رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ ۵۵Q60A

یکی از جدیدترین و محبوب ترین مدل های که در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت سامسونگ روانه بازار گردید، تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A می باشد که این تلویزیون در پنج سایز متفاوت تولید گردیده است. در این مطلب قصد داریم به طور مفصل راجع به سایز  ۵۵ اینچ که تلویزیون ۵۵Q60A نیز نامیده می‌شود،صحبت کنیم.

در ابتدا باید گفت که تلویزیون سامسونگ Q60A جز ان دسته از تلویزیون ها قرار می گیرد که کیفیت تصویر خروجی آن ۴k می باشد.که این کیفیت تصویر از کیفیت هایی مانند Full HD دارای وضوح بسیار بیشتری می باشد. در ساخت صفحه نمایش این تلویزیون نیز از تکنولوژی QLED استفاده شده است که می تواند تصاویر بسیار واقعیتی را در صفحه نمایش به کاربر ارائه دهد.

برای بهبود سطح کیفی تصاویر پخش شده نیز از یک پردازشگر مجزا به نام Quantum Processor Lite 4K استفاده شده است. سیستم صوتی دو کاناله و توان صوتی ۲۰ وات در خروجی باعث می شود که این تلویزیون از کیفیت صدای مطلوبی بهره مند شود. تلویزیون ۲۰۲۱ سامسونگ ۵۵Q60A نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی دارای کنتراست تصاویر بسیار بهتری می باشد و این برتری را به خاطر وجود فناوری Dual LED در دست دارد.

اگر بدنبال خرید تلویزیون هستید و میخواهید جدید ترین مدل های تمامی شرکت های مطرح از قبیل سامسونگ، ال جی، هایسنس، شیائومی و سونی را بصورت یکجا مشاهده کنید از طریق منو سایت به قسمت تلویزیون و دسته تلویزیون های ۲۰۲۱ مراجعه نمایید.

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 1 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

همچنین برای این که در تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A صحنه های سریع و خشن به صورت روان و بدون تاری اجرا شود از فناوری Auto Motion Plus کمک گرفته شده است. رابط کاربری این تلویزیون نیز از سیستم عامل تایزن استفاده می کند که از جمله سیستم عامل های‌ محبوب در میان تلویزیون های مختلف به شمار می‌رود.

با خرید تلویزیون سامسونگ سری Q60A که از قابلیت Remote Access بهره می‌ گیرد، شما میتوانید با استفاده از این قابلیت به سادگی کامپیوتر خود را از راه دور به تلویزیون هوشمند متصل کنید و فعالیت ها و کارهای مورد نیاز خود را از این طریق انجام دهید. ال ای دی سامسونگ ۵۵Q60A همچنین به قابلیت جستجوی صوتی نیز مجهز شده است که با استفاده از این قابلیت می توان از طریق صدا کارهای مورد نظر خود را به سادگی‌ هرچه تمام تر انجام داد. این تلویزیون را می توان بر روی دیوار نیز نصب کرد.

طراحی زیبا و بی نظیر تلویزیون QLED سامسونگ ۵۵Q60A

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 2 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

طراحی خاص و زیبای این تلویزیون توجه بسیاری را به خود جلب کرده است تلویزیون ۵۵Q60A با ضخامت باریک و حاشیه کم از حواس پرتی شما هنگام محتوای مورد علاقه تان جلوگیری می کند و گستره دید بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد.

همچنین به علت ضخامت کم بسیاری برای نصب روی دیوار مناسب است و دکوراسیون خاصی را به منزل شما می دهد.همچنین در صورت خاموش بودن تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A می توانید ان را به شکل یک قاب زیبا دراوردید و منزل خود را به یک موزه هنری تبدیل کنید .در صورت تمایل نیز می توانید با نصب پایه ها به تلویزیون ان را بدون هیچ گونه لرزشی روی میز قرار دهید و از تماشای برنامه یا فیلم مورد علاقه  خود لذت ببرید.

مطالعه
تزریق فصد خون در منزل در شیراز

فیلم نقد و بررسی کامل تلویزیون کیولد سامسونگ ۵۵Q60A

 

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 3 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

می توان گفت که نقطه عطف تلویزیون های سری Q60A استفاده از تکنولوژی پیشرفته QLED در ساخت صفحه نمایش آن می باشد که به نسبت ال ای دی های معمولی می‌تواند تصاویر به شدت جذاب تر و زنده تری را در اختیار کاربر قرار دهند. کیفیت تصویر خروجی‌ این تلویزیون از نوع ۴K می باشد که می تواند تا ۴ برابر کیفیت تصویر بهتری نسبت به تصاویر HD و Full HD را از خود ارائه دهد.

همچنین تلویزیون هوشمند سامسونگ ۵۵Q60A دارای رزولوشن تصویر ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل می باشد که می تواند به طور فوق‌ العاده ای جزئیات تصاویر را در صفحه نمایش به کاربر نشان دهد. در این تلویزیون همچنین از فناوری Quantom Dot استفاده شده است،این فناوری باعث می شود رنگ هایی که در صفحه نمایش نشان داده می شود، بسیار جذاب تر و زنده تر باشد و به رنگ های اصلی و اورجینال نزدیک تر باشد.

تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A از نور پس زمینه در صفحه نمایش خود استفاده می کنند و برای این منظور از قابلیت Dual LED بهره گرفته است که در واقع به جای استفاده از یک عدد ال ای دی از دو ال ای دی استفاده شده است. یکی از ال ای دی ها مختص نمایش رنگ های سرد می باشد و ال ای دی دیگر برای نمایش رنگ های گرم و جذاب استفاده خواهد شد.

همین امر سبب می شود که کنتراست تصاویری که در صفحه نمایش نشان داده می شود بسیار بالاتر رفته و کاربر این حس را داشته باشد که به صورت  فیزیکی در صحنه حضور دارد و در حال تجربه آن حس می باشد.

پنلی که در تلویزیون ۵۵Q60A قرار داده شده است از نوع VA می باشد که این پنل زاویه دید گسترده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد به این معنا که اگر کاربر در هر زاویه ای نسبت به تلویزیون قرار گرفته باشد بدون افت کیفیت و پایین آمدن وضوح تصویر ،خروجی را در صفحه نمایش مشاهده کند.

پردازشگر Quantum Processor Lite 4K

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 4 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

طراحان و سازندگان تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A برای بالا بردن قدرت و کیفیت تصویر از پردازنده به نام Quantum Processor Lite 4K استفاده کردند که این پردازشگر با استفاده از الگوریتم های مانند یادگیری عمیق و همچنین هوش مصنوعی که در آن قرار داده شده است، قادر است تلویزیون را از جنبه‌های مختلف ارتقا دهد.

برای مثال برای ارتقای کیفیت صدای تلویزیون ۴K سامسونگ ۵۵Q60A از فناوری Adaptive Sound بهره گرفته شده است این فناوری می‌تواند محتوای برنامه در حال پخش را به صورت خودکار و اتوماتیک تشخیص داده و با توجه به آن ژانر‌ و محتوا ، صدای تلویزیون را تنظیم می‌کند.

از جمله حالت های صدایی که در تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ Q60A وجود دارد می‌ توان به حالت طبیعی (Natural Mode Support) و حالت فیلم (Film Mode) اشاره داشت که می توانند جلوه خاصی را به صدای تلویزیون ببخشند. همچنین در صورتیکه کیفیت تصاویر دریافتی از تلویزیون دارای وضوح پایین باشد با استفاده از فناوری به نام ۴K Upscaling کیفیت آن تصاویر در حد کیفیت ۴K افزایش داده می‌شود و در نتیجه کاربران هیچگونه نگرانی از بابت پایین بودن کیفیت تصاویر نخواهد داشت.

همچنین در صورتی که کاربر در حال مشاهده فیلم های اکشن یا بازی های کنسولی سریع باشد نیازی نیست از بابت تار شدن تصاویر یا پایین آمدن کیفیت آن نگران شوند، طراحان این مدل برای حل این مسئه از قابلیت Motion Xcelerator استفاده کردند در نتیجه استفاده از این فناوری تصاویر به صورت شفاف و روان از صفحه نمایش به کاربر ارائه خواهد شد.

مطالعه
محله بهار آزادی اصفهان ، محله ای لوکس و گران قیمت

ویژگی های بازی در تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 7 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

 

تلویزیون ۵۵Q60A از ویژگی ها و فناوری های بازی پشتیبانی می کند تا بازی را لذت بخش تر کند. اگرچه این تلویزیون قابل مقایسه با تلویزیون های بازی نیست و نمی توان آن را تلویزیون بازی نامید، اما معمولاً انتظارات شما را برآورده می کند. تلویزیون Q60A سامسونگ سایز ۵۵ اینچ دارای درگاه HDMI 2.0 است و از خروجی ویدیو ۴K @ 60 هرتز پشتیبانی می کند. اما سامسونگ از فناوری جدید خود به نام Motion Xcelerator در این تلویزیون استفاده می کند.

این فناوری تجربه ای مشابه ۴K در تصویر ۱۲۰ هرتز را به شما می دهد و صحنه ها را روان و بدون لرزش نشان می دهد. “تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A” حالت بازی خودکار یا فناوری ALLM وجود دارد. این ویژگی تاخیرهای ورودی را هنگام اتصال تلویزیون به کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس به حداقل می رساند و می توانید بازی ها را با دقت بیشتری انجام دهید. هرچه Input Lag کمتر باشد، بازی لذت بیشتری خواهد داشت. Game Motion Plus در حالت بازی نیز فعال می شود تا صحنه های اکشن و سریع بازی را کاملا صاف و واضح ببینید.

تلویزیون کیولد سامسونگ ۵۵Q60A دارای ویژگی Super Ultrawide GameView است و به شما امکان می دهد وضوح صفحه نمایش بازی هایی را که از قابلیت های فوق عریض پشتیبانی می کنند، تنظیم کنید. سامسونگ این تلویزیون را به منوی Game Bar مجهز کرده است، بنابراین می توانید تنظیمات بازی را به صورت دستی نیز کنترل کنید.

تکنولوژی Motion Xcelerator

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 9 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

 

تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A دارای فناوری Motion Xcelerator است. این فناوری اجازه می دهد تا تصاویر متحرک کاملا صاف و شفاف نمایش داده شوند. فناوری Motion Xcelerator برای کاهش لرزش تصویر در تلویزیون Q60A سامسونگ استفاده می شود. تکان دادن تصویر در صحنه های اکشن یا سریع به این دلیل است که پیکسل ها مستثنی نیستند. فناوری Motion Xcelerator نور پس زمینه را خاموش می کند تا صحنه ها بدون لرزش نمایش داده شوند. بنابراین تصاویر به صورت روان توزیع شده و از تار شدن آن جلوگیری می شود.

کیفیت صدا تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ Q60A

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 5 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

در رابطه با کیفیت صدای تلویزیون ۵۵Q60A می توان به این نکته اشاره کرد که صدای آن در حد مطلوبی رضایت کاربران را به ارمغان میاورد. سیستم صوتی این تلویزیون دو کاناله می باشد و توان صوتی ان ۲۰ وات است.

این تلویزیون از دو عدد بلندگو تشکیل شده است که هر کدام از آنها توان صوتی ۱۰ وات را به خروجی منتقل می کند. در صورتی که به افزایش میزان صدای تلویزیون احتیاج پیدا کردید می‌توانید یک‌ سیستم صوتی مجزا یا ساندبار را تهیه کنید و در صورت وقوع این امر در تلویزیون SAMSUNG 55Q60A قابلیتی به نام Q-Symphony را دارا می باشد که صدای بین تلویزیون و سیستم صوتی رو هماهنگ می کند.

تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ سری Q60A را می توان به تلفن همراه نیز متصل کرد و با استفاده از قابلیت Tv Sound To Mobile می‌توانید صدای تلویزیون را به گوشی منتقل کرده و از طریق تلفن همراه خود برنامه مورد علاقه تان را گوش دهید.این مدل همچنین مجهز به فناوری Object Tracking Sound می باشد که باعث می شود صدا دقیقاً از جایی پخش شود که تصویر در آنجا تولید می گردد.

برای بهبود صدای دیالوگ های پخش شده از تلویزیون نیز از تکنولوژی Dialog Enhancement استفاده و بهره گرفته شده است. داشته باشید آهنگ مورد علاقه خود را از تلفن همراه بر روی تلویزیون پخش کنید، با استفاده از بلوتوث و فناوری Sound Mirroring به سادگی هر چه تمام تر می توانید این کار را انجام دهید. برای بهبود هرچه بیشتر تصاویر و واضح تر رسیدن ان به مخاطب از Dolby Digital Plus استفاده شده است.

مطالعه
راهنمای خرید باربیکیو و نکات مهم هنگام استفاده از آن

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ ۵۵Q60A

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 8 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

ریموت کنترل جدید سر و صدای زیادی در تلویزیون های ۲۰۲۱ سامسونگ ایجاد کرده است. این ریموت کنترل از نظر ظاهر اصلی و عملکرد دکمه ها تغییر چندانی نکرده است اما شاهد تغییر بسیار جالبی در عمر باتری ها هستیم. این برند استفاده از باتری برای کنترل از راه دور را حذف کرده و در عوض از یک پنل با قابلیت شارژ شدن در بدنه ریموت کنترل استفاده کرده است. به همین دلیل تا حد بسیار زیادی در تولید و استفاده از باتری جلوگیری می‌شود. همچنین کنترل از راه دور جدید سامسونگ عنوان دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص داده است.

دو راه برای شارژ پنل کنترل از راه دور جدید وجود دارد:

۱- از طریق پورت پایینی ریموت که توسط کابل شارژ می شود.

۲- از پنل خورشیدی استفاده کنید که در پشت ریموت کنترل نصب شده و با هر نوع نوری قابل شارژ است.

 

به لطف این ریموت کنترل جدید و جالب، نیازی به تهیه باتری برای ریموت کنترل نخواهید داشت. ریموت جدید سامسونگ همچنین قابلیت اتصال به سایر دستگاه های خارجی متصل به تلویزیون ۵۵Q60A را دارد و به شما امکان کنترل از راه دور را می دهد.

سیستم عامل تایزن

TV SAMSUNG 55Q60A DOZINKALAA 6 - بهترین تلویزیون هوشمن سامسونگ 55Q60A

تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60S دارای سیستم عامل تایزن است که دسترسی به منوی ان بسیار اسان است و برنامه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید با استفاده از قابلیت  SmartThings دستگاه های سازگار با تلویزیون را به راحتی به تلویزیون متصل کنید.

همچنین می توانید با ستفاد از دستیار صوتی گوگل و الکسا برخی از اعمال مربوط به تلویزیون خود را انجام دهید . تلویزیون ۵۵Q60A دارای ۳ عدد پورت HDMI و ۲ عدد پورت USB است .همینطور می توانید با استفاده از بلوتوث و وای فای دستگاه های هوشمند خود را از جمله لپتاپ،تبلت یا گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید و محتوای مورد علاقه خود را در صفحه نمایش بزرگ تر تماشا کنید یا با استفاده از مرور گر وب تعبیه شده در تلویزیون از وب گردی خود لذت ببرید.

شما در این صفحه می توانید قیمت تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A را مشاهده کرده و نسبت به خرید آن با قیمت ارزان، گارانتی (حتی بدون گارانتی) و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما اقدام نمایید. در صورتی که به دنبال یک تلویزیون بهتر برای بازی و تماشای فیلم هستید، بهتر است به سراغ تلویزیون سامسونگ ۵۵Q70A بروید. اما در صورتی که به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و گیمینگ هستید، تلویزیون سامسونگ ۵۵AU9000 می تواند گزینه مناسبی باشد. تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60B مدل جدید تر و جایگزین این تلویزیون می باشد که امکانات بیشتری دارد.

مزایا و معایب ال ای دی Q60A سامسونگ سایز ۵۵ اینچ

مزایا

نمایش مناسب رنگ مشکی

اوج روشنایی عالی برای مقابله با تابش خیره‌کننده نور

معایب

عدم پشتیبانی از local dimming

زاویه دید محدود

نظر شما در مورد تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A چیست ؟

از شما مشتریان عزیز فروشگاه اینترنتی دوزین کالا می خواهیم نظرات خود را درباره ی این تلویزیون داخل قسمت نظرات برای ما بنویسید تا دیگر مشتریانی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ ۵۵Q60A را دارند با اگهی کامل از مزایا و معایب این محصول آن را خریداری کنند.

سایت منبع : SAMSUNG

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.