رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

تلویزیون QLED سامسونگ Q60A سامسونگ ۶۵Q60A

مشخصات تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A سایز ۶۵ اینچ فورکی اسمارت

1 700 - تلویزیون QLED سامسونگ Q60A سامسونگ 65Q60A

شرکت سامسونگ یکی از با سابقه ترین برندها در زمینه تولید تلویزیون های هوشمند می باشد که هر ساله محصولات جدید خود را  با استفاده از به روزترین فناوری ها روانه بازار می‌کند. یکی از مدل هایی که در سال ۲۰۲۱ توسط این شرکت به بازار جهانی عرضه گردیده است تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A نام دارد که یکی از محبوب ترین مدلهای طراحی شده در سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

در این بخش قصد داریم سایز ۶۵ اینچ این محصول را که به اختصار ۶۵Q60A نامیده می شود به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و خصوصیات و ویژگی های آن را برای شما عزیزان تشریح کنیم. در تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A برای ساخت صفحه نمایش از فناوری QLED استفاده شده است که این صفحه نمایش به نسبت ال ای دی های معمولی از سطح روشنایی بسیار بیشتری برخوردار است و تصاویری که ارائه می دهد دارای کیفیت بسیار بالاتری هستند.

این تلویزیون دارای کیفیت تصویر خروجی ۴K نیز می باشد که می تواند جزئیات بسیار فوق العاده ای را از تصاویر به کاربر ارائه دهد. برای پردازش تصاویر در این تلویزیون پردازشگر کوانتومی کمک گرفته شده است که با استفاده از روش های مختلف می تواند به بهبود هرچه بیشتر کیفیت تصاویر کمک کند.

اگر بدنبال خرید تلویزیون ۲۰۲۱ هستید و میخواهید جدید ترین مدل های تمامی شرکت های مطرح از قبیل سامسونگ، ال جی، هایسنس، شیائومی و سونی را بصورت یکجا مشاهده کنید از طریق منو سایت به قسمت تلویزیون و دسته تلویزیون های ۲۰۲۱ مراجعه نمایید.

این تلویزیون از کیفیت صدای مطلوبی نیز برخوردار می باشد که برای این منظور از توان صوتی ۲۰ وات در این مدل استفاده شده است که این توان صوتی می‌ تواند صدا را با وضوح مناسبی به کاربر منتقل کند. یکی از ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی که در این تلویزیون از آن استفاده شده است قابلیت Triple Protection می‌باشد که این فن‌ آوری جهت مقابله با خطرات احتمالی مانند رعد و برق،رطوبت محیط یا نوسانات برق در این تلویزیون تعبیه شده است.

این مدل همچنین از سیستم عامل اختصاصی تایزن در رابط کاربری خود استفاده کرده است که می تواند امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار دهد. در رابطه با طراحی این تلویزیون نیز می توان به این نکته اشاره کرد که ضخامت بسیار کمی دارد و زیبایی خاصی را به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشد و همچنین به سادگی قابلیت نصب بر روی دیوار را خواهد داشت. برای اتصال سایر دستگاه های هوشمند به این تلویزیون نیز از درگاه های مختلفی استفاده شده است که از جمله مهمترین این درگاه ها می‌توان از درگاه USB و HDMI نام برد.

مطالعه
طریقه تمیز کردن کله پاچه

طراحی زیبا تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A

samsung tv 65q60a 12 - تلویزیون QLED سامسونگ Q60A سامسونگ 65Q60A

تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A دارای طراحی  زیبا و خاص است .ضخامت کم و حاشیه نازک این تلویزیون بسیار برای نصب روی دیوار مناسب است و همچنین گستره دیدی بیشتری در هنگام تماشای برنامه مورد علاقه خود در اختیار شما قرار می دهد.یکی از قابلیت های جذاب این تلویزیون این است که میتوانید در صورت خاموش بودن تلویزیون را به یک قاب هنری بسیار زیبا تبدیل کنید .در صورت تمایل نیز می توانید با نصب پایه ها تلویزیون بدون هیچ گونه لرزشی تلویزیون را روی میز قرار دهید.

کیفیت تصویر تلویزیون ۲۰۲۱ سامسونگ ۶۵Q60A

3 700 - تلویزیون QLED سامسونگ Q60A سامسونگ 65Q60A

مهمترین عاملی که می تواند تعیین کند یک تلویزیون دارای کیفیت بالایی میباشد یا خیر، کیفیت تصویر ان است. به عبارت دیگر می توان گفت که کیفیت تصویر یک تلویزیون مهمترین عاملی است که افراد را به خرید تلویزیون متمایل میسازد.

در تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ سری Q60A از صفحه نمایش QLED استفاده شده است که با استفاده از فناوری Quantum Dot به کار گرفته شده در این صفحه نمایش، قادر است تصاویری با بالاترین سطح درخشندگی و روشنایی را در صفحه نمایش ایجاد کند و همچنین تصاویری که به کاربر ارائه می دهد، بسیار مشابه تصاویر اصلی آن باشد. جهت افزایش کنتراست موجود در تصاویر از تکنولوژی های مانند Mega Contrast، Contrast Enhancer و Dual LED استفاده شده است که با استفاده از این فناوری ها تلویزیون قادر است جزئیات بسیار دقیق از خروجی را در اختیار کاربر قرار دهد.

همچنین این مدل برای اینکه بتواند نور پس زمینه صفحه نمایش را به خوبی کنترل کنند از تکنولوژی Supreme UHD Dimming بهره گرفته است. این تلویزیون همچنین برای بهبود هرچه بیشتر محتوای تصویر فناوری HDR بهره گرفته است که این فناوری از فرمت های رایج HDR10 PRO و HLG پشتیبانی می کند.

مطالعه
آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

همچنین اگر در حال مشاهده تصاویر اکشن یا در حال انجام بازی های بسیار سریع می باشید، نیازی نیست نگران این موضوع باشید که ممکن است تصاویر به صورت تار دیده یا از وضوح آن کاسته شود، برای حل این مشکل طراحان سامسونگ در این تلویزیون از فناوری Motion Xcelerator استفاده کرده‌ اند که این فناوری با خاموش کردن نور پس زمینه باعث می شود که لرزش تصاویر تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و خروجی که کاربر مشاهده می کند به صورت واضح و روان در حال پخش باشد.

پردازشگر قدرتمند تلویزیون هوشمند سامسونگ ۶۵Q60A

TV SAMSUNG 65Q60A DOZINKALA77 - تلویزیون QLED سامسونگ Q60A سامسونگ 65Q60A

تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A برای اینکه بتواند جنبه های مختلف تلویزیون از جمله کیفیت صدا و تصویر را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد از یک پردازشگر مجزا استفاده کرده است. در واقع می‌ توان گفت تلویزیون هایی که مجهز به یک پردازشگر مجزا می باشند نسبت به تلویزیون های دیگر از کیفیت تصویر و حتی صدای بسیار مطلوب تری برخوردار می باشد.

در تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ سری Q60A از پردازشگر قدرتمند Quantum Processor Lite 4K استفاده شده است این پردازشگر امور مربوط به بهبود کیفیت تصویر و صدا،کنتراست تصاویر و حتی بهبود محتوای HDR را بر عهده دارد. یکی از قابلیت های بسیار جالبی که در این تلویزیون برای بهبود کیفیت صدا از آن استفاده شده است Adaptive Sound نام دارد این تکنولوژی می تواند صدای تلویزیون را با توجه به محتوا و ژانر آن به صورت اتوماتیک و خودکار هماهنگ کرده و در واقع هرآنچه که کاربر از تلویزیون میشنود متناسب برنامه ای می‌ باشد که در حال پخش است.

همچنین در صورتیکه تصاویری که از تلویزیون دریافت می شود دارای کیفیت پایین و نامطلوب باشد و وضوح کافی را دارا نباشد با استفاده از قابلیتی به نام ۴K Upscaler کیفیت آن تصاویر در حد کیفیت ۴K بهبود داده می شود و در واقع می توان چنین گفت که تصاویری که کاربر از تلویزیون دریافت می کند همواره دارای بالاترین سطح استاندارد ممکن می باشد.

قابلیت هوشمند بودن تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A

5 700px - تلویزیون QLED سامسونگ Q60A سامسونگ 65Q60A

تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A قابلیت های هوشمند بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.سیستم عامل این تلویزیون تایزن است.شما میتوانید با استفاده از دستیار های صوتی گوگل و الکسا برخی اعمال مربوط به تلویزیون را  به وسیله صدای هوشمند خود انجام دهید.

یکی از قابلیت های جذاب این تلویزیون Samsung Health که به وسیله ان می توانید زندگی سالم تری را داشته باشید.همچنین میتوانید با استفاده از وای فای و بلوتوث دستگاه های هوشمند خود از جمله لپتاپ،تبلت و گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید و محتوای مورد علاقه خود را در صفحه نمایش بزرگ تر تماشا کنید.این تلویزیون دارای ۳ پورت HDMI و ۲ پورت USB است .همینطور می توانید با استفاده از مرور گر وب به وب گردی بپردازید و از ان لذت ببرید.

مطالعه
ضرورت رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز

کیفیت صدا در تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A

5 700 - تلویزیون QLED سامسونگ Q60A سامسونگ 65Q60A

به جرات می توان گفت کیفیت صدا بعد از تصویر مهمترین فاکتور از مشخصات یک تلویزیون می‌باشد. هر چقدر یک تلویزیون دارای کیفیت تصویر بالایی باشد اما از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار نباشد،نمی‌تواند فرد را به خرید ان تلویزیون مجاب کند. اولین طراحان و سازندگان تلویزیون های مختلف سعی دارند از بهترین تکنولوژی های ممکن برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت‌ صدا استفاده کنند.

در رابطه با کیفیت صدای تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ سری Q60A می توان به این نکته اشاره کرد که در این تلویزیون از سیستم صوتی دو کاناله استفاده شده است و همچنین این مدل قادر است که توان صوتی ۲۰ وات را در خروجی‌ تولید کند که این میزان خروجی صدا می تواند صدا را با وضوح مناسبی به مخاطب منتقل کند. اما اگر به افزایش میزان صدای تلویزیون احتیاج باشد، کاربر می تواند اقدام به خرید سیستم صوتی یا ساندبار نماید.

در این صورت با استفاده از قابلیت Q-Symphony Lite که در این تلویزیون قرار داده شده است صدای تلویزیون با سیستم صوتی هماهنگ می شود و صدا به صورت همزمان از بلندگوهای تلویزیون و ساندبار یا سیستم صوتی پخش خواهد شد. یکی از تکنولوژی هایی که برای بهبود کیفیت صدای تلویزیون استفاده شده است Dolby Digital Plus نام دارد، این تکنولوژی در تلویزیون سامسونگ ۶۵RU7090 هم بکار رفته است.

تلویزیون سامسونگ ۶۵Q60A همچنین از قابلیت Object Tracking Sound Lite نیز بهره گرفته است که کارکرد اصلی آن به این گونه است که صدا دقیقاً از محلی که تصویر در حال پخش میباشد، به گوش‌ مخاطب می‌ رسد و در نتیجه باعث می شود که صدای واقعی به مخاطب منتقل گردد.

تلویزیون کیولد سامسونگ ۶۵Q60A

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.