رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

۱۰ مورد از مهم‌ترین ترفندهای خانه‌ داری که باید یاد بگیرید!

خیلی از افراد دوست دارند همیشه خانه خود خود را تمیز و مرتب نگه دارند، ولی این روزها اکثرا به دلیل دغدغه های زندگی این کار را کمی سخت یا طاقت ‌فرسا می بینند. اما نگران نباشید زیرا با وجود بسیاری از ترفندهای خانه‌ داری شما می‌ توانید علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه خود، از داشتن منزلی زیبا غافل نشوید. در این مقاله از املاک داران قصد داریم شما را با ترفندهای خانه داری آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه با باشید.

۱- از کاه کوه نساختن

اگر سعی کنید که کارهای کوچک را در همان لحظه انجام دهید از روی هم تلنبار شدن آنها جلوگیری خواهید کرد. به عنوان مثال اگر هنگام غذا پختن ظرف ها رو همان موقع بشویید کار خود را راحت تر خواهید کرد و تنها شاید ۱۰ دقیقه از وقت شما را بگیرید. بنابراین اجازه ندهید که کارهای کوچک روی هم انباشته شود و به کارهای بزرگ تبدیل شود. زیرا روی روحیه ی شما تاثیر منفی می گذارد.

۲- تبدیل خانه داری به یک تفریح

از جمله مشکلات اساسی که افراد دارند این است که کار خانه داری را بسیار حوصله سربر و خسته کننده می بینند. ولی این کار اشتباهی است و بهتر است که هنگام تمیز کردن منزل، ظرف شستن، مرتب کردن لباس ها و غیره از یک موسیقی کتاب صوتی جذاب استفاده کنند که این کار میزان کسل کنندگی خانه داری را کاهش دهد.
11111 - ۱۰ مورد از مهم‌ترین ترفندهای خانه‌ داری که باید یاد بگیرید!

۳- ترفندهای خانه‌ داری و ایجاد فهرست کاری

برنامه ریزی کردن در هر کاری از جمله خانه داری، مهم ترین روشی است که هر فرد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. برای این کار بهتر است که تمام کارهایی که نیاز است را بنویسید و سپس با انجام هرکاری جلوی آن را تیک بزنید. این کار در بهینه شدن وقت شما کمک بسیار زیادی می کند و خیلی به سریع به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. همچنین با استفاده از این ترفند می توانید کارهای خود اولویت بندی کنید. به طور مثال کارهای خانه را به اولویت سنگین تا سبک و محیط های عمومی تا شخصی نوشته و طبق آن کارها را انجام دهید.

مطالعه
فرش کودک خوب چه مشخصاتی دارد ؟

۴- تمیز کردن خانه از بالا تا پایین

محیط و مکان های بسیار زیادی در منزل وجود دارند که باید به طور دقیق و منظم تمیز شوند. با استفاده از ترفند و نکات خانه داری می توانید این کار را در زمان بسیار کم انجام دهید. برای این کار بهتر است که تمام منزل را به ترتیب از بالا به پایین گردگیری کنید. مثلا اول دیواره ها یا سقف را تمیز کنید و سپس خانه را جارو بکشید، در نهایت متوجه خواهید شد که این روش چقدر در تمیز کردن خانه موثر است.

۵- ساخت فضای سبز در خانه

گیاهان باعث می‌ شوند که شما همیشه حس طراوت و تازگی در محیط زندگی خود داشته باشید و همچنین بتوانید باغچه داری را تجربه کنید. علاوه بر گیاهان می توانید از سبزی کاری نیز استفاده کنید که این روش علاوه بر فراهم کردن سبزی خوردنی برای شما می تواند به سرسبز شدن محیط خانه شما کمک کند.

۶- منزل خود را نورانی کنید

امروزه خیلی کم پیش می آید که ساختمان ها از محیطی نورگیر استفاده کنند. بیشتر اوقات خانه‌ ها دارای کمترین پنجره هستند و افراد همان‌ پنجره‌ را نیز باپرده‌ هایی کلفت می پوشانند. ولی اکثر افراد احساس شادابی‌ در بازی کردن نور را دوست دارند و آن را انکار نمی کنند.

شما می توانید از لامپ های خانه نیز به جای نور طبیعی استفاده کنید که نقش پررنگی در ترفندهای مهم خانه‌ داری دارند و در زیبا کردن محیط خانه به شما کمک می کنند. در صورتی که از لامپ ها استفاده می کنید بهتر است که مراقبت آن ها باشید؛ زیرا علاوه بر ایجاد غبار روی حباب لامپ‌ ها، نور آن ها نیز کم می‌ شود و از همه مهم تر قدرت لامپ ها در گذشت زمان از بین می رود. نکته آخر این است که سعی کنید همیشه در فضاهای مهم تر، از لامپ های پر نورتر استفاده کنید.

مطالعه
راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان

۷- استفاده از ابزار مخصوص برای هر وسیله

هر وسیله‌ ای با توجه به ترفند و شیوه مخصوص به خود، نگه داری می شوند. به طور مثال برای تمیز کردن مواردی مانند سنگ ها، فلزها، مواد صنعتی و همچنین بافتنی باید از مواد به خصوصی برای شستشو و پاک کردن استفاده کرد. به طور کلی سعی کنید همیشه از مواد طبیعی و به دور از مواد شیمیایی برای نظافت کردن منزل خود استفاده کنید. در صورتی که از مواد شیمیایی استفاده می کنید باید قبل از آن یکسری نکات را یاد بگیرید. مثلا به هیچ عنوان مواد شیمیایی مختلف را با همدیگر ترکیب نکنید، زیرا ترکیب کردن آن ها باعث ایجاد ماده سمی می شود و یقینا برای سلامتی انسان مضر است.
4 2201111 1 - ۱۰ مورد از مهم‌ترین ترفندهای خانه‌ داری که باید یاد بگیرید!

۸- تکنیک های خانگی با استفاده از خشک نگه داشتن خانه

از دیگر کارهای مهم خانه داری این است که بلافاصله پس از هر چیزی آن را خشک کنید. به عنوان مثال اگر آنها را ظرف و لباس ها را بعد از شستن خشک نکنید ظرف ها باعث لکه دار شدن و همچنین لباس ها بوی نامطبوعی به خود می گیرد و باعث کوتاه شدن طول عمر سرویس های بهداشتی یا شیرآلات می شود. بنابراین بهتر است بعد از شستن هر چیزی آن را با یک پارچه نرم، تمیز کرده و خشک کنید.

۹- هوای مطبوع

یکی از مهم‌ ترین روش‌ ها برای تازه نگه داشته گیاهان، مطبوع نگه داشتن فضای خانه است. امروزه به خصوص در آپارتمان‌ ها کمتر هوا تعویض می‌ شود و به همین خاطر به مرور زمان هوای خانه شما حبس می‌ شود. این مسئله می‌تواند به دلیل پختن‌غذا، تبخیر آب و بوی بد زباله ها باشد. برای این کار بهتر است هر چند وقت یکبار پنجره‌ ها را یکی دو ساعت باز کنید و بگذارید هوای منزل شما عوض شود. بهتر است که این کار را در صبح یا شب که هوا خنک تر است انجام دهید.

مطالعه
عکس کابینت های ایرانی - مدرن ممبران نئوکلاسیک

۱۰- از تبدیل کردن منزل خود به انبار جلوگیری کنید

از آنجایی که هر مواد غذایی مانند میوه ها داروها یا حتی لوازم بهداشتی دارای یک تاریخ انقضای مشخصی هستند بنابراین نگهداری بیش از حد آنها می‌ تواند منزل شما را بسیار شلوغ و نامرتب کند. پس مراقب باشید یعنی چند وقت یکبار این موارد را بررسی کرده و در صورت فاسد شدن، آنها را دور بیندازید. اگر این کار را نکنید ممکن است باعث آلوده شدن هوای محیط منزل شما شود و در نتیجه سلامتی شما و اعضای خانواده را به خطر بیاندازد.
1 4 1024x694 - ۱۰ مورد از مهم‌ترین ترفندهای خانه‌ داری که باید یاد بگیرید!

کلام پایانی

امیدواریم تا اینجای مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کافی را کرده باشید. اما شما از چه روش هایی برای خانه داری استفاده می کنید؟ خوشحال می شوییم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با ارائه خدمات گسترده در حوزه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسب و مطمئنی را در حوزه املاک به وجود آورده است. این خدمات شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، مشارکت در ساخت، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر و غیره می شوند.

برای هرگونه رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان و رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.