رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای جامع قیمت ماشین لباسشویی های موجود در بازار

راهنمای جامع قیمت ماشین لباسشویی - راهنمای جامع قیمت ماشین لباسشویی های موجود در بازار

وقتی ماشین های لباسشویی اتوماتیک پا به بازار گذاشتند با استقبال بی نظیر خانواده ها روبه رو شدند و در اندک زمانی، به صدر فهرست لوازم منزل راه یافتند. ماشین های قدیمی تر اغلب پر سر و صدا بودند و بعضا هنگام آبگیری لباس، راه پیمایی هم می کردند اما پیشرفت فناوری در بهبود وضعیت آن ها چنان موثر افتاد که حالا کنج آشپزخانه، انواع رخت و لباستان را می شویند و دم نمی زنند. شاید به نظر برسد شکل و شمایل لباسشویی های جدید آنقدر ها هم توفیری با قبل ندارد اما شرایط فنی و تنظیمات شست وشوی بسیاری از آن ها تغییر کرده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خراسان، این روزها، ماشین های لباسشویی برای جذب مشتری توانمندی های مختلفی از خود نشان می دهند؛ یکی برنامه شست وشوی فوری لباس دارد، دیگری آپشن مخصوص شستن پرده و پتو. این برند ادعا دارد با سیستم حباب ساز لباس ها را تمیزتر می شوید، آن برند می گوید شرایط شستن با دست را شبیه سازی کرده است. یکی هم درآمده که با گاز ازن همه البسه را ضدعفونی می کند! حال دراین میان چه مقبول افتد و چه در نظر آید، به خود مشتری برمی گردد اما هرگاه سخن از خرید لباسشویی اصلی به میان آید، «دخل و خرج» خودش را وسط میدان می رساند تا هرطور شده به خریدار کمک کند. از این رو، این هفته راهی بازار شده، قیمت پرسیده و سرش را دست کم در نیمی از ماشین های لباسشویی فرو برده است تا از زیر و بم شان خوب آگاه شود و به عرض خریداران برساند.

محصول ایرانی یا برند خارجی

این روز ها، تنوع ماشین های لباسشویی آنقدر زیاد شده که به واقع آدم می ماند کدام یک مناسب ترین انتخاب است. به خصوص آن که نام و نشان شان هم معرف درستی از ماهیت آن ها نیست. هرکجا که سر می زنم، به ندرت محصولی با نام تولیدکننده ایرانی به چشم می خورد. با این حال، نرخ خریدشان بین ۱ تا ۲ میلیون تومان درمی آید. در پاساژ «انقلاب» مشهد، یک لباسشویی «آبسال» می بینم؛ ظرفیتش ۶ کیلویی است و قیمتش یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان. فروشنده می گوید: «موتورش کار اسپانیاست. شکل و قیافه ندارد، ولی کیفیتش خوب است» از این برند در «سرای بلور» هم یافت می شود؛ با ظرفیت و البته قیمت های مختلف. در یکی از فروشگاه های این بازار، چند ماشین لباسشویی نقره ای رنگ نزدیک به سقف مغازه گذاشته اند. نام یکی شان «آزمایش» است و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. مسئول فروش می گوید «جنس بدی» نیست و بلافاصله اضافه می کند: «ولی اگر از این بهتر بخواهید مارک های دیگری نیز داریم که جنسشان بهتر است» بیش از ۸۰ درصد انواع لباسشویی موجود در بازار، تولیدات به اصطلاح «مشترک» هستند. قطعات اصلی این محصولات از کشور مبداء که البته صاحب برند نیز است به کشور دیگری برای مونتاژ فرستاده می شود.

مطالعه
نکات خرید ماشین لباسشویی اصل

نماینده فروش «هیوندای» در «سرای بلور» می گوید: «قطعات بیشتر محصولات بازار مشترک از کشور کره می آید و مونتاژ آن ها در چین، ایران و ترکیه انجام می شود. برند های سامسونگ، ال.جی، دوو و هیوندای در ایران، هایسنس و مدیا در چین و بکو در ترکیه مونتاژ می شوند» البته کشور کره تنها مبداء سازنده قطعات نیست. به گفته فروشندگان لوازم خانگی، ترکیه امتیاز مونتاژ برخی مدل های ماشین لباسشویی برند «بوش» آلمان را گرفته که محصولاتش به بازار ایران هم راه پیدا کرده اند و طبیعی است که از مدل های «اصل آلمان» ارزان ترند. همچنین، قطعات و موتور برند «کَندی» ایتالیایی است و عمدتا یا از چین وارد می شود یا ترکیه. قیمت عمده فروشی آن از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود و به ۲ میلیون می رسد. لباسشویی های ایندزیت نیز کار مشترک هلند و ترکیه هستند و بازه نرخشان بین ۲ میلیون و ۴۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. یکی از مغازه دار های پاساژ انقلاب ادعا می کند که این محصول پس از «بوش» ترکیه بهترین کار مشترک به حساب می آید.

«اسنوا» مساوی «دوو»، «دوو» در حد «بکو»

یک فروشگاه لوازم خانگی در خیابان دانش غربی مشهد، انواع ماشین های لباسشویی را از هر برند و مدلی ارائه می دهد. از محصولات سامسونگ و ال.جی گرفته تا آبسال و آزمایش. آقای فروشنده همه آن ها را ایرانی می داند و از این میان اسنوا را پیشنهاد می دهد: «بین ایرانی ها (تولید ایران) اسنوا از همه بهتر است. امکانات این لباسشویی ها فرقی با هم ندارند، ولی اسنوا از بقیه بیشتر عمر می کند» قطعات این برند کره ای است و در کارخانه ای در اصفهان مونتاژ می شود. بازه قیمت ماشین های لباسشویی اسنوا از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا بیش از ۲ میلیون تومان متغیر است که به سایز، کیفیت و امکانات شست وشو بستگی دارد. مدل ۵ کیلویی آن از نظر ظاهر و امکانات زمین تا آسمان با مدل ۷ کیلویی متفاوت است. علاوه بر این، کیفیتشان نیز با هم فرق دارد. با اجازه صاحب مغازه، سرم را داخل ماشین لباسشویی می برم و دیگ ۵ کیلویی را بررسی می کنم. پره های اطراف دیگ داخلی را با تا زدن ورق خود آن درست کرده اند. در حالی که وضعیت دیگ در مدل ۷ کیلویی به مراتب بهتر است.اما قضیه زمانی جالب می شود که فروشنده می گوید: «دوو خود اسنوا ست، فقط مارکش فرق می کند. به خاطر همین مارکش ۲۰۰ هزار تومان از اسنوا گران تر است» او محدوده قیمت لباسشویی دوو را از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام می کند.

محصولات دوو بسیار متنوع اند؛ از شکل و ظرفیت گرفته تا برنامه های شست وشو و دور خشک کن. بعضی موتور تسمه ای دارند و بعضی هم گیربکسی. نماینده فروش دوو در خیابان سناباد مشهد توضیح می دهد که اگر قدرت خشک کن زیر ۱۲۰۰ دور باشد مدل موتور تسمه ای و بالای این عدد، موتور گیربکسی است. البته نهایت توان خشک کن در برند دوو ۱۴۰۰ دور است. قیمت لباسشویی هایی که در این نمایشگاه عرضه شده اند از ۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متغیر است. آقای طاهری یکی از فروشندگان عمده «سرای بلور» کیفیت و کارایی برند دوو را در قد و قواره «بکو» ارزیابی می کند: «دوو و بکو در یک حد هستند، فقط اولی مونتاژ ایران است و دومی کار ترکیه. به همین دلیل برند بکو گران تر در می آید و از ۲ میلیون تومان شروع می شود به بالا» در این میان، یکی از فروشندگان این بازار ادعای عجیبی می کند. به عقیده او، در برند های اسنوا، دوو و ال.جی، ظرفیت دیگ های داخلی در لباسشویی های ۷ و ۸ کیلوگرمی یکسان است و تفاوت اندازه شان شاید یک سانتیمتر باشد. آقای فروشنده می گوید: «روی ماشین، ۷ یا ۸ کیلو گرم را می نویسند اما« الکی»است و هیچ فرقی باهم ندارند. چیزی که در [دیگ] ۷ کیلویی جا نشود در ۸ کیلویی هم جا نمی شود»

مطالعه
بهترین روش تمیز کردن شیرآلات در خانه چیست؟

پول بیشتر برای تیپ بهتر

به نمایندگی ال.جی می روم. در نگاه اول ماشین های لباسشویی بسیار متنوع و متفاوت به نظر می آیند. کف قیمت ۱میلیون و ۷۰۰ هزار است و تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز می رسد، به رنگ های سفید، خاکستری و نقره ای که طراحی در بعضی شان تغییر کرده و مد روز شده. آپشن های دیجیتالی بیشتری هم نسبت به انواع معمولی دارند. با این حال، بطن داستان چیز دیگری است. نماینده فروش توضیح می دهد که تمامی این مدل ها دارای موتور Direct Drive یا بدون تسمه اند که با هم هیچ تفاوتی ندارند. برنامه های شست وشوی شان مثل هم است و کیفیت دیگ های داخلی از ۶ کیلویی گرفته تا ۸ کیلویی یکسان. او می گوید:«فقط ظاهر این ها با هم فرق دارد و شما به خاطر همین تیپش بیشتر پول می دهید» البته آقای فروشنده ادعا می کند موتور همه لباسشویی های ال جی صاحب نوعی فناوری جدید است که در برند بوش آلمان هم یافت نمی شود: «در تمام ماشین های لباسشویی دنیا، موتور به راست چرخیده و می ایستد. سپس به چپ می چرخد و با این روش حرکتی، لباس شسته می شود اما ماشین های ال.جی پنج حرکت شست وشوی اضافه تر دارند که باعث می شود لباس به همان تمیزی شود که با دست می شوییم» در همین حین، تلاش می کنم نگاهی هم به اندازه دیگ ها بیندازم.

گرچه نمی توانم سرم را داخل ببرم و از نزدیک ببینم، به نظر می رسد تفاوت اندازه در دیگ های ۶ تا ۸ کیلویی ال.جی، با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست.ماشین های لباسشویی مارک سامسونگ نیز تنوع و ویژگی های خودشان را دارند. سیستم Eco Bubble شاخصه این برند است که با تولید حباب باعث پخش شدن پودر شوینده و شست وشوی بهتر لباس می شود. محصولات سامسونگ از ۶ تا ۱۲ کیلویی در بازار موجودند و به همین نسبت، نرخشان از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان متغیر است اما نماینده فروش این برند در خیابان سناباد، بهترین کار ها را برای مصرف خانگی در محدوده ۷ و ۸ کیلویی می داند که با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شوند. مضاف براینکه، محصولات نقره ای رنگ عموما ۱۰۰ هزار تومان گران ترند. البته وقتی صحبت از برند بوش می شود، او به صراحت کیفیت خوب و امکانات مناسب آن را تایید می کند.

مطالعه
خواص تخم شربتی

محصولات ساخت اروپا

این طور که از گفت و شنود در بازار ماشین های لباسشویی بر می آید، محصولات اصل یک برند، بیشتر مورد تایید اند و به تبع آن گران تر. عموما از کیفیت و کارایی بالایی برخوردارند و نمی توان یکی را کمتر از دیگری دانست اما نرخشان کم و زیاد دارد. در فروشگاهی در خیابان سناباد مشهد، انواع لباسشویی های بوش وجود دارد که همگی اصل آلمان اند. قیمت ها از حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار می رسد. این ها جدیدترین و پیشرفته ترین ها هستند. مدل های ساده تر را می توان در «سرای بلور» یافت.

یکی از مغازه دار ها در تعریف از این برند می گوید: «اگر شما می خواهید که یک لباسشویی تا ۲ و نیم میلیون تومان بخرید، واقعا حیف است که کمی بیشتر پول ندهید و بوش نخرید. این برند هیچ وقت اسم خود را خراب نکرده است» به گفته او بوش کار مشترک با ترکیه هم دارد که محدوده قیمتش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان است اما آن چه که به من نشان می دهد در آلمان تولید شده، ۱۰ سال گارانتی و ۳۶ ماه ضمانت تعویض دارد که به گفته خودش از «امکانات خاص بوش» است. در گوشه و کنار بازار اما، لباسشویی های دیگری هم پیدا می شوند که عموما اصل ایتالیا هستند، با برند های نام آشنایی چون ایندزیت و فیلکو. مغازه داری در پاساژ انقلاب، چند مدل از این برند را دارد. همه فول آپشن اند با برنامه مخصوص ضدعفونی لباس با ازن. فروشنده معتقد است که کالایش از نظر برنامه و تنظیمات شست وشو با «بوش» برابری می کند. البته محصولات تولید مشترک همین برند ها با نرخی پایین تر از «اصل» در بازار موجود است.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.