رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان

با دقت به آغاز فصل سرما در کشورمان و کاهش دمای هوا، مسئله نگهداری از درب های اتوماتیک پارکینگ بحث بسیار مهمی است. سرمای زمستان می‌ تواند سبب یخ‌ زدگی و خراب شدن درب اتوماتیک منزل یا محل کار شما شود.

اما به‌ آسانی می‌ توانید با به کار گیری نکاتی راحت و همین طور مهم از خرابی قطعات گوناگون درب های خود پیشگیری کنید و در هزینه‌ های اضافی شامل خرابی یا اختلال در این موارد صرفه‌ جویی کنید.

نکات بسیار مهم این است که درب اتوماتیک برای کارایی صحیح و امن همیشه به نگهداری، محافظت و تعمیرات دوره‌ ای نیاز دارد. اما برای مراقبت کردن از آن باید چه کارهایی انجام داد؟ ما در این مقاله قصد داریم از املاک داران یک سری منابع مفید در مورد درب اتوماتیک پارکینگ و راه های مراقبت از آنها را شرح دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
3 4 700x495 - راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان
درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک به انواعی از درب ها گفته می‌ شود که برای باز و بسته شدن به کمک انسانی نیازی ندارند. این درب ها اکثرا به نوعی حسگر مجهز هستند که دور یا نزدیک شدن افراد را تشخیص داده و در زمان های خاصی کار بسته یا بازکردن را انجام می دهد.

در واقع چون درب پارکینگ اکثرا بزرگ‌ ترین و محکم ترین تجهیزات ورود و خروج به پارکینگ می باشد، مشکل یابی، تست چندباره و تعمیر و محافظت از آن بسیار ضروری است.

اگر درب اتوماتیک پارکینگ به درستی کار نکند، ممکن است مشکل از کجا باشد؟

اگر شما نیز هر روز برای ورود و خروج از درب های اتوماتیک استفاده می کنید حتما پیش آمده است که درب پارکینگ باز یا بسته نشود یا بعد از بسته شدن دیگر باز نمی‌ شود. ولی وضعیت بدتری هم وجود دارد که درب اتوماتیک، ناگهانی و بدون دستور شما باز شود.

در همه این وضعیت ها عیب و ایراد می‌ تواند از قطعات مختلفی باشد. آسیب باور نکردنی درب های کرکره‌ ای یا درب اتوماتیک می‌ تواند به خاطر شرایط آب و هوایی و سردی و خشکی هوا در فصل زمستان باشد.

مطالعه
روش های اسباب کشی حرفه ای و اصولی

خوب است بدانید که در فصل زمستان با سرد و خشکی هوا جک، موتور، کرکره، فنرها و بخش های دیگر با دشواری و سختی دشوارتری کار می‌ کنند. این حالت اصلی ترین دلیل احتمال آسیب دیدن درب اتوماتیک در فصل سرما می باشد و نیاز به مراقبت و نگهداری این درب ها در این فصول بیشتر است. در صورت کار نکردن می توان راه های زیر را انجام داد:
راه‌های محافظت از درب‌های اتوماتیک - راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان
اگر درب اتوماتیک پارکینگ به درستی کار نکند، ممکن است مشکل از کجا باشد؟

بررسی ریموت کنترل

اولین کار بعد از تشخیص صحیح کار نکردن درب اتوماتیک، باید چگونگی چراغ ریموت کنترل درب چک شود. همچنین در هنگام خراب بودن ریموت درب پارکینگ، چراغ روی آن کمرنگ‌ خواهد بود یا شاید هم خاموش شود. در این شرایط یا ریموت خراب شده یا باطری آن به مرور زمان تمام شده و باید آن را عوض کرد.

دستگاه میانی و فیوز آن را چک کنید

اگر دستگاه ریموت درب را بررسی کردید و مشکلی نداشت، حالا شما باید برد اصلی و موتور درب را نیز بررسی کنید. برای این کار باید گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کنید و دکمه‌ ای از ریموت را فشار دهید؛ اگر صدای کارکرد دستگاه مرکزی شنیده شود، معلوم است که فیوز و دستگاه مرکزی سالم است و ریموت دستور صادر می‌ کند.

ولی اگر صدایی از بخش مرکزی شنیده نشود ابتدا باید فیوز را بررسی کنید، اگر که سالم بود مشکل از سیم های ورودی یا برد مدار است که لازم است کارشناسی دقیق تعمیرکار صورت گیرد.
6 1024x580 700x396 - راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان
درب اتوماتیک پارکینگ ریلی

کنترل عملکرد جک بازویی درب ها

بعد از چک کردن موارد بالا اگر که همچنان مشکل وجود داشت، احتمال آنکه مشکل از شیوه کارکرد جک بازویی باشد زیاد است.

اگر جک‌ های بازویی خراب باشند، درب اتوماتیک باز و بسته نمی شود.  ولی اگر عیب از چشمی‌ ها باشد درب در هنگام بسته شدن عمل نمی کند اما باز می‌ شود.

بدین وسیله اگر درب باز نشود مشکل از داخل جک بازویی می باشد. در این زمان بهتر است بدانید چنانچه جک بازویی خراب باشد چاره ای به جز تعویض یا تعمیر قطعه خراب ندارید.

مهم‌ ترین نشانه خرابی جک‌ های بازویی باز یا بسته نشدن درب ها است هرچند این نقص بدترین مشکل برای درب‌ های اتوماتیک است، اما با تعویض جک‌ ها به راحتی بر طرف خواهد شد.

مطالعه
راهنمای کامل خرید فرش 9 متری نکات مهم !!

کارکرد درست چشمی یا فتوسل درب را چک کنید

در آخرین مرحله هنگامی که تمامی مراحل بالا بررسی شد و از سالم بودن تمام موارد اطمینان پیدا کردید، اما چنانچه درب اتوماتیک باز می‌ شود، اما در موقع بسته شدن عمل نمی کند، مشکل از چشمی‌ ها است و ارتباط بین آنها قطع شده و نمی گذارد درب بسته شود.

در این موقع که ایراد از چشمی ‌ها باشد باید از هم‌ تراز بودن آنها‌ مطمعن شوید، اگر چشمی تمیز نباشد سبب می ‌شود برای رسیدن اشعه مادون ‌قرمز جهت رسیدن به گیرنده دچار اختلال شود.

در برخی موارد نیز ممکن است چشمی درب در جلوی پرتو نور خورشید قرار گرفته و نور خورشید در کارکرد چشمی‌ ها اختلال ایجاد کرده باشد. این ایراد اکثر در تابستان که تابش نور خورشید شدیدتر است اتفاق می‌ افتد، که با قراردادن سایبان برای چشمی‌ ها این مشکل حل می شود.

اما اگر با قرار دادن سایبان و تمیز کردن چشمی برای پیشگیری از برخورد پرتو اشعه‌ ی خورشید با چشمی این مشکل حل نشود چشمی شما موجب ایراد شده که باید آن را تعویض یا تعمیر کنید.
1 unnamed 1 - راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان
کارکرد درست چشمی یا فتوسل درب را چک کنید

روغن ‌کاری درب ها

  • برای انجام این کار خود شما هم می‌ توانید با فراهم روغن مناسب درب های پارکینگ خود راروغن‌ کاری کنید.
  • با مدنظر قرار دادن فشاری که همچنان بر روی درب اتوماتیک وجود دارد، با انجام مرتبروغن‌ کاری می‌ توان این فشار را کاست و سبب شد که تیغه‌ ها، فنرها و بخش های متحرک راحت‌ تر بالا و پایین بروند.
  • برای مراقبت از این درب ها باید تمام بخش های متحرک مثل جک و فنرها، ریل و غلتک را روغن‌ کاری کنید.

تراز کردن درب ها

  • موازنه نبودن درب های اتوماتیک اصلی ترین دلیل مشکل این درب‌ ها است.
  • متوازن نبودن درب به این معنی است که تمام اجزای درب و تیغه‌ ها به‌ طور همزمان بالا و پایین نمی‌ روند و دقت بیشتری به وزن بالای تیغه‌ ها و کرکره دارند. اگر این توازن به طور یکسان نباشد سبب افزایش فشار زیاد به موتور و قطعه های دیگر کرکره می‌ شود که به آسانی می‌ تواند برای کرکرهو درب، خسارت آور باشد.
  • راه‌ های زیادی برای تشخیص توازندرب های اتوماتیک و کرکره‌ ای وجود دارد، یکی از آنها توجه و مشاهده شیوه باز و بسته شدن درب می باشد. به این صورت که اگر درب بدون صدا و فشار اضافه باز و بسته شود، یعنی درب تراز است. ولی اگر صدای نامعلوم شنیدید فورا در جستجوی حل مشکل باشید.
مطالعه
پرکردن بیش از اندازه ظرفیت ماشین لباسشویی چه نتیجه ای دارد؟

85 2 700x410 - راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان
روش های عیب یابی درب اتوماتیک پارکینگ

پوشیدن موتور درب اتوماتیک با پشم شیشه

همان طور که یکی از اصلی ترین دلایل مشکل درب‌ های اتوماتیک در فصل زمستان سرد و خشکی هوا است، پوشیدن قطعه های مهم و موتور درب های اتوماتیک با پشم شیشه می‌ تواند در پیشگیری از یخ‌ زدگی موتور این درب ها تأثیرگذار باشد.

تمیز کردن ریل ها

هر مدتی یک بار ریل درب ها را تمیز کرده و اطمینان حاصل کنید که چیزی مانع حرکت آن قرار نگرفته است. زیرا آشغال و اشیا کوچکی که روی ریل ها هستند نیز می تواند باعث کاهش کارکرد این درب ها شود.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک

طبق نظرسنجی‌ ها و مطالعه ها به این نتیجه رسیده اند که درب های اتوماتیک مورد علاقه همه مردم برای ورود و خروج و تردد است و اکثر افراد درب های اتوماتیک را به درب‌ های سنتی ترجیح می‌ دهند. از جمله سازمان‌ ها و ساختمان‌ هایی که نصب درب اتوماتیک بیشتر برای آنها استفاده می‌ شود شامل فرودگاه‌ ها، هتل ها، بیمارستان‌ ها، مراکز خرید و فروش هستند.
15x 400x268 1 - راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان
مزایای استفاده از درب اتوماتیک

جمع بندی

امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با درب اتوماتیک پارکینگ دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید.

شما از چه روش هایی برای محافظت از درب اتوماتیک پارکینک خود در فصل زمستان استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران ارائه کننده خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک است، این خدمات شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، کتاب املاک، خرید ملک اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، مشارکت در ساخت، املاک آنلاین و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.