رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آیا استفاده از آب دهان در مقاربت خطری دارد؟

آیا استفاده از آب دهان در مقاربت خطرناک است - آیا استفاده از آب دهان در مقاربت خطری دارد؟
آیا استفاده از آب دهان در مقاربت خطرناک است

استفاده از آب دهان در هنگام رابطه جنسی

اغلب از آب دهان در مقاربت موقع رابطه جنسی دهانی یا به عنوان روان کننده در زمان خشکی واژن استفاده می‌ شود. آب دهان هنگام مقاربت می‌تواند سبب منتقل شدن عفونت‌های قارچی و ویروسی شود.

آیا عفونت قارچی از راه رابطه دهانی ممکن است؟

رابطه دهانی ممکن است فعال کننده یک عفونت قارچی یا مخمری در دهان، واژن، آلت تناسلی مردانه یا مقعد باشد. هر چند امکان دارد شما عفونت را از شریک جنسی تان گرفته باشید، ولی زمان بندی آن امکان دارد احتمالا اتفاقی باشد. بدون توجه به عامل، عفونت‌های قارچی و مخمری اغلب جدی نبوده و در خانه درمان شوند. این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که چرا این اتفاق روی می‌دهد و سایر عوامل بالقوه و گزینه‌های درمانی آن کدامند.

استفاده از آب دهان در مقاربت - آیا استفاده از آب دهان در مقاربت خطری دارد؟
استفاده از آب دهان در مقاربت

 

چرا انجام رابطه جنسی دهانی امکان دارد سبب برفک دهانی گردد؟

قارچ‌های کاندیدا قسمتی طبیعی از اکوسیستم باکتریایی میکروسکوپی دهان، زبان، لثه‌ها و حلق هر شخص می‌باشند. چنانچه این قارچ‌ها به صورت غیر عادی آغاز به افزایش و رشد کنند، عفونت قارچی دهان (برفک) امکان دارد ایجاد شود. قارچ‌های کاندیدا همینطور در آلت‌های تناسلی مردان و زنان هم هستند. انجام رابطه جنسی دهانی می‌تواند سبب گردد میزان زیادی قارچ به دهان وارد شده و در نتیجه رشد بی رویه و عفونت را به دنبال داشته باشد. همینطور انجام رابطه دهانی با شخصی که دچار عفونت قارچی در قسمت آلت تناسلی یا معقد می‌باشد می‌تواند سبب به وجود آمدن برفک دهانی گردد.

مطالعه
تعداد رابطه جنسی نرمال دفعات چه مقدار می باشد؟

 

چرا انجام رابطه جنسی دهانی می‌تواند سبب پیدایش عفونت قارچی واژنی گردد؟

رابطه دهانی امکان دارد باکتری‌های موجود در دهان شریک جنسی تان را به اکوسیستم باکتریایی و کاندیدایی واژن شما انتقال بدهد. کاندیدا به مکان های مرطوب برای زندگی احتیاج دارد پس رابطه جنسی دهانی موقعیتی را برای کاندیدا به وجود می‌آورد تا زودتر از وضعیت عادی رشد کند. لااقل یک بررسی نشان داده است که انجام رابطه جنسی دهانی می‌تواند خطر پیدایش عفونت‌های قارچی واژنی را زیاد کند.

آیا آب دهان و رابطه دهانی باعث عفونت قارچی واژن میشود - آیا استفاده از آب دهان در مقاربت خطری دارد؟
آیا آب دهان و رابطه دهانی باعث عفونت قارچی واژن میشود

چرا انجام رابطه جنسی دهانی می‌تواند سبب پیدایش عفونت قارچی در قسمت آلت مردانه گردد؟

وجود کاندیدا بر روی آلت تناسلی مردانه (به خصوص در صورت انجام ندادن عمل ختنه) می‌تواند شرایط مناسبی را برای پیدایش عفونت قارچی به وجود آورد. انجام رابطه جنسی دهانی می‌تواند محرکی برای به وجود آوردن عفونت قارچی باشد. چنانچه شما با فردی رابطه دهانی داشته باشید که برفک دهانی داشته باشد و یا رابطه جنسی دخولی با فردی داشته باشید که عفونت قارچی واژنی یا معقدی داشته باشد، احتمال بالایی برای ابتلا به عفونت قارچی قسمت تناسلی مردانه خواهید داشت.

مطالعه
آیا بزرگ کردن آلت تناسلی مردان و افزایش طول آن امکان پذیر است ؟

 

چرا انجام رابطه جنسی دهانی می‌تواند سبب پیدایش عفونت قارچی مقعدی گردد؟

رابطه جنسی مقعدی دهانی هم می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌های جدید را وارد مقعد شما کند. این کار می‌تواند محرک به وجود آمدن عفونت قارچی در این قسمت از بدن باشد. چنانچه شما این رابطه را با شخص مبتلا به برفک دهان داشته باشید یا چنانچه در رابطه جنسی دخولی با کسی که عفونت قارچی قسمت آلت تناسلی داشته باشد، احتمال ابتلا به عفونت قارچی در شما بالا خواهد رفت. ابزار‌های جنسی هم می‌توانند سبب انتقال عفونت گردند.

 

آیا این یعنی شریک جنسی من به عفونت قارچی مبتلاست؟

چنانچه شما به عفونت قارچی مبتلا شده اید، این ممکن است که آن را شریک جنسی تان به شما منتقل کرده باشد. برعکس، چنانچه از وقتی که فهمیده اید به عفونت قارچی مبتلا شده اید، رابطه جنسی دهانی داشته اید، ممکن است که عفونت را به شریک جنسی تان هم منتقل کرده باشید.

رفع خشکی واژن در نزدیکی - آیا استفاده از آب دهان در مقاربت خطری دارد؟
رفع خشکی واژن در نزدیکی

 

استفاده از آب دهان در مقاربت

یکی از مهمترین و شایع ترین مشکلات در رابطه جنسی خشکی واژن است که صرف نظر از دلیل این موضوع می تواند سبب سوزش و درد زمان نزدیکی و حتی نبود تحریک و کاهش احتمال ارگاسم در خانم گردد. یکی از آسان ترین و اشتباه ترین روش هایی که به ذهن می رسد استفاده از آب دهان است. درست است که استفاده از آب دهان اشکال جدی به وجود نمی آورد ولی اول اینکه این حرکت اثر ذهنی خوبی در بیشتر خانم ها به وجود نمی آورد دوم اینکه آب دهان دارای باکتری و قارچ هایی است که امکان دارد سبب آلودگی و عفونت های واژینال گردد.

مطالعه
اقدامات مهم بعد از رابطه جنسی

بهتر است برای برطرف کردن این اشکال از شیوه های دیگر استفاده گردد. مراجعه به پزشک یا استفاده از روان کننده‌های بر پایه آب (لوبریکانت) جایگزین خیلی مفیدتری برای برطرف کردن خشکی واژن با آب دهان است.

دقت کنید که در همه موارد اعتدال را رعایت کنید. استفاده همیشگی از ژل‌های لوبریکانت آنقدرها نیز بدون عارضه نیست. از مهمترین عارضه های ژل لوبریکانت می‌توان به خارش گلو، کهیر یا کاهش احتمال بارداری اشاره نمود. برای مرطوب نگهداشتن واژن، قبل از رابطه جنسی معاشقه کامل داشته باشید.

کلا بهتر است موقع مقاربت از آب دهان برای روان کردن یا هر مورد دیگری استفاده نکرد. مراقبت از سلامت ناحیه تناسلی می‌تواند سبب افزایش کیفیت رابطه جنسی شود.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.