رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

همه چیز درباره دیلدو

دیلدو (Dildo) یا آلت مصنوعی (آلت مصنوعی مردانه) یک نوع اسباب بازی جنسی (Sex Toy) است که زنان از آن برای کامجویی و لذت جنسی استفاده می کنند. کاربرد دیلدو به این صورت است که زنان با وارد کردن دیلدو به واژن خود، درواقع حس دخول آلت تناسلی مردانه را برای خود شبیه سازی می کنند.
استفاده از آلت مردانه مصنوعی (خودارضایی با دیلدو) به سالها پیش باز می گردد. محققان آثار وجود اشیایی شبیه آلت تناسلی مردانه را که از جنس سنگ یا چوب بوده است را به دوره های آغازین زندگی بشر (انسان های اولیه) نسبت می دهند.

اسباب بازی جنسی چیست ؟

وسایل و ابزارهای عشق بازی و وسایل فانتزی زناشویی یا اصطلاحا اسباب بازی جنسی (سکس توی) کاربردهای فراوانی دارند. این ابزارها به وسایلی چون آلت جنسی مصنوعی مردانه محدود نمی شود. وسایلی همچون پوشش ها و لباس های فانتزی زناشویی نیز از اسباب بازی‌های جنسی به حساب می آیند.
این وسایل افراد را از نظر روانی و دیداری دچار لذت می کنند و از نظر شرعی هم برای استفاده توسط زن و شوهر اشکالی به آن وارد نیست. این وسایل را با نام اندام تناسلی مصنوعی هم می شناسند.

مطالعه
طلاق شرعی

حکم شرعی استفاده از دیلدو

ippm9ffdvcrf - همه چیز درباره دیلدواحکام شرعی استفاده از دیلدو

حکم شرعی استفاده از آلت مصنوعی مردانه (دخول وسایل فانتزی زناشویی) یا استعمال جسم خارجی از نظر مراجع تقلید به شرح زیر است:

  • آیت الله خامنه ای : در صورتی که توسط اعضای همسر انجام شود اشکال ندارد، ولی اگر ارضا توسط غیر اعضای همسر باشد، جایز نیست.
  • آیت الله سیستانی : جایز نیست.
  • آیت الله مکارم شیرازی : اگر ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست، هرچند بهتر است ترک شود.
  • آیت الله هادوی تهرانی : لذت بردن زن و شوهر از یکدیگر به هر شکلی جایز است. ولی داخل کردن اشیایی غیر از اعضای بدن به فرج (واژن)، بنابر احتیاط، جایز نیست.
  • آیت الله فاضل لنکرانی : ارضای جنسی همسر با دست و هر جاى بدن، مانعى ندارد. ولى با غیر جسد هرچه باشد، جایز نیست.
  • آیت الله صافی گلپایگانی : به طور کلی هرگونه التذاذ جنسی زن و شوهر از یکدیگر اگر با اعضای بدنشان باشد، جایز است. ولی با غیر از اعضای بدن جایز نیست.

آیا ارضا کردن همسر با آلت مصنوعی یا اسباب بازی جنسی مشکلی ایجاد می کند؟

این مسئله علاوه بر اینکه ممکن است از نظر شرعی مشکل داشته باشد، می تواند از نظر روحی نیز مشکل ایجاد کند. برای مثال وقتی مردی همسر خود را با دیلدو ارضا کند، ممکن است پس از مدتی، دیگر زن نیازی به آلت همسر خود حس نکند. این مسئله می تواند هم به خاطر عادت کردن به این وسیله، و هم تفاوت سایز آلت همسر و دیلدو باشد؛ و پس از مدتی باعث سردی در رابطه زناشویی شود.

مطالعه
راه های انتقال ایدز

عوارض استفاده از دیلدو

ehs5oo2eeinq 700x459 - همه چیز درباره دیلدوعوارض استفاده از دیلدو

استفاده از این ابزار جنسی ممکن است به چند دلیل برای فرد مشکل ایجاد کند. در زیر به چند مورد از این عوارض اشاره کرده ایم:

  • کم حسی در ناحیه واژن به خاطر استفاده بیش از حد.
  • عادت کردن به لوازم جنسی مصنوعی و ایجاد سردی در زندگی جنسی مشترک فرد با همسر یا شریک جنسی اش.
  • افزایش احتمال انتقال بیماری های مقاربتی و یا عفونت های ناحیه تناسلی زن

عوارض استفاده از دیلدو و اسباب بازی‌های جنسی برای جامعه

برخی معتقدند که آزاد سازی و رفع محدودیت ها در زمینه فروش کالاهای مکمل جنسی از جمله اسباب بازیهای جنسی، باعث بهبود روابط زوجین می شود. اما از طرفی عده ای معتقدند که این مسئله زمینه و راه را برای گسترش خودارضایی فراهم می کند و باعث آسیب های اجتماعی بیشتر برای جامعه می شود.

محدودیت های فروش و خرید دیلدوها و اسباب بازی های جنسی در ایران

ou1ayiiinlhh 700x461 - همه چیز درباره دیلدومحدودیت های فروش و خرید دیلدوها و اسباب بازی های جنسی در ایران

عدم وجود قوانینی مشخص و جامع در زمینه فروش محصولات جنسی باعث شده که بازار محصولات و لوازم زناشویی دچار هرج و مرج شود. یکی از دلایل این مسئله، وجود تابوهای جنسی در کشور و حساسیت های ایجاد شده در این زمینه در هنگام تصمیم گیری برای وضع قوانین است. این مسئله باعث می شود تا کنجکاوی ها و رفتارهای خارج از چارچوب عرفی جامعه نیز بیشتر شود.

مطالعه
راههای تسخیر قلب زنان

تمام این خلا های قانونی باعث شده تا برخی پیج ها و کانال های فروش اسباب بازی زناشویی در شبکه های اجتماعی زیاد شوند. این پیج ها با ایجاد فروشگاه هایی نامعتبر و بدون مجوز، ممکن است کالاهایی را به فروش برسانند که سلامتی افراد را به خطر بیندازد.

این فروشگاه ها با تبلیغ عناوین جذابی چون: خرید دیلدو دیجی کالا، خرید دیلدو پرداخت درب منزل، وسایل زناشویی مردانه، فروش پیگمنت، واژن مصنوعی، گوی مقعدی، خرید دیلدو ارزان و فروشگاه انواع دیلدو با مجوز وزارت بهداشت، در پی فروش محصولات خود هستند.

آیا خرید دیلدو (فروش دیلدو) قانونی است؟

فروش حضوری این اقلام در ایران جرم محسوب می شود و برای فروشنده آن پیگرد قانونی دارد. این ممنوعیت برای فروش آنلاین نیز صادق است.
هر فروشگاه آنلاین که اقدام به فروش محصولاتی چون آلت مصنوعی زنانه و مردانه، وسایل bdsm، بات پلاگ و… کند، از قانون تخطی کرده و مرتکب جرم شده است. مقدار و میزان مجازات خرید و فروش اسباب بازیهای جنسی در قانون مشخص نشده و بستگی به میزان جرم انجام شده دارد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.