رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چگونه پرده و فرش خود را باهم ست کنیم؟

آیا می خواهید راحتی بیشتری را به فضای داخلی خود بیاورید؟ آیا به دنبال ایده ای برای زیباتر کردن فضای خود با یک فرش زیبا و پرده هستید؟ منسوجات خانگی از همه نوع، چه کوسن های تزئینی مبل، چه فرش های مخملی و چه پرده های زیبا، هر خانه ای را زیبا می کنند. برای بسیاری از دوستداران دکوراسیون، مهم است که عناصر با هم هماهنگ باشند. بنابراین کسانی که به آن اهمیت می دهند، می توانند در مورد رنگ های خاصی تصمیم بگیرند که کاملاً با فضای داخلی آن ها هماهنگ است.

در چیدمان فضای داخلی خانه، علاوه بر مبلمان موارد دیگری وجود دارد که تاثیر بسیاری بر زیبایی و ایجاد یک فضای رویایی دارند. این منسوجات ضروری شامل پرده، فرش، تابلو، وسایل تزیینی و… است. ست کردن فرش با پرده را می توان جزو بهترین ترکیب ها در تغییرات اتاق نشیمن یا حتی اتاق خواب دانست که می تواند چالش برانگیز باشد. اگر قصد تعویض پرده و فرش خود را دارید باید به طرح، رنگ و ترکیب آن ها دقت کنید. اما در خرید ابتدا به فرش دقت کنید. زیرا فضای بیشتری را احاطه می کند و اولین چیزی است که در بدو ورود جلب توجه می کند. در این مقاله همراه amlakdaranباشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم.

https%3A%2F%2Famlakdaran.com%2Fpublic%2Fstorage%2Fphotos%2F3%2Fset1.jpg?width=1240&w=1240&auto=format%2Ccompress&ixlib=js 2.3 - چگونه پرده و فرش خود را باهم ست کنیم؟

ست کردن پرده با فرش

معمولا ست کردن پرده و فرش ترکیب قدرتمندی می سازند، زیرا هارمونی جالبی از نظر ترکیب رنگ، الگوها و دیگر جزئیات ایجاد می کنند. همچنین تاثیر بسزایی روی افرادی می گذارند که به آن ها نگاه می کنند. شما باید پرده و فرش خود را به گونه ای انتخاب کنید که با یکدیگر مطابقت داشته باشند و احساس آرامش را به افراد منتقل کنند.

پرده ها در ترکیب فضای داخلی خانه تاثیر بسزایی دارند. پرده ها به ما این امکان را می دهند که نور خانه را کم یا زیاد کنیم، باعث ایجاد حریم خصوصی می گردند و بعنوان یک عایق بر روی پنجره ها عمل می کنند. همچنین نصب پرده در بلندتر نشان دادنِ سقف و بزرگتر نشان دادنِ محیط خانه تاثیر بسزایی دارد. بنابراین با این اوصاف پرده نقش بسیار مهمی در طراحی یک خانه دارد و بعنوان پیوندی بین فرش و دیگر وسایل تزیینی عمل می کند. پس در انتخاب آن بسیار دقت کنید.

مطالعه
چگونه در صنعت ساختمان بازاریابی کنیم؟

نحوه ترکیب و هماهنگی پرده و فرش

برای ساختنِ یک اتاق دلربا و جذاب که می‌تواند شخصیت و تخیل شما را به رخ بکشد، نیازی به داشتن یک معمار داخلی نیست. مطابقت پرده با فرش، هر چند ممکن است پیچیده به نظر آید اما با رعایت همه نکات و الگوهای بیشماری، می توانید نتیجه مطلوبی را کسب کنید. هر سبک داخلی نیاز به یک ایده یا داستانی برای گفتن دارد و قاعدتا این داستان با انتخاب فرش شروع می شود. در ادامه ما به چند نکته درباره اندازه، نوع پارچه، رنگ و الگو درمورد ست کردن فرش و پرده اشاره کرده ایم.

https%3A%2F%2Famlakdaran.com%2Fpublic%2Fstorage%2Fphotos%2F3%2Fset3.jpg?width=1240&w=1240&auto=format%2Ccompress&ixlib=js 2.3 - چگونه پرده و فرش خود را باهم ست کنیم؟

۱- الگوها

از مهمترین عناصری که در انتخاب فرش و پرده باید به آن دقت کرد، الگوها و نقش های آن هاست. در این مورد نقش فرش بر نقش پرده ارجحیت دارد؛ به این معنی که ابتدا فرش و سپس پرده را انتخاب کنید. در انتخاب الگوها سعی کنید تعادل را رعایت کنید، مثلا برای فضاهای بزرگ سعی کنید فرش را در طرح های بزرگتر و پرده را در طرح های کوچکتر انتخاب کنید‌. یک شکل بودن و با هم مطابقت داشتن جلوه زیبایی ندارد بنابراین اگر فرش خود را با طرح هندسی انتخاب می کنید، پرده را نیز از روی آن کپی نکنید و مکمل آن باشد. همچنین به طرح دیگر وسایل خانه دقت کنید، اگر فرش و مبلمان شما نقش های پررنگ و شلوغی دارد، سعی کنید طرح پرده ساده تر و یا حتی بدون نقش باشد.

مطالعه
چند نکته مهم از اموال منقول و غیرمنقول در قانون

۲- پالت های رنگی

در انتخاب رنگ فرش و پرده حتما الزامی نیست که هر دو از یک رنگ باشند. امروزه فرش ها و پرده ها در رنگ های متنوعی تولید می شوند که به شما اطمینان بیشتری در انتخاب می دهند‌ اما همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم باید ابتدا فرش خود را انتخاب کنید. در این مورد می توانید یک رنگ را از فرش خود برای رنگ پرده انتخاب کنید یا دو یا سه رنگ از رنگ فرش را انتخاب کرده و در طرح پرده ترکیب دهید. همچنین در صورتی که فرش شما دارای رنگ های متنوعی بود، سعی کنید رنگ روشن تر را برای پرده انتخاب کنید زیرا سبب می شود محیط بزرگتر و روشن تر بنظر برسد. اگر به دنبال هماهنگی هستید نباید رنگ فرش و پرده باهم مطابقت داشته باشند.

https%3A%2F%2Famlakdaran.com%2Fpublic%2Fstorage%2Fphotos%2F3%2Fset5.jpg?width=1240&w=1240&auto=format%2Ccompress&ixlib=js 2.3 - چگونه پرده و فرش خود را باهم ست کنیم؟

۳- اندازه

معمولا پرده ها از نظر اندازه در سه نوع وجود دارند. برخی به سختی بر روی زمین قرار می‌گیرند، برخی روی زمین قرار می‌گیرند و پرده هایی که تا لبه پنجره کشیده‌می‌شوند. هر کدام از این پرده ها را باید با فرش های خاصی ست کرد. اگر فرش شما بزرگ و یا پشمی است، انتخاب پرده های بلندی که بر روی زمین کشیده می شوند گزینه مناسبی است. همچنین فرش هایی با سایز کوچک تر، پرده هایی با اندازه کوتاه تر برای آن ها مناسب است. زیرا فضای تمیزتری را به محیط می بخشند.

۴- پارچه پرده

امروزه پرده ها انواع متنوعی داشته که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. پرده های نخی زود تمیز شده و بسیار سبک وزن هستند. بنابراین اگر فرش نخی، پشمی و یا گلیم سبک دارید، آن ها انتخاب بسیار مناسبی هستند. ترکیب پرده و فرش نخی فضایی گرم را ایجاد می کند و باعث می شود نقش های فرش برجسته تر نشان داده شوند.

پرده های مخملی مناسب فضاهای بزرگ با سقف های بلند است و جلوه مجللی به فضا می بخشد. این پرده ها در کنار فرش های ایرانی و یا فرش های براق هارمونی خاصی را ایجاد می کنند. پرده های پشمی برای محیط هایی با آب و هوای سرد و پرده های نازک برای محیط هایی با آب و هوای گرم و یا سالن هایی که نور کافی ندارند، مناسب هستند. همچنین پرده های نازک با هر فرشی ست شده و ویژگی های فرش را تحت تاثیر قرار نمی دهند.

https%3A%2F%2Famlakdaran.com%2Fpublic%2Fstorage%2Fphotos%2F3%2Fset4.jpg?width=1240&w=1240&auto=format%2Ccompress&ixlib=js 2.3 - چگونه پرده و فرش خود را باهم ست کنیم؟

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون

امروزه در دکوراسیون داخلی به دلیل متراژ کمتر خانه ها و تعداد وسایل بیشتر، طرح های ساده و شاد رواج بیشتری پیدا کرده است. ساده بودن طرح و رنگ های کف خانه، آرامش بیشتری را ایجاد می کند. همچنین تضاد رنگی به محیط گرما می بخشد. مثلا اگر رنگ مبلمان شما تیره است، فرش های خود را با رنگ های روشن انتخاب کنید تا محیط را از یکنواختی و بی روحی دربیاورید. بعلاوه بافت فرش نیز بر دکوراسیون تاثیرگذار است، اگر پرده و مبل شما بافت های درشتی دارند، فرش های ۵۰۰ و یا ۷۰۰ شانه ای انتخاب کنید که بافت درشتی دارند. همچنین طرح های سنتی و گل و بوته ای برای دکوراسیون های قدیمی و طرح های فانتزی و جدید برای دکوراسیون های مدرن مناسب هستند.

مطالعه
روند تفکیک سند ملک چگونه است؟

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم روش هایی برای ست کردن پرده و فرش ذکر کنیم و به اهمیت آن در دکوراسیون داخلی ساختمان بپردازیم. تولید کنندگان باید فرش را در طرح ها، تراکم و رنگ های متفاوتی تولید کنند تا نیاز بازار برطرف شود و خریداران بتوانند با هر سلیقه ای دست به انتخاب بزنند. همچنین قیمت فرش و پرده باید متناسب با نیاز تمام جوامع باشد تا بتوانند به راحتی خرید کنند و قیمت های متنوعی داشته باشند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.