رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آیا رابطه جنسی بعد از کاشت مو مجاز است؟

عوارض رابطه جنسی بعد از کاشت مو - آیا رابطه جنسی بعد از کاشت مو مجاز است؟
عوارض رابطه جنسی بعد از کاشت مو

 

تاثیر رابطه زناشویی بعد از کاشت مو طبیعی

مراقبت های بعد از کاشت تاثیر بسیار زیادی در موفقیت آمیز بودن جراحی کاشت مو دارد یکی از ملاحظاتی که باید بعد از کاشت مو رعایت کنید ، منع رابطه جنسی بعد از کاشت مو است.
مراقبت های بعد از کاشت مو و چگونگی سپری کردن این دوران ارتباط مستقیمی با موفقیت در جراحی دارد. بنابراین باید با دقت و وسواس بسیار زیاد به توصیه های پزشکتان گوش دهید.

پیوند کاشت مو هم جزو جراحی ها به حساب می آید و بنابراین نیاز به مراقبت های ویژه بعد از جراحی دارد. پزشک شما بعد از پیوند و کاشت موها دستورالعمل های دقیقی برای مراقبت از موهای کاشته شده به شما ارائه خواهد کرد.

 

مدت زمان ممنوعیت رابطه جنسی بعد از کاشت مو هم جزو دستورالعمل هایی است که پزشک موظف است به شما ارائه دهد ولی برخی از مراجعین به دلیل خجالت کشیدن نمی توانند سوالات خود را به درستی از پزشک بپرسند.

 

همانطور که میدانید بعد از جراحی کاشت مو باید از انجام هر گونه فعالیت سنگین اجتناب کنید. رابطه جنسی هم جزو فعالیت های سنگین محسوب می شود و می تواند به طور مستقیم روی موفقیت پیوند موهایتان تاثیر گذار باشد بنابراین رابطه جنسی بعد از کاشت مو ممنوع است.

مطالعه
از انواع کاندوم و نحوه استفاده آن چه می دانید؟

marital relationship after hair transplant 01 - آیا رابطه جنسی بعد از کاشت مو مجاز است؟
چند روز بعد از کاشت مو رابطه جنسی مجاز است

 

از آن جایی که رابطه جنسی باعث افزایش فشار خون و تعریق می شود بنابراین در دسته فعالیتهای سنگین قارر می گیرد و تا زمانی که گرافت های مو در محل جدید کاملا پیوند نخورده اند و مستحکم نشده اند باید از رابطه جنسی اجتناب کنید.

چند روز بعد از کاشت مو رابطه جنسی مجاز است؟

با توجه به روش کاشت مویی که برای شما انجام شده و روند بازسازی پوستتان که در معاینه های بعدی مشخص می شو ، پاسخ دقیق این سوال را باید از پزشک خود بپرسید. ولی پاسخ کلی به این سوال حدود ۱۰ – ۱۲ روز است.

marital relationship after hair transplant 02 - آیا رابطه جنسی بعد از کاشت مو مجاز است؟
علت منع رابطه جنسی بعد از کاشت مو

 

علت ممنوعیت رابطه جنسی بعد از جراحی کاشت مو

پزشک بعد از جراحی کاشت مو به شما اعلام می کند که تا ۲ هفته نباید هیچ گونه فعالیت جنسی داشته باشید. اگر میخواهید موهای کاشته شده تان در امان باشند و به خوبی پیوند بخورند توصیه های پزشک در این زمینه را کاملا جدی بگیرید.

مطالعه
آیا بزرگی باسن یه دختر به معنی داشتن رابطه مقعدی هست؟

 

ممنوعیت رابطه جنسی به دلیل مراقبت از فولیکول های کاشته شده انجام می شود. درست است که جراحی پیوند کاشت مو سرپایی بدون عوارض است ولی بدن برای ترمیم سریعتر خود بعد از جراحی نیاز به استراحت دارد. بنابراین مانند هر عمل دیگری باید از انجام فعالیت هایی که باعث مصرف انرژی و خستگی می شود دوری کنید تا بدنتان بتواند به خوبی دوره ریکاوری را طی کند.

 

سایر عوارضی که رابطه جنسی بعد از کاشت مو می تواند ایجاد کند عبارتند از :

 

تغذیه نامناسب گرافت ها

هر چه خونرسانی به پوست سر بعد از کاشت موها بیشتر باشد تغذیه گرافت ها بهتر خواهد بود  می توانند سریعتر پیوند خورده و بهتر رشد کنند. ولی در صورتی که هر گونه فعالیت سنگین انجام دهید که باعث شود خونرسانی به پوست سر کاهش پیدا کند ، به گرافت ها آسیب وارد خواهد شد.

هنگام رابطه زناشویی جریان خون روی اندام تناسلی متمرکز می شود و خونرسانی به سایر اندام ها به خصوص پوست سر کاهش پیدا می کند که همین امر باعث تغذیه نامناسب گرافت ها خواهد شد و آن ها را در خطر از بین رفتن قرار خواهد داد.

marital relationship after hair transplant 03 - آیا رابطه جنسی بعد از کاشت مو مجاز است؟
خطرات رابطه جنسی بعد از کاشت مو

 

ایجاد فشار یا ضربه

برای جراحی کاشت مو ، فولیکول های مو را از پشت سر برداشته و به جلو سر پیوند می زنند بنابراین بخش گسترده ای از سر شما دارای زخم های بسیار زیاد است.  هنگام رابطه زناشویی احتمال این که به صورت ناخودآگاه ضربه یا فشاری به سرتان وارد شده و دچار خونریزی شود ، زیاد است . هر گونه ضربه یا فشاری که در روزهای اول به سرتان وارد شود منجر به از بین رفتن فولیکول های پیوند خورده خواهد شد بنابراین توصیه می شود که تا ۲ هفته از رابطه جنسی اجتناب نمایید.

مطالعه
راه های انتقال زگیل تناسلی

 

عرق کردن در رابطه جنسی

رابطه جنسی باعث افزایش تحرک دو نفر و افزایش فشار خون زوجین می شود در نتیجه دمای بدن بالا رفته و تعریق بدن افزایش پیدا خواهد کرد.

هر گونه تعریق در پوست سر بعد از کاشت مو  می تواند  منجر به آسیب و نفوذ باکتری ها به پوست سر و ایجاد عفونت شود. بنابراین متوجه شدید که رابطه جنسی از این نظر هم می تواند به موهای کاشته شده شما آسیب برساند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.