رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

تعداد رابطه جنسی نرمال دفعات چه مقدار می باشد؟

espouse normal frequency 01 - تعداد رابطه جنسی نرمال دفعات چه مقدار می باشد؟
تعداد دفعات نرمال رابطه زناشویی

 

رابطه جنسی، چند بار در هفته خوب و کافیه

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی با توجه به سن زوجین و مزاج دو نفر ، وزن ، تغذیه و استرس کاری افراد میتواند متفاوت باشد، در صورتی که هر دو نفر در یک ازدواج از تعداد دفعات رابطه زناشویی در هفته رضایت داشته باشند هیچ مشکلی ایجاد نمی شود ولی اگر یکی از زوجین از کم  بودن دفعات رابطه جنسی شاکی است باید به فکر راه حل و درمان باشید.

تعداد دفعات نرمال رابطه زناشویی

یکی از پر تکرار ترین سوالات زوجین این است که تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی در هفته چقدر است ؟ یا چند بار رابطه جنسی در هفته طبیعی است ؟

مهم ترین نکته که باید به آن توجه کنید این است که تعداد دفعات نرمال رابطه زناشویی برای هر زوجی با توجه به روحیات و سلامت جسمی و قدرت بدنی و مزاج و طبع افراد متفاوت است ولی در ادامه نکاتی را مطرح می کنیم تا بتوانید با توجه به شرایط خودان تشخیص دهید که تعداد دفعات نرمال رابطه زناشویی برای شما چقدر است.

رابطه زناشویی بخش بسیار مهمی از زندگی متاهلی است و بر اساس مطالعات انجام شده، زوج هایی که در این زمینه رضایت نداشته باشند ، احتمال بحث و درگیری در آن ها بیشتر شده و در صورتی که نتوانند به توافق مناسبی برای حل مشکلشان برسند ، ممکن است منجر به سردی در رابطه ، طلاق یا خیانت شود.

espouse normal frequency 02 712x550 - تعداد رابطه جنسی نرمال دفعات چه مقدار می باشد؟
تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی با توجه به سن زوجین

 

عوامل موثر در میانگین تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی

بر اساس مطالعات انجام شده برای زوجین زیر ۳۰ سال ۲ – ۳ بار رابطه زناشویی در هفته  و برای زوجین ۳۰ -۴۰ سال ۱ – ۲ بار درهفته طبیعی است. البته این میزان با توجه به درگیری های شغلی ، شادابی روحی ،مزاج و نژاد افراد می توند کاملا متفاوت باشد .

تعداد نرمال رابطه در هفته به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله :

– میل جنسی هر کدام از زوجین

– زمانی که از ازدواج گذشته

– میزان رضایت از زندگی مشترک و همسر

– سبک زندگی

– شغل زوجین

رساعت کاری

– سن زوجین

– و مهم تر از همه مهارت های جنسی زوجین

اما به طور میانگین و بررسی های انجام شده و عوامل مختلف به طور میانگین داشتن رابطه جنسی ۲ بار در هفته تا ۱ بار در ماه، به شرط رضایت هر دو نفر ، می تواند نرمال و طبیعی باشد.

در تحقیقی که روی ۲۰ هزار زوج انجام شده مشخص شد که ۲۶ درصد زوج ها هفته ای ۱ بار رابطه جنسی دارند و غالب شرکت کندگان در این بررسی تعداد رابطه زناشویی خود را کمتر از هفته ای ۱ بار گزارش کردند.

مطالعه
روش صحیح استفاده از سوهان ناخن

در یک بررسی دیگر مشخص شد که زوج های میان سال به طور میانگین ماهی ۲ – ۳ بار و زوج های جوان هفته ای ۱ بار رابطه جنسی دارند.

در بررسی دیگری که روی ۳۰ هزار زوج آمریکایی در طول ۴۰ سال زندگی مشترکشان انجام شد ، نشان داد زوج هایی که به صورت میانگین هفته ای ۱ بار رابطه جنسی دارند ، رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود داشتند. نتایج این تحقیق در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است.

بر اساس تحقیق دیگری مقدار میانگین رابطه جنسی در سن ۱۸ – ۲۹ سال حدود ۲ بار در هفته است . در سن ۳۰ – ۳۹ سال حود ۶ – ۷ بار و در سن ۴۰ – ۴۹ سال حدود ۶۹ بار در سال است یعنی نصف جوانان ۱۸ – ۲۹ ساله .

این میانگین ها ممکن است در دوره های به خصوص تغییر کند ، مثلا رابطه جنسی در ۶ ماه تا ۱ سال اول زندگی بسیار بیشتر است و در دوره بارداری و بعد از زایمان رابطه جنسی کاهش پیدا می کند.

espouse normal frequency 06 - تعداد رابطه جنسی نرمال دفعات چه مقدار می باشد؟
رابطه جنسی سیستم ایمنی را تقویت می کند

 

در رابطه جنسی کیفیت مهم تر از کمیت است

با وجودی که در بررسی های انجام شده میانگین رابطه جنسی بین زوجین بدست آمده است ولی مهم تر از تعداد دفعات رابطه جنسی ، رضایت زن و شوهر از کیفیت رابطه جنسی است.

رابطه جنسی هم درست مثل غذا خوردن برای هر فرد شرایط متفاوتی دارد ، افراد مختلف اشتهای متفاوتی دارند و برخی به خوردن غذا اهمیت بیشتری می دهند ولی برایشان تفاوت ندارد چه غذایی جلویشان گذاشته شود ولی برخی افراد به کیفیت غذایی که قرار از بخورند اهمیت زیادی می دهند.

برخی افراد تمایل دارند هر روز رابطه داشته باشند ولی برای برخی دیگر هفته ای یک بار یا ماهی یک بار کافی است.

نکته ای که زوجین باید در مورد این تفاوت میل جنسی در نظر بگیرند این است که سعی کنند حداکثر هماهنگی را بین خودشان ایجاد کنند مثلا  اگر برای فردی داشتن رابطه جنسی ماهی یک بار کفایت می کند و برای دیگری هفته ای ۲ بار ، باید به توافق برسند مثلا هفته ای ۱ بار رابطه جنسی با کیفیت ( حداقل حدود نیم تا یک ساعت ) داشته باشند و وقت کافی برای معاشقه بگذارند نه این که رابطه جنسی را ۱۰ دقیقه ای به پایان ببرند.

espouse normal frequency 04 - تعداد رابطه جنسی نرمال دفعات چه مقدار می باشد؟
علت کاهش تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی

 

عوامل موثر بر کاهش تعداد دفعات رابطه جنسی

– افزایش سن

– افزایش تعهدات خانوادگی

– افزایش مشکلات

– دغدغه و استرس شغلی و مالی

– ناراحتی های جسمی

– غلبه مزاج بلغم و سودا

– مشکلات روحی و روانی مثل افسردگی یا اضطراب

چه زمانی زندگی مشترک در خطر است

بر اساس قاعده مورد قبول روان درمان گرهای جنسی ، داشتن رابطه جنسی در سال کمتر از ۱۰ بار یا کمتر از ماهی ۱ بار می تواند نگران کننده باشد و به عنوان ملاک زندگی مشترک بدون رابطه جنسی در نظر گرفته شود.

مطالعه
آیا رابطه جنسی بعد از کاشت مو مجاز است؟

واقعیتی که نباید نادیده گرفته شود این است که رابطه زناشویی مثل چسب زندگی است و زن و شوهر را به هم نزدیک می کند. بدون رابطه زناشویی زن و شوهر در بهترین شرایط میتوانند دوستان خوبی باشند و در بدترین شرایط سوهان اعصاب هم باشند.

با وجودی که رابطه زناشویی بهترین روش برای ابراز عشق و علاقه زوجین به هم و افزایش صمیمیت و گرم تر شدن زندگی می شود ولی کم بودن رابطه جنسی در شرایطی که هر دو نفر مشکلی با آن نداشته باشند، خطری برای زندگی زناشویی ایجاد نمی کند.

ولی در صورتی که یکی از زوجین نسبت به کم بودن رابطه جنسی شاکی است در صورتی که نمی توانید خودتان را با یک دیگر هماهنگ کنید حتما برای تعدیل مزاج و مشاوره با یک زوج درمان گر متخصص روابط جنسی مراجعه نمایید.

 

رابطه جنسی یک تفریح سالم دو نفره است

بهتر است دیدگاهتان را به رابطه جنسی تغییر دهید، رابطه جنسی فقط یک وسیله برای ارضای شهوت نیست بلکه یک سرگرمی مفرح دو نفره بین زن و شوهر است که باعث می شود هر دوی شما استرس های روزمره را از خودتان دور کنید و احساس بهتری نسبت به خودتان و دیگری پیدا کنید.

espouse normal frequency 03 - تعداد رابطه جنسی نرمال دفعات چه مقدار می باشد؟
فواید رابطه جنسی برای سلامتی

 

حتما چند مقاله در مورد فواید رابطه جنسی برای سلامت مطالعه کنید. رابطه جنسی بهترین وسیله برای کاهش استرس و اضطراب و دردهای جسمی است که در برخی موارد میتواند بهتر از مسکن ، سردرد شما را بهبود ببخشد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

زن و شوهر از دو خانواده متفاوت و با فرهنگ و تربیت متفاوت در کنار هم قرار گرفته اند ، تنها چیزی که می تواند تفاوت ها و تنش های بین این دو را کم رنگ و بی اثر کند رابطه جنسی با کیفیت است که هورمون های دوپامین و اکسی توسین را در بدنشان افزایش دهد، این هورمون ها که ناشی از صمیمیت جسمی و جنسی هستند می توانند باعث شود سازگاری و آرامش بیشتری را کنار هم تجربه کنید و تفاهم بین شما افزایش پیدا کرده و بیشتر از یکدیگر حمایت کنید.

نوعی رابطه جنسی که بین خانم ها طرفدار بسیار زیادی دارد ، کارزا است ، کارزا به مفهوم داشتن رابطه جنسی بدون ارگاسم است ، بنابراین در صورتی که توان جسمی کافی برای ارگاسم شدن ندارید ، اصلا نیازی نیست نگران باشید ، صمیمیت جسمی ، هم آغوشی و نوازشی که در اتاق خواب تجربه می کنید باعث ترشح هورمون عشق و هم آغوشی یا اکسی توسین در بدن می شود که تمام اثر هورمون استرس یا کورتیزول را از بین برده و به نوعی اثر آرام بخش برای تمام سیستم بدن شما دارد و می تواند به طور کلی حال روحی و جسمی شما را بهبود دهد پس نگران ارگاسم نشدن نباشید و از آغوش و نوازش یکدیگر لذت ببرید.

مطالعه
ازدواج به خاطر پول درست است یا خیر؟

شاید باورتان نشود ولی در تحقیق گسترده ای که روی زنان مختلف انجام شده است محققان به این نتیجه رسیدند که میزان رضایت زنان در زندگی زناشویی بیشتر به کیفیت هم آغوشی مربوط می شود تا دخول در رابطه جنسی .

اگر دچار زودانزالی هستید ، اجازه ندهید این مشکل شما و همسرتان را از لذت هم آغوشی محروم کند. در صورتی که فاصله رابطه جنسی بیشتر از یک هفته شود ، زود انزالی کاملا طبیعی است بنابراین برای جبران این مشکل دو بار پشت سر هم رابطه جنسی داشته باشید تا بتوانید زمان معاقشه کافی برای همسرتان بگذارید و او را از نظر روحی ارضا کنید. مسلما در سری دوم زمان انزال شما بیشتر طول خواهد کشید مگر این که مشکل زمینه دیگری داشته باشید.

espouse normal frequency 05 - تعداد رابطه جنسی نرمال دفعات چه مقدار می باشد؟
دیدگاهتان را به رابطه جنسی تغییر دهید. رابطه جنسی یک تفریح دو نفره است

 

از سویی دیگر اثبات شده است که زنان برای لذت بردن از رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم نیازی به دخول ندارند. اعصاب تحریک پذیر جنسی مردان اغلب در آلت جنسی متمرکز شده است ولی اعصاب تحریک پذیر زنان در سرتاسر بدنشان پخش شده است و شما با تجربه می توانید تمام نقاط تحریک پذیر بدن زنان را پیدا کنید ، از جمله گردن ، لاله گوش ، سینه ها ، زیر شکم ، مچ دست روی نبض ، ستون فقرات ، پشت گردن و غیره . به خصوص کلیتوریس ، جالب است بدانید که حساسیت کلیتوریس بسیار بسیار بیشتر از آلت مردان است بنابراین رویش با کلاهک کلیتوریس پوشانده شده است و تحریک آن برای زن ( البته در مراحل آخر معاشقه )  می تواند به همان اندازه تحریک آلت برای مردان ، لذت بخش باشد، بر اساس مطالعات انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که فقط ۲۰ – ۳۰ درصد زنان در رابطه جنسی با دخول ارضا می شوند و بین ۷۰ – ۸۰ درصد زنان برای تجربه ارگاسم نیاز به مالش کلیتوریس دارند.

حتی زنانی که تا به حال ارگاسم را تجربه نکرده اند با مالش و تحریک صحیح و ملایم کلیتوریس به ارگاسم می رسند. بنابراین حتی مردانی که دچار ناتوانی جنسی شده اند هم نیازی نیست خودشان را از لذت هم آغوشی محروم کنند ، شما به سادگی و فقط با انگشتتان در حین معاشقه می توانید همسرتان را ارضا کنید و از لذت بردن او لذت ببرید و صمیمیت و گرمای لازم را به زندگی زناشویی خود بازگردانید و به تدریج ضعف و ناتوانی جنسی خودتان اگر علت زمینه ای نداشه باشد را از بین ببرید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.