رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

فهرست محتوا

لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی، اغلب مردم ترجیح می دهند در سفر از غذاهای محلی یا سنتی مکان مورد نظر لذت ببرند. ایران یکی از مکان های توریستی است که غذاهای فوق العاده لذیذی دارد. در واقع ایرانی ها به خاطر آشپزی ماهرانه خود معروف هستند. علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی که تقریبا در تمامی نقاط کشور طبخ می شود، اغلب شهرها و روستاها غذاهای محلی و مخصوص به خود را دارند.

غذاهای ایرانی انواع مختلفی از جمله پلویی، خورشتی، کبابی، دیزی و غیره دارند. با املاک داران همراه باشید تا فهرستی از لذیذ ترین غذاهای ایرانی که باید امتحان کنید! را به شما معرفی کنیم.

foods3 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی ملی

وقتی منوی رستوران ایرانی را بررسی می کنید، مطمئنا لیستی از غذاهای خورشتی در آن به چشم می خورد. در تمامی شهرهای ایران طیف گسترده ای از خورشت ها از جمله قرمه سبزی، قیمه و فسنجان طبخ می شود. اما خورشت ماست که در واقع یک دسر لذیذ و شیرین محسوب می شود و فقط در اصفهان سرو می گردد. نام آن نباید شما را گمراه کند و با غذهای خورشتی اشتباه گرفته شود. در ادامه برخی از خوشمزه ترین غذاهای خورشتی ایران را معرفی می کنیم:

خورشت قرمه سبزی

قرمه سبزی محبوب ترین خورش ایرانی در بین مردم ایران و همچنین گردشگران به شمار می رود و معمولا در منوی تمامی رستوران های ایران وجود دارد. ترکیبات اصلی نوع کلاسیک این غذا گوشت (بره یا گوساله)، سبزیجات تازه (جعفری، گشنیز، تره، شنبلیله، برگ چغندر و اسفناج) و لوبیا ( قرمز، چیتی، چشم بلبلی ) می باشد. در طبخ این خورشت از پیاز و ادویه جات مثل فلفل و پودر لیمو عمانی نیز استفاده می شود. زمان زیادی باید این خورشت پخته‌شود تا جا بیفتد.

این غذای لذیذ یکی از غذاهای ملی ایران به شمار می رود که حتی روز اول آذر ماه را به نام آن در تقویم ثبت کرده اند. قدمت این خورشت به پنج هزار سال پیش باز می گردد. در آن دوران، اریایی ها گوشت را قرمه می کردند و چند ماه نگه می داشتند. هنگام طبخ به آن سبزی های معطر اضافه می کردند و غذای لذیذی به نام قرمه سبزی می پختند.

foods23 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

خورشت کرفس

همانطور که از نامش پیداست، یکی از ترکیبات اصلی خورش کرفس، کرفس است. بنابراین خورشت بسیار سالم و مقوی به شمار می رود. علاوه بر کرفس، سبزیجات دیگری مثل نعنا و جعفری در آن ترکیب می شود. این غذا معمولا با گوشت بره یا گوساله طبخ می گردد. برخی مردم به آن لوبیا قرمز و رب انار نیز اضافه می کنند که البته چندان رایج نیست.

foods13 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

خورشت بادمجان

همانطور که می دانید بادمجان در بسیاری از غذاهای ایرانی کاربرد دارد. یکی از معروف ترین غذاهایی که با بادنجان طبخ می شود، همین خورش بادنجان است. ترکیبات اصلی این خورش، گوشت و بادمجان و پیاز و ادویه جات است. سس  گوجه نیز هنگام طبخ به این غذا اضافه می شود.

foods8 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

خورشت فسنجان

خورش فسنجان، یکی از لذیذ ترین غذاهای ایرانی، در شهرهای مختلف به روش های مختلفی طبخ و سرو می شود. برخی آن را با مرغ و برخی دیگر با گوشت قلقلی می پزند. برخی ترش و ملس و برخی آن را شیرین می پسندند. اما ترکیب اصلی آن که در همه شهرهای ایران یکسان و گردو کوبیده‌شده با رب انار ترش است. در شهرهای شمالی ایران، فسنجان را با گوشت اردک و پرندگان شکاری طبخ می کنند. البته گوشت قلقلی یا تکه ای نیز در آن استفاده می شود.

برخی اصالت این خورشت را به استان گیلان نسبت می دهند. قدمت خورشت فسنجان به دوره قاجار باز می گردد. ولی بر خلاف سایر خورشت های ایرانی، نامی از آن در کتب دوره صفویه برده‌نشده‌است.

foods4 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

خورشت قیمه

لپه و گوشت سردست گوسفندی یا ران گوساله از ترکیبات اصلی این غذای ایرانی خورشتی می باشند. لیمو عمانی، پیاز و ادویه جاتی نظیر دارچین، زعفران، هل و گلاب نیز هنگام طبخ به آن افزوده می شود. این خورشت با برنج ساده یا رشته پلو و سیب زمینی سرخ کرده خلالی شکل سرو می گردد. همانطور که می دانید مردم معمولا در مراسم مذهبی ایرانی این غذا را به صورت نذری پخش می کنند. بنابراین قیمه یکی از خورشت های محبوب ایرانی برای نذری‌دادن است.

مطالعه
چه سایز تلویزیونی باید بخرم

از انواع قیمه میتوان به قیمه ریزه اصفهانی، قیمه نخود یزدی، پیچاق قیمه اردبیلی، قیمه نثار قزوینی، قیمه به و آلو، قیمه کدو، قیمه هویج تبریزی و قیمه بوشهری و قیمه عربی اشاره کرد. این غذا از دوران صفویان تا کنون در ایران طبخ می شود. نادر میرزا قاجار، خورشت قیمه را به ساسانیان نسبت داده و آن را شاهنشاه خورشت ها می نامند.

foods10 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

باقالی پلو با ماهیچه

این غذا طرفداران زیادی دارد و جزء غذاهای لاکچری به حساب می آید. البته روش پخت آن در طعم ماهیچه بسیار تاثیرگذار است. اگر ماهیچه به خوبی پخته نشود ممکن است بوی آن آزاردهنده باشد.

foods29 1 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

بز قرمه

این غذا چندان در ایران معروف نیست و فقط در استان کرمان سرو می گردد. ترکیبات آن شامل گوشت گاو، لوبیا، کشک و پیاز می شود. همچنین نمک، زردچوبه، فلفل، زعفران و سیر هنگام طبخ به این غذای ایرانی لذیذ اضافه می شود.

foods24 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

غذاهای سنتی ایرانی

آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است. زمانی که آبگوشت در ظروف سنگی مخصوص طبخ شود، به آن دیزی می گویند. این غذای محلی در ایران بسیار پر طرفدار است و طعم فوق العاده لذیذی دارد. این غذا سال های زیادی است که در ایران طبخ می شود. بنابراین دستور پخت آن در طی این سال ها در مناطق مختلف ایران تغییرات زیادی کرده است.

قبلا فقط با گوشت بره، پیاز و نخود پخته‌می‌شد. اما امروزه گوجه و سیب زمینی نیز به این غذای ایرانی اضافه شده است. اما نحوه سرو آن در سرتاسر کشو همچنان به سبک قدیم باقی مانده است. آبگوشت یا دیزی معمولا در دو بخش خورده می شود: ابتدا اب آن را جدا کرده و در کاسه ای می ریزند. سپس تکه های نان (معمولا سنگک) را در آن تیلیت کرده و میل می کنند.

سپس باقیمانده مواد را می کوبند و با پیاز، ترشی، ریحان و تربچه میل می کنند. همانطور که گفتیم این غذا در شهرهای مختلف ایران به شکل مختلفی طبخ می شود. در اینجا به انواع آن اشاره می کنیم:

آبگوشت بز باش، تبریز

آبگوشت بز باش یکی دیگر از غذاهای سنتی ایران است که معمولا در تبریز طبخ می شود. در این غذا به جای نخود از لوبیا چشم بلبلی استفاده می شود و به آن جعفری، شنبلیله و پیازچه هم اضافه می کنند. تفاوت اصلی این آبگوشت با آبگوشت سنتی رایج در ایران، رنگ آن می باشد. آبگوشت بز باش سبز رنگ است در حالی که آبگوشت معمولی رنگ قرمز دارد.

foods19 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کوفته

کوفته یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف به طرق گوناگون پخته می شود. البته این غذا در کشورهای مختلفی مثل ترکیه، ارمنستان، گرجستان، مالزی، تاجیکستان نیز محبوب است و آن را با نان، سبزی و ترشی سرو می کنند. از انواع کوفته در ایران میتوان به کوفته تبریزی، کوفته قلقلی، کوفته عدس، کوفته بلغور، کوفته انار، کوفته آلوی شیرازی، کوفته شامی و کوفته همدانی اشاره کرد.

معمولا در طبخ این غذا از گشوت قرمز و سبزی های معطر استفاده می شود. کوفته نباید شکل گرد خود را هنگام پخت از دست بدهد. سرو کوفته را با سیب زمینی و گوجه و آب آن را جداگانه سرو می کنند. مهمترین بخش کوفته، وسط ان است که معمولا با آلو، برگ زردالو، تخم مرغ، زرشک و گاهی جوجه درسته پر می شود.

foods25 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

دلمه

دلمه نیز یکی دیگر از انواع غذای ایرانی محبوب می باشد که به روش های مختلفی طبخ می شود. برگ مو، دلمه سبزیجات ( فلفل دلمه ای، بادمجان، گوجه فرنگی)، دلمه کلم، اسفناج، دلمه قارچ، کدو حلوایی، دلمه سیب زمینی از انواع آن هستند. داخل اینها را با موادی از جمله برنج، حبوبات، انواع ادویه و گوشت چرخ کرده پر می کنند. سپس در سس آماده شده از گوجه، آلو، زردآلو و ادویه جات پخته می شود. دلمه از دیرباز در ایران سرو می شده و غذای پر دردسری می باشد. اما نتیجه آن واقعا ارزش این همه زحمت را دارد.

کله پاچه

کله پاچه یک غذای سنتی است که مختص ایران است. این غذا شامل اعضای درونی گوسفند و همچنین پاچه و مغز آن می شود. از اجزای آن می توان به بنا گوش، زبان، مغز، چشم، پاچه، سیرابی، و  شیردان اشاره کرد. معمولا قسمت های گوشتی را با آب نارنج یا لیمو نان سنگک میل می کنند.

این غذا کالری بالایی دارد و برای افرادی که چربی خون یا کلسترول بالایی دارند نیز مناسب نیست. اما برای استخوان ها بسیار پر فایده است و انرژی زیادی به شما می دهد. قدمت این غذا به هزاران سال پیش باز می گردد. جالب است بدانید باستان شناسان در گورهای متعلق به چهار هزار سال پیش استان خراسان شمالی، بقایای ظروف سفالی پیدا کردند که در آن کله پاچه سرو شده بود!

foods1 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی با مرغ

غذاهای ایرانی متعددی مثل واویشکای مرغ، کراهی، مرغ شکم پر و .. در ایران با مرغ طبخ می شوند. در واقع ترکیبات اصلی این غذاها را مرغ تشکیل می دهد که در اینجا به معروف ترین آن ها می پردازیم:

مطالعه
انتخاب بهترین وکیل زن ایران

زرشک پلو با مرغ

امکان ندارد که ایرانی باشید و از این غذای لذیذ  لذت نبرید. مرغ این غذا به صورت جداگانه از برنج و با پیاز و زعفران فراوان پخته می شود. تزئین برنج آن نیز با زرشک، زعفران و خلال پسته است.

foods30 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

جوجه کباب

جوجه کباب غذای ایرانی است که از قبل جوجه را در زعفران و روغن زیتون و نمک می خوابانند. قسمت مختلف مرغ مثل بال، ران و سینه را به تکه های کوچک تقسیم می کنند و آن را روی آتش کباب می کنند.

foods20 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

ته چین

ته چین یک غذای ایرانی لذیذ به شمار می رود که از لایه های متعدد برنج زعفرانی و مرغ تشکیل شده است. ابتدا برنج، زعفران و ماست و تخم مرغ را با هم ترکیب می کنند و به عنوان لایه اول در ظرف ریخته می شود. لایه بعدی مرغ پخته است. برخی مرغ را با گوشت و بادمجان نیز ترکیب می کنند.

foods26 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی برای گیاهخواران

ایران با تنوع غذاهای لذیذ و خوش طعم، یک مکان محبوب برای افرادی است که عاشق غذا هستند! اگر شما یک گیاهخوار هستید، غذاهای ایرانی زیادی هستند که میتوانید امتحان کنید. در اینجا به غذاهای ایرانی برای گیاهخواران اشاره می کنیم:

۱.انواع غذای ایرانی با بادمجان:

  • بورانی بادمجان: ترکیبی از بادمجان پخته‌شده و خرد شده و ماست
  • ناز خاتون: ترکیبی از بادمجان پخته‌شده و خرد شده، ریحان، جعفری، نعنا، پودر گلپر، گردو، روغن زیتون، و رب انار
  • یتیمچه: ترکیبی از بادمجان پخته‌شده تکه تکه‌شده، گوجه فرنگی و پیاز
  • کشک بادمجان: ترکیبی از بادمجان پخته‌شده و خرد شده ، کشک، پیاز سرخ شده، نعنا داغ

foods16 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

۲.انواع غذای ایرانی با تخم مرغ:

کوکو یکی از رایج ترین غذاهای ایرانی است که ترکیبی از تخم مرغ و انواع سبزیجات می باشد. این غذا معمولا به شکل دایره ای سرخ می شود. در اینجا به محبوب ترین انواع کوکوی ایرانی اشاره می کنیم:

  • کوکو سیب زمینی: ترکیب تخم مرغ و سیب زمینی
  • کوکو کدو سبز: پخته‌شده با کدو سبز و تخم مرغ
  • اشکنه: ترکیبی از سبزیجات سرخ‌شده، سیب زمینی و تخم مرغ
  • کوکو سبزی: ترکیبی از تخم مرغ، انواع سبزیجات و گردو
  • نرگسی: ترکیبی از تخم مرغ، اسفناج و پیاز

foods21 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

۳. انواع غذای ایرانی با برنج:

غذاهای تهیه‌شده از برنج برای نهار در ایران بسیار رایج است. برای طبخ غذاهای خوش طعم و لذیذ با برنج در ایران، دو روش وجود دارد: یکی پخت ساده برنج با نمک و روغن است که آن را با کباب، خورشت و مرغ سرو می کنند. این نوع غذاها چلویی هستند. و دیگری ترکیب برنج با گیاهان تازه، کوفته قلقلی، مرکبات و غیره می باشد. به این نوع غذاهای پلویی گفته‌می‌شود. در اینجا به غذاهای مجلسی ایرانی که با برنج تهیه می شوند، اشاره می کنیم:

  • دم پختک: برنج پخته‌شده با لوبیا، ادویه اصلی این غذا زردچوبه است. پس رنگ آن زرد است.
  • هویج پلو: برنج پخته‌شده با هویج و گردو
  • عدس پلو: عدس پلو مخلوطی بسیار خوشمزه از برنج و عدس است. اگر گیاهخوار هستید، این غذا برای شما مناسب می باشد. البته برخی مردم آن را با مرغ، گوشت قلقلی و یا نیمرو سرو می کنند.
  • رشته پلو: رشته‌های آن مشابه همان نودل چینی اما نازک تر است. رشته‌پلو یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است که در مراسمی مثل شب یلدا، عید و چهارشنبه سوری سرو می شود. چیزهایی که برای پخت این غذا نیاز دارید، مرغ، رشته، پیاز و برنج است. این غذا از غذاهای محلی مشهد، اردبیل و کرمانشاه به شمار می رود. این غذا را می‌توان به اشکال مختلف با خورشت ها، عدس، گوشت قلقلی یا ماهی دودی سرو کرد.

foods28 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

  • لوبیا پلو: لوبیا پلو با برنج، لوبیا سبز، گوجه، تکه های گوشت خرد شده و پیاز سرخ شده پخته می شود. به جای گوجه میتوان از رب گوجه استفاده کرد. در این غذا انواع ادویه جات مثل دارچین استفاده می شود تا طعم لذیذ تری داشته باشد. خوردنِ لوبیا پلو با سالاد شیرازی و ترشی رایج است. این غذا در شهرهای مختلف به شکل های مختلفی تهیه می شود. ولی نوع کلاسیک آن فقط با گوشت قرمز طبخ می گردد.

foods12 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

  • استمبلی پلو یا دمی گوجه: این غذای ایرانی با سبزیجات مختلفی پخته‌می‌شود و دستور العمل های مختلفی در سرتاسر کشور دارد. ترکیبات اصلی این غذا برنج و گوجه، سیب زمینی خرد شده می باشد و برخی گوشت چرخ کرده هم به آن اضافه می کنند.

foods11 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

غذاهای محلی گیلان و مازندران

استان های شمالی ایران مثل مازندران و گیلان، خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را سرو می کنند. در واقع مردم این شهرها در طبخ لذیذ ترین غذاها تخصص دارند. ویژگی اصلی غذاهای محلی مازندران و گیلان، استفاده زیاد از سیر است. در ادامه به معرفی برخی از لذیذ ترین غذاهای محلی شمالی می پردازیم:

  • میرزا قاسمی: مخلوطی از بادمجان کبابی، گوجه فرنگی و تخم مرغ و سیر
  • باقالا قاتوق: ترکیبی از باقالی پخته‌شده رشتی، تخم مرغ، شوید و سیر
  • ترشی تره: سبزیجات پخته‌شده با حبوبات، در برخی شهرها به آن تخم مرغ هم اضافه می کنند.
  • پنیر بوروشته: این غذا شبیه املت است، ترکیبی از پنیر و تخم مرغ
مطالعه
خرید زیباترین فرش کاشان

انواع کباب ایرانی

غذاهای ایرانی بسیار متنوع هستند و در منوی رستوران ها میتوان برای هر سلیقه ای چندین غذا پیدا کرد. به طور مثال بیش از پنج نوع غذای ایرانی با کباب در منوی رستوران های ایران دیده‌می‌شود. معمولا با تمامی انواع کباب ایرانی، گوجه کبابی نیز سرو می شود. شما میتوانید این غذاها را با بنج یا بدون برنج سفارش دهید.

کباب کوبیده

کوبیده امضای کباب ایرانی است و مشهورترین نوع کباب در بین توریست های داخلی و خارجی به شمار می رود. این غذا با گوشت چرخ‌کرده بره یا گوساله و پیاز خردشده پخته‌می‌شود. گاهی با گوشت مرغ نیز ترکیب می شود که زیاد رایج نیست.

foods18 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کباب برگ

کباب برگ نیز یکی از لذیذ ترین غذاهای ایرانی است. از ترکیبات اصلی کباب برگ می‌توان به فیله گوشت گوساله یا ساق بره اشاره کرد. این گوشت از قبل داخل ترکیبی از رعفران، پیاز، روغن زیتون، و ادویه جات مرینیت می شود.

foods5 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

شیشلیک یا شیش کباب

شیشلیک با همین نام در آسیای مرکزی، شرق و جنوب اروپا نیز معروف است. البته شیشلیک ایرانی با انواع خارجی آن به طور متفاوتی طبخ و سرو می شود. در ایران از قسمت های بزرگ گوشت بره استفاده می شود و در هر ظرف حدود پنج تا شش تکه سرو می شود.

foods17 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کباب ترش

کباب ترش یکی از غذاهای سنتی ایران است که در شهرهای شمالی ایران سرو می شود. به نوع شبیه همان کباب برگ است که از گوشت گوساله تهیه می شود. اما این غذا در مخلوطی از سیر له‌شده، گردو، رب انار، و جعفری خردشده سرو می شود. بنابراین به خاطر رب انار طعم ترشی دارد.

foods7 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کباب سلطانی

این مدل کباب ترکیبی از کباب‌کوبیده و برگ می باشد. در واقع یک سیخ کباب‌کوبیده و یک سیخ کباب برگ با برنج سرو می شود. البته معمولا مخلفات دیگری مثل ترشی، پیاز، سبزی خوردن و.. در کنار آن سرو می گردد.

foods15 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کباب وزیری

این نوع از کباب نیز مانند کباب سلطانی از دو سیخ گوشت تشکیل شده‌است. اما در این کباب یک سیخ کباب‌کوبیده و یک سیخ جوجه سرو می شود. بنابراین اگر دوست دارید طعم هر دو را بچشید، بهتر است کباب وزیری را سفارش دهید.

foods6 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کباب بختیاری

این کباب که به آن کباب بلغاری هم گفته‌می‌شود، یکی دیگر از غذاهای ایرانی است. این غذا ترکیبی از جوجه کباب و کباب برگ یوده و طرفداران زیادی دارد.

foods9 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کباب چنجه

اگر عاشق گوشت هستید و میخواهید طعم واقعی آن را بچشید، بهتر است این غذا را امتحان کنید. چنجه به کباب گوشت گوسفندی که تازه ذبح شده‌باشد، می گویند. این گوشت در قطعات کوچک خرد می شود و با مواد طعم دهنده مرینیت می گردد.  سپس روی زغال یا باربکیو کباب می شود.

foods29 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

انواع سوپ و آش ایرانی

آش و سوپ یکی از محبوب ترین غذا یا پیش غذاهای ایرانی به شمار می روند. برخی از آن ها با دستور العمل یکسان در سرتاسر کشور پخته‌می‌شوند و برخی دیگر متعلق به یک سری شهرهای خاص ایران هستند. در واقع آش، یک نوع سوپ است با ترکیبات بیشتر! سنگین تر از سوپ است و میتوان آن را به عنوان یک غذا در نظر گرفت.

سوپ مرغ و سبزیجات و سوپ جو از رایج ترین سوپ های موجود در کشور ایران هستند و در اغلب رستوران ها پیدا می شوند. ترکیبات اصلی مرغ و سبزیجات، مرغ، پیاز، هویج، کرفس، گوجه، جعفری و نودل است. سوپ جو هم دارای دستور العمل های مختلفی در شهرهای مختلف می باشد. برخی به آن مرغ و هویج اضافه می کنند و برخی فقط با شیر و جو آن را می پزند.

آش رشته

آش‌رشته مورد علاقه ایرانیان است. ترکیبات این آش شامل رشته، عدس قهوه ای، نخود، لوبیا چیتی و کشک می باشد.

foods27 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

آش جو

آش جو یکی از محبوب ترین آش های ایرانی است. همانطورکه از نامش پیداست، ترکیبات اصلی این آش، جو، پیاز، هویج و آب مرغ می باشد. برخی افراد به آن خامه ترش اضافه می کنند.

اگر به هر یک از شهرهای ایران سفر کنید، آش منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال آش دوغ در آذربایجان غربی و اردبیل بسیار زیاد سرو می شود. در ادامه به انواع آش در شهرهای مختلف اشاره می کنیم:

  • آش میوه در اردبیل
  • آش ترخینه در لرستان و کرمانشاه ( مخلوط گندم و جو )
  • شله قلمکار در تهران (ترکیبات اصلی این آش گوشت و نخود است)
  • آش ترش در مازندران ( با سبزیجات محلی )
  • آش غوره ( با غوره های ترش )

foods14 700x467 - لیست کامل خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

جمع بندی

همانطور که گفتیم، ایران یک مکان فوق العاده برای افرادی است که عاشق غذاهای رنگارنگ و متنوع هستند. برخی غذاهای ایرانی در شهرهای مختلف به شیوه های متفاوتی طبخ می شوند. اما بخشی از آنها دارای دستورالعمل پخت مشابه دارند و غذای ملی ایران به شمار می روند. در این مقاله به معرفی خوشمزه ترین غذاهای ایرانی در سرتاسر کشور پرداختیم.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.