رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

فرش وینتیج انتخاب لاکچری برای منزل شما !!

یکی از فرش های مدرنی که این روزها طرفدارن بسیاری پیدا کرده فرش وینتیج است. این دسته از فرش ها شباهت زیادی به فرش های قدیمی داشته و همین امر موجب شده بیش از دیگر فرشها مورد توجه قرار بگیرد. بسیاری از افراد نسبت به فرش هایی که رنگ و رو رفته اند علاقه داشته و از آن ها در کنار دکوراسیون های مدرن استفاده می کنند. این امر تولیدکنندگان فرش را برآن داشته تا به فکر تولید فرش هایی باشند که در عین مدرن بودن حالت کهنگی نیز داشته باشد.

فرش های دستبافت نسبت به دیگر فرش ها از قیمت بالایی برخوردار هستند و به عنوان فرش هایی گران بها شناخته می شوند. یکی از مزایای فرش های دستبافت این است که هرچه قدمت بیشتری داشته باشد ارزشمندتر خواهند بود. مشتریان فرش های دستبافت نسبت به فرش های ماشینی بیشتر است. فرش های وینتیج را می توان بهترین جایگزین درخصوص فرش های قدیمی دانست چرا که این دسته از فرش ها با استفاده از روش های مختلفی حالت کهنگی پیدا می کنند.

همانطور که از نام این مدل فرش های مدرن مشخص است در عین مدرن بودن شبیه به فرش های کهنه و قدیمی هستند. فعالان عرصه تولید فرش با بهره گیری از روش های مختلفی موجب می شوند رنگ فرش ها کاهش یابد. بخشی از قسمت های فرش نیز توسط چند کار ساده سائیده شده و در نگاه اول پاخورده به نظر می رسند. استقبال زیادی که از این فرش ها شده فروشندگان فرش را نیز وادار کرده تا طرح ها و نمونه های مختلفی از آن را برای فروش عرضه نمایند.

فرش وینتیج چیست ؟

هنر قالی بافی و بافت فرش دستبافت از دیرباز مورد توجه بوده و اغلب افراد برای اینکه به فرش دستبافت خود حالت قدیمی تری بدهند با انجام روش هایی آن را کهنه نشان می دادند. فرش دستبافتی که تازه باشد دارای رنگ های چشمگیر و زننده ای است که در گذشته افراد برای کاهش این حالت فرش را در کوچه و بازار پهن می کردند تا زیر پای عابرین مانده و پاخورده شود. شستشو فرش با استفاده از خاکستر و چوبک و آب از دیگر اقداماتی است که در گذشته برای کهنه نما کردن فرش دستبافت به کار گرفته می شده است.

مطالعه
فرش 1500 شانه خوب است ؟

امروزه عمل دواشور کردن به عنوان اصلی ترین روش برای کهنه نما کردن فرش ها شناخته می شود. برای این کار از هیپوکلریت کلسیم استفاده می شود که با نام پودر سفیدگری نیز شناخته می شود. زمانی که از این ماده شیمیایی درخصوص فرش استفاده شود الیاف فلس خود را از دست داده و صیقلی دیده می شوند. البته درحال حاضر تولیدکنندگان فرش های وینتیج از این روش بیشتر در مورد فرش های صادراتی استفاده می کنند. با این کار فرش ارزش بیشتری پیدا کرده و شبیه به فرش های کهنه و قدیمی به نظر می رسد.

درحال حاضر فرش های کهنه نما در کشورهای عربی و اروپایی متقاضیان بسیاری دارد که این امر تولیدکنندگان فرش های ماشینی را وادار کرده تا فرش های کهنه نما را جایگزین نمونه های دستبافت و قدیمی معرفی کنند. مشتریان اروپایی و عربی گمان می کنند فرش وینتیج به مانند فرش های قدیمی بوده و از استحکام بیشتری برخوردار هستند.

img 61d2b35806e29 - فرش وینتیج انتخاب لاکچری برای منزل شما !!

مزایای فرش وینتیج

فرش های وینتیج دارای مزایای متعددی است و طی سال های اخیر توانسته مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار بگیرد. این فرش ها علاوه بر ایران در کشورهای اروپایی نیز طرفداران مختص به خود را داشته و می توانند زیبایی خاصی را به منازل بدهند. مزیت دیگر استفاده از این فرش ها بحث قیمت آن ها است که در مقایسه با فرش های دستبافت و قدیمی بسیار مناسب هستند. آن دسته از افرادی که تمایل دارند اصلت و فرهنگ ایرانی را در خانه خود نشان داده و در عین حال هزینه کمتری نیز پرداخت کنند می توانند فرش های وینتیج را به عنوان بهترین گزینه درنظر داشته باشند.

از دیگر مزایای فرش وینتیج می توان به دوام و طول عمر بالای آن اشاره کرد. فرش های کهنه نما در ابعاد مختلفی تولید شده و متقاضیان می توانند طرحی متناسب با سلیقه خود را خریداری نمایند. در خرید فرش کهنه نما ابتدا باید ابعاد فضای موردنظر را به طور دقیق اندازه گرفته و سپس فرشی مناسب آن را سفارش دهید. علیرغم اینکه این دسته از فرش ها مراحل سختی را برای کهنه نما شدن سپری می کنند اما استحکام بالایی داشته و می توان سال های زیادی از آن ها استفاده کرد.

img 61d2b3599abb8 - فرش وینتیج انتخاب لاکچری برای منزل شما !!

جایگاه فرش وینتیج در دکوراسیون داخلی

دوستداران دکوراسیون های کلاسیک و سنتی تمایل بیشتری به انتخاب فرش های دستبافت و کهنه نما دارند. همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم شباهت فرش های وینتیج به نمونه های دستبافت موجب شده برای استفاده در این سبک از دکوراسیون گزینه مناسبی باشند. وزن فرش های کهنه نما بسیار کم بوده به همین دلیل هنگام شستشوی آن ها مشکلی وجود نخواهد داشت. رنگبندی فرش های کهنه نما به گونه ای است که می توان آن ها را با رنگ های مختلفی که در دکوراسیون داخلی وجود دارد هماهنگ کرد. همین تنوع رنگی به کار رفته در بافت فرش دست مشتریان را در انتخاب باز گذاشته و می توانند دکوراسیونی ایده آل را به وجود بیاورند.

مطالعه
قیمت فرش 12 متری در سال 1400

اگر دکوراسیونی مدرن در خانه خود دارید باز هم می توانید از فرش وینتیج به عنوان گزینه ای ایده آل استفاده کنید. نوع بافت و رنگ های به کار رفته در این فرش ها بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون های مدرن و امروزی داشته و دراینخصوص هیچ نگرانی ای نخواهید داشت.

قیمت فرش وینتیج [طرح ترک]

قیمتی که درخصوص فرش های کهنه نما تعیین شده بسیار مناسب بوده و با بودجه تمام افراد همخوانی دارد. اگر قصد خرید فرشی زیبا و درعین قدیمی را دارید توصیه ما به شما فرش های وینتیج عرضه شده توسط فروشگاه عالی قاپو می باشد. وینتیج های عرضه شده توسط این فروشگاه اینترنتی دارای طرح و رنگ متنوعی بوده و درمقایسه با بسیاری از فروشگاه های دیگر قیمت پائین تری دارند. از دیگر مواردی که می تواند در تعیین قیمت فرش تاثیر داشته باشد ابعاد آن است. هرچه ابعاد فرش بزرگتر باشد به همان اندازه نیز قیمت آن افزایش خواهد یافت.

خرید از فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده فرش به شما این امکان را می دهد که علیرغم خرید فرشی ایده آل قیمت کمتری نیز بپردازید. فرش های عرضه شده توسط مجموعه عالی قاپو به قیمت درب کارخانه می باشد.

img 61d2b35b1e4df - فرش وینتیج انتخاب لاکچری برای منزل شما !!

جنس الیاف فرش وینتیج

الیافی که در بافت فرش وینتیج به کار رفته همچون فرش های کلاسیک اکریلیک هیت ست شده می باشد. این الیاف جزو باکیفیت ترین الیاف شناخته می شوند که در بافت فرش از آن استفاده می شود. الیاف اکریلیک هیچگونه پرزدهی نداشته و ضدحساسیت هستند و هیچ آسیبی به سلامتی افراد نمی زنند. به همین علت در هرفضایی از خانه می توان از فرش های کهنه نما استفاده کرد. ابعاد ۱۲، ۹ و ۶ متری این فرش های مدرن می توانند جلوه ای خاص و زیبا را برای سالن پذیرایی و اتاق نشیمن ایجاد کنند. از ابعاد کوچکتر آن ها نیز می توان در آشپزخانه، راهرو و یا اتاق خواب استفاده کرد و دکوراسیونی زیبا را خلق نمود.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون سونی 50X80J

الیاف اکریلیک از استحکام بالایی برخوردار بوده و نسبت به نور خورشید و حرارت مستقیم بسیار مقاوم هستند. اگر در خانه خود از این فرش ها استفاده می کنید توجه داشته باشید هرچند وقت یکبار فرش را سر و ته کنید تا تمام قسمت های آن به یک اندازه پاخورده شود.

img 61d2b35c720c8 - فرش وینتیج انتخاب لاکچری برای منزل شما !!

رنگبندی فرش وینتیج

همانطور که می دانید فرش وینتیج یکی از جدیدترین انوع فرش ماشینی است که توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند. این دسته از قالی های ماشینی دارای رنگبندی متنوعی بوده و به سادگی می توان از آن ها در ترکیب های رنگبندی مختلفی استفاده کرد. در رنگبندی فرش وینتیج از رنگ هایی همچون طوسی، نوک مدادی، سرمه ای، کرم در کنار رنگ هایی همچون قرمز، نارنجی و صورتی استفاده شده است.

ابعاد فرش وینتیج

فرش وینتیج نیز به مانند سایر قالی های ماشینی دارای سایزبندی و ابعاد مختلف است. علاقه مندان به این سبک از فرش های ماشینی می توانند با توجه به فضای خانه خود سایز ۱۲، ۹، ۶، ۲.۲۵*۱.۵، ۱.۵*۱ و یا سایزهای ۴*۱، ۳*۱، ۲*۱ و حتی پادری را سفارش دهند. دستگاه های پیشرفته ای که در حال حاضر در صنعت بافندگی استفاده می شود قادر به بافت سایزهای مختلف بوده و می توان باتوجه به فضای موردنظر سایز مناسب را سفارش داد.

فرش وینتیج طرح فرانسوی

برخی از طرح های فرش وینتیج الهام گرفته از سبک های اروپایی است که طرح فرانسوی بیشترین طرفداران را به خود اختصاص داده است. در این طرح های اغلب از رنگ های زغالی و دودی استفاده شده که حالت عتیقه بودن را به فرش می بخشد. برخی از تولیدکنندگان فرش وینتیج طرح های فرانسوی را نیز در بین محصولات خود گنجانده اند که این امر در افزایش درآمد نیز تاثیرات مثبتی داشته است.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.