان خرید ملک رای صادر می کنند شامل مواردی مانند ماده ۵ شهرداری (تعیین نوع کاربری ملک)، کمیسیون ماده ۷ شهرداری (متصدی تعیین کاربری های فضای سبز، باغ و باغچه)، کمیسیون ماده ۱۲ زمین شهری (متصدی تعیین نوع زمین مانند دایر، بایر، متروکه و…) و کمیسیون ماده ۱۰۰ (تعیین وضعیت ابنیه، میزان تخلفات، تغییر کاربری، ساخت با و بدون پروانه) است.

املاک با قول ‌نامه ‌های بلندمدت و وکالتی و پرونده دار

خرید ملک های قدیمی با قرارداد‌های دراز مدت، کاری پر ریسک هستند و توصیه می شود از خرید چنین املاکی دوری کنید. به علاوه معامله خانه های کلنگی که پرونده‌ های قضایی دارند را نخرید.
kolangi3 - فاکتورهای مهم در خرید خانه کلنگی

نتیجه گیری

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش زمین و خانه کلنگی در اصفهان، پیش فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.