رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راه های جلوگیری از کپک زدن آبلیمو و آبغوره

d8b1d8a7d987 d987d8a7db8c d8acd984d988daafdb8cd8b1db8c d8a7d8b2 daa9d9bedaa9 d8b2d8afd986 d8a2d8a8d984db8cd985d988 d988 d8a2d8a8d8bad988 - راه های جلوگیری از کپک زدن آبلیمو و آبغوره

کارشناسان مواد آشامیدنی و بهداشتی، می گویند پس از این که آبلیمو و آبغوره را داخل شیشه ریختید، بهتر است شیشه را داخل آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتری های موجود در آن، از بین برود. با انجام این کار، قارچ ها امکان رشد را از دست می دهند و در نتیجه احتمال کپک زدن این مواد هم کاهش چشم گیری می یابد.

آبلیمو یا آبغوره را باید حتما داخل شیشه تمیز بریزید و تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید. بهتر است به مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی بگذارید و سپس درپوشی روی آن قرار دهید تا با ایجاد خلاء، اکسیژن به داخل محصول راه نیابد و جایی برای رشد کپک ها وجود نداشته باشد.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون سامسونگ 85BU8000

در رابطه با نگهداری آبلیمو و آبغوره باید گفت که قراردادن این مواد در آفتاب، باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در آن ها می شود. با توجه به این که ویتامین c موجود در آبلیمو یا آبغوره، به نور و حرارت حساس است و در برابر نور آفتاب از بین می رود؛ بنابراین باید از قراردادن این مواد در مقابل نور آفتاب به طور جدی خودداری شود.

از ظروف پلاستیکی یا بطری های آب معدنی برای نگهداری آبلیمو خانگی استفاده نکنید؛ زیرا مواد اسیدی موجود در آبلیمو می تواند با دیواره ظروف پلاستیکی فعل و انفعالات نامطلوبی ایجاد کند و سمی و سرطان زا شود. بنابراین از ظروف شیشه ای استفاده کنید و بهتر است این ظروف شیشه ای، تیره باشند تا کمتر نور را از خود عبور دهند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.