رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

تمیز کردن لوازم برقی در خانه تنها با ۷ قدم!

لوازم خانه از جمله وسایلی هستند که بیشتر از هر چیزی ممکن است گرد و خاک روی آن ها بنشیند یا روی بدنه‌شان لکه های مختلفی به وجود بیاید که دردسر زیادی را برای زنان خانه دار به وجود بیاورد. اما چه روش هایی را برای تمیز کردن لوازم برقی خانه در نظر بگیریم که به دستگاه آسیب وارد نشود؟ در این مقاله از املاک داران قصد داریم ۷ نکته مهم برای تمیز کردن لوازم برقی در خانه را به طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تمیز کردن اتو بخار

تمیز کردن اتو از موارد بسیار مهمی است که افراد باید به آن توجه کنند. زیرا اگر اتو تمیز باشد از ایجاد لک روی لباس ها جلوگیری می‌ کند. از دیگر مواردی که باعث لک می شود آب درون مخزن است، زیرا آب شهری دارای رسوبات زیادی است و به همین دلیل با تبخیر شدن سبب به روز ایجاد لکه‌ هایی روی لباس می شود.

اما چگونه می ‌توان به تمیز کردن این وسیله برقی پرداخت. برای این کار بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید و با ریختن سرکه درون مخزن اتو، از ایجاد لکه ها جلوگیری کنید. این روش را می توانید با چندین بار پر و خالی کردن انجام دهید. در صورتی که اتوی شما دارای روکش تفلون است، برای تمیز کردن کف آن باید از پارچه کتانی تمیز به همراه نمک یا جوش شیرین استفاده کنید.
clean5 - تمیز کردن لوازم برقی در خانه تنها با 7 قدم!

بوی بد یخچال و طریقه تمیز کردن آن ها

معمولا برای از بین بردن بوی بد یخچال از یک تکه زغال استفاده می کنند یا اینکه از جوش شیرین به خاطر وجود مواد ضد میکروبی استفاده می شود که باعث از بین رفتن بوی بد یخچال می شود.

مطالعه
قیمت و خرید تلویزیون سونی sony 50x80k

همچنین جوش‌ شیرین را برای نظافت کردن یخچال نیز استفاده می‌ کنند. برای این کار بهتر است ابتدا یخچال را از برق بکشید و سپس بعد از تمیز کردن قفسه و طبقات داخلی، بگذارید به طور کامل خشک شود. گاهی اوقات می توان با استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم نیز به تمیز کردن درون یخچال پرداخت.
clean3 - تمیز کردن لوازم برقی در خانه تنها با 7 قدم!

تمیز کردن تلویزیون یا مانیتور

تلویزیون یا مانیتور از حساس ترین لوازم برای تمیز کردن هستند که هنگام تمیز کردن آن ها باید حتما از خاموش بودن آن ها مطمئن بود و همچنین به آرامی این کار را انجام داد. برای تمیز کردن صفحه نمایشگر بهتر است که اول با دستمال خشک و سپس از دستمال نم دار استفاده شود.

دستمال یا پارچه ای که انتخاب می کنید به هیچ عنوان نباید زبر یا پرزدار باشد. بهتر است که از پارچه کتان نرم و ضد الکتریسیته ساکن استفاده شود. جهت تمیز کردن دکمه های کنترل باید دستمال را دور انگشت بپیچید و آلودگی دور آنها را تمیز کنید. از موادی مانند آب خالی یا محلول آب و سرکه استفاده کرده و از مواردی مانند استون، الکل و آمونیاک جلوگیری کنید. در نهایت توجه داشته باشید که محلول را به صورت مستقیم روی صفحه نمایشگر نپاشید.

تمیز کردن مایکروویو

مایکروویو، از جمله لوازمی است که هنگام تمیز کردن آن نیاز به مهارت کمی دارید. اغلب برای تمیز کردن آن از لیمو ترش استفاده می‌ کنند که به از بین بردن چربی ها کمک بسیار زیادی می‌ کند. برای این کار بهتر است یک لیمو ترش را نصف کرده و درون یک کاسه آب، در داخل مایکروویو قرار دهید.

این روش به بوی درون محفظه دستگاه کمک می کند. اگه قصد دارید که چربی درون آن را نیز از بین ببرید بهتر است که پارچه ای به آب لیمو یا الکل آغشته کرده و سپس دیواره های این دستگاه را تمیز کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان از اسکاچ یا سیم ظرفشویی برای تمیز کردن لوازم برقی استفاده نکنید.
clean6 - تمیز کردن لوازم برقی در خانه تنها با 7 قدم!

مطالعه
لیست قیمت گلیم فرش ۶ متری فانتزی در سال 1401

تمیز کردن لوازم برقی سفید یا سیلور در خانه

برای تمیز کردن این نوع وسایل برقی بهتر است اول از همه آن را با استفاده از دستمال مرطوب یا مواد شوینده چربی زدایی یا لکه گیری کنید. سپس از طریق آب گرم و جوش شیرین، هاله زرد رنگ را از بین ببرید. برای استفاده از این راهکار باید از اسفنج محکم یا ابر روی قسمت زرد رنگ بکشید.

سپس بعد از طول مدت ۱۰ دقیقه، آن را با پارچه خیس آبکشی کرده و در هوای منزل خشک کنید. اگر با این کار مشکل شما حل نشد می توانید چندین بار این کار را تکرار کنید یا اینکه محلول خود را به سفید کننده و جوش شیرین تغییر دهید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که بدون دستکش این کار را انجام ندهید.

ماشین ظرفشویی یا لباسشویی و طریقه تمیز کردن آن

ماشین ظرفشویی یا لباسشویی از جمله مواردی هستند که بین دیگر لوازم های خانگی از جایگاه خاصی برخوردار می باشند و می‌ توان آن ها را با توجه به جنس بدنه تقسیم بندی کرد. از آن جایی که این ماشین ها بعد از چند بار استفاده کردن کثیف می شوند بهتر است که از یک راهکار برای تمیز کردن آن ها استفاده کرد.

مایع سفیدکننده یکی از این روش ها است که می تواند به پوسته شدن و زنگ زدگی این وسایل کمک کند. از دیگر موارد می توان به استفاده از آب پرتقال، سرکه و جوش شیرین اشاره کرد. البته این نکته را توجه داشته باشید که مواد گفته شده را درون ماشین نریزید. برای این کار بهتر است ابتدا آن را توی یک فنجان ریخته و سپس روی سبد ظروف بگذارید تا کل ماشین پاک و ضدعفونی شود.

نحوه تمیز کردن آب میوه گیری، ساندویچ ساز و قهوه جوش

برای تمیز کردن آب میوه گیر و ساندویچ ساز کافیست که از سفید کننده، جوش شیرین به همراه آب گرم استفاده کرد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن باید آنها از برق بکشید. برای تمیز کردن قهوه جوش نیز کافیست نمک، ۲ فنجان یخ و یک چهارم آبلیمو را با قاطی کرده و با استفاده از این محلول سوختگی ناشی از قهوه را تمیز کنید.
clean4 - تمیز کردن لوازم برقی در خانه تنها با 7 قدم!

مطالعه
فرش وینتیج چیست؟ ۵ ویژگی خرید فرش وینتیج یا کهنه نما

نکات مهم هنگام تمیز کردن لوازم برقی

  1. جهت لکه گیری وسایل برقی باید از یک اسفنج یا پارچه نرم استفاده شود و هرگز از پارچه های زبر استفاده نکنید. زیرا باعث می شوند که روی دستگاه خط بیفتد.
  2. برای جرم گیری لکه های سخت بهتر است که از پدهای پلاستیکی استفاده شود.
  3. برای تمیز کردن لوازم برقی که دارای رنگ سیلور هستند، می توانید از محلول مایع شوینده یا مواد جرم گیری استفاده کنید. سپس با دستمال تمیز روی سطح آن را پاک کنید.
  4. همچنین برای لکه گیری لوازم برقی سفید باید از محلول سفید کننده، جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید. بعد از استفاده کردن باید آن را با یک پارچه تمیز مرطوب، پاک کرده و بگذارید که خشک شود.
  5. برای تمیز کردن صفحه نمایشگر کافیست یک مقدار آب روی دستمال بریزید و سپس گرد و غبار یا لکه را روی آن تمیز کنید.
  6. به هیچ عنوان از الکل استفاده نکنید؛ زیرا باعث می شود اثر لکه ها بیشتر روی سطوح باقی بماند.

کلام نهایی

امیدواریم با خواندن‌مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده‌باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با نحوه تمیز کردن لوازم برقی در خانه و نگهداری از آن ها دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید و از راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران در اصفهان، استفاده نمایید. اما شما از چه روش هایی برای تمیز کردن لوازم برقی خود استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.