رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کدام بخش خانه را آینه کاری کنیم؟

آینه کاری پذیرایی یک راه حل مفید برای نورانی کردن محیط است. نمونه هایی از آینه‌کاری، در کاخ گلستان و اتاق آینه در تهران دیده می شود.  بهتر است بدانید که آینه‌‌کاری در کشور ایران یک هنر تزئینی شناخته می شود و تنها استادان با تجربه می توانند این کار را انجام دهند. به علت هزینه های بالای آن در سال های قبل فقط در قصرها و آرامگاه ها آینه به کار برده می شد. اما امروزه این هنر در پذیرایی ها و سقف ها اکثر خانه ها دیده می شود. در این مقاله مطالبی در رابطه با معنی آینه‌کاری، مزایا و انواع آن را به شما ارائه می دهیم. همراه ما باشید.

آینه کاری چیست؟

آینه‌کاری ابتدا از قاره اروپا به کشور ایران راه یافت و از قرن ۱۰ هجری تاکنون در ایران استفاده می شود. استادان معمار از آینه هایی که به دلایلی شکسته‌اند برای نمای بناها استفاده می کنند. همین طور با گذشت زمان استادان آن ها به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان این آینه ها را به اشکال مختلف برش داد و در بناها به کار گرفت.

آینه هایی با رنگ های متفاوت نیز امروزه در بازار موجود است که می توان برای تزئین خانه از آن استفاده کرد. بهتر است بدانید که می توان آینه‌کاری را بر روی سطوح گچی، نمای سیمانی و چوبی به کار برد. از همین رو، روند این کار در منزل سخت نیست و تنها به دقت و ظرافت نیاز است.
mirror4 - کدام بخش خانه را آینه کاری کنیم؟

مزایای آینه کاری پذیرایی

علت های بسیاری برای آینه‌کاری محیط های داخلی و بیرونی ساختمان ها وجود دارد. چند مورد از مهم ترین مزایای آن به شرح زیر است:

افزایش روشنایی

نخستین و اصلی ترین مزیت آینه‌‌کاری پذیرایی، روشن تر شدن فضای آن است. همینطور در صورت وجود پنجره بزرگ این نوردهی بیشتر خواهد شد. چرا که آینه با بازتاب نور طبیعی و مصنوعی، به روشن تر شدن پذیرایی کمک شایانی می‌ کند.

بزرگ‌ تر نشان دادنِ محیط

از دیگر مزایای آینه کاری می‌توان به بزرگ‌ تر جلوه دادنِ محیط اشاره کرد. اگر به دکوراسیون اکثر فروشگاه‌ ها دقت کنید می بینید که با آینه، فروشگاه خود را بزرگ تر نشان می دهند. در نتیجه می‌توانید با به کار بردنِ آینه در اتاق های پذیرایی کوچک، آن را بزرگ تر جلوه دهید.

زیبا سازی خانه

علاوه بر مزیت های بالا آینه به تنهایی سبب زیبایی منازل نیز می شود. بعضی از طراحان داخلی آینه‌ های قدی را توصیه می کنند و بعضی دیگر آینه کاری را گزینه مناسب برای زیبایی خانه می دانند. به طور کلی به کار بردنِ آینه در پذیرایی محیط خانه را می‌تواند زیبا کند.

مطالعه
علت بی حالی برگهای سانسوریا - انواع بیماری سانسوریا

ایجاد نقطه کانونی

از شیوه های بسیاری جهت ایجاد نقطه کانونی در پذیرایی می توان استفاده کرد که یکی از این روش ها اکسنت وال است. از همین رو تنها کافیست یکی از دیوارها یا یک مکان بخصوصی را آینه‌کاری کرد.
mirror5 - کدام بخش خانه را آینه کاری کنیم؟

پنهان کردن ایرادات دیوار خانه

از دیگر می توان به آینه کاری اتاق پذیرایی اشاره کرد که پنهان کردن عیب و ایرادهای دیوارهای منزل است. به همین دلیل باید هزینه بسیاری را برای بازسازی و تعمیر خانه خود بپردازید.

انواع سبک های آینه کاری پذیرایی

آینه‌ کاری سنتی

آینه کاری سنتی از جمله قدیمی‌ ترین شیوه های آینه‌‌کاری در ایران و دنیا محسوب می شود و معمولا آن را بر روی آجر یا گچ به کار می برند. در این روش آینه های مستطیلی شکل را در کنار هم قرار می دهند و در نتیجه یک شکل هندسی بزرگ ایجاد می شود. یکی دیگر از کاربردهای آینه‌کاری این است که با استفاده از دستگاه، برش آن ها انجام می گیرد.

آینه‌ کاری مدرن

این آینه کاری با دستگاه‌ های برش لیزری صورت می گیرد. در این روش، آینه ‌ها در اشکال هندسی پیچیده‌ تر مثل گل و هلال ماه برش می خورند. امروزه افراد از این سبک آینه کاری بیشتر بر روی دیوارهای اتاق پذیرایی استفاده می کنند، زیرا انعطاف و تنوع زیادی دارد و زمان کم تری برای آن صرف می شود.

آینه‌ کاری دکوراتیو

این سبک آینه کاری بیشتر جهت زیباتر کردن اتاق پذیرایی به کار گرفته می شود. همان گونه که از نامش پیداست برای تزئین چیدمان منازل استفاده می شود.

آینه‌ کاری کلاسیک

این نوع آینه کاری شباهت بسیاری با سبک آینه کاری سنتی دارد. اما تفاوتشان این است که در این سبک تنها می توان قسمت کوچکی از منزل را آینه کار کرد. از جمله نمونه هایی از این سبک آینه کاری می توان به نیزه ای، خشتی، شش ضلعی، الماسی وغیره اشاره کرد.

آینه‌ کاری آبشاری یا بارانی

این سبک آینه‌کاری از زیر مجموعه های آینه دکوراتیو محسوب می‌شود که با قرار دادن آینه های رنگی این تکه ها را به صورت آبشار بر روی دیوار قرار می دهند. برش این آینه ها با استفاده از دستگاه برش دقیق صورت می گیرد و نصب آن بسیار سخت است. همچنین از آینه کاری آبشاری اغلب در بالای شومینه یا محیط های خاص استفاده می کنند.
mirror3 - کدام بخش خانه را آینه کاری کنیم؟

آینه‌ کاری لوزی

این سبک در زیر مجموعه‌ های آینه‌‌کاری کلاسیک قرار دارد که افراد زیادی از آن استقبال می کنند. آینه‌‌کاری لوزی به شکل الماس هستند و در ورودی ساختمان ها به جهت پذیرایی قرار می گیرند و چشم اندازی زیبا به منزل می دهند.

انواع آینه کاری در پذیرایی

آینه کاری سقف پذیرایی

استفاده آینه در طراحی سقف پذیرایی از جمله مواردی است که امروزه محبوبیت بسیاری را میان مردم به خود اختصاص داده است. مثلا برای نمای اطراف لوستر پذیرایی به جای گچ‌ بری مخصوص، از آینه‌کاری استفاده می‌ کنند. یکی از مزایای آینه‌کاری سقف اتاق پذیرایی نورانی تر شدن فضا است.

مطالعه
هنگام خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

آینه کاری دیوار پذیرایی

آینه کاری بر روی دیوار از بهترین گزینه ها به شمار می رود. شیوه های متفاوتی برای تزئین دیوار پذیرایی وجود دارد مثل رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری، ولی آینه‌ کاری نمای زیباتری به منزل می دهد‌. بنابراین می توانید از کاغذ دیواری در کنار آینه‌کاری برای منزل خود استفاده کنید.

اما لازم است بدانید که آینه کاری یک کار تزئینی و به صورت قطعه قطعه اجرا شده و شاید فرد خود را به طور کامل در آینه نبیند. از همین رو پیشنهاد می کنیم که از آینه کاری به چشم عنصر تزئینی نگاه کنید. در صورتی که اتاق پذیرایی شما ال مانند باشد می توانید با آینه‌کاری دیواره با استفاده از آینه های لوزی به آن فضای بیشتری به خانه دهید.

آینه کاری بر روی ستون پذیرایی

به کار بردنِ آینه در اتاق پذیرایی می‌ تواند در قسمت هایی مثل روی دیوار، سقف یا در طراحی ستون‌ پذیرایی انجام شود. این کار برای افرادی که نمی خواهند طرح را بر روی دیوار پذیرایی اجرا کنند استفاده می شود. معمولا ستون منازل را به چشم نقص معماری می بینند ولی با این کار می توانید علاوه بر گرفتن نقص، زیبایی بصری به محیط ببخشید. نمونه بارز آینه کاری ستون ها در تالارهای جشن و عروسی دیده می شود که نمای زیبا به فضای تالار داده است.

آینه کاری بر روی شومینه

اجرای آینه اطراف شومینه را می توان به چندین روش انجام داد. به عنوان مثال می توان با استفاده از آجر، سنگ یا آینه اطراف شومینه را تزئین کرد و بستگی به سلیقه فرد دارد‌. در میان این ۳ گزینه آینه به علت مقاومت در برابر حرارت می تواند گزینه مناسب تری باشد. چرا که آینه‌کاری در کنار شومینه نظر افراد را به خود جلب می کند. برای زیباتر شدن نمای پذیرایی می توانید از نورهای کوچک رنگی در اطراف آینه‌‌کاری استفاده کرده و زیبایی آن را دو چندان کنید.

آینه کاری برای پشت تلویزیون

برای پشت تلویزیون خود می توانید از سبک آینه‌ کاری آبشاری استفاده کنید، چرا که نمای زیبایی به پذیرایی شما می دهد. تلویزیون از اعضای همیشگی خانه ها محسوب می شود و شیوه های متفاوتی برای تزئین دیوار پشت آن وجود دارد. این روزها اکثر افراد از سنگ‌ های تزیینی برای دیوار پشت تلویزیون استفاده می کنند‌. البته آینه کاری جذابیت بسیاری به محیط می بخشد که امروزه بسیار به این مورد توجه نمی کنند.

به این نکته دقت کنید که آینه های پشت تلویزیون باید به گونه ای طراحی شوند که چهره افراد در آن مشخص نباشد. چرا که این موضوع برای برخی افراد خوشایند نیست. از همین رو پیشنهاد ما این است که اندازه این آینه کوچک باشد و تصاویر را منعکس نکند.

مطالعه
پرکردن بیش از اندازه ظرفیت ماشین لباسشویی چه نتیجه ای دارد؟

تاثیر نورپردازی بر آینه کاری

اگر قصد دارید در پذیرایی خود آینه کار کنید باید به نورپردازی محیط آن نیز توجه کنید. چرا که بازتاب نور در منازلی که آینه‌ کاری دارند، بسیار است. از همین رو، لازم است که از نورهایی با رنگ و قدرت مناسب استفاده کرد.

از جمله روش هایی که باعث جذابیت خانه می‌شود، بهره گرفتن از آینه‌ های ساده و نورهای رنگی است. برای نمونه در کنار آینه نقره ای رنگ، از لامپ های LED با رنگ نارنجی یا زرد استفاده کنید. این کار سبب می شود تا فضایی گرم در خانه ایجاد شود و صفا و صمیمیت در پذیرایی بیشتر شود.

قیمت آینه کاری دیوار پذیرایی

قیمت آینه‌کاری به عوامل بسیاری مانند رنگ، طراحی، نوع تراش ، اندازه، حمل و نقل، ضخامت، نصب و غیره دارد. در ادامه تمام این موارد را کاملا توضیح خواهیم داد:

رنگ آینه: آینه‌ های مخصوص این کار رنگ هایی مثل مسی، دودی، برنزی، نقره‌ ای و آبی را شامل می شود که قیمت های آن ها با هم متفاوت است. چرا که رنگ آینه تاثیر بسیاری بر روی قیمت آن دارد.

طراحی مدل آینه‌ کاری: هنرمند آینه‌ کار بعد از بررسی دیوار یا هر مکان انتخابی، مدت زمانی برای طراحی آن نیاز دارد که این هزینه ها بستگی به طول مدت زمان خواهد داشت.

نوع تراش آینه: بعد از طراحی مدل، باید برش آینه انجام شود. برش آینه ها با دستگاه های متنوعی صورت می‌گیرد که بسته به دستگاه آن قیمت متفاوت است.

حمل و نقل: هزینه حمل و انتقال آینه‌ های برش داده به منزل نیز بر قیمت آن اضافه می شود.

نصب آینه: روند نصب آینه‌ ها کاری نفس گیر و حساس بوده که هزینه آن نیز جداست.
mirror1 - کدام بخش خانه را آینه کاری کنیم؟

نتیجه گیری

آینه‌کاری از جمله هنرهایی است که از گذشته تا الان در میان مردم رواج دارد. نمونه های شایع آینه‌کاری در تالار و کاخ ها دیده می شود. هنرمندان با استفاده از تکه های آینه یک هنر زیبا را در اتاق پذیرایی خلق می کنند که طرفداران زیادی نیز دارد. در این مقاله از املاک داران مطالبی در رابطه با مفهوم آینه کاری، مزایا و انواع آن به شما ارائه داده‌ایم. چنانچه نظر، پیشنهاد با انتقادی دارید می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.